کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

۱۳ ترفند باورنکردنی برای افزایش فروش دوره‌های آموزشی آنلاین

۱۳ ترفند باورنکردنی برای افزایش فروش دوره‌های آموزشی آنلاین

بالاخره روز موعود فرارسید! دوره آموزشی آنلاین شما بالاخره آماده شده است! شما چندین هفته یا حتی شاید چندین ماه، روز‌ها و شب‌های طولانی را صرف ضبط و ویرایش محتوای خود کرده‌اید، بالاخره زمان فروش و معرفی دوره آموزشی آنلاین شماست.
حال فقط یک مشکل وجود دارد: هیچ‌کس از دوره شما مطلع نیست! اگر قبل از شروع دوره، یک استراتژی بازاریابی خوب برای آن آماده نکرده‌اید، جای نگرانی نیست! شما اولین نفری نیستید که بعد از اتمام دوره، به فکر بازاریابی آن افتاده‌اید، ما به شما در این راه کمک می‌کنیم. در این مقاله از افراک، بهترین روش‌های بازاریابی برای افزایش فروش دوره‌های آموزشی آنلاین را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

روش های افزایش فروش دوره‌های آنلاین

مسلما برای فروش دوره‌های آنلاین خود، بهتراست از چند راه استفاده کنید و از چندین مسیر دوره‌های خود را تبلیغ کنید و برای مخاطب به نمایش بگذارید. از مهم‌ترین روش های فروش دوره عبارت‌اند از:

۱. دوره خود را در کانال یوتیوبتان تبلیغ کنید

یوتیوب دومین موتور جستجوی پربازدید در سراسر جهان پس از گوگل است. به معنای واقعی کلمه میلیون‌ها نفر روزانه به دنبال ویدیوهای مدنظرشان به یوتیوب می‌آیند. ویدیوهای یوتیوب حتی می‌توانند در صفحه نتایج جستجوی گوگل رتبه بالاتری نسبت به وب‌سایت‌ها داشته باشند. یک کانال یوتیوب در مورد موضوع دوره خود راه‌اندازی و ویدیوهایی مفید به طور منظم منتشر کنید، سپس به دوره آنلاین یا سایت خود لینک دهید.

۲. از تبلیغات گوگل استفاده کنید

تبلیغات در گوگل یکی از بهترین روش‌های معرفی دوره آنلاین شما به مخاطبان در زمانی کوتاه است. گوگل ادز، صفحه شما را در بالاترین جایگاه در صفحه نتایج جستجو برای یک عبارت کلیدی خاص نشان می‌دهد. اگر می‌دانید مخاطبان هدف شما از چه کلمات کلیدی برای جستجوی آنلاین موضوع دوره آموزشی‌تان استفاده می‌کنند، همین‌الان بدون معطلی شروع به تبلیغات گوگل کنید.

افزایش فروش دوره‌های آموزشی آنلاین

۳. نظرات خریداران را به صفحه فروش خود بیفزایید

باید بدانید که اثبات اجتماعی نقش مهمی در فرایند تصمیم‌گیری خریدار ایفا می‌کند. تعداد بسیار زیادی از مردم می‌خواهند بدانند که آیا دیگران دوره شما را خریده‌اند و تجربه مثبتی داشته‌اند یا نه! چند نظر مثبت از سایر دانشجویانی که دوره شما را گذرانده‌اند به صفحه فروش دوره خود اضافه کنید و معجزه افزایش فروش را ببینید!

۴. پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود را بهینه کنید

پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی شما یک راه عالی برای ایجاد برند شخصی و نشان‌دادن موقعیتتان به‌عنوان یک متخصص در موضوع دوره آموزشی شما هستند. بیوگرافی خود را در تمامی شبکه‌های اجتماعی به‌روز کنید، به‌گونه‌ای که حوزه تخصص شما را منعکس کند. فراموش نکنید به وب‌سایت یا صفحه فروش دوره خود لینک دهید تا افرادی که به موضوع دوره شما علاقه‌مند هستند آن را به‌راحتی بیابند.

مطلب مرتبط: آموزش صفر تا صد راه اندازی آنلاین شاپ و برآورد هزینه ها

۵. یک مینی دوره آموزشی آنلاین رایگان بسازید

بخش‌ها یا مفاهیم خاصی را از درس اصلی انتخاب و آن‌ها را در یک دوره کوچک منتشر کنید. نکته اصلی، ارائه این دوره به‌صورت کامل رایگان است. در پایان دوره خود از دانش‌آموزان بخواهید در صورت نیازمندی به کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر دوره شما را بخرند. این استراتژی به خریداران بالقوه راهی بدون ریسک برای آشنایی با مفاهیم دوره شما می‌دهد و آن‌ها را برای خرید ترغیب می‌کند. برای مثال، ما مینی دوره آموزش یوتیوبر شدن را به صورت رایگان به اشتراک گذاشته‌ایم.

افزایش فروش دوره‌های آموزشی آنلاین

۶. تخفیف‌های خاص مناسبتی برای خرید ارائه کنید

تخفیف‌های موقتی یک راه عالی برای افزایش فروش دوره آنلاین شما است. برای مثال از رویدادها و مناسبت‌های خاص به‌عنوان دلیلی برای تخفیف استفاده کنید، انتظار برای تعطیلات خاص برای تخفیف دوره شما، مؤثرتر از ارائه تخفیف بدون دلیل واضح است.

۷. در سایر وبلاگ‌های مرتبط، مقاله منتشر کنید

مقالاتی مرتبط با موضوع خود بنویسید و به‌صورت آنلاین به وبلاگ‌ها و نشریات دیگر ارسال کنید. فراموش نکنید برای هر سایت، یک مقاله منحصربه‌فرد بنویسید؛ آن‌ها مقالات تکراری نمی‌خواهند. برای اطمینان از ورود مخاطبان هدف به آن وب‌سایت، مدتی را برای تحقیق در مورد وب‌سایت‌های محبوب در حوزه کاری‌تان صرف کنید. در انتهای مقاله خود پیوندی به سایت یا دوره خود بنویسید.

برای کسب درآمد با گوشی بخوانید:
بهترین شغل های اینترنتی با درآمد بالا
۱۵ روش آسان و پولساز برای کسب درآمد در خانه

۸. با سایر مربی‌های آنلاین هم‌حوزه خود شریک شوید

مربی‌های آنلاین هم‌حوزه و دوره‌های مشابه خود را بیابید و از آن‌ها بخواهید دوره‌ها را به‌صورت پکیج شده با قیمتی مناسب‌تر بفروشید! برای مثال اگر قیمت دوره شما و آن مربی به‌صورت جداگانه ۳ میلیون تومان است، آن‌ها را به‌صورت پکیج‌شده با قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بفروشید. این استراتژی تبلیغاتی علاوه‌بر افزایش فروش، باعث آشنایی مخاطبان آن مربی با شما نیز می‌شود.

۹. ارائه ضمانت‌نامه بازگشت وجه

ارائه ضمانت‌نامه بازگشت وجه به خریداران راهی عالی برای افزایش فروش دوره شماست، زیرا ریسکی را که فرد هنگام خرید دوره شما متحمل می‌شود کاهش می‌دهد. شما تضمینی برای بازگشت وجه نمی‌دهید مگر اینکه بدانید هیچ‌کس از دوره شما ناراضی نیست، بنابراین این موضوع به‌صورت واضح نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس شماست.

افزایش فروش دوره‌های آموزشی آنلاین

۱۰. در انجمن‌های آنلاین حوزه کاری‌تان عضو شوید

همان‌طور که می‌دانید، همه افراد برای یافتن پاسخ سؤالات خود به گوگل مراجعه می‌کنند، به همین دلیل تبلیغات در گوگل ادز راهی عالی برای افزایش مخاطبان شما بود. با دانستن این موضوع، باید سری به انجمن‌های آنلاین گوگل بزنید. از گوگل برای جستجوی انجمن‌های آنلاین مرتبط با موضوع دوره خود استفاده کنید. انجمن‌ها جوامع آنلاینی هستند که در آن افراد دارای علایق مشترک با یکدیگر معاشرت و تعامل می‌کنند. در بحث‌ها شرکت کنید و به سؤالات پاسخ دهید تا افراد با شما و دوره‌تان آشنا شوند.  

۱۱. دوره خود را به زبان‌های دیگر ترجمه کنید

گوگل یک موتور جستجوگر چند زبانه است، اگر می‌خواهید با روش تبلیغات در گوگل به موفقیت برسید، دوره آنلاین آموزشی خود را به زبان‌های دیگر نیز ترجمه کنید. ترجمه دوره به زبان‌های دیگر راهی عالی برای افزایش فروش بدون نیاز به ایجاد دوره‌های جدید است. اگر به زبان دیگری مسلط نباشید، احتمالاً باید شخصی را برای این کار استخدام کنید.

۱۲. تبلیغات وابسته بسازید

در خانه روی صندلی خود لم ندهید و انتظار فروش بالا داشته باشید! به افرادی در حوزه کاری‌تان که وبلاگ یا صفحه‌ای پر مخاطب دارند، پیام دهید و از آن‌ها بپرسید که آیا علاقه‌مند به تبلیغ دوره شما به‌عنوان یک شرکت وابسته هستند یا خیر! درواقع شما باید به‌ازای تبلیغ، درصدی از هر فروش را به آن فرد پرداخت کنید. 

۱۳. با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید

اکانت‌های اینستاگرام با تعداد فالوور زیاد را بیابید. به صاحب حساب یک پیام خصوصی بفرستید و از آن‌ها درخواست تبلیغات کنید. در ویدئوهای تبلیغاتی خود حتماً از مزایای دوره و رضایت سایر خریداران صحبت کنید.

ختم کلام- درنهایت متوجه بهترین روش‌های فروش دوره‌های آموزشی آنلاین شده‌اید؟

با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه تعداد زیاد رقبایتان می‌شود! مطمئن هستم شما زمان زیادی را صرف ساخت، فیلم‌برداری و ادیت محتوای خود کرده‌اید؛ اما اگر هیچ‌کس حتی از دوره شما مطلع نشود، فایده کار چیست؟! بازاریابی مهم‌ترین بخش کار شماست. بگذارید بگوییم بهترین و مؤثرترین روش، تبلیغات در گوگل ادز است. تبلیغات گوگل همیشه به‌عنوان یک نقطه پرش برای شما عمل می‌کند، بنابراین آن را دستِ‌کم نگیرید.

راه‌های دیگر مانند تبلیغات وابسته، ترجمه دوره، عضویت در انجمن‌های آنلاین، ارائه ضمانت‌نامه بازگشت وجه، تخفیف‌های موقتی، عرضه مینی دوره آموزشی آنلاین رایگان و… از راه‌های دیگر پرکاربرد برای بازاریابی هستند. به ‌نظر شما بهترین روش برای تبلیغات دوره‌های آموزشی آنلاین کدام است؟! مشتاقانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید