کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای سئو

بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای سئو

مرورگر گوگل کروم افزونه‌های زیادی دارد که برای بهینه سازی سایت خود می‌توانید از آن استفاده کنید. در این مقاله 26 تا از بهترین افزونه‌های گوگل کروم که بهتر است بر روی مرورگر خود نصب کنید را به شما معرفی می‌کنیم. اگر به دنبال ابزارهایی هستید تا فرایند سئو صفحات سایت را برای شما راحت‌‌تر کند؛ پیشنهاد می‌شود حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای سئو آشنا شوید.

1-افزونه GrowthBar

با این ابزار می‌توانید؛ به داده‌های مهمی در مورد وب هر سایتی که قصد دارید آنالیز کنید دسترسی پیدا کنید. نصب این افزونه اطلاعاتی مانند: کلمات کلیدی پرکاربرد وب‌ سایت، میزان سختی کلمات کلیدی، قدرت دامنه، تعداد بک لینک، تعداد کلمات صفحه، تبلیغات فیسبوک و … به شما می‌دهد. با این ابزار می‌توانید؛ مناسب‌ترین کلمات کلیدی را برای وب‌سایت خود پیدا کنید. پس از نصب این افزونه، با سرچ هر کلمه کلیدی، لیستی از فاکتورهای تأثیر گذار در سئو و کارهایی که می‌توانید برای بهینه سازی سایت انجام دهید به شما نشان داده می‌شود. نسخه پولی این افزونه، 29 دلار در ماه هزینه دارد. پس از نصب تا 5 روز می‌توانید از نسخه رایگان این اکستنشن استفاده کنید.

با نسخه رایگان افزونه GrowthBar می‌توانید اطلاعات پایه ای مانند: میزان سختی کلمه کلیدی، اعتبار دامنه (domain authority) و میزان ترافیک سایت را مشاهده کنید اما پس از مدتی این دسترسی‌ها بسته می‌شوند.

افزونه گوگل کروم growthbar

بیشتر بدانید: مهم‌ترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل

2-افزونه SEO quake

افزونه SEO quake یک افزونه رایگان است که توسط Semrush ساخته شده و با آن می‌توانید هر صفحه ای در وب که مایل بودید را از نظر شاخص‌های سئو آنالیز کنید. از آن‌جایی که ابزار Semrush، بهترین ابزار برای جستجوی کلمات کلیدی است، افزونه SEO quake نیزکاربردی ترین افزونه گوگل کروم برای پیدا کردن کلمات کلیدی است. برای استفاده از تمامی قابلیت‌های این افزونه نیازی به داشتن حساب در سایت SEMrush نیست. در ادامه قابلیت‌های افزونه Semrush را به طور خلاصه برای شما آورده‌ایم:

  • تجزیه و تحلیل کامل صفحات Serp
  • برای هر صفحه به گزارشی خلاصه از سئو صفحات وب سایتتان دسترسی پیدا می‌کنید.
  • بررسی لینک‌های داخلی و خارجی سایت
  • مقایسه قدرت دامنه و URL سایت‌ها
  • برآورد میزان سختی کلمه کلیدی
  • گزارشی دقیق از سئو کلمه کلیدی صفحه

بیشتر بدانید: ابزار سئو SEMrush چیست؟

3-افزونه  SEO Meta in 1 Click

این افزونه بسیار پرطرفدار است و تاکنون توسط 300000 کاربر استفاده شده است. با این ابزار می‌توانید تمامی متاتگ‌ها و کلیه فاکتور‌های مهم سئو یک صفحه را مشاهده کنید. از اطلاعات مهمی که این افزونه در اختیار کاربر می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طول عنوان و توضیحات متا
  • بررسی وضعیت URL سایت از جمله canonical URL
  • متا تگ Robots
  • هدینگ‌های سایت (تگ H6 و H1، H2، H3، H4، H5)
  • وضعیت آلت تصاویر
  • تعداد لینک‌های داخلی
  • نمودار داده‌های توییتر
  • بررسی فایل Robots.txt و نقشه سایت

علاوه بر داده‌های نام برده شده می‌توانید این افزونه را به ابزارهای کاربردی دیگری مانند: Google Mobile-Friendly Test، GTmetrix، PageSpeed Insights متصل کنید تا بتوانید سرعت و عملکرد سایت خود را تحلیل کنید.

بهترین افزونه گوگل کروم برای سئو

4-افزونه  FindThatLead

یکی از تکنیک‌های مؤثر برای تولید بک‌لینک‌های متنی، ارتباط با وبلاگ‌نویسان است. این کار مقداری سخت است زیرا ممکن است شما پس از شناسایی آن‌ها، ایمیل وبلاگ‌نویسان و اینفلوئنسر‌های مربوط به حیطه شغلی خود را نداشته باشید. با افزونه FindThatLead می‌توانید ایمیل هر پروفایل لینکدین یا سایتی که خواستید را پیدا کنید. علاوه بر این با فرایند تأیید این افزونه (FindThatLead’s verification) متوجه می‌شوید که ایمیل ایجاد شده صحیح است یا خیر؟ برای ارسال ایمیل‌های ارتباطی استفاده از این ابزار ضروری است.

5-افزونه Magic Emails

یک افزونه است که با استفاده از آن می‌توانید ایمیل‌های سرد ارسال کنید که مستقیما در قسمت inbox (صندوق ورودی مشتریان) گوگل قرار می‌گیرد. ادغام این ابزار با Gmail، کمک می‌کند؛ اولین کمپین خود را در کمتر از 30 ثانیه اجرا کنید. ابزار Magic Email این قابلیت را دارد که ایمیل‌های خود را به صورت دسته بندی با زمان بندی دقیق ارسال کنید و بازخورد یا نرخ باز شدن آن توسط افراد را بررسی کنید. این ابزار هم‌چنین برگشت ایمیل‌ها را تشخیص می‌دهد و کمپین شما را متوقف می‌کند تا از اعتبار صندوق ورودی شما محافظت کند.

6-افزونه Mangools SEO Extension

این افزونه یک ابزار قدرتمند برای تجزیه و تحلیل سئو سایت شما است. با استفاده از این افزونه می‌توانید به داده‌های زیر دسترسی پیدا کنید:

  1. قدرت دامنه سایت (domain authority)
  2. آنالیز بک‌ لینک های سایت
  3. تحلیل سئو داخلی سایت (on-page seo)

به داده‌های ضروری سئو سایت، معمولا می‌توان با پکیج‌های معروف سئو که شامل ابزارهای (LinkMiner ،KWFinder، SERPChecker) می‌شود؛ دست پیدا کرد. افزونه Mangools SEO Extension ویژگی‌های پیشرفته‌ دیگری که درصفحه Serp گوگل در دسترس است مانند: نتایج محلی و شورت کدهایی برای تجریه و تحلیل بک لینک و نمایه پروفایل را نیز دارد.

افزونه Mangools گوگل کروم برای سئو

7-افزونه Ahrefs SEO Toolbar

این افزونه برای هر صفحه‌ای که باز می‌کنید یک گزارش از تحلیل معیارهای مهم سئو آن صفحه ارائه می‌کند. با استفاده از این افزونه می‌توانید مواردی مانند: لینک‌های خراب صفحه (broken link)، تغییر مسیر صفحات سایت (Redirect) و … را در سایت خود بررسی کنید. اگر در سایت Ahref اکانت پولی داشته باشید؛ به اطلاعات دیگری مانند: رتبه بندی صفحه و تعداد بک‌لینک‌های سایت نیز دسترسی پیدا می‌کنید.

بیشتر بدانید: ابزار سئو Ahrefs چیست؟

8-افزونه MozBar

یکی از بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای سئو، افزونه MozBar است. این افزونه از سایت MOZ به شما دسترسی سریعی از سئو وب سایت‌های مختلف و صفحه نتایج جستجو گوگل (Serp) می‌دهد. با این افزونه می‌توانید DA (domain authority) و PA (page authority)صفحات را نیز بررسی کنید. افزونه MozBar یک افزونه ضروری برای تمامی سئوکاران است و داده‌های مفیدی از سئو وب سایت شما در اختیارتان می‌گذارد.

افزونه MOZBAR  گوگل کروم برای سئو

بیشتر بدانید: آموزش ابزار MOZ

9- افزونه vidIQ Vision برای یوتیوب

یکی از ابزارهای پیشرفته برای کسب درآمد از یوتیوب و سئو ویدئوها در آن، ابزار vidiq است. اگر مایلید ویدئوهایی در یوتیوب منتشر کنید که رتبه خوبی داشته باشد و بتواند بازدید و subscribers بالایی به دست آورد؛ پیشنهاد می‌شود حتما از این افزونه استفاده کنید. افزونه vidIQ این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا یک ممیزی کانال ایجاد کنید و حوزه‌هایی که برای بهبود کانال یوتیوب خود نیاز دارید کار کنید را پیدا کنید.

با استفاده از این افزونه هم‌چنین می‌توانید گزارشی از کارهایی که رقبای شما انجام می‌دهند تا رتبه و بازدید بالاتری در یوتیوب داشته باشند را به دست آورید. از اطلاعات رایگان این افزونه می‌توان به: بررسی ممیزی کانال و ابزار بررسی کانال رقبا اشاره کرد. با نسخه پولی افزونه vidIQ می‌توانید به اطلاعات بیشتری از نسخه رایگان دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بدانید: خرید ابزار Vidiq

10- افزونه BuzzSumo

BuzzSumo یکی از محبوب‌ترین ابزارهای گوگل کروم برای بازاریابی محتوا است. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا محبوب‌ترین محتوای آنلاین به اشتراک گذاشته شده برای هر موضوعی را جستجو و پیدا کنید. با این افزونه می‌توانید در مورد نحوه عملکرد یک محتوا دید جامعی پیدا کنید. افزونه BuzzSumo، تعداد تعاملات فیسبوک، توییتر، پینترست، ردیت را همراه با تعداد لینک‌ها و امتیاز Evergreen مقاله نشان می‌دهد. برای مشاهده آمارهای گفته شده کافی است مقاله‌ای که قصد دارید تجریه و تحلیل کنید را باز کرده و بر روی آیکون افزونه در مرورگر خود کلیک کنید. با این افزونه علاوه بر پست‌های خود می‌توانید؛ پست‌های رقبایتان راهم بررسی کنید.

افزونه Buzzsumo گوگل کروم برای سئو

11- افزونه Ubersuggest Chrome Extension

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای سئو برای بازاریابی، افزونه Ubersuggest Chrome Extension است. این افزونه اطلاعات مهم را نه تنها برای موتور جستجو گوگل بلکه برای آمازون و یوتیوب نیز به شما نشان می‌دهد. این اکستنشن اطلاعات مهمی درباره بک لینک، تعداد نشر مطلب در فضای مجازی و قدمت دامنه در اختیار شما می‌گذارد.

بیشتر بدانید: ابزارهای جدید انتخاب کلمه کلیدی یوتیوب

12- افزونه Hunter

Hunter افزونه دیگری است که به شما برای پیدا کردن ایمیل سایت‌هایی که مشاهده می‌کنید کمک می‌کند. علاوه بر آدرس ایمیل، افزونه Hunter اطلاعات زیر را نیز در مورد وب سایت در اختیار شما می‌گذارد:

  • نام
  • عنوان شغلی
  • شبکه‌های اجتماعی
  • شماره تلفن

13- افزونه Serpstat

افزونه Serpstat یک پلتفرم سئو است که با استفاده از آن می‌توانید جستجوی کلمات کلیدی، بررسی رتبه سایت، تجزیه و تحلیل بک لینک سایت، آنالیز رقبای سایت خود را انجام دهید. با استفاده از افزونه رایگان این پلتفرم می‌توانید با یک کلیک، سایت دلخواه‌تان را تجزیه و تحلیل کنید. این افزونه سه قسمت دارد:

  1. بررسی سئو داخلی سایت
  2. آنالیز صفحات سایت
  3. آنالیز دامنه سایت

از اطلاعاتی که این افزونه در اختیار شما می‌گذارد می‌توان به: ترافیک سایت، وضعیت دامنه، 10 کلمه کلیدی که سایت شما در آن رتبه دارد، متاتگ ها و اطلاعات بیشتر اشاره کرد. برای دسترسی به برخی از اطلاعات این افزونه نیازی به ثبت‌نام نیست؛ تنها باید افزونه را در سایت خود نصب کرده و تجزیه و تحلیل سایتتان را شروع کنید. با توکن API کاربرانی که اشتراک رایگان دارند؛ می‌توانند در یک روز 100 درخواست و در هر 5 ثانیه، یک درخواست ارسال کنند.

افزونه SERPSTAT گوگل کروم برای سئو

14- افزونه SEO Search Simulator by Nightwatch

افزونه SEO Search Simulator یک افزونه رایگان ساخته  Nightwatch است. این افزونه عملکرد موتورهای جستجو را از هر مکانی در گوگل شبیه‌سازی می‌کند. اگر قصد دارید رتبه سایت خود و رقبا را از مکان‌های مختلف بررسی کنید، این ابزار بسیار کاربردی است.

15- افزونه Page Analytics by Google

این افزونه یک ابزار قوی برای درک تعامل مشتریان و نحوه ارتباط برقرار کردن آن‌ها با وب سایت شما است که داده‌های مهمی را از گوگل آنالیتیکس در اختیار شما می‌گذارد. با این ابزار می‌توانید به اطلاعات مهمی از جمله: مکان کلیک کاربران، تعداد بازدیدکنندگان سایت در یک زمان دسترسی پیدا کنید. داده‌های مهم دیگری که این افزونه در اختیار شما می‌گذارد عبارت است از:

  1. Pageviews (تعداد بازدیدهای صفحه)
  2. Unique Pageviews (بازدیدهای یکتا از صفحه )
  3. Average time on page (میانگین زمان حضور کاربر در صفحه)
  4. Bounce Rate (نرخ بازگشت)

16- افزونه Ninja Outreach Lite

Ninja Outreach Lite یک ابزار قوی برای دسترسی به وبلاگ نویسان است. با این افزونه می‌توانید داده‌های مفیدی از وب سایتتان استخراج کنید. داده‌هایی که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد عبارت است از: نام و نام خانوادگی، مکان، تعداد فالوورهای شبکه اجتماعی، آدرس ایمیل، رتبه الکسا، تعداد بک لینک، page authority (اعتبار صفحه)، domain authority (اعتبار دامنه)

این ابزار هم‌چنین لینک‌های صفحات مهم سایت مانند تماس با ما، درباره ما، منابع را نمایش می‌دهد و قالب‌های اطلاع رسانی گوگل نیز ارائه می‌کند که بسیار کاربردی است.

افزونه Ninja Outreach گوگل کروم برای سئو

17- افزونه Link Miner

لینک‌های شکسته یکی از راه‌های مؤثر برای ایجاد بک لینک در سایت شما هستند. این فرایند زمان‌بر است و بدون استفاده از ابزارهای مناسب، کاری بدون نتیجه است. ابزار Link Miner صفحات سایت شما را برای شناسایی لینک‌های شکسته (broken link) بررسی می‌کند. این ابزار اطلاعات بک‌لینک و داده‌های شبکه‌های اجتماعی را برای هر صفحه بررسی می‌کند و یک خروجی فایل CSV از آن به شما می‌دهد. با این ابزار می‌توانید اطلاعات جامعی درباره تعداد کل بک‌ لینک‌های سایتتان به دست آورید.

18- افزونه WooRank Chrome Extension

این افزونه گوگل کروم، ساخته WooRank است که گزارش کاملی از سئو سایت شما می‌دهد. با کلیک راست بر روی افزونه WooRank می‌توانید آمار تخمین ترافیک سایت خود، رتبه ترافیک (traffic rank)، ترافیک تبلیغات گوگل ادز و … را مشاهده کنید. این افزونه هم چنین داده‌های مهمی درباره سئو داخلی و سئو خارجی سایت شما مانند: تایتل، متا دیسکریپشن، متا کیورد، تگ‌های هدینگ، لینک‌های داخلی و خارجی و انکر تست به شما می‌دهد.

19- افزونه Analytics UTM Builder

گوگل آنالیتیکس یک ابزار دقیق برای بررسی آمار ترافیک سایت است و افزونه Analytics UTM Builder یک ابزار کاربردی برای برچسب گذاری سریع URLهایی است که قصد دارید در کمپین‌های گوگل آنالیتیکس، آمار آن را بررسی کنید. برای استفاده از این افزونه باید بر روی آیکون UTM Builder که شبیه سبد خرید است؛ کلیک کنید. پس از کلیک این ابزار به طور خودکار URL فعلی صفحه را ذخیره می‌کند. در مرحله بعد باید فرمی که شامل فیلدهای منبع، رسانه، کمپین و غیره است را تکمیل کنید.

زمانی که فرم را پر کردید؛ افزونه URL نهایی را به طور خودکار تولید می‌کند. شما می‌توانید این URL برچسب گذاری شده جدید را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و بازخورد آن را مستقیما با google analytics بررسی کنید.

افزونه web Analytics گوگل کروم برای سئو

20-افزونه Lighthouse

افزونه lighthouse یک افزونه رایگان گوگل کروم است که URL صفحات شما را بررسی می‌کند و برای بهبود دسترسی، عملکرد و سئو صفحات در دسکتاپ و موبایل توصیه‌هایی ارائه می‌کند.

21- افزونه Redirect Path

یکی از بخش‌های مهم سئو، ریدایرکت صفحات سایت است. با افزونه Redirect Path می‌توانید؛ تمامی تغییر مسیر‌ها از URL مبدا به مقصد را مشاهده کنید. این افزونه کدهای وضعیت صفحات سایت (301، 302، 404 و 500) را نشان می‌دهد هم‌چنین تمامی ریدایرکت‌های سمت کلاینت مانند متا و تغییر مسیرهای جاوا اسکریپت را علامت‌گذاری می‌کند. این ابزار هم‌چنین انواع سرور، آدرس ip سرور، کش سایت را با کلیک یک دکمه به شما نشان می‌دهد.

22- افزونه Link Grabber

افزونه Link Grabber این امکان را به شما می‌دهد از تمامی بک‌ لینک های سایتتان خروجی بگیرید و در تبی دیگر مشاهده کنید. هم‌چنین می‌توانید لینک‌ها را از فهرست قابل تنظیم دامنه‌ها بلاک کنید. این لینک‌ها قابل کلیک‌اند و می‌توانید آن را در صفحه گسترده کپی کنید.

23- افزونه SEO Minion

افزونه SEO Minion یک ابزار رایگان است که با استفاده از آن می‌توانید سئو داخلی صفحات سایتتان را آنالیز کنید؛ لینک‌های شکسته و تغییر مسیر آن را بررسی کنید و پیش نمایش صفحات SERP را مشاهده کنید. با استفاده از این ابزار می‌توانید رتبه صفحات سایتتان را در چند مکان مختلف بدون شخصی سازی مشاهده کنید.

افزونه SEO Minion گوگل کروم برای سئو

24- افزونه AMP Validator

افزونه AMP Validator یک افزونه بسیار کاربردی برای سئو سایت است. این افزونه اعتبار AMP هر صفحه را به صورت خودکار بررسی می‌کند و عبور یا خرابی صفحه را گزارش می‌کند.

25- افزونه SeoStack Keyword Tool

با افزونه رایگان SeoStack Keyword Tool می‌توانید؛ به راحتی در کم‌ترین زمان کلمات کلیدی طولانی (long-tail) سایت خود را پیدا کنید. این افزونه کلمات کلیدی موتورهای جستجو مختلفی از جمله: گوگل، بینگ، یوتیوب، یاهو و … را در اختیار شما قرار می‌دهد. از لیست این کلمات می‌توانید فایل خروجی CSV بگیرید.

26- افزونه SimilarWeb

با افزونه SimilarWeb می‌توانید ترافیک سایت خود را آنالیز کنید. این افزونه داده‌های دیگری از جمله: نرخ تعامل، رتبه ترافیک، منابع ترافیک و رتبه کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بیشتر بدانید: نحوه رتبه‌بندی سایت در سیمیلاروب

کلام آخر

در این مقاله بهترین افزونه‌های گوگل کروم برای سئو را معرفی کردیم. در این مقاله با ابزارهایی که معرفی کردیم؛ می‌توانید سئو سایت خود را خیلی راحت‌تر انجام دهید. این ابزارها در کم‌ترین زمان ممکن دید کلی از وضعیت سئو صفحاتتان به شما می‌دهد. اگر افزونه‌ دیگری می‌شناسید که برای سئو سایت کاربردی است و از آن زیاد استفاده می‌کنید به ما معرفی کنید تا به این لیست اضافه کنیم.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید