کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

دیسکورد دوباره فیلتر شد! (فیلترینگ جدید در ایران)

دیسکورد دوباره فیلتر شد! (فیلترینگ جدید در ایران)

دیسکورد یک پلتفرم است که میتوانید آزادانه همزمان باهم آنلاین باشید و گفتگو کنید و یا تصاویر و فیلم برای هم به اشتراک بگذارید.
دیسکورد یک ابزار کامل و گسترده است که برای کارگروهی، بازی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر کاربرد دارد. اما این ابزار دوباره فیلتر شد!

چرا دیسکورد فیلتر شد؟

دستور فیلتر دیسکورد صادر شد و حالا گیمرهای ایرانی با محدودیت‌های جدیدی روبه‌رو هستند. این پیام‌رسان به دلیل امکان نشر آزادانه و بدون محدودیت محتوای جنسی به دستور دادستانی کشور فیلتر شده است.

دیسکورد پلتفرم محبوب گیمرهاست و گفته می‌شود بیش از ۲۵۰ میلیون کاربر در سراسر دنیا عضو این برنامه هستند. این اولین‌بار نیست که دیسکورد در ایران فیلتر می‌شود. آخرین بار نیمه دوم ۱۴۰۱ بود که این پلتفرم فیلتر شد و البته، در دی‌ماه همان سال با پیگیری‌های فراوان رفع فیلتر شد.

به نظر می‌رسد فیلترشدن دیسکورد آسیب زیادی به فعالیت گیمرها، توسعه‌دهندگان و… وارد کند. این برنامه بستر مهمی برای ارتباط آنلاین گیمرها است.

دیسکورد امکان ارتباط آسان و سریع و برقراری تماس صوتی و تصویری را برای کاربران فراهم کرده است. همچنین دارای منابع آموزشی، انجمن‌های تخصصی، بات‌ها و… دیگری نیز هست که همگی باعث جذابیت بیشتر این برنامه شده‌اند.

پلتفرم دیسکورد در حالی فیلتر شده است که هنوز نهاد فیلتر کننده، توضیح دقیق و کاملی درباره این اقدام نداده است. تخمین زده می‌شود در ایران بیش از ۳۴ میلیون گیمر وجود دارد که از فیلترینگ جدید آسیب خواهند دید.

اگرچه اقدامات مناسبی برای بهبود وضعیت گیمرها (نظیر راه‌اندازی رادار گیم و…) در ایران انجام شده است؛ اما فیلترینگ تأثیر مخرب خودش را باقی خواهد گذاشت. امید می‌رود تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود تا کمتر شاهد فیلترشدن اپلیکیشن‌های پرمخاطبی همچون دیسکورد باشیم.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید