کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

مقایسه تبلیغات نمایشی گوگل (کمپین دیسپلی) و تبلیغات جستجو

مقایسه تبلیغات نمایشی گوگل (کمپین دیسپلی) و تبلیغات جستجو

راه‌های زیادی برای تبلیغات آنلاین وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید؛ مخاطبین هدف خود را پیدا کنید. تبلیغ در شبکه جستجو و نمایش، دو تا از عمده‌ترین روش‌های تبلیغ در گوگل هستند که باهم رقابت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم این دو روش تبلیغاتی را با یکدیگر مقایسه کنیم و به این موضوع بپردازیم که کدام‌یک برای تبلیغات بهتر است؟ آیا می‌توان از هر دو روش برای توسعه کسب وکار استفاده کرد؟ چگونه و چه زمانی می‌توان از کمپین دیسپلی و جستجو گوگل استفاده کرد؟

بیشتر بدانید: انواع روش‌های تبلیغ در گوگل

تفاوت تبلیغ در شبکه جستجو و شبکه نمایش

بر اساس تجربیات به دست آمده، انجام صحیح تبلیغ در شبکه جستجو و نمایش در کنار هم، بازدهی بالاتری نسبت به زمانی که هر کدام به تنهایی انجام شود؛ دارد. قبل از این‌که دو روش تبلیغاتی را در استراتژی بازاریابی خود قرار دهید؛ بهتر است بدانید هر کدام چگونه برای پیدا کردن مخاطب هدف عمل می‌کند؟ در ادامه نقاط قوت تبلیغات نمایشی و تبلیغ در شبکه جستجو را برای شما نام می‌بریم و توضیح می‌دهیم چگونه از این دو روش تبلیغاتی برای منافع کسب وکار خود می‌توانید استفاده کنید؟

مقایسه تبلیغات نمایشی و تبلیغات جستجو

در گوگل ادز علاوه بر تبلیغات نمایشی و تبلیغات جستجو، تبلیغات آنلاین دیگری مانند تبلیغ در یوتیوب نیز می‌توانید انجام دهید. اگر در زمینه تبلیغات آنلاین هرگونه سؤالی دارید؛ کارشناسان افراک شما را راهنمایی می‌کنند.

تبلیغات موتورهای جستجو

برای رتبه گرفتن در صفحات موتورهای جستجو به ویژه محصولات رقابتی، باید حتما سایت خود را بهینه‌سازی کنید. از آن‌جایی که سئو سایت فرایندی زمان‌بر است؛ پیشنهاد می‌کنیم از تبلیغات موتور‌های جستجو استفاده کنید. تبلیغات موتورهای جستجو (PPC) تبلیغات کلیکی است که در ازای دریافت هزینه سایت شما را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) به کاربرانی که محصولات یا خدماتتان را سرچ می‌کنند؛ نشان می‌دهد. از مزایای تبلیغات موتورهای جستجو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با کسب و کارهای دیگر رقابت می‌کنید و در رتبه بندی گوگل قرار می‌گیرید.
  • فرایند بازاریابی شما را سریع‌تر می‌کند.
  • مخاطبین خود را بر اساس هدف، علایق و مکان‌ها هدف‌گذاری می‌کنید.
  • میزان مؤثر بودن وب سایت و call to actionهای سایت خود را می‌توانید سریع تست کنید.

با شبکه جستجوی گوگل کاربران می‌توانند؛ به سرعت پاسخ تمامی سؤالات خود را دریافت کنند. برای این که مطمئن شوید کمپین‌های شبکه جستجو برای شما اثربخش است؛ باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

بودجه تبلیغاتی کمی دارید: اگر بودجه تبلیغاتی کمی دارید؛ توصیه می‌کنیم تبلیغات خود را ابتدا در شبکه جستجو پیاده سازی کنید و هنگامی که بر این تبلیغات تسلط کافی پیدا کردید؛ تبلیغات کلیکی (PPC) را در شبکه نمایش شروع کنید. با این ترفند دید کامل‌تری درباره رفتار مشتریان پیدا می‌کنید.

ترافیک ارگانیک سایت بازدهی ندارد: عمده ترافیک ارگانیک سایت از مقالات رقابتی است که توانسته، رتبه خوبی در صفحات جستجو کسب کند. اگر محصولات پرفروش یا لندینگ پیج‌های مهم سایتتان هنوز ترافیکی نداشته است؛ با تبلیغات موتورهای جستجو می‌توانید کاربر را مستقیما به آن صفحه هدایت کنید.

یک محصول اضطراری یا خاص می‌فروشید: اگر کسب و کار شما به گونه‌ای است که افراد نیاز دارند در زمان خاص سریعا شما را پیدا کنند؛ بهتر است از تبلیغات موتورهای جستجو استفاده کنید.

تبلیغات جستجو گوگل

تبلیغات نمایشی

سازوکار تبلیغات نمایشی از جمله تبلیغات بنری گوگل با تبلیغات در شبکه موتورهای جستجو کاملا متفاوت است. بزرگترین تفاوت این است که تبلیغات نمایشی محدود به نمایش در یک مکان خاص نیست بلکه در وب سایت‌های مختلفی نشان داده می‌شود که کاربران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

با تبلیغات نمایشی گوگل می‌توانید؛ تبلیغ خود را مستقیما به مشتریان نشان دهید بدون این‌که نیاز باشد آن‌ها محصولات یا خدمات شما را جستجو کنند. با این روش تبلیغاتی، افراد زیادی با محصولات شما آشنا می‌شوند؛ بدون اینکه قبلا به آن نیاز داشته باشند. مهم‌ترین کاربرد تبلیغات نمایشی، ایجاد آگاهی از برند (brand awareness) است. فرمت‌های تبلیغات نمایشی عبارت است از:

  • متن: عنوان، دو خط متن و یک URL که اغلب در سایدبار سایت نشان داده می‌شود.
  • بنر: شامل: تصاویر، رسانه، انیمیشن ‌ها
  • جیمیل: در قسمت Inbox نشان داده می‌شود.
  • اپلیکیشن: در اپلیکیشن خاصی از تلفن همراه نشان داده می‌شود.

گوگل گزینه‌های هدف‌گذاری متنوعی را برای تبلیغات نمایشی در نظر گرفته است؛ از انتخاب سایت گرفته تا گروه‌بندی سایت‌ها بر اساس ویژگی مخاطب. هنگامی که مشتری شما در فضای اینترنت آنلاین است؛ باید برند خود را تا حد امکان در مقابل دید وی قرار دهید. نمایش تبلیغات حتی زمانی که افراد مشغول خواندن شایعات درباره افراد مشهور یا در سایت‌های ورزشی مشغول خواندن جدیدترین خبرها هستند نیز مؤثر است.

بیشتربدانید: مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات نمایشی گوگل

بسیاری از افراد در اینترنت صرفا وب گردی می‌کنند و به دنبال محصول یا خدمات خاصی نیستند اما نمایش تبلیغ شما به این کاربران، آن‌ها را با برند شما آشنا می‌کند و برای بازاریابی کسب و کارتان مؤثر است. در حالت‌های زیر استفاده از تبلیغات نمایشی برای کسب و کار مفید است:

قصد دارید آگاهی از برند ایجاد کنید: بسیاری از صاحبان سایت‌ها از تبلیغات نمایشی برای آشنایی افراد با برندشان استفاده می‌کنند. همان طور که اشاره شد شبکه نمایش گوگل بسیار گسترده است و مکان‌های زیادی در آن وجود دارد که شما می‌توانید با آن تبلیغ خود را به مخاطبان هدفتان نشان دهید و ترافیک سایت خود را به طور چشم‌گیری افزایش دهید.

محصول اضطراری ندارید: اگر کسب و کار شما به گونه‌ای است که محصولات یا خدماتتان فورا خریداری نمی‌شود؛ تبلیغات نمایشی گوگل برای شما مناسب است. با ریتارگتینگ (هدف گذاری مجدد) این تبلیغ می‌توانید مشتریان بالقوه خود که در حال بررسی خرید هستند را پیدا کنید.

بیشتربدانید: روش‌های بهبود کمپین ریتارگتینگ

محصولاتی دارید که لازم است مشتریان عکس آن را ببینند: تبلیغات نمایشی برای کسب وکارهایی مانند دکوراسیون منزل، پوشاک و … که به نمایش بصری نیاز دارند؛ بسیار مؤثر است. یکی از قابلیت‌های مهم تبلیغات در شبکه نمایش گوگل، استفاده از تصاویر در تبلیغات است.

تبلیغات نمایشی گوگل

استفاده از تبلیغات نمایشی و جستجو در کنارهم

با توجه به تفاوت این دو روش تبلیغاتی، شاید تصور کنید با استفاده از تبلیغات نمایشی و جستجو در کنارهم قادرید؛ مشتریان زیادی را جذب کنید اما نکته ای که باید به آن توجه کنید؛ این است که این دو روش را باید به درستی در کنار هم پیاده‌سازی کنید تا بازدهی خوبی داشته باشد. بسیاری از کسب و کارها به اشتباه شبکه جستجو و شبکه نمایش را با کمپین تبلیغاتی یکسان هدف قرار می‌دهند. تبلیغات نمایشی و جستجو را باید به کمپین‌های جداگانه تقسیم کنید تا بتوانید نتیجه خوبی به دست آورید. از مزیت‌های این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بودجه و پیشنهادات خاصی را برای هر شبکه تبلیغاتی تعیین کنید.
  • پیام‌های تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ایجاد کنید و به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید.
  • مطمئن شوید فرمت تبلیغاتی مؤثری را انتخاب کرده‌اید .

به طور مثال، معمولا CTR تبلیغات نمایشی نسبت به تبلیغات جستجو پایین‌تر است زیرا نوشته‌ای ندارد. اگر شما این دو کمپین را تقسیم‌بندی نکنید؛ نمی‌توانید تحلیل درستی از CTR تبلیغات خود به دست آورید.

afrak newsletter

به خبرنامه افراک بپیوندید!

جدیدترین مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ، گوگل ادز و بازاریابی را با افراک نیوز دریافت کنید.

    کلام آخر: تبلیغات نمایشی و جستجو هر دو برای افزایش فروش عالی هستند. از تبلیغات نمایشی بیشتر برای ایجاد آگاهی از برند و از تبلیغات جستجو برای پیدا کردن مخاطبان هدف و بالا بردن نرخ تبدیل استفاده می‌شود. اگر برای تقسیم‌بندی این دو کمپین در حساب گوگل ادز خود به راهنمایی نیاز دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم از کارشناسان افراک راهنمایی بگیرید.

    امتیازی ثبت نشده است

    نظر شما

    ایده های عالی خود را وارد کنید