کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

روش‌های پرداخت گوگل ادز و تنظیمات پرداخت

روش‌های پرداخت گوگل ادز و تنظیمات پرداخت

یکی از روش‌های فوق‌العاده موثر و کاربردی که جهت رقابت و دیده شدن سایت در صفحه اول گوگل به کار گرفته می‌شود، انجام تبلیغات در گوگل ادز است. تمام افراد به خوبی از این موضوع مطلع هستند که گوگل به عنوان بهترین موتور جستجو در سراسر دنیا به حساب آمده و اکنون نیز انجام تبلیغات از طریق این پلتفرم به یکی از پربازده‌‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به وجود مشکلات مربوط به تحریم در کشور ایران و یک سری موارد دیگر که شامل مشکلات پرداخت هزینه گوگل ادز می‌شود، امکان استفاده از این سرویس به صورت راحت و بی‌دغدغه برای کشور ایران وجود ندارد.
با در نظر گرفتن این موضوع و اینکه بتوانید از مزایای تبلیغات در این موتور جستجو بهره‌مند شوید بهتر است که در ادامه ما را همراهی کنید. قصد داریم برای شما در رابطه با انواع روش‌های پرداخت گوگل ادز و تنظمات مربوط به آن، مواردی را بیان کنیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با افراک همراه باشید.

نحوه پرداخت گوگل ادز

آن دسته از افرادی که علاقه دارند تبلیغات گوگل ادز انجام دهند، پیش از هر چیزی لازم است که در وهله اول حساب کاربری خود را به طور کامل شارژ کنند. در ادامه یک سری توضیحات مهم و کاربردی جهت تنظیمات و روش‌های پرداخت گوگل ادز به شما آموزش خواهیم داد که می‌تواند کاربردی و موثر واقع شوند.

در هر زمان که قصد وارد کردن اطلاعات پرداخت خود را در گوگل ادز دارید، باید حتماً به دو مورد توجه ویژه داشته باشید که عبارتند از:

  • تنظیمات پرداخت (payment setting): در حالت کلی تنظیمات در نظر گرفته شده برای پرداخت گوگل ادز به سه دسته دستی، اتوماتیک و صورت حساب تقسیم می‌شود که در ادامه آنها را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.
  • شیوه پرداخت (Payment Method): شیوه پرداخت شامل نحوه پرداخت هزینه‌های مربوط به تبلیغات در گوگل است. به طور مثال می‌توانید با استفاده از روش انتقال بانکی، کارت اعتباری یا کارت نقدی هزینه را پرداخت کنید.

مراحل تنظیمات پرداخت گوگل ادز

برای فعال کردن حساب گوگل ادز، ابتدا باید اطلاعات پیمنت خود را وارد کنید. لازم به ذکر است ارزی که برای پرداخت هزینه گوگل ادز انتخاب می کنید، قابل تغییر نیست.

  1. ابتدا وارد اکانت گوگل ادز خود شوید

  2. برای آنکه بتوانید به بخش پیمنت مراجعه فرمایید لازم است در وهله اول روی آیکون آچار در صفحه دسکتاپ خود کلیک کرده و سپس روی پیمنت و Billing در بخش SETUP اقدامات لازم را انجام دهید.

    روش های پرداخت گوگل ادز

  3. چنانچه برای اولین بار است که می‌خواهید ارز را انتخاب کنید، صفحه PAYMENTS SETUP برای شما بالا آمده و درخواست تکمیل اطلاعات می‌کند.
    در قسمت BILLING COUNTRY کشوری که در داخل آن دارای حساب بانکی هستید را انتخاب نمایید. پس از پشت سر گذاشتن این مراحل در بخش CUSTOMER INFO لازم است تا تمام اطلاعات خود را به طور دقیق وارد نمایید. این موارد شامل نام، آدرس، کد پستی، شهر، استان و شماره حساب می‌شود.

    روش های پرداخت گوگل ادز

  4. تنظیمات پرداخت مورد نظر خود را در بخش HOW you pay انتخاب کرده و اگر قصد انتخاب Manual Payment را دارید لازم است تا مبلغ لازم را شارژ نمایید.

  5. سپس در قسمت Payment method لازم است که تمامی اطلاعات کارت و صاحب کارت را به صورت دقیق و بدون نقص وارد نمایید. چنانچه اطلاعات واریز شده با اطلاعات آدرس کارت مطابقت نداشته باشد این امکان فراهم است تا در ادامه‌ی مراحل اطلاعات کارت را وارد کرده و اگر چنین نیست امکان تایید یکی بودن اطلاعات برای شما وجود دارد.

  6. در پایان نیز لازم است که موافقت خود را به صورت کامل با تمامی قوانین و شرایطی که گوگل ادز برای شما ارائه داده اعلام کنید.

 تنظیمات پرداخت گوگل ادز (payment setting)

در حالت کلی تنظیمات در نظر گرفته شده برای پرداخت گوگل ادز به سه دسته تقسیم می‌شود که در ادامه آنها را به طور کامل معرفی خواهیم کرد:

پرداخت‌های اتوماتیک (Automatic payments)

در این نوع تنظیمات پرداخت، پس از آنکه نمایش تبلیغات مد نظر به پایان رسید هزینه از حساب شما کسر خواهد شد. در این روش معمولاً هزینه در نظر گرفته شده جهت تبلیغات اکانت گوگل ادز پس از گذشت ۳۰ روز از آخرین پرداخت و یا شروع تبلیغات شما به صورت اتوماتیک از حساب کسر می‌شود.

البته در این روش یک مبلغ تنها برای محدودیت مصرف در ۳۰ روز وجود دارد که در هر زمانی که هزینه تبلیغات شما به مقدار مد نظر برسد به طور اتوماتیک مبلغ مربوطه از حساب شما کسر خواهد شد.

برای شروع کار لازم است که فقط یک بار اطلاعات کارت بانکی خود را به صورت دقیق وارد نمایید و پس از پشت سر گذاشتن این کار تمامی پرداخت‌ها به صورت اتوماتیک پردازش می‌شود و اگر یکی از پرداخت‌ها را فراموش کنید به هیچ عنوان نباید نگران متوقف شدن تبلیغات باشید، چرا که این کار از قبل به صورت اتوماتیک انجام شده است.

afrak newsletter

به خبرنامه افراک بپیوندید!

جدیدترین مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ، گوگل ادز و بازاریابی را با افراک نیوز دریافت کنید.

     پرداخت‌های دستی (Manual payments)

    در این نوع روش پرداخت گوگل ادز پیش از آنکه برای نمایش تبلیغات اقدامات لازم را انجام دهید، باید هزینه آن را به طور کامل پرداخت نمایید. به عبارت ساده‌تر باید بیان کنیم که جهت نمایش تبلیغات در هر زمانی لازم است اکانت خود را شارژ نمایید.

    به این صورت که در ابتدا باید در اکانت گوگل ادز یک پرداخت انجام دهید. پس از پشت سر گذاشتن مرحله دریافت واریزی از سوی گوگل، نمایش تبلیغات مد نظر آغاز خواهد شد و هزینه تمامی تبلیغات نیز از موجودی اکانت شما کسر می‌شود.

    تا هر زمانی که اکانت شما جهت به اجرا گذاشتن تبلیغات مدنظر موجودی لازم را داشته باشد، تبلیغات گوگل نیز فعال می‌ماند. فقط باید این نکته را فراموش نکنید در هر بازه زمانی لازم است که در وهله اول اکانت خود را شارژ نمایید. در مواقعی که موجودی اکانت شما کمتر از حد لازم شده باشد تقریباً یک هفته مانده به اتمام بودجه، گوگل یک ایمیل برای شما ارسال خواهد کرد.

    روش های پرداخت هزینه گوگل ادز

    صورت حساب ماهانه (Monthly invoicing)

    یکی دیگر از روش‌های پرداخت گوگل ادز مربوط به صورت حساب ماهانه خواهد بود و در این روش گوگل یک سقف اعتباری را جهت تمامی هزینه‌های تبلیغاتی در نظر خواهد گرفت و پس از پایان یافتن هر ماه یک صورت حساب دقیق را ارسال خواهد کرد و شما می‌توانید با استفاده از چک، انتقال بانکی یا دیگر روش‌های موجود که بر اساس موقعیت مکانی و واحد پولی امکان‌پذیر است تمامی هزینه‌های مربوط به تبلیغات گوگل را پرداخت نمایید.

    معمولاً آن دسته از افرادی که به عنوان تبلیغ‌کنندگان شناخته شده و کسب و کارهای بزرگ به حساب می‌آیند این روش پرداخت گوگل ادز را انتخاب خواهند کرد. به طور مثال آژانس دیجیتال مارکتینگ جی ادز که به عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین اکانت‌ها تلقی می‌شود از طریق این روش پرداخت‌های گوگل ادز را انجام می‌دهند.

    با توجه به اینکه کاربران ایرانی تحریم هستند، بهترین راه برای شارژ اکانت استفاده از خدمات شرکت های واسط پارتنرهای گوگل است. آژانس تبلیغات آنلاین افراک با سابقه 8 ساله در زمینه تبلیغات گوگل، بهترین انتخاب برای خدمات گوگل ادز و شارژ اکانت گوگل ادز است.

    شیوه های پرداخت گوگل ادز(Payment Methods)

    • کردیت کارت(Credit/debit cards): به صورت خودکار و یا دستی، میتوانید کارت های اعتباری خود را به حساب گوگل ادز متصل کنید، درحالت خودکار پس از اتمام وجه، به صورت خودکار تمدید میشود، ولی در حالت دستی شما باید حساب خود را شارژ کنید.
    • صورت حساب(invoicing): برای کسب و کارهایی است که به صورت ماهیانه با گوگل ادز کار میکنند. پس از یک ماه باید فاکتور را پرداخت کنند.
    • انتقال وجه(Money transfer): از طریق اکانت گوگل ادز، میتوانید از طریق انتقال وجه، گوگل ادز خود را شارژ کنید.

    انتخاب ارز گوگل ادز ؛ لیر، درهم یا دلار

    در این رابطه باید بیان کنیم که انتخاب ارز در تبلیغات گوگل ادز تفاوت خاصی در زمان ساخت اکانت وجود ندارد ولی انتخاب ارز، هنگام شارژ اکانت گوگل ادز مهم است و باید پیش از هر چیزی با توجه به دسترسی و امکان تامین ارز جهت انتخاب واحد پولی مورد نظر خود اقدامات لازم را انجام دهید. برای گوگل به هیچ عنوان تفاوتی ندارد که شما قصد پرداخت با چه ارزی را دارید.

    سخن پایانی

    همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با انواع روش‌های پرداخت گوگل ادز مواردی را برای شما بیان کردیم. در پایان نیز باید به توضیح این موضوع بپردازیم که انجام تبلیغات از طریق گوگل می‌تواند فوق‌العاده تاثیرگذار واقع شود، اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که این کار باید با دقت و در نظر گرفتن موارد مربوطه انجام شود. برای به دست آوردن اطلاعات لازم در این زمینه شما می‌توانید از کارشناسان آژانس تبلیغاتی افراک مشاوره بگیرید. از اینکه تا پایان این متن با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

    امتیازی ثبت نشده است

    نظر شما

    ایده های عالی خود را وارد کنید