کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟

چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟

یوتیوب یک پلتفرم پرطرفدار و غول‌پیکری است که در آن میلیون‌ها ویدئوی جذاب و خفن وجود دارد. اگر بگوییم که در یوتیوب برای همه مشکلاتی که در دنیا هست می‌توانید یک راه‌حل واقعی و کارآمد پیدا کنید، دروغ نگفته‌ایم! یوتیوب نسبت به بقیه پلتفرم‌ها یک سر و گردن بالاتر است؛ چون خیلی وقت‌ها ترفندها و تکنیک‌هایی را به شما یاد می‌دهد که در هیچ جای دیگر نمی‌توانید مثل آن‌ها را پیدا کنید. البته باید هم همین‌طور باشد. دومین مرورگر برتر دنیا بودن که الکی نیست! اگر شما هم به تولید محتوا در یوتیوب علاقه دارید و می‌خواهید یک کانال یوتیوبی راه بیندازید، باید بدانید که اولین و مهم‌ترین قدم داشتن ایده مناسب برای کانال است. با افراک تا انتهای این مقاله همراه باشید. کارشناسان افراک پاسخ گوی تمامی سؤالات شما در زمینه تبلیغات در یوتیوب هستند.

چگونه می‌توان یک موضوع خوب برای کانال یوتیوب انتخاب کرد؟

اگر به فکر راه انداختن یک کانال در یوتیوب هستید باید بدانید که این کار برخلاف آن چه بقیه فکر می‌کنند، اصلا راحت نیست. برای انتخاب موضوع کانال یوتیوب، باید حتما چند مرحله را پشت سر بگذارید تا مطمئن شوید ایده شما آبکی نیست و قرار است کلی سروصدا راه بیندازد؛ طوری که همه آن ویدئو را ببینند و آن را با یک‌دیگر به اشتراک بگذارند. این مراحل عبارتند از:

مرحله اول: هر ایده جذابی که به ذهن‌تان می‌رسد را بر روی کاغذ بنویسید!

در مرحله اول هر ایده جالبی که به ذهن‌تان می‌رسد را سریع بر روی کاغذ بنویسید تا آن‌ها را فراموش نکنید. اصلا عجله نکنید که کارتان خراب می‌شود. به خودتان دو هفته فرصت بدهید و خوب فکر کنید. دنبال ایده‌های جدید و پرطرفدار بگردید و هر فکر جالبی که به سرتان زد را در گوشه‌ای یادداشت کنید. اصلا ذهن‌تان را درگیر این نکنید که آیا ایده‌هایتان عملی می‌شوند یا نه! چون مهم‌ترین چیزی که در این مرحله لازم است داشته باشید، خلاقیت است! و اگر بخواهید واقع‌بین باشید یا منفی‌بافی کنید، خلاقیت‌تان را از دست می‌دهید و به قولی دست و پایتان بسته می‌شود.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از محتوای باقی کانال‌ها، مشمول قوانین کپی رایت خواهید شد و نمی‌توانید درآمد کانال خود را نقد کنید. برای اطلاع از قوانین کپی رایت می‌توانید “قوانین کپی رایت یوتیوب : چگونه از محتوای دیگران استفاده کنیم؟” را مطالعه فرمایید.

پس ذهن‌تان را خالی کنید و به آن اجازه بدهید بلندپروازی کند تا بهترین نتیجه را از این مرحله بگیرید. به عنوان مثال، چند نمونه از این اید‌ه‌های جذاب عبارتند از:

  • کانال آموزش زبان؛ مثلا آموزش زبان هلندی
  • کانال آموزش برنامه‌نویسی
  • کانال اطلاعات عمومی
  • کانال طنز
  • کانال کسب‌وکار
  • کانال علمی
  • کانال موسیقی
  • کانال ورزشی
  • کانال آشپزی
  • کانال معرفی فیلم

بعد از این که ایده‌های خود را یادداشت کردید، وارد مرحله بعدی می‌شویم.

انتخاب موضوع کانال یوتیوب

مرحله دوم: احتمالات را در نظر بگیرید!

وقتی مرحله اول را با موفقیت پشت سر گذاشتید، دو هفته به خودتان وقت بدهید. در این دو هفته همه جوانب را بسنجید و درباره موضوعاتی که انتخاب کرده‌اید خوب فکر کنید. سعی کنید همه جزئیات را در نظر بگیرید و چیزی را از قلم نیندازید.

مطلب مرتبط

۲۰ مورد از پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب تا به الان

در این دو هفته تا جایی که می‌توانید تحقیق کنید و کانال‌های یوتیوبی که موضوعات‌شان شبیه به ایده‌هایی است که شما در سر دارید را زیر نظر بگیرید. درنهایت سعی کنید که به سوالات زیر پاسخ بدهید.

  • آیا این کانال‌ها توانسته‌اند حق مطلب را ادا کنند و آن‌طور که باید و شاید، موضوعات را به خوبی به مخاطبان منتقل و آن‌ها را جذب کنند؟
  • این کانال‌ها چه کم و کسری‌هایی دارند؟
  • به نظرتان شما می‌توانید بهتر از آن‌ها عمل کنید؟
  • به چه امکاناتی برای ساختن ویدئو احتیاج دارید؟
  • آیا آن کانال‌ها به خوبی دیده شده‌اند؟ یا کلا نتوانسته‌اند به جایی برسند؟
  • جمع‌آوری مطلب و تهیه محتوا برای موضوعاتی که انتخاب کرده‌اید چقدر سخت است؟

اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

اجازه بدهید که با یک مثال ساده توضیح بدهیم که در این مرحله دقیقا قرار است چه‌کار کنید.

برای مثال اگر می‌خواهید یک کانال آموزش زبان هلندی در یوتیوب راه بیندازید، باید این سوال‌ها را از خودتان بپرسید و جواب آن‌ها را یادداشت کنید:

  1. اصلا چرا زبان هلندی؟ چون زبان سختی است و خیلی‌ها علاقه دارند آن را یاد بگیرند.
  2. چه چیزی از زبان را به مخاطبان آموزش بدهم؟ صحبت کردن یا به‌اصطلاح Speaking skills. چون خیلی از مردم، حوصله یاد گرفتن گرامرهای پیچیده را ندارند و از املا تمرین کردن هم فراری هستند.
  3. یاد گرفتن زبان هلندی چه کاربردهایی دارد؟ کسانی که قصد مهاجرت به هلند را دارند یادگرفتن زبان هلندی برایشان ضروری است.
  4. آیا تولید محتوا برای این موضوع سخت است؟ نه خیلی! چون می‌توان به‌راحتی از کتاب‌های کمک آموزشی کمک گرفت.

دیدید؟ به همین سادگی! همه احتمالات را در نظر بگیرید و آن‌ها را یادداشت کنید. حالا باید به سراغ مرحله بعدی برویم.

انتخاب موضوع کانال یوتیوب

مرحله سوم: انتظاراتی که از کانال یوتیوب خودتان دارید را یادداشت کنید!

در مرحله سوم باید به این سوال پاسخ بدهید که هدف‌تان از ساختن کانال یوتیوب چیست؟ مداد خود را بردارید و هر چیزی که از کانال یوتیوب‌تان انتظار دارید را بنویسید.

مثلا کسب درآمد از یوتیوب از طریق تبلیغات و یا دیده شدن در سطح جهانی می‌تواند آینده‌ای باشد که شما برای خودتان تصور می‌کنید. خیلی هم عالی است. اما حالا بیش‌تر فکر کنید و ببینید چه موانعی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد که شما به هدف‌تان برسید؟ از خودتان بپرسید که موضوعی که برای کانال یوتیوب خود انتخاب کرده‌اید، می‌تواند خواسته‌های شما را برآورده کند و شما را به هدف‌تان برساند یا خیر!

درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چند دلار است؟

فرض کنید که قرار است در یوتیوب کانال آموزش زبان هلندی راه بیندازید. حالا موانعی که نمی‌گذارد آن‌طور که دل‌تان می‌خواهد پیشرفت کنید چه چیزهایی هستند؟ آن‌ها را لیست کنید. مثلا اول از همه، تعداد کسانی که می‌خواهند زبان هلندی را یاد بگیرند به گرد پای علاقه‌مندان به زبان انگلیسی هم نمی‌رسد. پس زبان هلندی خیلی هم محبوب نیست. به‌علاوه، تقریبا مرزهای این کشور به روی مهاجران بسته است پس احتمال این که کسی بخواهد به هلند مهاجرت کند و مجبور باشد زبان هلندی را یاد بگیرد، کم است. در نهایت، سعی کنید تا راهی برای رفع این نقاط ضعف پیدا کنید.

موضوع کانال

مرحله چهارم: موضوع کانال یوتیوب خودتان را انتخاب کنید!

حالا که همه جوانب کارتان را در نظر گرفته‌اید، اهداف‌تان را مشخص کرده‌اید و نقاط ضعف هر موضوع را می‌دانید، یک ورق کاغذ جدید بردارید و سعی کنید برای هر موضوع تا جایی که می‌توانید ایده برای ویدئو ساختن بنویسید.

مطلب مرتبط
ترفندهای افزایش بازدید کانال یوتیوب

مثلا اگر قرار باشد در یوتیوب کانال آموزش زبان هلندی راه بیندازید، چند ایده برای ضبط کردن ویدئو به ذهن‌تان می‌رسد؟ برای اطلاعات عمومی چطور؟ برای کدام یک از موضوعاتی که انتخاب کرده‌اید ایده بیش‌تری به ذهن‌تان می‌رسد که بتوانید بیش‌تر ویدئو بسازید؟ شما باید موضوعی را انتخاب کنید که سه ویژگی زیر را داشته باشد:

  1. موضوعی باشد که به آن علاقه داشته باشید.
  2. موضوعی که بتواند مخاطبان زیادی را جذب کند، طوری که مردم بخواهند ویدئوهای مربوط به آن را در یوتیوب جست‌وجو و تماشا کنند.
  3. موضوعی که بیش‌ترین پتانسیل را داشته باشد و به شما این امکان را بدهد که بتوانید خیلی خلاقانه برای آن ویدئوهای جذاب و متنوع بسازید.

وقتی‌که بالاخره توانستید موضوع رویایی خود را پیدا کنید که از همه نظر عالی است، نوبت به مرحله آخر می‌رسد؛ یعنی ساختن ویدئو برای کانال یوتیوب!

مطالب مرتبط

شرایط درامد از یوتیوب و میزان مالیات یوتیوب به چه صورت است؟

چگونه مشکل وریفای کردن یوتیوب را حل کنیم؟

مرحله پنجم: وقت ویدئو ساختن است!

رسیدیم به مرحله آخر؛ یعنی ویدئو ساختن برای کانال یوتیوب. این مرحله خیلی هیجان‌انگیز است اما در عین حال زحمت زیادی هم دارد. برای ساختن ویدئو باید تحقیق کنید، ایده پیدا کنید، فیلم‌برداری بلد باشید، بتوانید ویرایش کنید، چند بار یک مطلب را ضبط کنید تا بالاخره یک فیلم درست حسابی بسازید و در آخر بهینه سازی ویدیو یوتیوب فراموش نشود.

اولین گام برای افزایش درآمد کانال یوتیوب، بهینه سازی ویدئوهاست
از کارشناسان با تجربه افراک در زمینه سئو یوتیوب مشاوره رایگان دریافت کنید

احتمالا خیلی خسته می‌شوید اما همین پروسه طولانی به شما نشان می‌دهد که آیا موضوعی که انتخاب کرده‌اید به دردتان می‌خورد یا نه؟ این که اصلا آن موضوع را دوست دارید؟ اگر با وجود خستگی زیاد احساس خوبی از کارتان دریافت می‌کنید، به شما تبریک می‌گوییم! راه را درست آمده‌اید. اما اگر خیلی زود خسته شدید و خواستید قید کار را بزنید، لازم است چند قدم به عقب برگردید و دوباره فکر کنید. احتمالا یک جای کارتان می‌لنگد! مجموعه این اقدامات موجب افزایش سابسکرایبر کانال یوتیوب و در نهایت درآمد دلاری کسب کنید.

دریافت ریالی درآمد ماه اول بدون کارمزد

حالا که دیگر موضوع مناسب برای کانال خود را یافتید و مطابق با برنامه ویدیوهای کانال را تولید کردید باید صبر داشته باشید، رسیدن به شرایط درآمدزایی از یوتیوب زمان‌بر است. در صورتی که کانال خود را مانیتایز کرده‌اید، می توانید نقد کردن درآمد کانال یوتیوب را با افراک تجربه کنید. آدرس کانال خود را از طریق پنل کاربری افراک ارسال کرده و منتظر تماس کارشناسان مجموعه بمانید.

کلام آخر – انتخاب موضوع کانال یوتیوب

خیلی‌ها به تولید محتوا در یوتیوب علاقه دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است بدانید که برای تولید محتوا در یوتیوب باید کانال راه بیندازید و ایده‌های خود را در آن پیاده کنید. اما برای این کار، قبل از هر چیزی، به یک موضوع مناسب برای کانال یوتیوب‌تان احتیاج دارید. در این مطلب تلاش کردیم تا علاوه بر معرفی چند موضوع جذاب برای کانال یوتیوب، مراحلی که برای انتخاب موضوع کانال یوتیوب لازم است طی کنید را به شما آموزش بدهیم. به نظر شما چه موضوعات دیگری وجود دارند که می‌توانند موضوع خوبی برای کانال یوتیوب باشند؟

سوالات متداول

برای انتخاب موضوع جذاب برای کانال یوتیوب ابتدا باید هر ایده جذابی که به ذهنتان می‌رسد را روی کاغذ بنویسید. سپس جوانب را بسنجید و بهترین موضوع را انتخاب کنید.

بله. هر چقدر موضوع جذاب‌تری انتخاب کنید؛ بازدید ویدئوهایتان بیشتر شده و درآمد یوتیوب شما افزایش می یابد.

چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟
یوتیوب یک پلتفرم پرطرفدار و غول‌پیکری است که در آن میلیون‌ها ویدئوی جذاب و خفن وجود دارد. اگر...
5 از 4 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید