کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

راهنمای انتخاب goal در کمپین‌های گوگل ادز

راهنمای انتخاب goal در کمپین‌های گوگل ادز

زمانی که کمپین تبلیغات در گوگل تشکیل می‌دهید، استفاده از یک goal یا هدف تصمیم گیری را برای شما راحت تر می‌کند. در واقع داشتن اهداف مشخص شما را به سمت قابلیت‌ها و ویژگی‌های قابل استفاده ای که به موفقیت کمپین شما کمک می‌کنند، راهنمایی می‌کند. زمانی که یک کمپین تبلیغات گوگل می‌سازید، می‌توانید goal خود را انتخاب کنید. این هدف باید با مهمترین چیزی که می‌خواهید با این کمپین به دست آورید همخوانی داشته باشد. برای مثال افزایش فروش سایت، یا افزایش ترافیک سایت. بعد از آن که یک هدف انتخاب کردید، گوگل ادز قابلیت‌ها و ویژگی هایی که به آن هدف مربوط باشند را به شما پیشنهاد می‌کند و به این صورت به شما کمک می‌کند به نتایجی که بیشترین اهمیت را برای کسب و کار شما دارند دستیابید.

در ادامه ی این مقاله نحوه ی عملکرد و انتخاب goal برای تبلیغات در گوگل را معرفی میکنیم و توضیح می‌دهیم که هر کدام از این اهداف چگونه می‌توانند به بهبود عملکرد کمپین تبلیغات در گوگل کمک کنند.

مطالب مرتبط:

Goal (یا اهداف) کمپین‌ها چه کار می‌کنند؟

زمانی که برای تبلیغات در گوگل یک کمپین می‌سازید، هدفی را انتخاب کنید که با چیزی که می‌خواهید این کمپین برای کسب و کار شما به دست آورد مطابقت داشته باشد.

برای مثال اگر می‌خواهید بعد دیده شدن تبلیغ گوگل شما توسط کاربران، آنها از وبسایت شما بازدید کنند، می‌توانید هدف “افزایش ترافیک” را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این هدف و در حالی که کمپین تبلیغ گوگل خود را راه اندازی می‌کنید، گوگل ادز به شما ویژگی‌ها و قابلیت هایی پیشنهاد می‌کند که به شما کمک می‌کنند نرخ بازدید سایت خود را بالا ببرید.

هر زمانی که تمایل داشته باشید می‌توانید این اهداف را از کمپین حذف کنید یا آنها را تغییر دهید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید بدون تعیین هدف کمپین خود را بسازید و پیشنهادات مربوط اهداف را دریافت نکنید. شما می‌توانید برای دریافت جزئیات بیشتر از هر هدف تنها نشانگر موس (cursor) خود را روی آن قرار دهید.

بعد از این که هدف کمپین تبلیغ گوگل را تعیین می‌کنید، می‌توانید نوع کمپینی که می‌خواهید راه بیاندازید را نیز انتخاب کنید که تعیین می‌کند چه قابلیت‌ها و گزینه هایی در اختیار شما قرار دارند و مشتریان تبلیغ شما را کجا خواهند دید. زمانی که نوع کمپین را مشخص کنید در ادامه ی آن می‌توانید شبکه ای که می‌خواهید تبلیغ شما در آن نمایش داده شود را انتخاب کنید.

مطالب مرتبط:

اهداف مختلف برای ساخت کمپین گوگل ادز

اهداف متنوعی برای ساخت کمپین های تبلیغات گوگل با ویژگی ها و قابلیت های دیگر نیز وجود دارند که میتوانید با توجه به اهداف سازمانی خود برای تبلیغ در گوگل از آنها استفاده نمایید. ما در ادامه به 2 مورد از آنها می پردازیم.

بیشتر بدانید: تبلیغات یوتیوب

1- اهداف مختلف برای search campaign:

1-افزایش فروش

موارد استفاده:

  • افزایش فروش و نرخ تبدیل در محیط فیزیکی فروشگاه، یا فضای آنلاین در اپلیکیش، وبسایت یا موبایل
  • ایجاد تعامل با مشتریانی که قبلاً از شما خرید کرده‌اند یا به مرحله خرید نزدیک شده‌اند

ویژگی ها و قابلیت:

قابلیت‌هایی که فرایند خرید یا تبدیل مشتری را شروع می کنند. مثل استراتژی‌های مزایده‌ با هدف افزایش نرخ کلیک، یا تبلیغاتی که برای مشتریان جدید نمایش داده می‌شوند. این تبلیغات در سایت ها و ویدئوهایی که در اپلیکیشن های پارتنر گوگل موجود هستند، به نمایش گذاشته می‌شوند.

2-افزایش lead

موارد استفاده:

  • ترغیب مشتریان به فعالیت هایی که نشان دهنده علاقه و توجه آنها به خدمات شماست. مثلاً ثبت نام در خبر نامه یا ارائه اطلاعات تماس

ویژگی ها و قابلیت:

قابلیت هایی که فراید تبدیل را آغاز می کنند. مثل انتخاب مخاطب هدف و تبلیغاتی که به کاربران اپلیکیشن های پارتنر گوگل نشان داده می‌شوند.

3-افزایش ترافیک سایت

موارد استفاده:

  • ترغیب مشتریان بالقوه به بازدید از وبسایت

ویژگی ها و قابلیت:

قابلیت هایی که به مشتریانی که در حال جستجو برای محصول یا خدمات به خصوصی هستند، تبلیغات مرتبط نشان میدهد. از این قابلیت ها می‌توان تبلیغات پویا در گوگل یا استراتژی های مزایده که به افزایش ترافیک سایت کمک می کنند، اشاره کرد.

تبلیغات گوگل

2- اهداف مختلف برای display campaign:

1-افزایش فروش

موارد استفاده:

  • افزایش فروش و نرخ تبدیل برای مشتریانی که آماده برای خرید هستند.
  • برقراری تعامل با مشتریانی که از قبل با شما در ارتباط هستند یا به انجام خرید نزدیک هستند.

ویژگی ها و قابلیت:

قابلیت هایی مثل تبلیغات تصویری که به صورت ناگهانی نمایش داده می‌شوند، هدف قرار دادن مخاطبان و انجام مزایدات به صورت خودکار و به طور کلی قابلیت هایی که به شما کمک کنند به افرادی که به صورت فعال در اینترنت می گردند، جستجو میکنند یا محصولات و خدمات را مقایسه می کنند، برسید.

2-افزایش lead

موارد استفاده:

  • تشویق مشتریان به ابراز توجه و علاقه به محصولات و خدمات شما با ثبت نام در خبرنامه

ویژگی ها و قابلیت:

قابلیت هایی قابل استفاده برای کمپین های تبلیغات گوگل با هدف افزایش lead مشتریان، باید به شما ککم کنند آدرس های ایمیل بیشتری از مشتریان بالقوه به دست آورید، آمار ثبت نام خبرنامه را افزایش دهید.

3-افزایش ترافیک سایت

موارد استفاده:

  • جذب مشتریان بالقوه که از وبسایت شما کنند.

ویژگی ها و قابلیت:

قابلیت هایی که به شما کمک کند لیستی از مخاطبانی تهیه کنید که بعداً باز با آنها ارتباط برقرار کنید.

4-معرفی برند یا محصول

موارد استفاده:

  • تشویق مشتریان به کاوش محصولات و خدماتی که عرضه می کنید.
  • اطلاع رسانی در مورد ویژگی های منحصر بفرد محصولات و خدمات شما

ویژگی ها و قابلیت:

قابلیت هایی که به افراد انگیزه برای انتخاب برند شما می دهد.

مطالعه ی بیشتر: گوگل ادز نه تنها به کاربران تبلیغ گوگل امکان انتخاب اهداف مختلف با توجه به نیاز سازمان خود می دهد، بلکه آنها می توانند با توجه به اهدافی که انتخاب می کنند، از استراتژی های مزایده که گوگل ادز تعریف کرده نیز استفاده نمایند. این استراتژی ها به صورت خودکار عمل میکنند. یعنی شما با توجه به مهمترین اهدافی که برای تبلیغات گوگل خود تعریف کرده اید یکی از این استراتژی ها را انتخاب می کنید و بودجه ای برای دستیابی به این اهداف در نظر می گیرید. بعد از آن گوگل به صورت خودکار با استفاده از استراتژی انتخاب goal برای تبلیغات در گوگل بهترین شیوه را در مزایدات به کار میبرد که با بودجه ی تعیین شده بیشترین بازدهی را در آن اهداف بدست آورد. در صورتی که تمایل به استفاده از این استراتژی های خودکار نداشته باشید می توانید به صورت دستی نیز در مزایدات تبلیغ گوگل شرکت کنید. شما می توانید در این لینک راهنمای کامل استراتژی های مزایدات را در افراک بخوانید. در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی برای تبلیغات گوگل دارید، می توانید با کارشناسان افراک از طریق راه های زیر در ارتباط باشید.

تماس با شماره‌ی: ۰۲۱۲۸۴۲۶۲ یا ارسال درخواست مشاوره از طریق دکمه ی زیر.

مطالب مرتبط:

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید