کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

بازار کسب درآمد از یوتیوب و سایر پلتفرم‌های مشابه آن داغ است و یوتیوبرها در یک ماراتن نفس‌گیر در حال تلاش برای بهتر دیده شدن هستند. یکی از کارهایی که به بهتر دیده شدن ویدیوهای یوتیوب کمک می‌کند، اضافه کردن زیرنویس برای آن‌هاست. استفاده از زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب به بهبود وضعیت سئو کانال یوتیوب، درگیری بیشترمخاطب با ویدیو و درک بهتر کاربر از ویدیوهای یوتیوب کمک می‌کند و علاوه‌بر این اگر مخاطب در شرایطی باشد که امکان شنیدن صدا را نداشته باشد و یا درگیر مشکلات شنیداری باشد، از طریق زیرنویس خیلی راحت به محتوای ویدیو دسترسی خواهد داشت. در این مقاله از افراک قصد داریم بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت زیرنویس ویدیوهای یوتیوب را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نحوه اضافه کردن زیر نویس به ویدیوهای یوتیوب

استفاده از زیرنویس در یوتیوب، خیلی به یوتیوبر شدن کمک می کند. یوتیوبرها خیلی راحت می‌توانند با فعال کردن subtitle در پلتفرم یوتیوب، برای ویدیوهای خود زیرنویس بگذارند؛ اما متاسفانه این ویژگی فقط برای ویدیوهایی است که به زبان انگلیسی، فرانسه، هلندی، آلمانی، کره‌ای، اسپانیایی، ترکی و ویتنامی تولید شده‌اند و یوتیوبرهای ایرانی برای اینکه بتوانند به ویدیوهای خود زیرنویس اضافه کنند، باید به صورت دستی فایل subtitle را بسازند و یا دست به دامان ابزارهای زیرنویس ویدیو برای یوتیوب شوند.

اگر به دنبال ایده و محتوا برای یوتیوب هستید، این مقاله را حتما مطالعه کنید: 21 ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

نحوه فعالسازی زیرنویس فارسی برای یوتیوب

برای اضافه کردن زیرنویس به ویدیو یوتیوب 2 راه وجود دارد: یکی اضافه کردن زیرنویس یوتیوب به صورت دستی و دیگری استفاده از ابزارهای زیرنویس ویدیو برای یوتیوب.

اضافه کردن زیرنویس به صورت دستی

ابتدا ویدیو مورد نظر خود را آپلود کنید؛ بعد از اینکه تمامی اقدامات لازم مثل اضافه کردن عنوان، دیسکریپشن، تگ و … را انجام دادید، next را بزنید. در صفحه‌ای که باز شده گزینه add subtitle را بزنید. در اینجا 3 روش وجود دارد که می‌توانید به ویدیوی خود زیرنویس اضافه کنید:

  • Uplode file

پیش از هر چیز لازم است فایل ساب تایتل را آماده کنید. فایل subtitle یک فایل متنی است و از 3 بخش مجزا، متن گفتار، ترتیب متن و زمانبندی متن یعنی همان تایم شروع و پایان تشکیل شده است. این فایل را باید در قالب فایل‌های متنی با پسوند .srt یا .vtt بسازید. ساخت این فایل کار چندان آسانی نیست و باید از یکسری نرم افزار استفاده کنید.

  • Auto sync

در اینجا لازم نیست هیچ فایلی اضافه شود، همچنین زمانبندی متن‌ها هم مهم نیست. فقط کافیست متن را وارد کنید تا هوش مصنوعی یوتیوب تشخیص دهد هر متن برای کدام قسمت از ویدیو است.

  • Type manually

در اینجا لازم است زمانبندی مشخص کنید؛ به این صورت که هر متن مربوط به کدام ثانیه از ویدیو است. این گزینه شاید سخت به نظر نیاید، اما کار زمانبری است و برای ویدیوهای طولانی هم گزینه مناسبی نیست.

البته برای اضافه کردن زیرنویس یوتیوب به صورت دستی می‌توانید بعد از اینکه ویدیو به طور کامل آپلود شد، روی دکمه ی تنظیمات (Settings) کلیک کنید. در این بخش، گزینه زیر نویس (subtitle) را انتخاب کنید. سپس گزینه‌ی اضافه کردن زیرنویس (Add subtitles) را انتخاب و فایل متنی زیرنویس را بارگذاری کنید.

با این روش می‌توانید از طریق سیستم عامل اندروید و iOS هم برای ویدیوها، زیرنویس بگذارید.

اضافه کردن زیرنویس با کمک هوش مصنوعی

اضافه کردن زیرنویس برای ویدیو یوتیوب به طور دستی، کار زمانبری است. خوشبختانه امروزه به واسطه پیشرفتی که در حوزه تکنولوژی و هوش مصنوعی شاهد هستیم،  ابزارهای زیادی برای اضافه کردن زیرنویس به ویدیوهای یوتیوب به زبان فارسی وجود دارد.

برای درآمدزایی و نقد کردن درآمد یوتیوب، نیاز دارید پس از ساخت کانال یوتیوب، آن را به شرایط مانیتایز برسانید. همچنین طبق الگوریتم های جدید یوتیوب، یوتیوب به هر کاربر، طبق رفتار آن کاربر و علاقه وی و همچنین کیفیت ویدیوها، ویدیوها را نشان می دهد.

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

معرفی ابزارهای زیرنویس ویدیو برای یوتیوب

همانطور که گفتیم پلتفرم یوتیوب از ویژگی ایجاد زیرنویس به ویدیو برخوردار است؛ اما از طرفی یوتیوب به سازندگان و تولیدکنندگان محتوا پیشنهاد می‌دهد کاربران گفتار را به متن تبدیل و بعد به ویدیو اضافه کنند. دلیل آن هم این است که این کار با دقت بالاتری انجام می‌شود؛ چون ممکن است هوش مصنوعی یوتیوب متوجه برخی لهجه‌ها و کلمات نشود. نرم افزارها و ابزارهای هوش مصنوعی زیادی هستند که این کار را به راحتی برای شما انجام می‌دهند.

YouTube Studio 

YouTube Studio نرم افزار رسمی یوتیوب است که به کمک آن می‌توانید برای ویدیوهای خود زیرنویس بگذارید. امکان ویرایش و تنظیم زیرنویس‌های ایجاد شده، انتخاب زبان‌های مختلف، تعداد زیادی از بخش‌های زیرنویس و امکان استفاده از زیرنویس‌های خودکار ویژگی‌هایی است که این نرم افزار دارد.

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

Subtitle Edit 

یکی از ابزارهای زیرنویس ویدیو برای یوتیوب، Subtitle Edit  است ابزاری حرفه‌ای با کارکرد ساده که به شما این امکان را می‌دهد برای ویدیو خود زیرنویس ایجاد و یا آن را ویرایش کنید و برای همگام سازی با پخش فیلم به کار بگیرید. یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند و امکان ایجاد زیرنویس چسبیده برای فیلم هم دارد.

برای رشد کانال یوتیوب خود با کمک هوش مصنوعی، می توانید از ابزارهای هوش مصنوعی برای انتخاب اسم کانال استفاده کنید.

Amara 

Amara  نمونه دیگری از ابزارهای ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب است. این نرم افزار به شما کمک می‌کند به راحتی متن را ویرایش و زمانبندی کنید. پشتیبانی از اکثر زبان‌ها، پشتیبانی از زیرنویسVTT ،SRT و SBV، ویرایشگر متن قوی و پیشرفته و قابلیت اشتراک‌گذاری زیرنویس با دیگران از جمله ویژگی‌های Amara  است.

Subtitle Workshop 

Subtitle workshop  یکی از بهترین ابزارهای ساخت زیرنویس برای یوتیوبرهای ایرانی است؛ چرا که می‌توانید زبان برنامه را به فارسی تغییر دهید و به راحتی از آن استفاده کنید. امکان پیدا کردن ویدیوهای آموزشی، ویرایش متن، وجود فونت‌ و رنگ‌های مختلف، امکان رفع برخی مشکلات زیرنویس، زمان‌بندی، پشتیبانی از زیرنویس ASS/SSA ،SRT  و SUB و پشتیبانی از بیشتر زبان‌ها از جمله فارسی از ویژگی‌های این نرم افزار است. با استفاده از این ابزار می‌توانید زیرنویس و ویدیو را در یک صفحه و کادر داشته باشید، حالت translator mode را فعال کنید و به راحتی زیرنویس های دارای delay را تنظیم کنید.

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

Aegisub 

Aegisub نرم افزار رایگان زیرنویس ساز، معروف و حرفه‌ای برای ساخت زیرنویس به ویدیوها و فیلم‌ها است؛ از این رو ممکن است برای افراد مبتدی گزینه مناسبی نباشد. این نرم افزار علاوه بر ویژگی‌هایی که Subtitle Workshop دارد، از ویژگی‌هایی همچون افزودن افکت‌های مختلف به زیرنویس و تولید زیرنویس‌های خودکار، ویرایشگر املای کلمات، پشتیبانی از 16 زبان متفاوت، ایجاد تغییر در رنگ و فونت و اندازه برخوردار است. advance substation alpha فرمت اصلی مورد استفاده در این برنامه است اما می‌توان آن را به فرمت های رایج srt هم تبدیل کرد.

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

AHD Subtitles Maker Pro

برای کاربرانی که به دنبال یک ابزار حرفه‌ای با کاربری ساده هستند، AHD Subtitles Maker Pro می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد؛ البته گفتن این نکته الزامی است که این ابزار برای ایجاد زیرنویس انگلیسی است. همچنین این ابزار فرمت‌های متفاوت  زیرنویس، زمان بندی بر اساس ثانیه و میلی ثانیه و امکان تبدیل انکود زیرنویس پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید با آن فونت، رنگ و نوع قلم را تنظیم کنید.

Divxland

Divxland نسبت به سایر ابزارهای زیرنویس ساز، معروفیت کمتری دارد و آنچنان پراستفاده نیست؛ پشتیبانی از 30 فرمت مختلف، امکان تبدیل زیرنویس، تنظیم صحص زمان بندی خودکار، قابلیت بررسی املا برای برخی زبان‌ها و داشتن کلید میانبر از ویژگی‌های این ابزار است. نسخه Apk این ابزار بر روی گوشی قابلیت دانلود دارد و می‌توان فایل های زیرنویس در فیلم های AVIرا جاسازی کرد. این ابزار برای استفاده راحت کاربران آموزش هایی را در قسمت help قرار داده است.

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

ابزارهای هوش مصنوعی زیرنویس ساز برای ویدیو و فیلم

اکثر ابزارهای هوش مصنوعی زیرنویس، از مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته برای تشخیص گفتار استفاده می‌کنند و با استفاده از API ساده گفتار را به متن تبدیل می‌کنند. این مدل از هوش مصنوعی بر روی حجم زیادی از داده‌های صوتی آموزش داده شده تا یک فرآیند را به طور خودکار و با دقت فراوان انجام دهد.
سپس این مدل هوش مصنوعی زیرنویس این داده‌های تبدیل به متن را تحویل می‌گرفت و آن را به عنوان گوینده نمایش می‌داد. به طور کلی این کار به کمک یک مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به صدا انجام می‌شود. در ادامه 8 نمونه از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی زیرنویس در سال 2023 را معرفی می‌کنیم که می‌توانند علاوه بر تولید متن زیرنویس، متن را ویرایش کنند، فونت و اندازه را تغییر دهند، انیمیشن اضافه کنند و یا متن تبدیل شده را به سایر زبان‌ها ترجمه کنند.

Veed

این پلتفرم ویرایش ویدیو برای شما امکان افزودن صدا، افزودن ایموجی و استیکر، حذف پس‌زمینه، حذف علامت‌های آب، افزودن اثرات بصری، دوبله صدا، و سایر ویرایش‌های ویدیویی را فراهم می‌کند. Veed تولیدکننده خودکار زیرنویس ویدیوها، قادر به شناسایی بیش از 100 زبان و لهجه مختلف است.

با استفاده از Veed می‌توانید ویدیوهای 10 دقیقه‌ای تولید کنید که 5 دقیقه از آن به صورت رایگان انجام می‌شود. پردازش و ترجمه اضافی ویدیو با هزینه‌هایی از ۱۸ دلار در ماه برای طرح پایه، ۳۰ دلار در ماه برای طرح حرفه‌ای و ۵۹ دلار در ماه برای طرح تجاری در دسترس است.

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

Headliner

یکی دیگر از ابزارهای آنلاین برای ایجاد زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب است. رابط کاربری آسانی دارد و می‌توانید محتوای صوتی را به ویدیو تبدیل کنید. همانند Veed، همچنین می‌توانید زیرنویس‌ها را خود ویرایش کرده و نحوه نمایش آن‌ها را تغییر دهید.

با این ابزار می‌توانید فقط 5 ویدیو 10 دقیقه‌ای را دریافت کنید. طرح پایه Headliner شامل حداکثر ۱۰ ویدیو با هزینه ۷.۹۹ دلار در ماه است.

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

Descript

یک پلتفرم همه کاره است که از امکاناتی از قبیل ترجمه، پادکست سازی، ضبط صفحه نمایش، کلیپ‌های اجتماعی و قالب‌ها، overdub، صدای استودیو، حذف کلمات پرهزاز، تماس چشم با چشم، و زیرنویس و کپشن برخوردار است.

ویژگی زیرنویس Descript به شما کمک می‌کند در چند دقیقه پادکست و ویدیو را ترجمه کرده و سپس فونت، رنگ، موقعیت، پس‌زمینه و دیگر ویژگی‌ها را تنظیم کنید. این پلتفرم به 22 زبان مسلط است و در ماه یکساعت ترجمه رایگان دارد. با هزینه ۱۲ دلار در ماه، این مقدار به ۱۰ ساعت افزایش می‌یابد و با هزینه ۲۴ دلار در ماه، این مقدار به ۳۰ ساعت افزایش می‌یابد.

Kapwing

Kapwing نمونه دیگری از ابزارهای زیرنویس ویدیو برای یوتیوب است که با هدف کمک به شما برای سرعت بخشیدن در تولید محتوا طراحی شده است. این پلتفرم ابزارهای دیگری هم دارد که مجهز به هوش مصنوعی هستند؛ مانند تبدیل متن به گفتار، حذف سکوت، تولید ویدیو با هوش مصنوعی، تبدیل سند به ویدیو، حذف نویز پس‌زمینه، تولید تصویر با هوش مصنوعی و تولید خودکار زیرنویس.

با هزینه ۱۶ دلار در ماه، بی نهایت زیرنویس خودکار داشته باشید.

یکی از نگرانی یوتیوبرها، مسئله کپی رایت در یوتیوب است. شما می توانید از منابع دانلود بدون کپی رایت عکس و منابع بدون کپی رایت موزیک، آهنگ و عکس مورد نیاز خود را بدون نگرانی دانلود کنید و استفاده کنید.

SubtitleBee

SubtitleBee یک پلتفرم آنلاین ابتدایی برای افزودن آسان زیرنویس و عنوان به ویدیوها است. SubtitleBee بیش از ۱۲۰ زبان را شناسایی کرده و زیرنویس‌ها را به صورت خودکار تولید می‌کند، یا زیرنویس‌ها می‌توانند از طریق دکمه “ترجمه زیرنویس” به یک زبان دیگر ترجمه شوند. کاربران همچنین می‌توانند رنگ، پس‌زمینه و فونت زیرنویس‌ها را تغییر دهند تا نیازهای ظاهری مختلف را برآورده سازند.

Flixier

یک ابزار کامل برای ایجاد زیرنویس ویدیو برای یوتیوب است که این امکان را به شما می‌دهد صدا، تصاویر، زیرنویس‌ها و متن را به ویدیوها اضافه کنید و از اقدامات ویرایشی آن مانند مات کردن، برش، کاهش/افزایش سرعت بهره‌مند شوید. با Flixier در کوتاهترین زمان ممکن به ویدیوهای یوتیوب خود زیرنویس خودکار اضافه کنید.

با ثبتنام در سایت Flixier ماهانه تا 10 دقیقه می‌توانید به صورت رایگان ویدیو داشته باشید.

Media.io

یک هوش مصنوعی است که برای ایجاد خودکار زیرنویس ویدیوهای یوتیوب به کار گرفته می‌شود. زیرنویس‌های تولیدی دقت بالایی دارند و از 90 زبان مختلف هم پشتیبانی می‌کند. نوع زیرنویس، اندازه، رنگ، حاشیه، شفافیت، چیدمان و دیگر ویژگی‌های فونت زیرنویس را به کمک آن انجام دهید. هزینه فعالسازی این هوش مصنوعی 19.99 دلار در ماه است که تمامی امکانات هوش مصنوعی آن آنلاک می‌شود.

Vidyo.AI

پلتفرم تغییر محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی است که از امکاناتی مانند زیرنویس هوش مصنوعی، تغییر محتوا، تغییر اندازه ویدیو، برش ویدیو، فصل‌بندی خودکار ویدیو، زیرنویس Alex Hormozi، شناسایی تغییر صحنه و زیرنویس Grant Cardone در اختیار شما قرار می‌دهد. Vidyo.AI این امکان را به شما می‌دهد که به طور ماهانه 75 دقیقه ویدیو به صورت رایگان آپلود کنید؛ برای استفاده بیشتر هم می‌توانید 15 دلار در ماه پرداخت کنید و 150 دقیقه آپلود داشته باشید یا ماهانه 29.99 دلار بپردازید و 300 دقیقه ویدیو ویدیو آپلود کنید.

ساخت زیرنویس برای ویدیوهای یوتیوب

ابزارهای زیرنویس ساز قابل نصب بر روی ویندوز

jubler

زیرنویس ساز جابلر جزو آن دسته از ابزارهایی است که مناسب کاربران ایرانی است. پشتیبانی این ابزار از تمام رمزگذاری های پشتیبانی شده توسط پلتفرم جاوا مانند UTF-8 باعث شده برای زیرنویس فارسی هم مناسب باشد. این ابزار را به راحتی می‌توان روی پلتفرم های مختلف ویندوز، مک و حتی لینوکس نصب کرد. جابلر زیرنویس سازی است که از اکثر فایل ها پشتیبانی می کند و برای نمایش گرافیکی زیرنویس ها و تغییر اندازه آن ها به کار می رود. جابلر را می‌توانید از سایت‌های ایرانی و خارجی معتبر بر روی سیستم خود نصب کنید.

subtitle processor

subtitle processor یکی دیگر از برنامه های قابل نصب بر روی سیستم است. محیط کاربری مناسب، ذخیره سازی فریم و زمان در workspace، نمایش تعداد کاراکترها در هر خط زیرنویس، امکان باز کردن خودکار زیرنویس با نام فایل مشابه فیلم ایجاد شده، بارگیری و ذخیره سازی زیرنویس در بیش از 100 کد گذاری مختلف از دیگر ویژگی های آن است.

submagic 

submagic  هم یکی از معروفترین برنامه های زیرنویس ساز است که از Unicode پشتیبانی می کند. بیشتر فرمت های محبوب و پراستفاده در این برنامه وجود دارد و خطاهای OCR و زیرنویس های همپوشانی را رفع می کند.

جمع بندی – بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت زیرنویس یوتیوب

اضافه کردن زیرنویس به ویدیوهای یوتیوب، جدا از سختی‌هایی که به همراه دارد، به شدت روی سئو و جذب کاربران بیشتر تاثیرگذار است. پس حتما سعی کنید این مورد را جدی بگیرید و با استفاده ابزارهای زیرنویس ویدیو برای یوتیوب به تولید محتواهای جدید و درخور بپردازید و درآمد کسب کنید. برای مثال این روزها یوتیوب به عنوان یک پلتفرم آموزشی شناخته شده و اگر کانال‌های آموزشی یوتیوب دارید، برای افزایش تمرکز کاربران خود می‌توانید از ابزارهای زیرنویس ویدیو استفاده کنید.

 امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید