کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

الگوریتم رنک‌برین (RankBrain) چیست؟

الگوریتم رنک‌برین (RankBrain) چیست؟

یکی از بهترین و موثر ترین الگوریتم های گوگل الگوریتم رنک‌برین است. الگوریتم رنک‌برین بر این اساس معرفی شد که به جای توجه به خود کلمه، مفهوم آن شناسایی شده و صفحاتی به کاربران پیشنهاد شود؛ که بهترین پاسخ برای این مفهوم هستند. همچنین در ادامه مطابق رفتار کاربران رتبه‌بندی نتایج جستجو را بهینه‌سازی کند. حال الگوریتم رنک‌برین چیست؟ در این مطلب به شرح کامل الگوریتم رنک برین گوگل و نحوه‌ی عملکرد الگوریتم رنک‌برین می پردازیم؛ با افراک همراه باشید.

الگوریتم رنک‌برین چیست؟

این الگوریتم برای پردازش داده ها و نمایش نتایج و رتبه بندی آن ها استفاده می شود و کمک کننده‌ی خوبی برای الگوریتم مرغ مگس خوار است. سئو باید مدل محتوایی که به بهترین شکل نیازهای کاربر را پاسخ می دهد مشخص نماید؛ به همین منظور الگوریتم رنک برین معرفی شد. در ادامه به نحوه‌ی عملکرد الگوریتم رنک‌برین می پردازیم.

نحوه‌ی عملکرد الگوریتم رنک‌برین

پیش از معرفی الگوریتم رنک برین، گوگل یک الگوریتم ریاضی تعیین کرده بود که با استفاده از آن جایگاه نتایج جستجو تعیین می‌شد و صرف‌نظر از به‌روزرسانی‌های دوره‌ای؛ تقریباً روندی ثابت و همیشگی داشت؛ درصورتی‌که الگوریتم رنک‌برین دائماً در حال تغییر و یادگیری است. همین موضوع باعث می‌شود تا با استفاده از الگوریتم Rank Brain نتیجه‌ای در اختیار کاربر قرار بگیرد؛ که بیشترین شباهت ممکن را به عبارت جستجو شده داشته باشد. در واقع این الگوریتم توانایی تشخیص و یادگیری الگوهای جدید را دارد؛ در حال حاضر الگوریتم رنک‌برین (Rank Brain) یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین نتایج و پاسخ به درخواست جستجوی کاربر و رتبه‌بندی سایت‌ها است.

نحوه‌ی عملکرد الگوریتم رنک‌برین

الگوریتم رنک‌برین گوگل چه اطلاعاتی را بررسی می کند؟

مفهوم متن و پاسخ به سوالات کاربر

زمانی که گوگل یک متن را پردازش می کند؛ با استفاده از نقشه های ریاضیاتی، رابطه بین کلمات و عبارات را پیدا کرده و آن را به بهترین و مناسب‌ترین نتیجه به کاربر نمایش می‌دهد. سعی کنید محتوایی تولید کنید که هدفمند و به صورت کامل پاسخگوی تمامی سوالات کاربران باشد. در واقع الگوریتم رنک‌برین رفتار کاربر را تماما بررسی میکند و اگر پس از خروج کاربر از سایت شما، دوباره عبارت کلیدی را جستجو کرده و وارد یک سایت دیگر شود؛ به این معناست که محتوای شما برای کاربر کافی نبوده و او به همین علت به سراغ دیگر سایت‌ها رفته است. بنابراین به کامل بودن محتوا و استفاده از کلمات کلیدی متنوع توجه کافی داشته باشید.

تولید محتوا چیست؟

زمان ماندگاری در سایت

یکی از اصلی ترین اعمالی که الگوریتم رنک‌برین بررسی می کند؛ میزان حضور کاربران در وب سایت است؛ توجه داشته باشید که اگر همه یا تعداد زیادی از کاربران بعد از ورود به سایت، در یک مدت زمان کوتاهی سایت را ببندند، این دلیل بر نامناسب و رضایت بخش نبودن محتوا بوده و الگوریتم محتوای سایت را بی کیفیت ارزیابی کرده و در نتایج موتورهای جستجو امتیاز پایینی به آن تخصیص می‌دهد.

مطلب مرتبط:
چت جی پی تی چیست؟

رفتار کاربران قبل از ورود به سایت

الگوریتم رنک‌ برین گوگل به دنبال دریافت رضایت کاربران است. به همین خاطر، این الگوریتم حتی رفتار کاربران را قبل از ورود به سایت مورد بررسی قرار می‌دهد. در این قسمت به فاکتورهایی چون سرعت بارگذاری سایت، سرعت دانلود، زمان لود کامل توجه شده و به عنوان مثال اگر زمانی که کاربر برای باز شدن سایت شما خرج می کند، آن‌قدر زیاد باشد؛ که کاربر از این عمل صرف نظر کند. این عامل اثرگذاری منفی داشته و آمارها حاکی از آن است که سایت‌های با زمان بارگذاری بیش ار پنج ثانیه از دید کاربران کند بوده و قبل از بارگذاری کامل سایت، در صدد بستن آن برمی‌آیند.

بک لینک‌های داخلی و خارجی

در حقیقت استفاده از بک لینک‌های داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین اصول در بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد. این کار علاوه بر تاثیر مثبت بر الگوریتم رنک برین بر روی سایر الگوریتم‌های گوگل نیز اثر خوبی دارد. سعی کنید در مطالب سایتتان حداقل سه لینک داخلی و یک لینک خارجی قرار دهید.

الگوریتم رنک برین گوگل

کلام آخر

دیگر دوره‌ی استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط به پایان رسیده و زمان آن رسیده است که به رضایت کاربران بها دهید؛ به همین خاطر الگوریتم رنک برین گوگل  با بهره گیری از هوش مصنوعی بر روی بررسی رفتار کاربران و نمایش نتایج جستجو بر اساس معیارهایی مانند نرخ بازگشت سایت‌ها، زمان حضور کاربر در صفحه و نرخ کلیک معطوف کرده است. در این مطلب به سوال الگوریتم رنک‌برین چیست پاسخ دادیم و عملکرد این الگوریتم را بررسی کردیم؛ تجربه شما از الگوریتم رنک برین به چه صورت است؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

الگوریتم رنک‌برین (RankBrain) چیست؟
یکی از بهترین و موثر ترین الگوریتم های گوگل الگوریتم رنک‌برین است. الگوریتم رنک‌برین بر این اساس معرفی...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید