کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

گوگل ادز، نام و لوگو تولید شده توسط هوش مصنوعی را محدود می‌کند!

گوگل ادز، نام و لوگو تولید شده توسط هوش مصنوعی را محدود می‌کند!

در قانون جدید گوگل ادز، نمی‌توانید از هوش مصنوعی برای تولید لوگو و یا تصاویر حاوی برند استفاده کنید! این محدودیت برای جلوگیری از مسائل مربوط به حق کپی‌رایت اعمال شده است. جزئیات بیشتر در مورد این محدودیت‌ها در مستندات پشتیبانی گوگل ارائه شده است.

همان گونه که بیان کردیم، هوش مصنوعی تبلیغات گوگل، تصاویر حاوی برند را تولید نمی‌کند این مورد کمک می‌کند تا تبلیغ‌دهندگان قوانین کپی‌رایت را نقض نکنند و همچنین از این ابزار به‌صورت مسئولانه‌ای استفاده کنند.

در نتیجه این قانون درصورتی‌که درخواستی برای درج لوگو یا نام یک برند در تصویری داشته باشید با پیغام خطا مواجه خواهید شد.

این شفاف‌سازی گوگل در مورد محدودیت‌های جدید اعمال شده زمانی اتفاق افتاد که دارسی بورک به‌عنوان یک بازاریاب در شبکه اجتماعی x از قابلیت‌های هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر محصول هیجان‌زده شده بود و اعلام کرد: “می دونید چیه؟! برای من مهم نیست که مردم چی میگن اما من فکر می‌کنم گوگل با ادغام این قابلیت جدید هوش مصنوعی با گوگل ادز مردم را میخکوب می‌کند .” وی در ادامه با انتشار یک عکس اعلام داشت این تصاویر توسط هوش مصنوعی ایجاد شده!

همین موضوع سبب شد تا نگرانی‌هایی به وجود بیایید و رابط تبلیغات گوگل، جینی ماروین، از اعمال برخی محدودیت‌های کلیدی برای حفظ قانون کپی‌رایت و استفاده مسئولانه از این ابزار نوظهور، خبر دهد.

محدودیت محتوای برند دار (مارک‌دار) در گوگل ادز

ماروین اعلام کرد ابزارهای هوش مصنوعی گوگل می‌توانند تصاویری کلی از هر محصول و چیزی که بخواهید طراحی کنند؛ اما از ایجاد تصاویر حاوی آرم تجاری یا نام برند اجتناب می‌کنند. وی در ادامه با یک مثال حرف خود را شفاف‌تر بیان کرد و گفت:

به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید از هوش مصنوعی گوگل بخواهید تا سگی را در کالسکه و در پارک ترسیم کند این کار را انجام می‌دهد؛ اما اگر بخواهید تصویر سگی در کالسکه با نام تجاری Doggo ‌ را ترسیم کند با پیغام خطا مواجه خواهید شد تا نام برند یا اقلام مارک‌دار را از توضیحات خود حذف کنید.

در نتیجه ابزارهای هوش مصنوعی گوگل ادز به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به‌صورت خودکار از ایجاد محتواهایی که ناقض قوانین کپی‌رایت هستند جلوگیری کنند. همچنین از دیگر محدودیت‌های اعمال شده عبارت‌اند از:

  • نمایش چهره افراد خاص و مشهور
  • تبلیغاتی حساس مربوط به داروسازی یا سیاست

البته گوگل اعلام کرد همان‌گونه که این فناوری درحال‌رشد است ما مدام رویکردها و قوانینمان را برای حفظ ایمنی و بهبود عملکردمان به‌روزرسانی می‌کنیم.

سؤالات متداول

چگونه ابزار تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل ادز محتوای برند را مدیریت می‌کند؟

ابزار تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل می‌تواند تصاویر محصولات عمومی ایجاد کند، اما به‌گونه‌ای طراحی شده است که هرگونه اقلام یا لوگوی مارک‌دار را حذف کند. اگر کاربر بخواهد تصویری با برندها یا لوگوهای خاص تولید کند، سیستم یک اعلان خطا نمایش می‌دهد و از او می‌خواهد تا آن مراجع را قبل از ادامه حذف کند.

  • این ابزار تصاویر عمومی محصولات را تولید می‌کند.
  • نام‌های تجاری و آرم‌ها را مستثنی می‌کند.
  • کاربران اعلان‌های خطا دریافت می‌کنند که آنها را برای تصحیح درخواست‌ها راهنمایی می‌کند.

چه نوع محتوایی هنگام استفاده از ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی گوگل ادز محدود می‌شود؟

هنگام استفاده از ابزارهای تولید تصویر هوش مصنوعی در گوگل ادز، چندین نوع محتوا محدود می‌شود. محدودیت‌ها شامل ایجاد تصاویری با چهره، کودکان، افراد خاص، اقلام مارک‌دار و آرم‌ها است. همچنین، موضوعات حساس مانند سیاست و داروسازی نیز از دریافت پیشنهادها تصویری تولید شده توسط هوش مصنوعی منع شده‌اند.

محدودیت در محتوای برند چگونه به سود بازاریابان است که از ابزارهای هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌کنند؟

با تمرکز بر تولید تنها تصاویر محصولات عمومی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از این ابزار برای برنامه‌های مختلف مانند فهرست‌های محصولات تجارت الکترونیک، تبلیغات نمایشی و بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند، بدون اینکه نگرانی از مسائل حقوقی مرتبط با سوءاستفاده از برند داشته باشند.

سخن پایانی

در پایان توصیه می‌کنیم با محدودیت‌های گوگل دررابطه‌با هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف آشنایی پیدا کنید بخصوص این موضوع برای بازاریابانی که به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در روند کار خود هستند موضوعی حیاتی است. منبع

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید