کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

mcn یوتیوب چیست و همکاری با آن‌ها چه مزیتی دارد؟

mcn یوتیوب چیست و همکاری با آن‌ها چه مزیتی دارد؟

ام سی ان ( Multi-Channel Network ) شرکتی است که به تولیدکننده های محتوای ویدئویی، خدمات ارائه می‌دهد. این شرکت‌ها مورد تأیید یوتیوب هستند و به صورت رسمی در اروپا یا آمریکا ثبت شده اند و به‌ جای یوتیوب سرویس‌های مختلفی را به تولیدکنندگان ویدئو ارائه می‌دهند. شرکت‌های MCN یوتیوب در واقع شرکت‌های واسط بین شما و یوتیوب هستند؛ دارنده یک اکانت ادسنس مرکزی هستند؛ که چندین کانال یوتیوب به آن متصل است و پول تمامی کانال ها در انتهای ماه به آن حساب ادسنس منتقل می‌شود. در واقع ام سی ان ها فرآیند قانونی کسب درآمد از یوتیوب را ساده تر می‌کند. در ادامه این مطلب خدمات mcn های یوتیوب را بررسی خواهیم کرد، با افراک همراه باشید.

خدمات شرکت های MCN یوتیوب

فعالیت شرکت ها ام سی ان از نظر گوگل قانونی است و در تمامی کشورها، شرکت های MCN فعال هستند. علاوه بر اینکه درآمد را دریافت و انتقال می دهند، بلکه یکی دیگر از اصلی ترین خدمات آن ها بهینه کردن رسانه و افزایش درآمد تبلیغاتی است چون فعالیت در یوتیوب بسیار تخصصی است و شاید بهتر باشد صاحب کانال روی تولید محتوا تمرکز کند و فعالیت های مربوط به کپی رایت محتوا و روش های بازاریابی و رشد کانال را به شرکت های ام سی ان بسپارد. در ایران و به دلیل تحریم های شکل گرفته از جانب گوگل، خدمت دریافت و انتقال پول در شرکت های واسطه پر رنگ تر است و معمولا شرکت ها به این کار به صورت ویژه می پردازند. در ادامه اصلی ترین خدمات شرکت های ام سی ان را به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

مطلب مرتبط

چگونه سابسکرایب‌ های کانال یوتیوب را افزایش دهیم؟

ام سی ان یوتیوب

نقد کردن درآمد یوتیوب

یکی از خدمات اصلی شرکت های ام سی ان، نقد کردن درآمد یوتیوب است، بر اساس تحریم های یوتیوب در برابر ایرانیان، نقد کردن درآمد یوتیوب کاری مشکل و زمان بر می شود که با وجود شرکت های ام سی ان، کار یوتیوبرها آسان می گردد. شرکت های واسطه ادسنس خود را به کانال یوتیوبرها متصل می کنند و هرماه درآمد آن ها را به ریل تبدیل می کنند و سپس با کسر کارمزد از آن برای خود، پول یوتیوبرها را به حساب‌ شان در ایران واریز می‌کنند.

مطالب مرتبط

نحوه کسب درآمد از یوتیوب


فعال کردن مانتایزیشن کانال

زمانی که یوتیوبرها به شرایط کسب درآمد از یوتیوب رسیدند باید درخواست خود را برای پیوستن به برنامه یوتیوب پارتنر ارسال کنند. که در این بین اگر مشکلی وجود داشته باشد کانال یوتیوبی مانیتایز نمی شود. برای مثال اگر مشکل کپی رایت استرایک داشته باشید به احتمال بسیار زیاد درخواست مانیتایز کانال شما رد می‌شود؛ ام سی ان ‌ها به دلیل تجربه های بیشتر و ارتباط نزدیک با یوتیوب می‌توانند این مشکل را حل کنند و دیگر نیازی نیست تا ۹۰ روز منتظر بمانید؛ تا این استرایک حذف شود و بعد دوباره درخواست خود را به یوتیوب ارسال کنید. علاوه بر این به دلیل اتصال حساب ادسنس ام سی ان‌ ها به کانال یوتیوبی شما، از نظر یوتیوب معتبر شناخته می شود، کانال بعد از ۲۴ ساعت می‌تواند مانیتایز شود.

مطالب مرتبط
شرایط جدید یوتیوب برای مانیتایزیشن یوتیوب

کانتنت آیدی

YouTube از یک سیستم قوی به نام Content ID پشتیبانی می کند که به صاحبان آثار این حق و اجازه را می دهد از موسیقی خود محافظت کنند. هر بار که ویدیوئی را بارگذاری می کنید، یوتیوب آن را با استفاده از اطلاعات موجود در پایگاه داده Content ID خود اسکن می کند تا تشخیص دهد ویدئوی شما دارای موسیقی دارای حق کپی رایت است یا خیر. ام سی ان ها علاوه بر نقد کردن درآمد مزایای دیگری نیز دارند، می‌توانند با گرفتن کانتت آی دی از محتوای کانال شما در یوتیوب محافظت ‌کنند؛ برای مثال اگر در حوزه ی موسیقی فعالیت می‌کنید و یا محتوای خاص دیگری دارید که دوست ندارید کسی بدون اجازه در ویدیو یا کانال خود از آن استفاده و کپی کند از طریق ام سی ان می‌توانید بر روی موسیقی خود لیبل بزنید و اعلام کنید که صاحب اثر هستید.

در مورد کانتنت آیدی و کپی رایت در مقاله قوانین کپی رایت یوتیوب مفصل بخوانید.

mcn یوتیوب

پروموت محتوای تولید شده

شرکت‌های ام سی ان با کانال های متعددی همکاری می کنند، این شرکت‌ها می‌توانند کانال شما را در دیگر کانال ها پروموت کرده و به دیگر افراد پیشنهاد دهند؛ در نتیجه شما می‌توانید بازدید، واچ تایم و سابسکرایبر بیشتری را جذب نمایید؛ در واقع این‌کار به شما کمک می‌کند تا رشد کانال شما به شدت افزایش پیدا کند.

مطلب مرتبط

چگونه بازدید ویدیوهای یوتیوب را افزایش دهیم؟


مشاوره برای تولیدمحتوا 

به علت همکاری شرکت های mcn یوتیوب با کانال های یوتیوبی زیاد، یکی از مهم ترین مزایای آن ها، تجربه بسیار زیاد درحوزه یوتیوب است؛ مشاوره‌های مفیدی برای تولید محتوا به شما ارائه می‌دهند به عنوان مثال: چطور تگ بزنید، چگونه تامنیل جذاب داشته باشید و چه سبک ویدیو هایی را تولید کنید و در نهایت به چه صورت به افزایش سابسکرایب در یوتیوب برسید.

مطالب مرتبط

آموزش تولید محتوا برای سایت

افزایش درآمد

یکی دیگر از مزیت های همکاری با شرکت‌های mcn، این است که علاوه بر اینکه به تمام سؤالاتتان برای فعالیت در یوتیوب پاسخ می‌دهند و به شما مشاوره رایگان می‌دهند تا پیشرفت بیشتری داشته باشید؛ به دلیل آن‌که ادسنس این شرکت‌ها به چندین کانال مختلف متصل می باشد؛ عملاً به کسب درآمدتان از یوتیوب کمک می‌کنند؛ به این صورت که به‌طور اتوماتیک بعد از اتصال به ادسنس، cpm بالاتری می‌گیرید و در نتیجه درآمد بیشتری هم کسب می‌کنید.

ارتباط مستقیم با یوتیوب

وقتی که به این شرکت‌ها وصل می‌شوید به خاطر دلایلی که بالاتر گفته شد؛ رفتار یوتیوب برای تأیید مطالب کانال‌تان نسبت به کانال‌های دیگر بسیار منصفانه‌تر و عادلانه‌تر است. پس اگر بخواهم در یک جمله ساده بیان کنم: «ام سی ان‌ها تنها راه ارتباطی مستقیم با یوتیوب است که حتی این کار با تلفن هم امکان‌پذیر می باشد؛ درحالی‌که این کار برای افراد عادی غیرممکن است.

یوتیوبر های عزیز شما می توانید با همکاری ام سی ان ها با تبلیغ در یوتیوب درآمد خود را افزایش دهید.

کلام آخر

ام سی ان های یوتیوب علاوه بر نقد کردن درامد یوتیوب، مشاورهای با تجربه ای برای یوتیوبران هستند. با توجه به بررسی‌های انجام شده کارمزد شرکت های ام سی ان در بازه ۲۰ تا ۴۰ درصد است و این رقم بسته به کشوری که در آن  اقامت دارند و حاشیه سودی که برای خودشان در نظر گرفته‌اند متفاوت است. آژانس افراک به صورت رایگان و ۲۴ ساعته پاسخگوی تمامی سوالات شما است. تجربه شما از همکاری با ام سی ان های معتبر چگونه بوده است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

از خدمات شرکت‌های MCN می‌توان به: نقد کردن درآمد یوتیوب، فعال کردن مانتایزیشن کانال، کانتنت آیدی، پروموت و مشاوره برای تولید محتوا، ارتباط مستقیم با یوتیوب اشاره کرد.

بله. شرکت‌های MCN تجربه زیادی در حوزه یوتیوب دارند و می توانند مشاوره‌های مفیدی در زمینه تولید محتوا و افزایش سابسکرایب کانال یوتیوب به شما بدهند.

mcn یوتیوب چیست و همکاری با آن‌ها چه مزیتی دارد؟
ام سی ان ( Multi-Channel Network ) شرکتی است که به تولیدکننده های محتوای ویدئویی، خدمات ارائه می‌دهد....
4.67 از 3 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. من برای مانیتایز شدن و دریافت درآمد از یوتیوب مشکلی ندارم چون در خارج از ایران آشنا دارم پی نمیتونم پورسانت بدم
    اما برای تسریع در گرفتن سابسکرایب و واج تایم و دیده شدن ویدئو هام نیاز به مشاوره و پشتیبانی دارم
    در این موارد چطور از طریق کانالهاتون و پرموت و …،کمک میکنید ؟و چطور هزینه‌ دریافت میکنید؟

    آیا مفید بود؟
  2. سلام . من حدود یک ماهه که فعالیت یوتیوب روشروع کردم و میخواستم بپرسم که توی مشاوره رایگانتون بررسی کانال هم صورت میگیره؟با تشکر

    آیا مفید بود؟
    • سلام رضای عزیز، از شنبه تا چهارشنبه تا ساعت 17، تماس بگیرید همکاران راهنماییتون میکنند. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  3. سلام من میخام یوتیوب رو شروع کنم فقط قبلش میخام بدونم ایا شرکت هایی که درامد یوتیوب منو نقد میکنن میتونم از دور باهاشون کار کنم چون من نمیتونم شخصی برم اونجا اگه زنگ باشه یا اینجور چیزی خیلی خوبه

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      احراز هویت برای نقد کردن درآمد یوتیوب به صورت مجازی است و نیاز به حضور شما نیست. برای ثبت کانال مراحل زیر را طی کنید:
      ۱. وارد پنل کاربری خود در افراک شوید. https://client.afrak.com/
      ۲. در قسمت یوتیوب، اطلاعات لازم را ثبت کنید.
      ۳. منتظر تماس کارشناسان افراک باشید.

      آیا مفید بود؟
  4. سلام خسته نباشید . ببخشید برای اینکه کانال یوتیوب به درامد برسه حتما باید یه سال از شروع کار گذشته باشه یا نه اگر همون 4000 ساعت واچ تایم و 1000 ساب رو زودتر بدست بیاریم میشه درخواست مانیتایز زد ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام یلدا جان، هر زمان به شرایط لازم برسید میتوانید درخواست مانیتایز ارسال کنید.

      آیا مفید بود؟
  5. سلام ذکی استم
    یوتوپ من ۱۰۴۰ سبسکرایب و تقریباً ۶۶۰۰ دقیقه واچ تایم دارد
    الان مشکل من اینست که تو ایرانم گوگل ادسنس ندارم میشه یک راه حل نشون دهید

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانال خود را از طریق تیکت ارسال نمایید تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانال خود را در تیکت ارسال کنید تا کارشناسان یوتیوب مجموعه با شما تماس بگیرند.

      آیا مفید بود؟
  6. سلام من میخوام کانال یوتیوب بسازم حساب ادسنس رو ام سی ان میتونه برام بسازه؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      متاسفانه کشور ایران توسط گوگل تحریم است و نمی توان در ایران حساب ادسنس ساخت.
      شما می‌توانید از خدمات مجموعه افراک برای نقد کردن درآمد کانال یوتیوبتان استفاده کنید.

      آیا مفید بود؟
  7. سلام وقتتون بخیر میگم کانالی که تصویر نباشه و معرفی و خلاصه سریال ها باشه شما نقد میکنین درامدش رو؟ خود شخص توش باشه چی؟ تو حوضه فیلم و سریال زرد

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانال یوتیوب خود را از طریق تیکت برای افراک ارسال کنید تا کارشناسان مربوطه با شما تماس بگیرند.
      موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  8. ببخشید اتباع افغانی هم می توانند با mcn ها کار کنند

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله در صورتی که تابعیت ایرانی داشته باشند.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
      • منظورتون پاسپورت هست؟ ونیازی به اهراز هویت و کد ملی که نداره؟

        آیا مفید بود؟
        • برای استفاده از خدمات افراک کافی است با یکی از مدارک خود که شامل پاسپورت ایرانی، گرین کارت و یا کارت آمایش با اعتبار ۶ ماهه می‌باشد، اقدام به احراز هویت کنید.

          آیا مفید بود؟
        • سلام وقت شما به خیر. عذر میخوام شما با کیدز چنل هم قرارداد می‌بندید؟
          و اینکه آیا mcn هستید؟

          آیا مفید بود؟
          • سلام دوست عزیز، خیر ما mcn نیستیم. جهت بررسی آدرس کانال خود را از طریق تیکت ارسال کنید. موفق باشید

            آیا مفید بود؟
  9. من کانال یوتیوبم ساب میکنم با گوشی های دیگر و کامنت انگلیسی هم میزارم اما ساب ها نمیاد واسه من میشه کمک کنید

    آیا مفید بود؟
  10. سلام یک سوال داشتم که یوتیوب بازدید هایی که میفروشه برای مسال من ۳ هزار بازدید یوتیوب بخرم آیا یوتیوب بجای آن پول می دهد یا آنها فیک حساب میشوند

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشه از بازدید فیک استفاده کنید، چون یوتیوب کاملا متوجه این موضوع است و ممکن است کانال شما از دسترس خارج شود.
      موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  11. سلام خسته نباشین میخواستم بپرسم چقدطول میکشه پول از یوتیوب به شرکت ام سی ان بعد هم به دست ما برسه حدودا 350میلیارد
    درخواست فروردین ثبت شده چندماه طول میکشه با تو جه به این که پول زیادی هست پول به دستمون برسه؟؟؟ باسپاس فراوان

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      درآمد یوتیوب، ۲۱-۲۶ ماه میلادی بعد به حساب ادسنس واریز میشود.
      مجموعه افراک ۳ تا ۷ روز کاری معادل ریالی درآمد را به حساب یوتیوبرها واریز خواهد کرد.

      برای کسب اطلاعات بیشتر آدرس کانال خود را از طریق تیکت برای افراک ارسال کنید تا کارشناسان یوتیوب آن را بررسی کنند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  12. نظرتون راجع به سخنرانی مذهبی با زبان انگلیسی چیه؟ مخاطب داره ک براش کانال بزنم؟

    آیا مفید بود؟
  13. سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم شرکت شما با کانال هایی که محتوای انگلیسی تولید میکنن هم همکاری میکنن؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله – تنها کانال شما نباید خطای کپی رایت داشته باشد.
      آدرس کانال خود را از طریق تیکت برای ما ارسال کنید، تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  14. سلام کانال من حدود 600 ساب دارد یکی از دوستانم گفتند قبل از رسیدن به مرحله مانتایز با یک ام سی ان صحبت کنم که باقی موارد از جمله کپی رایت و … را چک کنند چطور میتونم با مجموعه شما همکاری کنم؟ و اینکه آیا شما خدماتی مثل افزایش بازدید و … انجام میدهید ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      برای دریافت مشاوره، آدرس کانال خود را از طریق تیکت ارسال کنید؛ تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  15. سلام کانال من حدود 930 ساب دارد یکی از دوستانم گفتند قبل از رسیدن به مرحله مانتایز با یک ام سی ان صحبت کنم که باقی موارد از جمله کپی رایت و … را چک کنند چطور میتونم با مجموعه شما همکاری کنم؟ و اینکه آیا شما خدماتی مثل افزایش بازدید و … انجام میدهید ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      آدرس کانال خود را از طریق تیکت برای ما ارسال کنید؛ تا کارشناسان مجموعه با شما تماس بگیرند.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
  16. سلام خسته نباشید.
    من کانالم 200 ساب دارد اما ویدیو کوتاه تولید میکنم و خیلی بازدید بالایی میخورد.
    آیا میتوانید برای کانال من گوگل ادسنس درست کنید؟
    چون یوتیوب قرار است یک جایزه به من برای ویو بالا بدهد و فکر میکنم 100 دلار یا بیشتر باشد.

    آیا مفید بود؟
  17. با سلام خدمت شما خواستم درباره بحث کانتنت آیدی یوتیوب که چگونه شناسه محتوا رو برای کانال مون دریافت کنیم و بخصوص منی که فعالییت موسیقی دارم البته کانال ها متفاوت هستن موضوع شون فقط همون طور که توضیح داده شده در مقاله و موضوع کانتت ایدی ایا این شخصا میتونم برای کانال هایم فعال کنم ممنون اگر راهنمایی بفرماید

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      در بلاگ قوانین کپی رایت یوتیوب در مورد کانتنت آیدی صحبت کردیم.
      برای راهنمایی بیشتر لطفا آدرس کانال خود را تیکت بزنید، تا کارشناسان افراک با شما تماس بگیرند.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟