کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازی همستر (پلیس فتا)

تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازی همستر (پلیس فتا)

این روزها یکی از بحث‌های داغ در شبکه‌های اجتماعی بازی همستر است که گفته می‌شود با بازی کردن آن می‌توان تعداد زیادی سکه و رمز ارز جمع کرد. اما کارشناسان داخلی و خارجی در رابطه با این بازی اصلاً خوش‌بین نیستند و معتقدند این بازی بستر مناسبی برای سودجویی کلاهبرداران است.

هشدار پلیس فتا در خصوص بازی همستر

سرهنگ رامین پاشایی که معاونت اجتماعی پلیس فتا را به عهده دارد، درباره بازی همستر به کاربران آن هشدار داده است. ایشان گفتند که هیچ یک از کارشناس‌های داخلی و خارجی نسبت به بازی همستر نظر مثبتی ندارند و علی‌رغم بالا آوردن رمز ارزها روی بستر بلاک چین و لیست کردن آن‌ها در صرافی‌ها، هنوز کسی نتوانسته رمز ارزی که از این بازی به دست آورده را نقد کند.

سرهنگ رامین پاشایی افزود، بازی همستر با نات کوین یک تفاوت عمده دارد. آن هم بالا بودن تعداد کاربران بازی همستر نسبت به نات کوین است. در نات کوین فقط ۲۵ میلیون کاربر بودند که در بازی شرکت می‌کردند. اما این روزها ۱۲۰ میلیون نفر بازی همستر را انتخاب کرده‌اند و درگیر این بازی شده‌اند. همین بالا بودن تعداد کاربران خود یک چالش جدید است که می‌تواند موجب بروز مشکلاتی شود. زمانی که تعداد رمز ارزها بیشتر باشد، یعنی فروشنده‌های رمز ارز هم بیشتر هستند و این یک قانون همیشگی است که هرچه تعداد فروشنده‌ها زیادتر شود قیمت آن محصول کاهش پیدا می‌کند.

تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازی همستر

سرهنگ پاشایی بر این قضیه تأکید کردند که هنوز به صورت کامل مشخص نشده که چه کسی برای بار اول این بازی را توسعه داده و کدام کشور مسئول این قضیه است. یکی از مواردی که معاون اجتماعی پلیس فتا درباره آن هشدار داد، تشکیل ۱۸ پرونده در خصوص بازی همستر بود که همه آن‌ها در رابطه با کلاهبرداری از کاربران این بازی هستند.

متأسفانه در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و پیام رسان‌هایی مانند تلگرام، تبلیغاتی پخش شده بود که در آن افراد کلاهبردار مدعی می‌شدند می‌توانند کارت بازی و کدهای اضافی را به کاربران بفروشند تا بتوانند ۶ میلیون سکه اضافه دریافت کنند.

سرهنگ پاشایی اعلام کرد مردم می‌توانند از طریق تماس با پل ارتباطی مردم با پلیس فتا (۰۹۶۳۸۰) موارد مشابه را گزارش دهند. ایشان برای مردم توصیه‌ای هم داشتند.

سرهنگ پاشایی اذعان داشتند، مردم نباید وارد چنین چالش‌هایی شوند و حتی اگر به عنوان بازی و سرگرمی به آن نگاه می‌کنند وقت زیادی از دست می‌دهند و باید در رابطه با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی که می‌تواند برای آن‌ها به همراه داشته باشد، هوشیار باشند.

به گفته سرهنگ پاشایی، بازار رمز ارز یک بازار تخصصی است و قوانین آن در کشور ما هنوز اجرایی نشده است. به همین خاطر مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی می‌افتد و سرنوشت این ارزهای دیجیتال که نوعی دارایی کلاس جدید هستند، چه خواهد شد. به گفته سرهنگ پاشایی پرونده‌های قضایی بسیاری درباره مالباختگان حوزه رمز ارز وجود دارد که بسیار پیچیده هستند و هنوز چاره‌ای برای مشکل آن‌ها پیدا نشده است.

تشکیل ۱۸ پرونده کلاهبرداری در خصوص بازی همستر

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود: برخی از موج‌های سایبری هستند که به دقت فضای مجازی ایران را رصد می‌کنند. این افراد خیلی راحت می‌توانند پلتفرم‌های مجرمانه طراحی کنند و از طریق ایجاد حساب‌های کاربری قانونی، خود را به عنوان حساب‌های پشتیبانی بازی معرفی کنند. این افراد می‌توانند از زبان فارسی یا انگلیسی استفاده کنند و به بهانه افزایش سکه‌های کاربران از آن‌ها پول دریافت کنند.

در رابطه با بازی همستر هنوز مشخص نشده که چه صرافی می‌تواند این رمز ارزها را به پول نقد تبدیل کند. اینکه نات کوین به تعهدات خود عمل کرده به هیچ عنوان نمی‌تواند تأییدی بر صحت و سقم ادعاهای سازندگان بازی همستر باشد و هیچ کارشناسی نمی‌تواند به صورت رسمی این موضوع را تایید کند.

متأسفانه کلاهبرداری در رابطه با این بازی بسیار گسترده است. تصور می‌شود در آینده افرادی با ساختن اکانت‌های کاربری مشابه با بازی همستر از کاربران پول بگیرند و یا حساب‌های کاربری آن‌ها را هک کنند.

در پایان سرهنگ پاشایی خاطرنشان کرد، بازی همستر کامبت نوعی مینی اپلیکیشن جدید است که روی گوشی‌های مدرن نصب می‌شود. بنابراین می‌تواند به‌راحتی اطلاعات کاربران را سرقت کند. تعداد زیادی از هم‌وطنانمان هستند که اطلاعات خود را در یک سرور ذخیره می‌کنند و به‌راحتی امکان سرقت آن‌ها برای افراد سودجو و کلاهبردار وجود دارد.

مسلماً سرقت اطلاعات می‌تواند پیامدهای روانی زیادی برای کاربران داشته باشد و نرسیدن به رؤیاها و آرزوهای کاربران نیز می‌تواند برای آن‌ها بسیار ناراحت کننده باشد. نظر خود را با همراهان افراک در میان بگذارید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید