کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

یوتیوب هندل چیست؟

یوتیوب هندل چیست؟

در تاریخ ده اکتبر سال 2022، یوتیوب جزئیات ویژگی جدید این پلتفرم به نام هندل را معرفی کرد. یوتیوب بارها ثابت کرده است با هر آپدیت و ویژگی جدیدی که معرفی می‌­کند، الگوریتم این پلتفرم را به گونه‌­ای بهبود می‌بخشد که کار مخاطبان خود را آسان‌تر و فضا را برای رشد و رقابت تولیدکنندگان محتوا امن‌تر و سالم‌­تر می‌­کند. این پلتفرم یکی از پراستفاده‌ترین پلتفرم‌ها در جهان است و با معرفی این ویژگی جدید، بدون شک تجربه کاربری بهتری را فراهم و مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد. برای پاسخ به سوال “یوتیوب هندل چیست” با آژانس تبلیغات آنلاین افراک همراه باشید.

قابلیت جدید یوتیوب: هندل

هندل‌ها (Handles) روشی جدید برای پیدا کردن و برقراری ارتباط با تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب هستند. هندل‌ها شناسه‌های منحصر به فرد و کوتاهی هستند که متمایز از اسامی چنل‌ها در نظر گرفته شده‌اند، با @ آغاز می‌­شوند و قبل از name یا nickname یوتیوب شما قرار می­‌گیرند. به هر چنل در یوتیوب، یک هندل تعلق خواهد گرفت که با استفاده از آن می­توان سایر کاربران (چه تولیدکنندگان محتوا چه بینندگان) را پیدا و با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. همچنین، هندل انتخاب شده توسط شما به طور خودکار در آدرس یا URL محتوای شما قرار خواهد گرفت که مسیر مخاطبان به سمت شما را هموارتر خواهد کرد. به این صورت که با سرچ کردن آن، مخاطبان مستقیما به صفحه اصلی شما هدایت خواهند شد. هندل‌ها در قسمت‌هایی مانند کامنت‌ها، منشن‌ها، نتایج جستجو، شورت یوتیوب و غیره قابل مشاهده هستند و کم‌کم راه‌شان را به سایر قسمت‌ها نیز باز خواهند کرد.

در حال حاضر، هندل‌ها به آرامی در حال فعال شدن هستند؛ اما در زمان نوشتن این مقاله، بیشتر تولیدکنندگان محتوای یوتیوب ایمیلی در رابطه با فعال‌سازی هندل‌ها و توصیه‌هایی برای انتخاب هندل مناسب دریافت کرده‌­اند.

یوتیوب هندل

آیا بین یوتیوب هندل‌ و نام چنل‌ها تفاوتی وجود دارد؟

بله. نام چنل‌ها در واقع شناسه‌هایی برای تولیدکنندگان محتوا و مخاطبان آن‌ها هستند که با استفاده از آن می‌­توانند محتوای مورد نظر را پیدا و وارد صفحه اصلی چنل موردنظر شوند. اما بزرگ‌ترین مشکلی که در این زمینه گریبان‌گیر تولیدکنندگان محتوا شده بود این است که تعداد زیادی از کاربران می‌­توانستند اسامی تکراری برای نام چنل‌های خود در نظر بگیرند و مثلا با جستجوی عبارت آشپزی ایتالیایی، هزاران چنل مختلف برای شما نمایش داده می‌­شد که اسامی کاملا شبیه به هم داشتند. این مسئله نه تنها بسیار برای مخاطبان گیج کننده بود، بلکه زحمت تولیدکنندگان محتوا را هم بر باد فنا می‌­داد، چرا که محتوای منحصر به فرد آن‌ها، نام منحصر به فرد خود را نداشت و در بین بسیاری از چنل‌ها گم می‌­شد و شانس دیده شدن را از دست می­‌داد. اما با معرفی هندل‌ها، این مشکل بر طرف شده و هر چنل، هندل منحصر به فرد خود را دارد و می‌­توان گفت که برای اولین بار هر محتوا در این پلتفرم هویت خودش را پیدا می‌­کند.

اکنون برای هر چنل URL، نام و هندل منحصر به فرد تعریف می‌­شود و مخاطبان به راحتی می‌­توانند تولیدکننده محتوای موردنظر خود را در کمترین زمان پیدا کنند.

مطلب مرتبط
اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

یوتیوب هندل‌ چه کاربردی دارند؟

کاربرد هندل‌های یوتیوب، مشابه هندل‌ها در سایر پلتفرم‌های اجتماعی است. یوتیوب هندل‌ها:

  • روشی بسیار عالی برای معرفی چنل شما در پلتفرم‌های اجتماعی هستند.
  • از گم شدن و دیده نشدن محتوای شما در الگوریتم یوتیوب جلوگیری می­‌کنند.
  • راهی بسیار عالی برای ایجاد برندی برای کسب‌وکار و محتوای شما هستند.
  • امکان تگ کردن تولیدکنندگان محتوا را در کامنت‌ها فراهم می­‌کنند.
  • قابلیت سرچ شدن دارند و یکی از روش‌های بسیار آسان برای پیدا کردن محتوای شما در یوتیوب هستند.
  • شانس دیده شدن کسب‌وکارهای کوچک و تولیدکنندگان تازه‌­کار محتوا را افزایش خواهند داد.

مطلب مرتبط
نحوه آپلود موزیک درYoutube Music Library

هندل باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

هندل یوتیوب شما باید انعکاسی از محتوای چنل شما باشد. برای جذب توجه مخاطب و جلوگیری از هرگونه اشتباه احتمالی، هندل یوتیوب شما باید به گونه­‌ای انتخاب شود که بسیار شما را به چشم بیاورد! در این قسمت به نکاتی پرداختیم که در نظر گرفتن آن‌ها برای انتخاب هندل مناسب خالی از لطف نیست:

  • بهتر است که یوتیوب هندل شما مشابه نام چنل‌تان باشد

با این کار مخاطبان گیج نمی­‌شوند و به راحتی چنل شما را پیدا می­‌کنند. همچنین، از آن جایی که هندل منحصر به فرد است، با انتخاب نام و هندل مشابه این عبارت منحصرا در اختیار شما قرار می­‌گیرد که دو مزیت عالی دارد: اول این که بسیار برای برندینگ شما مناسب است و دوم، با در اختیار داشتن یک عبارت کلیدی مانند آشپزی ایتالیایی، تمام سرچ‌ها در این زمینه منتهی به محتوای شما خواهند شد و مخاطبان بیشتری محتوای شما را تماشا خواهند کرد.

مطلب مرتبط
چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟

  • هندلی کوتاه، دوست داشتی، آسان و جذاب انتخاب کنید

هندل‌های طولانی که شامل عبارات تخصصی یا ناآشنا باشند در یاد مخاطبان نمی­‌مانند و حتی احتمالا زمان سرچ آن‌ها هم بالا خواهد بود. از طرفی هندل‌های کوتاه و آسان که خلاقانه و جالب باشند بیشتر توسط مخاطبان به اشتراک گذاشته خواهند شد.

  • هندلی انتخاب کنید که مرتبط با محتوای تولیدی شما باشد

اگر هندلی متناسب با نام چنل شما در دسترس نبود، قدم بعدی این است که هندلی متناسب با محتوای تولیدی خود انتخاب کنید. این نوع هندل‌ها به آسانی به خاطر سپرده می­‌شوند و باعث بیشتر دیده شدن محتوای شما خواهند شد.

  • هندلی انتخاب کنید که شامل واژه‌های کلیدی باشد و به راحتی تلفظ شود

بیشتر مخاطبان با توجه به نیازشان در پلتفرم مورد نظر جستجو می­‌کنند. این جستجوها معمولا کوتاه، تلگرافی و شامل کلمات کلیدی همان حوزه است. شما می­‌توانید برای یک چنل آشپزی ایتالیایی یک نام لاتین گوش‌نواز و جالب انتخاب کنید، اما اگر تازه‌­کار هستید و هنوز تبدیل به یک برند شناخته‌­شده نشده ­اید، باید قبل از هر چیز از خودتان بپرسید مگر چند نفر قرار است برای یادگیری دستورالعمل‌های ایتالیایی همچین اسمی را سرچ کنند؟

اگر تازه کار هستید، احتمالا سوالات زیادی در مورد نحوه فعالیت در یوتیوب در ذهنتان وجود دارد. به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
آشنایی با نحوه‌ی کار الگوریتم یوتیوب- پاسخ به سوالات یوتیوبرها

  • اگر برند شخصی دارید، چه هندلی بهتر از اسم خودتان؟

اگر این چنل برای گسترش کسب‌وکار شما تاسیس شده باشد، بهتر است که هندل آن نام برند شما باشد. همچنین اگر محتوای تولیدی مرتبط به لایف استایل شماست و به عنوان یک بلاگر در آن فعالیت می­کنید، بهتر است که هندل آن نام خود شما باشد.

هندل شما باید ویژگی‌های کلی زیر را داشته باشد:

  • بین سه تا سی کاراکتر باشد.
  • می­تواند شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادهایی مانند نقطه و خط تیره باشد.
  • فرمت آن شبیه یک آدرس اینترنتی یا شماره تلفن نباشد.
  • توسط شخص دیگری در حال استفاده نباشد.
  • از دستورالعمل‌های یوتیوب پیروی کند.
  • شامل عبارات توهین‌­آمیز، مورج خشونت، مورج محتوای جنسی و اسپم نباشد.

همچنین در نظر داشته باشید که:

  • چنل‌ها تنها می‌­توانند یک هندل داشته باشند.
  • انتقال و یا خرید و فروش هندل‌ها مورد تایید یوتیوب نیست.
  • در صورتی که تا تاریخ چهارده نوامبر سال 2022 هندلی برای چنل خود تعیین نکرده باشید، یوتیوب خودش دست به کار می­‌شود و با توجه به نام چنل‌تان و محتوای آن برای شما هندل انتخاب می‌­کند که البته مشکلی نیست! همواره می‌توانید با مراجعه به youtube.com/handle آن را تغییر دهید.
  • اگر قصد هاید کردن هندل خود را داشته باشید می‌­توانید چنل خود را هاید و یا حذف کنید.
  • شما هر چهارده روز یک بار اجازه تغییر هندل خود را دارید. به محض تغییر هندل، یوتیوب به مدت چهارده روز هندل قبلی شما را حفظ می­‌کند. خب کسی چه می‌­داند؛ شاید خواستید به همان هندل قبلی برگردید! همچنین در طی این چهارده روز هر دو هندل قدیمی و جدید فعال خواهند بود و مخاطبان را به محتوای شما هدایت خواهند کرد. بعد از این مدت، هندل قبلی شما برای انتخاب توسط سایر کاربران قابل دسترس خواهد بود.

به عنوان یک یوتیوبر، هندل‌ها چه تاثیری روی کار شما خواهند داشت؟

هندل یوتیوب شما نقشی اساسی در میزان دیده شدن شما توسط الگوریتم یوتیوب و همچنین مخاطبان خواهد داشت. یک هندل خوب باعث می‌شود در قسمت Short دیده شوید، به روشی منحصر به فرد خود را در پلتفرم پرزنت کنید و با سایر تولیدکنندگان محتوا ارتباط برقرار کنید. همچنین این امکان را برای کاربران فراهم می‌­کند که شما را در ویدیوهای مختلف تگ کنند و بسیار راحت‌تر از قبل به چنل شما دسترسی داشته باشند.

نکته‌­ای که باید به عنوان یک تولیدکننده محتوا درنظر بگیرید این است که حتما نام چنل و هندل را یکسان تنظیم کنید. در غیر این صورت مخاطبان گیج شده و صفحه شما را ترک می‌­کنند.

به خاطر داشته باشید تنظیم یک هندل حرفه‌­ای باعث می‌­شود در فضای پررقابت این پلتفرم بهتر دیده شوید. همچنین این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید در فضای خارج از یوتیوب، مخاطبان را مستقیما به صفحه خود هدایت کنید.

چطور می­توان هندل را مشاهده کرد یا تغییر داد؟

 در سیستم اندروید و IOS باید مراحل زیر را طی کنید:

  • در اپلیکیشن، روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید.
  • روی Your Channel و سپس Edit Channel ضربه بزنید.
  • هندل خود را زیر قسمت Handle پیدا خواهید کرد.
  • برای تغییر هندل خود روی گزینه Edit در سمت راست کلیک کنید.
  • هندل مورد نظر خود را وارد کرده و سپس روی گزینه Save کلیک کنید.

در سیستم ویندوز باید مراحل زیر را طی کنید:

  • به آدرس https://studio.youtube.com/ رفته و وارد اکانت خود شوید.
  • با استفاده از منوی سمت چپ، Customization و سپس Basic info را انتخاب کنید.
  • در قسمت Handle می­توانید هندل فعلی خود را مشاهده کنید و یا تغییر دهید.
  • در صورتی که قصد تغییر هندل خود را دارید، حتما گزینه PUBLISH را انتخاب کنید.
یوتیوب هندل چیست

با این ویژگی جدید، آیا URLهای قدیمی از کار می‌­افتند؟

خیر. هیچکدام از آدرس‌ ویدیوهای شما از یوتیوب ناپدید نخواهند شد بلکه مخاطبان را به هندل یوآرال جدید شما هدایت می‌­کنند که در نهایت آن‌ها را به صفحه اصلی شما می‌­رساند. با توجه به این که چنل شما در چه زمانی تاسیس شده باشد، یوآرال‌های زیر به خوبی قبل کار خواهند کرد و مخاطبان را به صفحه شما هدایت می­کنند.

آیا می‌­توان مانند قبل، URLهای شخصی‌سازی‌شده تنظیم کرد؟

تا به امروز، URLهای شخصی‌سازی‌شده، URLهایی بودند که شما به عنوان تولیدکننده محتوا بعد از به دست آوردن صد مخاطب در چنل خود مجاز به شخصی‌سازی آن‌ها با نام و عبارات مورد نظر خود بودید. اما با ویژگی جدید هندل دیگر این امکان برای کاربران یوتیوب وجود ندارد و در صورتی که قبلا این نوع URL را تنظیم کرده باشید، حذف نمی­‌شود و همچنان مخاطبان را به صفحه شما هدایت خواهد کرد.

همچنین در نظر بگیرید که اگر تا قبل از اعلام فعال شدن این ویژگی جدید برای چنل خود URL شخصی‌سازی‌شده تنظیم کرده بودید، اکنون همان URL تبدیل به هندل شما شده است. در غیر این صورت، هندل جدید شما بخشی از یوآرال چنل شما شده و این قابلیت را دارد که مخاطبان را به صفحه شما هدایت کند.

جمع‌بندی

با در نظر گرفتن این حقیقت که یوتیوب دومین مرورگر جستجوگر پراستفاده در جهان است، باید گفت که جای ویژگی هندل در این پلتفرم خالی بود و پیش‌بینی می‌­شود با توجه به مزایای این ویژگی جدید، تعداد مخاطبان یوتیوب بیش از پیش افزایش یابد. این ویژگی نه تنها برای تولیدکنندگان محتوا، بلکه برای سایر کاربران هم بسیار کاربردی خواهد بود. با استفاده از هندل، جدا از این که پیدا کردن محتوای موردنظر و منحصر به فرد سازی آن برای تولیدکنندگان محتوا آسان‌تر شده، امنیت کلی هم بالاتر رفته است. هندل از خطراتی مانند رقابت ناسالم و ربات‌ها جلوگیری می‌­کند و ریسک از دست رفتن محتوا را بسیار پایین می‌­آورد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید