کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

موفقیت در سئو محلی: نحوه ردیابی رتبه بندی، تبدیل‌ها و تماس‌ها

موفقیت در سئو محلی: نحوه ردیابی رتبه بندی، تبدیل‌ها و تماس‌ها

سئوی محلی یا بهینه‌سازی موتورهای جستجوی محلی، عملی برای بهبودبخشیدن به نمایش سایت شما در نتایج جستجوی محلی باهدف کسب دید بهتر است. به بیانی دیگر، هنگام جستجوی مشاغل مرتبط در منطقه محلی شما، بهبود سئو محلی شانس سایتتان برای دیده‌شدن در بالای صفحه نتایج را افزایش می‌دهد.
سئوی محلی یک استراتژی حیاتی برای کسب‌وکارهای متکی بر مشتریان محلی است. با اجرای شیوه‌های مؤثر سئو محلی، می‌توانید سرنخ‌های واجد شرایط بیشتری را جذب کنید، فروش را افزایش دهید و به اهداف کسب‌وکار محلی خود برسید.
در این مقاله بینش‌های ارزشمندی برای مدیریت و اجرای یک استراتژی سئوی محلی را به شما ارائه می‌کنیم. با تنظیم و تجزیه‌وتحلیل مؤثر گزارش‌های رتبه‌بندی SEO محلی خود، اطلاعات ارزشمندی برای بهینه‌سازی رویکردتان و در نهایت دستیابی به اهداف کسب‌وکار محلی خود به دست می‌آورید.

تنظیم گزارش‌های رتبه‌بندی محلی

اولین گام برای تنظیم گزارش‌های رتبه‌بندی برای سئو محلی، ردیابی رتبه محلی است. اما اهمیت ردیابی رتبه‌بندی محلی چیست؟ درک رتبه سایت شما در کلمات کلیدی مرتبط در صفحه نتایج جستجوی محلی، برای موفقیت سئوی محلی بسیار مهم است. این موضوع به شما در ارزیابی مشتریان علاقه‌مند به خدمات و کسب‌وکار محلی شما کمک می‌کند.

 ابزارهای زیادی برای ردیابی رتبه‌بندی محلی کسب‌وکار شما وجود دارد، اما بهتر است از ابزارهایی با قابلیت geo-grid استفاده کنید. دو مورد از بهترین ابزارها برای این کار Local Falcon و Places Scout هستند، لوکال فالکون (Local Falcon) روی رتبه‌بندی نقشه‌های گوگل تمرکز دارد، درحالی‌که مکان‌ها پیش‌آگاه (Places Scout) هم نقشه‌ها و هم نتایج جستجوی ارگانیک را پوشش می‌دهند.

هنگام تنظیم گزارش رتبه‌بندی محلی، باید از کلمات کلیدی مختلفی استفاده کنید؛ تمرکز روی یک نسخه از کلیدواژه‌های برتر کسب‌وکارتان اقدامی اشتباه است! برای انتخاب کلمه کلیدی، از کلیدواژه‌های دم بلند برای داشتن تصویری جامع‌تر از عملکرد رتبه‌بندی خود استفاده کنید. به بیانی دیگر باید در مقابل کلیدواژه‌های ضمنی، کلمات کلیدی صریح را ردیابی کنید؛ این موضوع به چه معناست؟

مطلب مرتبط: یادگیری سئو را از کجا شروع کنیم و چگونه سئوکار حرفه ای شویم؟

با کلمات کلیدی صریح، هدف محلی کسب‌وکارتان را به‌وضوح نشان دهید؛ به‌عنوان‌مثال، «بهترین پیتزا شیراز» یک کلیدواژه صریح برای نشان‌دادن هدف کسب‌وکار شما در منطقه است. درحالی‌که عبارت «بهترین پیتزا» که به طور مشخص مکانی را نشان نمی‌دهد، یک کلیدواژه ضمنی است.

موفقیت در سئو محلی

هنگام انتخاب کلمات کلیدی از وجود مَپ‌پَک (map pack) در صفحه نتایج جستجوی آن کلیدواژه مطمئن شوید. در زمینه سئوی محلی، مَپ‌پَک به بخشی در صفحه نتایج موتور جستجو اشاره دارد که مشاغل محلی مرتبط با درخواست جستجوی کاربر را نشان می‌دهد. این بخش معمولاً از سه قسمت نام کسب‌وکار، آدرس، رتبه‌بندی ستاره‌‌ای و گاهی عکس‌ها یا توضیحات کوتاه تشکیل شده است.

باید بدانید گوگل هر عبارت جستجو را  تجزیه‌وتحلیل می‌کند تا بداند آیا کاربر به دنبال مشاغل محلی است یا خیر. بااین‌حال، گاهی اوقات، گوگل در جستجوی کلمات کلیدی ضمنی به‌اندازه کافی هدف محلی را درک نمی‌کند و مَپ‌پَک را نشان نمی‌دهد؛ حتی اگر کاربران به دنبال گزینه‌های محلی باشند! پس راه‌حل این مشکل چیست؟! نظارت بر تغییرات.

شما باید به طور مرتب بررسی کنید که آیا مَپ‌پَک برای کلمات کلیدی ضمنی هدفمند شما ظاهر می‌شوند یا نه. به یاد داشته باشید که سئوی محلی پویا است و الگوریتم‌های گوگل دائماً در حال تغییر هستند. آگاه ماندن، تطبیق استراتژی و استفاده از تاکتیک‌های متنوع برای به حداکثر رساندن دید و دسترسی به مشتریان محلی مهم است، حتی برای جستجوهای ضمنی! برای ردیابی کلمات کلیدی سئو محلی باید به دو نکته مهم توجه کنید:

  1.  روی کلمات کلیدی که باعث افزایش ترافیک می‌شوند تمرکز کنید

وسوسه‌انگیز است که به دنبال رتبه‌های بالا برای عبارات کلیدی خاص باشید، اما اگر به ترافیک واقعی سایت تبدیل نشوند، همیشه ارزشمند نیستند! کلمات کلیدی که در حال حاضر بازدیدکنندگان را به سایت شما می‌آورده‌اند، در اولویت قرار دهید. برای تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی که باعث جذب ترافیک ارگانیک می‌شوند از ابزارهایی مانند کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.

  •  به ساعات کاری در ردیابی رتبه توجه کنید

در به‌روزرسانی‌های اخیر گوگل برای سئو محلی، ساعات کاری کسب‌وکار نقش مهمی دارد و نتایج جستجو را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. ردیابی رتبه را زمانی که کسب‌وکارتان بر اساس نمایه گوگل در حالت «باز» است، انجام دهید.

حال که با تنظیم گزارش‌های رتبه‌بندی محلی به طور کامل آشنا شدید، در بخش بعدی به سراغ یکی دیگر از جنبه‌های مهم سئو محلی می‌رویم: تنظیم شعاع مناسب برای ردیابی رتبه‌بندی شبکه شما

موفقیت در سئو محلی

تنظیم شعاع مناسب برای ردیابی رتبه‌بندی شبکه

یکی دیگر از جنبه‌های حیاتی ردیابی رتبه سئوی محلی، تنظیم شعاع مناسب برای رتبه‌بندی شبکه شماست. اما در ابتدا باید بدانید در زمینه سئوی محلی، رتبه شبکه (grid rank) به چه معناست؟

رتبه شبکه (grid rank) برای ردیابی رتبه سایت شما در کلمات کلیدی محلی در یک منطقه جغرافیایی خاص که به یک شبکه تقسیم شده است اشاره دارد. هر مربع در این شبکه نشان‌دهنده یک منطقه کوچک‌تر در منطقه خدماتی گسترده‌تر صنعت شما است. این موضوع امکان تجزیه‌وتحلیلی دقیق‌تر از رتبه‌بندی شما در مکان‌های مختلف را فراهم می‌کند. این روش به‌ویژه برای مشاغلی که دارای منطقه خدماتی تعریف شده هستند یا محله‌های مختلف در یک شهر را هدف قرار می‌دهند مفید است.

حتما بخوانید: نرخ کلیک (CTR) چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

شما با انتخاب شعاع مناسب، تصویری واضح‌تر از عملکرد رتبه‌بندی خود در محدوده هدفتان می‌گیرید. همچنین ردیابی یک منطقه کوچک‌تر در مقایسه با یک منطقه بزرگ و غیرضروری، باعث صرفه‌جویی در منابع و وقت شما می‌شود. درنهایت داده‌ها و اطلاعات نهایی، معنی‌دارتر و دقیق‌تر هستند و استراتژی‌های سئوی محلی شما را به طور مؤثرتری هدایت می‌کنند.

موفقیت در سئو محلی

تنظیم شعاع مناسب برای رتبه‌بندی شبکه شما در سئو محلی بسیار مهم است. برای این کار شعاع را با دامنه کسب‌وکار خود مطابقت دهید. کورکورانه یک شعاع شبکه بزرگ برای ردیابی رتبه تعیین نکنید. در عوض، آن را متناسب با منطقه خدمات واقعی یا دسترسی مشتریان بالقوه خود تنظیم کنید. در انتخاب شعاع عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع کسب‌وکار: نوع خدمات شما تأثیر زیادی بر شعاع رتبه‌تان دارد، برای مثال یک مشاور املاک که در یک شهر خاص فعالیت می‌کند به شعاع کمتری نسبت به کسب‌وکاری مرتبط با خدمات تحویل بسته‌های پستی نیاز دارد.
  • سطح رقابت: در مناطق رقابتی، شعاع کوچک‌تر به تجزیه‌وتحلیل دقیق‌تر رتبه‌بندی کمک می‌کند.
  • رفتار جستجوی محلی: در نظر بگیرید که مردم معمولاً چه مسافتی را برای خدمات شما طی می‌کنند.

برای مثال در تصویر زیر منطقه فونیکس را در نظر بگیرید. در مناطق رقابتی مانند فونیکس، از تعیین یک شعاع بزرگ خودداری کنید، این کار توانایی شما برای تجزیه‌وتحلیل دقیق عملکرد رتبه‌بندی‌تان در سطح شهر را مختل می‌کند. به‌طورکلی «پین‌های قرمز» و «پین‌های سبز» به نمایش بصری رتبه‌بندی شما در نقشه شبکه اشاره دارند. پین‌های قرمز موقعیت‌های رتبه‌بندی ضعیف (مثلاً زیر ۱۰) را در مربع‌های شبکه نشان می‌دهند؛ درحالی‌که پین‌های سبز موقعیت‌های رتبه‌بندی خوب (مثلاً 3 مورد برتر) را در مربع‌های شبکه مشخص می‌کنند.

مطلب مرتبط: نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست و چرا باید آن را جدی بگیریم؟

هنگام تنظیم اندازه شبکه، وجود پین‌های قرمز زیاد نشان‌ می‌دهد که شعاع بزرگ شما جزئیات ارزشمندی را در مورد مناطق خاصی که در آن نیاز به بهبود دارید پنهان می‌کند؛ اما وجود پین‌های سبز زیاد نشان‌دهنده بزرگ‌نمایی بیش از حد روی یک ناحیه کوچک است، باید شبکه را گسترش دهید تا ببینید رتبه‌های شما در کجا کاهش می‌یابد.

با تجزیه‌وتحلیل توزیع پین‌های قرمز و سبز در سراسر شبکه، مناطق خاص مناسب برای بهبود رتبه‌بندی‌تان را شناسایی می‌کنید. این موضوع به شما در تمرکز روی مناطقی با بیشترین تأثیر در سئو محلی کمک می‌کند.

موفقیت در سئو محلی
موفقیت در سئو محلی

حال که متوجه نحوه رتبه‌بندی شبکه شده‌اید، در بخش بعدی نحوه استفاده از این اطلاعات در جهت شناسایی فرصت‌ها و بهبود استراتژی سئوی محلی را آموزش می‌دهیم.

چگونه از اطلاعات رتبه شبکه برای بهبود سئو محلی استفاده کنیم؟

در این قسمت نحوه تجزیه‌وتحلیل اطلاعات شبکه‌های رتبه‌بندی جستجوی محلی را برای شناسایی فرصت‌ها و بهبود استراتژی سئوی محلی به شما توضیح می‌دهیم. مراحل کلیدی این کار شامل موارد زیر است:

درباره رقبایتان تحقیق کنید

کار را با شناسایی رقبایی شروع کنید که در کلمات کلیدی مهم از شما بالاتر هستند. از ابزارهایی مانند افزونه PlePer Local SEO Tools برای تجزیه‌وتحلیل لیست‌های Google My Business خود استفاده و هنگام مقایسه رقبا با خودتان به موارد زیر توجه کنید:

  • تعداد مرورها و رتبه‌بندی (Review count and rating): نظرات مثبت و رتبه‌بندی بالا باعث بهبود رتبه می‌شوند.
  • کلمات کلیدی در نام کسب‌وکار و دسته‌ها: کلمات کلیدی مرتبط، ارتباط را با موتورهای جستجو نشان می‌دهند.
  • توجه به دسته اولیه: دسته اولیه (Primary category) دسته اصلی است که کسب‌وکارها برای نشان‌دادن ماهیت خدماتشان در سرویس Google My Business انتخاب می‌کنند.
  • توجه به دسته‌های ثانویه: کسب‌وکارها می‌توانند در زمینه سئوی محلی، دسته‌های ثانویه (Secondary categories) را در سرویس Google My Business (GMB) در کنار دسته اصلی خود انتخاب کنند. دسته‌های ثانویه درباره کسب‌وکارها اطلاعات اضافی ارائه می‌دهند و به مشتریان بالقوه در درک بهتر خدمات کمک می‌کنند.

پس از مقایسه، شما باید در جهت بهبود موارد بالا و پیشی‌گرفتن از رقبا تلاش کنید.

تجزیه‌وتحلیل صفحه فرود سایت و Google My Business

در مرحله بعدی باید کیفیت سایت و صفحه فرود سرویس Google My Business رقیب خود را ارزیابی کنید و این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید:

  • آیا آن‌ها به صفحه اصلی خود لینک می‌دهند یا یک صفحه داخلی؟
  • تمرکز اصلی کلمه کلیدی و تمرکز مکان صفحه فرود سرویس Google My Business آن‌ها چیست؟
  • آیا محتوای با کیفیتی دارند یا خیر؟
  • آیا آن‌ها پیوندهای داخلی باکیفیت با انکر تکست غنی از کلمات کلیدی در سراسر سایت خود دارند؟

تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی

حال نوبت به تجزیه‌وتحلیل کلمات کلیدی برای مشاهده پتانسیل بهبود رتبه‌بندی محلی سایت شما در آن کلیدواژه هدف رسیده است. از ابزارهایی مانند Local Falcon برای ارزیابی «سهم صدای محلی» (SoLV) رقیب خود برای کلمات کلیدی هدف استفاده کنید.

منظور از سهم صدای محلی (Local Voice) چیست؟! سهم صدای محلی به یک معیار در ابزار Local Falcon اشاره دارد که حضور و دیده‌شدن یک کسب‌وکار را در نتایج جستجوی محلی در مقایسه با رقبای خود در کلمات کلیدی خاص ارزیابی می‌کند.

نمره بالا SoLV نشان می‌دهد که یک کسب‌وکار بر جستجوی محلی در آن کلمات کلیدی تسلط دارد، درحالی‌که امتیاز پایین نشان‌دهنده فضای بیشتری برای بهبود است. در ابزار Local Falcon، به سهم هر رقیب از صدای محلی (SoLV) بر اساس کلمه کلیدی نگاه کنید تا ببینید آیا کسی موفق به تسلط بر منطقه آن کلمه کلیدی شده است یا خیر! اگر چند رقیب با نمرات SoLV بالا وجود داشته باشند، با کمی تلاش سئو، می‌توانید امتیاز خود را افزایش دهید.

موفقیت در سئو محلی

اهمیت بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوی ارگانیک در کنار سئو محلی

به یاد داشته باشید که سئوی محلی به معنای ظاهرشدن سایتتان در جایی است که مخاطبان هدف شما جستجو می‌کنند؛ صرف‌نظر از اینکه در نقشه گوگل (Maps) یا نتایج جستجوی ارگانیک باشد. با بهینه‌سازی فهرست Google My Business و محتوای سایت خود، می‌توانید به طور قابل‌توجهی دید خود را افزایش دهید و به مشتریان بالقوه بیشتری در بازار محلی خود دسترسی پیدا کنید.

حال می‌خواهیم اهمیت بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای جستجوی ارگانیک محلی در کنار سرویس Google My Business باهدف داشتن یک استراتژی موفق سئوی محلی را بررسی می‌کنیم. هیچ‌گاه از جستجوی ارگانیک وب‌سایت غافل نشوید! درحالی‌که بهینه‌سازی فهرست Google My Business بسیار مهم است، اهمیت دیده‌شدن سایتتان در جستجوی ارگانیک را نادیده نگیرید.

جستجوهای ضمنی رقابتی حجم جستجوی بالاتر و رقابت کمتری در مقایسه با نتایج نقشه گوگل (Maps) دارند؛ بنابراین روی بهینه‌سازی صفحه‌های مختلف وب‌سایتتان تمرکز کنید: صفحه اصلی، خدمات، مکان و پست‌های وبلاگ. هر صفحه باید یک کلیدواژه واضح و متمرکز درباره مکان کسب‌وکار محلی شما داشته باشد. این موضوع تضمین می‌کند که موتورهای جستجو و کاربران متوجه خدمات و مکان کسب‌وکار شما شوند.

همچنین از ابزارهایی مانند Places Scout برای ردیابی عملکرد رتبه‌بندی ارگانیک (مشابه نحوه ردیابی رتبه‌بندی نقشه خود) استفاده کنید. ردیابی مبتنی بر شبکه به شما در ارزیابی میزان دسترسی هر صفحه در منطقه خدمات موردنظرتان کمک می‌کند. با این رویکرد می‌توانید زمینه‌های قابل‌بهبود در سایتتان را شناسایی کنید و اثربخشی استراتژی محتوای خود را بسنجید. این روش دید سایتتان به حداکثر می‌رسد و شما می‌توانید مشتریان بالقوه را هم از راه نقشه گوگل (Maps) و هم از جستجوی ارگانیک جذب ‌کنید. یکی از را‌ه‌های خوب برای جذب ترافیک ارگانیک محلی، بهینه‌سازی صفحه ناحیه خدماتی (Service area) است.

موفقیت در سئو محلی

صفحه ناحیه خدماتی (Service area): بهترین صفحه‌ برای جذب ترافیک ارگانیک محلی

توجه کنید که صفحه‌های ناحیه خدماتی (Service area) ابزاری قدرتمند برای افزایش دید سئوی محلی و تولید سرنخ، به‌ویژه در یک منطقه خدماتی بزرگ هستند. در زمینه سئوی محلی، ناحیه خدماتی، صفحه‌هایی اختصاصی در سایت شما هستند که روی مکان‌هایی خاص در منطقه خدمات گسترده‌تر شما تمرکز دارند. آن‌ها به‌عنوان صفحه‌های فرود اضافی که به طور خاص مشتریان بالقوه را در آن مناطق محلی هدف قرار می‌دهند، خدمت می‌کنند.

صفحه‌های منطقه خدماتی اختصاصی، به طور قابل‌توجهی دید جستجوی ارگانیک سایتتان برای کلمات کلیدی مرتبط در منطقه خدماتی گسترده را‌ بهبود می‌بخشند. این صفحه‌ها در مقایسه با لیست‌های Google My Business، انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی بیشتری را ارائه و به شما امکان استفاده از کلمات کلیدی خاص و جزئیات مکانی دقیق‌تری را می‌دهند. این صفحه‌ها گاهی از نظر جذب ترافیک نیز بهتر از سرویس Google My Business عمل می‌کنند.

اگر صفحه Google My Business شما به‌تنهایی مخاطبان کافی برایتان جذب نمی‌کند، سرمایه‌گذاری در ایجاد صفحه‌های منطقه خدماتی راه‌حلی هوشمندانه است. این امر حضور آنلاین و شانس سایت شما برای نمایش در صفحه نتایج جستجوهای مرتبط برای مشتریان بالقوه در آن مکان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

به‌طورکلی صفحه‌ ناحیه خدماتی ابزاری ارزشمند برای مشاغل محلی است، به‌ویژه آن‌هایی که مناطق خدماتی بزرگ و حضوری محدود در مکان‌های خاص دارند. با سرمایه‌گذاری در ساخت صفحه‌های منطقه خدماتی بهینه‌شده، می‌توانید دید ارگانیک خود را افزایش دهید، سرنخ‌های محلی بیشتری جذب کنید و در نهایت، کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

فراموش نکنید که هر صفحه منطقه خدماتی باید دارای محتوای منحصربه‌فرد و مکان خاص مرتبط با خدمات مدنظر شما باشد. همچنین از کلیدواژه‌های محلی مرتبط برای بهینه‌سازی رتبه خود در آن منطقه استفاده کنید.

مطمئن شوید که در هر صفحه یک دعوت به اقدام واضح و تجربه کاربرپسند برای تبدیل بازدیدکنندگان به سرنخ ارائه می‌دهید. با پیروی از این نکته‌ها و استفاده از قدرت صفحه‌های منطقه خدماتی، می‌توانید پتانسیل رشد کسب‌وکار محلی خود را به طور قابل‌توجهی افزایش دهید. حال که با اهمیت جذب ترافیک محلی آشنا شده‌اید، باید بدانید که اندازه‌گیری و بررسی تبدیل‌ها نیز برای بهبود سئو محلی شما اهمیت بالایی دارد.

موفقیت در سئو محلی

اهمیت اندازه‌گیری تبدیل‌ها برای سنجش سئو محلی

تا این بخش شما آموختید که چگونه از ابزارهای ردیابی شبکه برای ارتقای کارآمد استراتژی‌های سئو محلی استفاده و با کمک نقشه‌ گوگل و سرویس Google My Business ترافیک ارگانیک محلی جذب کنید؛ بااین‌حال، ردیابی تبدیل‌های حاصل از این اقدامات را فراموش نکنید. اندازه‌گیری و بررسی تبدیل‌ها برای درک واقعی اثربخشی تلاش‌های سئوی محلی شما اهمیت زیادی دارد.

علی‌رغم اهمیت پیگیری بهبود رتبه‌بندی و افزایش ترافیک، اندازه‌گیری تبدیل‌های واقعی مانند سرنخ‌ها، تماس‌ها یا فروش بسیار مهم است. برای این کار، شما به یک منبع قوی و قابل‌اعتماد از داده‌ها نیاز دارید؛ Google Analytics 4 یک پلتفرم قدرتمند برای ردیابی رویدادهای مختلف سایت، از جمله تبدیل‌ها است.

ازآنجایی‌که دقت داده‌ها اهمیت دارد، از صحت تنظیمات گوگل آنالیتیکس 4 به‌طور دقیق برای حفظ داده‌ها مطمئن شوید. با این پلتفرم علاوه‌بر فرم‌های پرشده در سایت، تماس‌ها، پیام‌ها، ربات‌های گفتگو، ثبت‌نام ایمیل، ابزار رزرو آنلاین و… را نیز بررسی کنید.

به‌طورکلی ردیابی و بررسی همه تبدیل‌ها، دیدگاهی جامع از موفقیت سئوی محلی شما ارائه می‌دهد. با پیکربندی دقیق گوگل آنالیتیکس 4 و ردیابی همه منابع تبدیل، بینش ارزشمندی برای بهینه‌سازی استراتژی سئو محلی سایتتان و به حداکثر رساندن میزان بازگشت سرمایه به دست می‌آورید. باید بدانید در این میان پیگیری تماس‌ها اهمیت بیشتری دارد.

اهمیت ردیابی تماس‌ها در سئو محلی چیست؟

بررسی میزان تماس‌ها برای تمامی کسب‌وکارهای اهمیت زیادی دارد، اما باید بدانید برای این کار صرفاً تکیه بر معیارهای «کلیک برای تماس» کافی نیست! در این قسمت سرویس ردیابی تماس به کمکتان می‌آید. آیا می‌دانید این سرویس چیست؟

در سئوی محلی، فناوری ردیابی تماس به شما امکان تجزیه‌وتحلیل دقیق تماس‌های تلفنی از منابع بازاریابی مختلف، از جمله وب‌سایت، فهرست Google My Business، تبلیغات آنلاین و کانال‌های دیگر را می‌دهد. امکانات این فناوری چیزی فراتر از ثبت تعداد تماس‌ها است و شامل مواردی مانند منبع تماس، مدت‌زمان، موقعیت تماس‌گیرنده، کیفیت و… می‌شود.

احتمالاً می‌گویید: «گوگل آنالیتیکس 4 همه کاربرانی را که به طور خودکار روی دکمه تماس تلفنی یا پیوند کلیک می‌کنند، ردیابی می‌کند، چرا باید از فناوری ردیابی تماس استفاد کنیم؟!»

باید بدانید اطلاعاتی که گوگل آنالیتیکس درباره تماس‌ها به شما نشان می‌دهد، چیزی درباره کیفیت تماس‌ها به شما نمی‌گویند و هیچ راهی برای ردیابی کلیک‌های تصادفی روی دکمه تماس وجود ندارد! درواقع گوگل آنالیتیکس کلیک‌ها روی دکمه‌های شماره‌تلفن یا پیوندها را ردیابی می‌کند؛ اما جزئیات واقعی تماس‌ها را ندارد. اما سرویس ردیابی تماس بینشی دقیق در مورد تماس‌های تلفنی واقعی، مدت و کیفیت آن‌ها ارائه می‌دهد و امکان شناسایی سرنخ‌های باارزش بالا و تجزیه‌وتحلیل عملکرد تماس را فراهم می‌کند. استفاده از نرم‌افزار ردیابی تماس در فهرست Google My Business نیز مزایای زیادی دارد.

موفقیت در سئو محلی

استفاده از نرم‌افزار ردیابی تماس در فهرست Google My Business

نرم‌افزار ردیابی تماس، اطلاعات و داده‌هایی دقیق در مورد تماس‌های تلفنی واقعی از جمله منبع، مدت‌زمان و اطلاعات تماس‌گیرنده ارائه می‌دهد، بنابراین این موضوع باعث به‌وجودآمدن بینش‌های ارزشمندی درباره میزان اثربخشی سرویس Google My Business در ایجاد سرنخ‌های واجد شرایط از راه تماس‌های تلفنی می‌شود.

برنامه CallRail به دلیل رابط کاربری تمیز، قابلیت ضبط اطلاعات و ادغام آسان با گوگل آنالیتیکس 4 یک سرویس ردیابی تماس عالی است. استفاده از نرم‌افزاری که به صورت پویا شماره تلفن‌های سایت شما را باتوجه به منبع کاربران تغییر می‌دهد، امکان ردیابی تماس‌ها را به‌طور دقیق‌ فراهم و کمپین‌هایی با بیشترین و باارزش‌ترین تماس‌های تلفنی را مشخص می‌کند. اگر از UTM برای ردیابی تماس‌ها استفاده می‌کنید، ابزار CallRail باز هم برایتان مفید است؛ راستی می‌دانید UTM چیست؟!

در زمینه سئوی محلی،  UTMها قطعه‌های کوتاهی از کد هستند که باهدف ردیابی اطلاعاتی خاص در مورد کلیک‌های دریافتی از منابع مختلف به URLها اضافه می‌شوند. هنگامی که شخصی روی لینکی حاوی یک UTM کلیک می‌کند، اطلاعات کدگذاری‌شده به پلتفرم تجزیه‌وتحلیل شما منتقل می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بفهمید ترافیک وب‌سایتتان از کجا سرچشمه می‌گیرد.

بنابراین، استفاده از پارامترهای UTM برای ردیابی ترافیک ورودی از سرویس Google My Business به شما امکان تمایز بین تماس‌هایی که از فهرست  GMB برقرار شده‌اند و تماس‌های حاصل از جستجوی ارگانیک در وب‌سایتتان را می‌دهد. این موضوع به شما در تعیین و بهبود استراتژی‌های سئو محلی باتوجه‌به حجم و کیفیت سرنخ‌های تولیدشده کمک می‌کند.

نکات نهایی درباره سئو محلی

در این مقاله به طور کامل به بررسی سئو محلی و عوامل مؤثر در آن پرداختیم. یکی از نکات نهایی که باید به آن توجه کنید، تأثیر نوسانات فصلی در سئو محلی است. کسب‌وکارهای محلی اغلب بر اساس تغییر فصل، تعطیلات و رویدادهای محلی، نوسانات قابل‌توجهی را در عملکردشان تجربه می‌کنند؛ بنابراین داده‌های ماهانه سئو محلی معمولاً ناپایدار و گمراه‌کننده هستند و این موضوع ارزیابی پیشرفت واقعی و شناسایی زمینه‌های قابلی بهبود را دشوار می‌کند.

این مشکل با جمع‌آوری و بررسی داده‌ها و مشاهده روند سالانه (به‌جای ماهیانه)، حل می‌شود. همچنین مقایسه عملکرد فعلی خود با دوره مشابه در سال قبل به شما امکان پیگیری پیشرفت سو محلی‌تان را می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید رشد سالانه خود را با میانگین صنعت یا رقبای محلی مقایسه و موقعیت نسبی خود را در بازار درک کنید.

تمرکز بر روندهای سالانه به شما کمک می‌کند تا فراتر از بردها و باخت‌های کوتاه‌مدت بروید، رویکرد استراتژیک‌تری برای تلاش‌های سئوی محلی خود بچینید و روندها و الگوهای بلندمدت کمک‌کننده به تخصیص منابع، برنامه‌ریزی کمپین و استراتژی کلی سئو محلی‌تان را شناسایی کنید.

هنگام بررسی داده‌های سالیانه باید تمامی مواردی که در این مقاله درباره آن گفتیم شامل فهرست‌بندی سرویس Google My Business، ترافیک وب‌سایت، تعامل از جستجوهای محلی، پیشرفت رتبه‌بندی ارگانیک برای کلمات کلیدی محلی، تماس‌های تلفنی و سایر تبدیل‌های ایجاد شده از منابع محلی را بررسی کنید. آیا شما تجربه‌ای از استفاده از روش‌های گفته‌شده برای بهبود سئو محلی دارید؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید