کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

چگونه فالوور فیک اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

چگونه فالوور فیک اینستاگرام را تشخیص دهیم؟

انتخاب اینفلوئنسر اهمیت زیادی در موفقیت آمیز بودن یک کمپین تبلیغاتی دارد. یک کمپین باید از اینفلوئنسرهای واقعی برای انتشار پیام برند خود استفاده کند. در فضای مجازی افرادی وجود دارند که بدون تلاش و انجام اقدامات لازم دوست دارند؛ مانند اینفلوئنسرها به شهرت برسند. شرکت‌های زیادی به دلیل وجود این افراد سودجو، کمپین‌های تبلیغاتی خود را متوقف کرده‌اند. به طور خلاصه یک اینفلوئنسر خوب باید بتواند بر روی افراد تأثیر بگذارد؛ احترام آن‌ها را حفظ کند و آن‌ها را تشویق به انجام اقدام خاصی کند. با یک سری ابزارهای خاص می‌توانید؛ اینفلوئنسرهایی که در اینستاگرام حساب جعلی دارند را بشناسید. برای آشنایی با راه‌های تشخیص فالوور فیک اینستاگرام با مجموعه افراک از برترین‌های آژانس تبلیغات آنلاین مانند تبلیغ در گوگل و شبکه‌های مجازی همراه باشید.

ابزار رایگان تشخیص فالوور فیک اینستاگرام

با ابزارهای رایگان تشخیص فالوور فیک دیگر هیچ نگرانی درباره افراد با هویت جعلی در اینستاگرام نخواهید داشت. می‌توانید اکانت اشخاص را در ابزارهای تحلیل فالوور اینستاگرام وارد کنید تا واقعی یا جعلی بودن حساب را برای شما مشخص کند. استفاده از اینفلوئنسرهای جعلی برای تبلیغ محصولات باعث می‌شود؛ سرمایه شما هدر برود. امروزه در مورد هر شخصی که ادعا می‌کند فالوورهای زیادی در اینستاگرام دارد؛ نمی‌توان مطمئن شد که این فالوورها واقعی هستند و محتواهای پیج این شخص را حتما دنبال می‌کنند. حساب‌های جعلی در اینستاگرام گاهی اوقات توسط افراد سودجو که به دنبال پول هستند ساخته می‌شود و گاهی اوقات هم توسط ربات‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی پر طرفدار در بین کاربران، تیک تاک است. در این سوشال مدیا شما می توانید تبلیغات برند خود را به کاربران هدفتان نشان دهید.

تبلیغ در تیک تاک

شروع کنید

این که فالوورهای فیک از چه طریقی ساخته می‌شوند؛ اهمیتی ندارد. نکته ای که اهمیت دارد این است که اینفلوئنسرهای جعلی نمی‌توانند هیچ ارزشی برای برند شما به همراه بیاورند. اینستاگرام یا هر شبکه مجازی دیگر قادر به تشخیص و حذف تمامی اکانت‌های جعلی نیست زیرا افراد سودجو همیشه راهی برای دور زدن الگوریتم‌های اینستاگرام پیدا می‌کنند. علاوه بر اینفلوئنسرها بسیاری از افراد معمولی نیز قصد دارند با اضافه کردن فالوور فیک، تعداد فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهند.

ابزار تشخیص فالوور فیک اینستاگرام

ابزار و سایت‌های زیادی برای تشخیص فیک بودن فالوورهای اینستاگرام وجود دارد که از آن می‌توانید استفاده کنید. در ادامه چند تا از معروف‌ترین این ابزارها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • سایت تشخیص فالوور فیک اینبو
  • سایت تشخیص فالوور فیک Modash
  • سایت Hyper Auditor
  • برنامه Followers & Unfollowerse

بیشتر بدانید: الگوریتم جدید اینستاگرام 2021

چرا مردم فالوور می‌خرند؟

بیشتر افراد با افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام به دنبال این هستند؛ خود را موفق‌تر و محبوب‌تر نشان دهند. در شبکه مجازی اینستاگرام هر کسی می‌تواند فالوور بخرد اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که تا زمانی که نتوانید بر روی افراد تأثیر بگذارید و در یک زمینه شغلی افراد شما را دنبال نکنند؛ موفق نخواهید بود. خرید فالوور، حساب شما را نامتعادل می‌کند به گونه‌ای که شما دنبال کننده زیادی دارید اما تعامل کمی با آن‌ها دارید. تشخیص این موضوع برای هر کسی که اکانت شما را بررسی کند؛ آسان است.

نشانه‌های جعلی بودن فالوورهای اینستاگرام

ساده‌ترین راه برای تشخیص جعلی بودن اکانت‌ها این است که نام اکانت‌ را در یک سری ربات‌ها وارد کنید. اکثر اکانت‌ها در این ربات نمره کامل نمی‌گیرند اما با استفاده از آن می‌توانید متوجه حساب‌هایی که اعتبار پایین دارند بشوید. در ادامه یک سری نشانه برای تشخیص اکانت‌های جعلی در اینستاگرام برای شما آورده‌ایم.

داشتن تعداد فالوورغیر معمول

اکانت‌های واقعی درباره تعداد دنبال کنندگان، دنبال شوندگان و میزان تأثیرگذاری (engagement) الگوی یکسانی دارند. اگر چه هر کسی اکانت خود را در اینستاگرام به شیوه متفاوتی اداره می‌کند و افراد تازه‌کار مانند افراد با تجربه عمل نمی‌کنند؛ بازهم روش‌هایی برای تشخیص اکانت فیک وجود دارد.

نشانه های فیک بودن فالوور اینستاگرام

چنان‌چه هر گونه سؤالی درباره تبلیغات اینستاگرام یا اینفلوئنسرهای این شبکه مجازی دارید؛ می‌توانید از کارشنان افراک راهنمایی بگیرید.

به طور مثال برخی حساب‌ها ممکن است؛ افراد زیادی را دنبال یا لایک کرده باشند اما در ازای آن خیلی دنبال‌کننده (follower) نداشته باشند یا خیلی پست نگذارند. این اکانت‌ها لزوما جعلی نیستند اما قطعا نمی‌توانند یک اینفلوئنسر تأثیرگذار باشند. یک اینفلوئنسر واقعی باید تعداد دنبال کننده (follower) بیشتری نسبت به افرادی که دنبال می‌کند (following) داشته باشد. ممکن است بسیاری از افراد معمولی در اینستاگرام تعداد فالووینگ و فالوور یکسانی داشته باشند اما نباید تعداد دنبال شونده‌ها (following) خیلی بیشتر ازتعداد فالوورها باشد.

در این قسمت به شما پیشنهاد می‌کنیم که تبلیغ در تیک تاک را نیز به عنوان پر کاربر ترین شبکه اجتماعی انتشار ویدیو تجربه کنید.

یک اینفلوئنسر خوب باید با 1.5 تا 3 درصد فالوورهای خود تعامل (لایک و کامنت) برقرار کند. به طور مثال اگر شخصی 100,000 فالوور دارد باید هر پستش به طور میانگین 1,500 تا 3,000  لایک و کامنت داشته باشد. نرخ تعامل 1 درصد برای بسیاری از اینفلوئنسرها بسته به موقعیت‌شان مناسب است. اگر engagement rate (نرخ تعامل) یک اینفلوئنسر کم‌تر از این مقدار باشد باید به فیک بودن اکانتش شک کنید و اگر نرخ تعامل خیلی بالا شد مثلا 10 درصد نیز باید به آن حساب شک کرد زیرا ممکن است از یک سری تکنیک‌های مصنوعی استفاده کرده باشد. در برخی گروه‌ها اینفلوئنسرها برای افزایش آمار تعامل خود، پست‌های یکدیگر را لایک کرده و کامنت می‌گذارند.

بیشتر بدانید: نحوه محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام

بررسی روند افزایش فالوورهای پیج

گاهی اوقات برخی اکانت‌ها با یک سری ربات‌های فالوور بگیر اینستاگرام در یک روز افراد زیادی را دنبال می‌کنند یا پست منشتر می‌کنند تا واقعی به نظر برسند. پس از آن که آمار سایت به حد معقولی رسید روند را متوقف می‌کنند. این ربات‌ها معمولا افرادی که اکانت‌شان را خیلی چک نمی‌کنند و اکانت‌های فیک را آنفالو نمی‌کنند؛ دنبال می‌کنند. رشد تعداد فالوور اینفلوئنسرهای واقعی معمولا ثابت است و بر خلاف حساب‌های جعلی در مدت زمان کوتاه تعداد زیادی دنبال کننده نخواهند داشت.

بررسی روند افزایش فالوورهای اینستاگرام برای تشخیص فالوور فیک

خالی بودن بیوگرافی

اکانت‌های جعلی معمولا تلاشی برای پر کردن بیوگرافی (Bio) نمی‌کنند. آن‌ها معمولا حداقل جزئیات را وارد می‌کنند یا بخشی از بیوگرافی خود را خالی می‌گذارند. برخی اکانت‌های فیک از طریق تنظیمات، پروفایل خود را مخفی می‌کنند. در این شرایط باید به جعلی بودن کسی که بخش بیوگرافی خود را کامل پر نمی‌کند؛ شک کرد. در فضاهای مجازی مانند اینستاگرام، نداشتن عکس پروفایل را به عنوان یک نشانه مهم برای تشخیص فیک بودن اکانت در نظر بگیرید. گاهی اوقات برخی افراد سعی می‌کنند با گذاشتن بیوگرافی جعلی و عکس اشخاص دیگر از یک سری سایت‌ها شما را فریب دهند.

کامنت‌های بی ربط از افراد نامشخص

برخی از افراد برای واقعی بودن تعداد فالوورهای خود از ترفند کامنت‌گذاری توسط ربات‌ها استفاده می‌کنند. این کامنت‌ها معمولا بی‌ربط و یکسان‌اند مانند: بسیار خوب، عکس عالی، بسیار عالی. کامنت‌های فیک، ارزشی برای برای متقاعد کردن افراد درباره مناسب بودن محصولات یا خدمات یک برند ندارد. برخی اینفلئونسرها با هوش‌ترند؛ آن‌ها شما را تشویق می‌کنند؛ اطلاعات تماس خود را بگذارید تا از هویت شما استفاده کنند.

بیشتر بدانید: سئو اینستاگرام چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کلام آخر

در این مقاله راه‌های تشخیص فالوورهای فیک را به شما آموزش دادیم تا اگر به دنبال یک اینفلوئنسر خوب برای تبلیغات محصول خود در اینستاگرام هستید؛ افراد کلاهبردار از شما سواستفاده نکنند. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید یا راه دیگری برای تشخیص فالوور فیک اینستاگرام می‌شناسید؛ می‌توانید با ما به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید