کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

پروموشن کد گوگل ادز چیست؟ نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن

پروموشن کد گوگل ادز چیست؟ نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن

اگر تا کنون به دنبال استفاده از روش‌های تبلیغات آنلاین رفته باشید، متوجه هزینه بر بودن آن‌ها شده‌اید. اما این مسئله به معنای عدم استفاده از آن‌ها نیست. شما می‌توانید تبلیغ در یوتیوب، اینستاگرام، لینکدین، گوگل و … را با کمترین هزینه انجام دهید، اگر با روش‌های انجام این کار آشنایی داشته باشید! یکی از بهترین روش‌ها استفاده از پروموشن کد گوگل است! حال پروموشن کد گوگل چیست؟
در مقاله‌های قبلی ما انواع روش‌های قیمت‌گذاری تبلیغات گوگل به صورت هوشمند و اتوماتیک را به شما معرفی کردیم. همچنین بیان کردیم که با تعیین درست فاکتورهای مختلف می‌توانید این هزینه را تا حد زیادی کاهش دهید. اما مسلما راه‌اندازی تبلیغات کلیکی گوگل ادز برای اکثر افراد کمی هزینه بر است. به همین دلیل، گوگل پیشنهاد ویژه‌ای به صاحبان حساب کاربری گوگل ادوردز می‌دهد. با مطلب پروموشن کد گوگل همراه باشید.

پروموشن کد گوگل ادز (promo code) چیست؟

پروموشن کد گوگل ادز، کد تخفیف یا ووچری (Voucher) است که از طرف گوگل به حساب تبلیغ‌کننده تعلق می‌گیرد. این کد یک اعتبار پولی است که تبلیغ‌کننده با داشتن شرایطی می‌تواند آن را دریافت کند. Google Ads Promo Code تبلیغ‌کنندگان را تشویق به تبلیغ در گوگل ادز می‌کند؛ همچنین باعث می‌شود آنها به افزایش بودجه و هزینه‌گذاری در کمپین‌های گوگل علاقه‌مند شوند.

پروموشن گوگل یا ووچر یا کد تخفیف، تنها 1 بار به اکانت هایی که به تازگی کمپین تبلیغاتی خود را با استفاده از گوگل ادز راه‌اندازی کرده‌اند، تعلق می‌گیرد.

گوگل و شرکای رسمی آن که به عنوان پارتنر رسمی گوگل شناخته می‌شوند، مانند افراک، می‌توانند برای جذب مخاطبین بیشتر جهت انجام تبلیغ در گوگل، از کدهای تخفیفی استفاده کنند که به تأمین بودجه تبیلغاتی آن‌ها کمک شایانی می‌کند. این کدها تنها به افرادی تعلق می‌گیرد که به تازگی از خدمات سرویس آنلاین تبلیغات گوگل استفاده کرده‌اند. بنابراین شما می‌توانید همین الان ثبت‌نام کنید و پروموشن کد گوگل اختصاصی‌تان را دریافت کنید.

مشاوره تبلیغات گوگل

مخاطبین گرامی، وجه تمایز افراک با سایر رقبایش در صداقت رفتارش با مشتریان است. بسیاری از آژانس‌هایی که در حوزه تبلیغات کلیکی فعالیت می‌کنند، مشتریان خود را از شرایط این کد تخفیف و مقداری که به حسابشان تعلق می‌گیرد، آگاه نمی‌کنند. در حالی که گروه افراک، نه تنها دسترسی حساب را به شما می‌دهد، بلکه مقدار شارژی که به شما تعلق گرفته است را بدون اینکه دوباره به شما بفروشد، برای تبلیغات شما استفاده می‌کند.

مزایای پروموشن کد گوگل ادز

همان‌طور که می‌بینیم گوگل با هدف افزایش تبلیغات در Google Ads امکان انجام تبلیغات رایگان را به کاربران داده است. Google Ads promotional code برای تبلیغ‌کننده‌ها هم مزایای زیادی دارد:

  • اعتبار تبلیغات رایگان: با استفاده از کدهای تبلیغاتی گوگل ادز می‌توانید به طور رایگان محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها: اگر در ابتدای راه هستید و هنوز بر گوگل ادز مسلط نشدید یا نگران اشتباه‌کردن و هدردادن سرمایه هستید، پروموشن کد گوگل ادز نگرانی شما را برطرف می‌کند.
  • جذب مشتریان جدید: تبلیغات رایگان در گوگل ادز فواید زیادی دارد که یکی از آنها جذب مشتریان جدید است.
  • تست کمپین‌های تبلیغاتی جدید: بخشی از جواب سؤال «پروموشن کد چیست؟» در ویژگی این کدها برای آزمودن کمپین‌ها، کاهش ریسک و اجرای کمپین‌های بی‌نقص مستتر است.
  • افزایش آگاهی از برند: همان‌طور که Google Ads Promo Code به افزایش لید کمک می‌کند برای افزایش آگاهی از برند نیز مفید است.

پروموشن گوگل به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

همان‌طور که گفته شد در حالت اول این کدها معمولاً به اکانت هایی تعلق می‌گیرد که به تازگی افتتاح حساب گوگل ادز را انجام داده و سایتشان را برای انجام تبلیغات کلیکی در آن ثبت کرده‌اند. حالت دوم برای کسانی است که این کدهای تخفیف را به قیمت پایین‌تری خریداری می‌کنند. (البته باید توجه کرد که این کدها برای محدود جغرافیایی اکانت شما قابل استفاده است. به عنوان مثال کدی که برای کشورهای حوزه امریکا ایجاد شده‌اند، برای اکانتی که با درهم کار می‌کند، قابل استفاده نیست!) پس قبل از اینکه کدی را خریداری کنید، حتماً از شرایط استفاده‌اش اطمینان حاصل کنید.

یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری گوگل است که با استفاده از آن می‌توانید مشتریان زیادی را با برند خود آشنا کنید. اگر قصد تبلیغات بنری دارید؛ با کارشناسان افراک تماس بگیرید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

مقدار پروموشن کد گوگل چقدر است؟

در حال حاضر مقداری که تحت عنوان پروموشن کد گوگل به شما تعلق می‌گیرد، بسته به مبلغی است که حسابتان را شارژ کرده و در طول یک ماه تبلیغات فعال داشته اید. به عنوان مثال اگر حسابتان را 1600درهم شارژ کنید، در صورتی که نهایتاً بعد از 2 ماه از آن استفاده کرده باشید، می‌توانید 1600 درهم نیز پاداش دریافت کنید.

  • اکانت درهمی: حداکثر مبلغ پروموشن کد گوگل ادز برای اکانت های درهمی، 1600 درهم است.
  • اکانت دلاری: حداکثر مبلغ پروموشن کد گوگل ادز برای اکانت های دلاری، 200 دلار است.
  • اکانت لیری: حداکثر مبلغ پروموشن کد گوگل ادز برای اکانت های لیری، 5500 لیر است.

نحوه فعالسازی و استفاده از پروموشن کد گوگل ادز

برای راه‌اندازی Google Ads promotional code ابتدا باید روش پرداخت هزینه‌ها در گوگل ادز مشخص شود؛ این باتوجه‌به موقعیت کسب‌وکار تبلیغ‌کننده، واحد پولی انتخاب شده و… متفاوت است. بعد از اینکه روش پرداخت مشخص شد، می‌توانید برای واردکردن پروموشن کد گوگل ادز به ترتیب زیر اقدام کنید:

  • وارد اکانت گوگل ادز خود شوید.
  • بر روی آیکون Tools که با علامت «آچار» مشخص شده، کلیک کنید.
  • در قسمت Billing، گزینه Promotions را انتخاب کنید.
  • دکمه آبی مثبت را گزینش کنید.
  • پروموشن کد را وارد کنید.
  • دکمه Save را بزنید.

مهمترین نکاتی که هنگام استفاده از پروموشن کد گوگل باید بدانید

مدت زمان استفاده از پروموشن کد گوگل چقدر است؟

به محض اینکه گوگل کد اختصاصی‌تان را برای شما ارسال کرد، تا حداکثر 2 ماه می‌توانید از آن استفاده کنید. بنابراین فراموش نکنید که این شارژ هدیه به صورت خودکار به حساب شما اضافه نمی‌شود. شما باید آن را فعال کنید تا از شارژ رایگانی که به شما تعلق گرفته است، استفاده کنید.

آیا می‌توان پروموشن کد گوگل را برای حساب دیگری استفاده کرد؟

خیر. زمانی که شما دامنه سایت مورد نظرتان را در گوگل ادز ثبت می‌کنید، یک پروموشن کد گوگل دریافت می‌کنید که تنها برای همان دامنه معتبر است. بنابراین نمی‌توانید کدهای سایر حساب‌ها را برای یک حساب دیگر استفاده کنید.

به یک دامنه چند بار پروموشن کد گوگل تعلق می‌گیرد؟

بسیاری از مشتریان عزیز ما، تصور می‌کنند که با افتتاح چندین حساب برای یک دامنه می‌توانند، چندین پروموشن گوگل دریافت کنند. این تصور کاملاً غلط است؛ زیرا این کد تخفیف به دامنه سایت شما و نه حساب شما، تعلق می‌گیرد. بنابراین به هر دامنه فقط و فقط یک ووچر تعلق می‌گیرد.

نکته مهم : همراهان عزیز توجه داشته باشید که برخی از وب‌سایت‌هایی که به صورت رسمی در حال همکاری با گوگل هستند، می‌توانند تعدادی کد تخفیف با مبالغ کمتر به فروش برسانند. اما نکته‌ای که در مورد این نوع پروموشن کد گوگل وجود دارد، این است که احتمالاً برای یک منطقه جغرافیایی خاص صادر شده است. به عنوان مثال، کد تخفیف منحصراً برای کشورهای حوزه امریکا فعال است. بنابراین اگر حساب شما از نوع اماراتی باشد، نمی‌توانید از این کد تخفیف استفاده کنید.

دریافت پروموشن کد گوگل ادز

راه مشخصی برای دریافت پروموشن کد Google Ads وجود ندارد. گوگل این کدها را باتوجه‌به وضعیت حساب کاربران ایجاد و اهدا می‌کند. با وجود این، باتوجه‌به گفته‌های گوگل می‌توان تا حدودی به مکانیزم صدور و دریافت Google Ads Promo Code پی برد:

  • برای دریافت پروموشن کد گوگل ادز باید حداقل 1600 درهم / 200 دلار یا 5500 لیر را در مدت 2 ماه در حساب گوگل ادز خود شارژ و استفاده کرده باشید.
  • در طی این مدت تبلیغات شما باید فعال باشد تا اکانت شما مشمول دریافت پروموشن رایگان شود.
  • معمولاً گوگل ادز اعتبار تبلیغات رایگان را به تبلیغ‌کنندگان جدید با اکانت‌های تازه‌تأسیس پیشنهاد می‌کند.
  • برای استفاده از اعتبار پروموشن کد گوگل ادز، کاربر باید شرایط موردنظر گوگل را داشته باشد.
  • Google Ads promotional code را باید تا حداکثر 2 ماه استفاده کنید.
  • این کدها قابل نقدشدن نیست و فقط برای تبلیغات Google Ads می‌شود از آن ها استفاده کرد.
  • پروموشن کد گوگل قابل‌انتقال نیست و با تغییر مالکیت اکانت منقضی می‌شود.

گوگل تنها مرجع ارائه کوپن‌های پروموشن کد نیست؛ شرکای رسمی گوگل نظیر گروه تبلیغاتی افراک نیز این ووچر ارزشمند را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. وجه تمایز افراک با بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی صداقت در گفتار و عمل این مجموعه است. برخلاف بسیاری از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، افراک به دور از هرگونه سودجویی و منفعت‌طلبی به کاربران امکان دسترسی آزاد و رایگان به این کوپن‌ها را می‌دهد.

بررسی وضعیت پروموشن کد گوگل ادز

هر زمان که نیاز داشته باشید می‌توانید وضعیت اعتبار رایگان تبلیغات گوگل ادز را مشاهده کنید. این کار برای عیب‌یابی و برنامه‌ریزی برای اجرای بهتر کمپین‌های آینده کمک زیادی می‌کند. اطلاعات وضعیت اعتبار Google Ads Promo Code هر چند ساعت یکبار بروز می‌شود. برای مشاهده این اطلاعات طبق دستور زیر اقدام کنید:

  • ابتدا وارد حساب گوگل ادز خود شوید.
  • بر روی آیکون ابزارها با نماد «آچار» کلیک کنید. از زیربخش Billing گزینه Promotions  را انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید، همه کدهای تبلیغاتی مربوط به‌صورت حساب فعلی و فعال، همچنین مبالغ و وضعیت‌های مربوط به آن را مشاهده می‌کنید:
  • Active: یعنی پروموشن کد فعال است.
  • Redeemed: کوپن اعتبارسنجی شده اما شرط خرج‌کردن آن (مانند 50 دلار خرج کنید، 100 دلار اعتبار به دست آورید) هنوز برآورده نشده است.
  • Processing: الزامات هزینه برآورده شده و گوگل در حال پردازش اطلاعات برای اعطای اعتبار رایگان است.
  • Expired: الزامات ووچر برآورده نشده و مهلت استفاده از آن به پایان رسیده است.
  • Invalidated: پروموشن کد نامعتبر یا بی‌اعتبار بود.

نتیجه؛ تبلیغات به شرط پروموشن کد گوگل ادز

کسب‌وکارها برای اعتمادسازی و جلب رضایت مشتریان خود از ترفندهای مختلفی استفاده می‌کنند؛ راهکار گوگل برای جذب تبلیغات بیشتر Google Ads Promo Code است. کاربران با استفاده از این کوپن‌ها اعتبار رایگان تبلیغات در گوگل ادز را به دست می‌آورند. آنها با این ووچر می‌توانند به طور رایگان کمپین‌های تبلیغاتی اجرا و مشتری‌های بیشتری جذب کنند؛ مهم‌تر از همه از ریسک اشتباه در تبلیغات دلاری Google Ads بکاهند.

استفاده درست و بهینه از پروموشن کد گوگل ادز همچون دیگر بخش‌های این پلتفرم احتیاج به دانش و تجربه دارد. افراد ناآگاه و غیرمتخصص به‌خاطر اشتباه ممکن است حتی کوپن خود را از دست بدهند. به همین خاطر قبل از اجرای هرگونه کمپین تبلیغاتی گوگل ادز با افراد متخصص و باتجربه مشورت کنید. گروه تبلیغاتی افراک آماده ارائه مشاوره در زمینه تبلیغات دیجیتال مارکتینگ به صاحبان کسب‌وکارهاست. با ما تماس بگیرید. 

سوالات متداول

خیر، نمی‌­توانید کدهای تبلیغاتی را با دیگر تبلیغ کنندگان به اشتراک بگذارید.

به روش پرداختی که استفاده می ­کنید، بستگی دارد. اگر از روش پرداخت خودکار استفاده می­‌کنید، تبلیغ شما ادامه خواهد یافت، خواه کد شما تمام شده باشد یا خیر و تا زمانی که جلوی آن را متوقف نکنید، همچنان ادامه خواهد داشت. در این حالت، برای هر کلیک دیگر هزینه از شما کسر می­شود. اگر از روش پرداخت دستی استفاده می‌­کنید، تبلیغات شما به محض اتمام کد متوقف می­شود.

اگر اخیراً اعتبار تبلیغاتی کسب کرده باشید، حساب شما واجد شرایط اعتبار دیگری نیست. البته برخی از کدهای تبلیغاتی را می­توان صرفاً پس از کسب اعتبار قبلی وارد کرد ولی معمولاً بین اعتبارات حداقل زمان انتظار وجود دارد.

پروموشن کد گوگل ادز چیست؟ نحوه فعال‌سازی و استفاده از آن
اگر تا کنون به دنبال استفاده از روش‌های تبلیغات آنلاین رفته باشید، متوجه هزینه بر بودن آن‌ها شده‌اید....
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید