کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

ابزارهای جدید انتخاب کلمه کلیدی یوتیوب

ابزارهای جدید انتخاب کلمه کلیدی یوتیوب

یوتیوب اخیرا ابزار جدیدی برای انتخاب کلمه کلیدی در اختیار کاربران قرار داده که استفاده از آن کاملا رایگان است. با این ابزار دیگر لازم نیست از ابزارهای پولی برای انتخاب کلمه کلیدی ویدئوهایتان در یوتیوب، استفاده کنید. ابزاری که قرار است در ادامه آن را به شما معرفی کنیم می‌تواند از راه‌های مختلفی به شما در انتخاب کلمه کلیدی مناسب و به دنبال آن، دیده شدن ویدئوتان در یوتیوب کمک زیادی بکند. 3 تا از مهم‌ترین قابلیت‌های این ابزار عبارت است از:

  1. این ابزار به شما نشان می‌دهد که کاربران یوتیوب دقیقا به دنبال چه چیزی هستند و اصولا چه کلمات کلیدی را سرچ می‌کنند.
  2. این ابزار شما را در پیدا کردن کلمات کلیدی که مخاطبان هدف‌تان بیشتر آن را سرچ می‌کنند، راهنمایی می‌کند.
  3. در آخر، این ابزار موضوعاتی که به‌هیچ‌وجه نباید از دست‌بدهید و حتما باید درباره آن‌ها محتوا تولید کنید را پیشنهاد می‌کند. موضوعاتی که به طرز عجیبی توسط کاربران سرچ می‌شوند و به محتوای پیج شما مرتبط هستند.

مطلب مرتبط:  برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

این نکته را به خاطر داشته باشید که پیدا کردن و استفاده از کلمات کلیدی مناسب باید به شما کمک کند تا هم محتوای مفیدی که مخاطب به آن احتیاج دارد را تولید کنید و هم بازدید بیشتری بگیرید و در نهایت از یوتیوب کسب درآمد کنید. اگر به دنبال افزایش بازدید کانال یوتیوب خود هستید؛ این ابزار بسیار برای شما مفید است.

مطلب مرتبط:

نحوه برداشت پول از یوتیوب در ایران

از همه این‌ها گذشته، به کار بردن کلمات کلیدی که کاربران مرتبا آن‌ها را سرچ می‌کنند؛ تأثیر بسزایی در جذب مخاطبان جدید دارد. برای یادگیری نحوه سازوکار ابزار جدید انتخاب کلمه کلیدی یوتیوب با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بیشتر بدانید: تبلیغ در یوتیوب

ابزار جستجوی کلمات کلیدی را در کجای یوتیوب می‌توان پیدا کرد؟

اگر کنجکاو شده‌اید تا هرچه سریع‌تر با این ابزار و نحوه کار با آن آشنا شوید؛ باید اول یاد بگیرید که دقیقا در کجای یوتیوب می‌توانید آن را پیدا کنید. برای پیدا کردن این ابزار در یوتیوب باید مراحلی را که در ادامه آموزش می‌دهیم را به‌دقت انجام بدهید.

حتما بخوانید: تجهیزات یوتیوب (وسایل مورد نیاز برای یوتیوبر شدن)

قدم اول این است که آدرس studio.youtube.com را در گوگل سرچ کنید و مانند تصویر زیر بر روی گزینه analytic کلیک کنید.

ابزار جدید انتخاب کلمه کلیدی یوتیوب

در مرحله بعد باید مانند تصویر زیر، بر روی گزینه research tab کلیک کنید.

آنالیز کانال یوتیوب

به همین راحتی می‌توانید؛ برترین عبارات کلیدی که کاربران در 28 روز گذشته در یوتیوب سرچ کرده‌اند را پیدا کنید.

روش‌های استفاده از ابزار جستجو کلمه کلیدی یوتیوب

لازم است بدانید که ابزار جستجوی کلمه کلیدی که یوتیوب اخیرا از آن رونمایی کرده و رایگان است، به سه روش زیر قابل‌استفاده است:

searches across the YouTube

یکی از کاربردهای مهم ابزار جستجو کلمات کلیدی یوتیوب این است که به شما این امکان را می‌دهد؛ هر کلمه‌ای که خواستید در تب searches across YouTube تایپ و کلمات کلیدی پرطرفدار که با آن مرتبط هستند را پیدا کنید. برای این که طرز استفاده از این قابلیت مهم را یاد بگیرید؛ پیشنهاد می‌کنیم مراحل زیر را به دقت انجام دهید.
۱. بر روی گزینه searches across YouTube کلیک کنید و هر کلمه‌ای که مدنظرتان است را در کادری که در تصویر زیر نشان داده شده، تایپ کنید. به خاطر داشته باشید این کلمه می‌تواند هر چیزی باشد. به طور مثال در عکس زیر، کلمه dog در کادر موردنظر تایپ شده است تا کلمات کلیدی‌ که واژه dog در آن وجود دارد؛ توسط ابزار جستجوی کلمات کلیدی یوتیوب نشان داده شوند.

ابزارهای انتخاب کلمه کلیدی

اگر به تصویر بالا نگاهی بیندازید؛ می‌بینید که وقتی کلمه dog را در کادر موردنظر تایپ کردیم؛ یک‌سری کلمات کلیدی پرطرفدار در یوتیوب که کاربران آن‌ها را به‌وفور سرچ می‌کنند و ترند هستند مانند: who let the dogs out یا dogs funny videos نشان داده می‌شوند. اگر دقت کنید؛ متوجه می‌شوید که هردوی این عبارات کلیدی، کلمه dog را در خود دارند؛ یعنی همان کلمه‌ای که در کادر نوشته بودید تا کلمات کلیدی مرتبط با آن را پیدا کنید.

بیشتر بدانید: چگونه بهترین توضیحات را برای ویدئو یوتیوب بنویسیم؟

اگر دوباره با دقت بیشتری به عکس بالا نگاه کنید؛ می‌بینید که در کنار هر کلمه کلیدی که این ابزار به ما نشان داده است؛ یکی از سه واژه low، medium و high قرار دارد. در واقع، این واژه‌ها میزان سرچ کلمات کلیدی را به ما نشان می‌دهند. کلمه low نشان‌دهنده این است که کلمه کلیدی موردنظر، خیلی کم توسط کاربران یوتیوب سرچ می‌شود. کلمه medium جایگاه دوم را به خودش اختصاص می‌دهد و اگر در مقابل کلمه کلیدی خاصی ظاهر شود؛ به این معنا است که کاربران آن کلمه را بیشتر از کلماتی که مارک low دارند، سرچ می‌کنند. میزان سرچ کلماتی که در مقابل آن‌ها واژه medium قرار دارد، نسبت به کلمات high بسیار کم‌تر است. کلمات کلیدی با مارک high، بازارشان خیلی داغ است و کاربران به میزان قابل‌توجهی آن‌ها را سرچ می‌کنند.

۲. می‌توانید فیلترهایی را به کلمات کلیدی نمایش داده شده اعمال کنید تا هم تعدادشان را محدودتر کنید و هم آن‌ها را طبق سلیقه و نیاز خود شخصی‌سازی کنید.

ابزار جدید انتخاب کلمه کلیدی در یوتیوب

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ می‌توانید با کلیک بر روی گزینه all searches همه نتایجی که ابزار جستجوی کلمات کلیدی به شما معرفی می‌کند را ببینید یا گزینه content gap را انتخاب و ویدئوهایی که در کانال خود آپلود کردید ولی کلمات کلیدی‌ که در آن برده شد، به‌هیچ‌وجه عملکرد خوبی نداشته یا عملکرد ضعیفی داشته است را به‌دقت بررسی کنید.
در ضمن فیلتر بعدی که اگر دوست داشتید می‌توانید آن را هم اعمال کنید؛ موقعیت جغرافیایی است. با چند کلیک ساده می‌توانید این فیلتر را طوری تنظیم کنید که کلمات کلیدی که در یک کشور خاص ترند است را مشاهده کنید. با این فیلتر کلمات کلیدی که هیچ ارتباطی با محل زندگی شما و مخاطبان هدفی که به کانال یوتیوب‌تان سر‌می‌زنند ندارد؛ حذف می‌شود.
۳. در آخر، مانند عکس زیر بر روی آیکون سه نقطه کلیک کنید تا کلمات کلیدی موردنظرتان را ذخیره یا حذف کنید. همین طور اگر دوست داشتید؛ آنالیز آن را در گوگل ترند بررسی کنید.

ابزار انتخاب کلمه کلیدی یوتیوب

Your viewers search

یکی دیگر از کاربردهای ابزار جستجوی کلمات کلیدی یوتیوب، تب your viewers search است. در این بخش شما می‌توانید با کلمات کلیدی که مخاطبان هدف شما سرچ می‌کنند آشنا شوید. مخاطبان هدف، کسانی هستند که در کانال یوتیوب شما عضو هستند و ویدئوهای شما را تماشا می‌کنند و به محتوایی که تولید می‌کنید علاقه دارند. جالب است بدانید؛ احتمالا کلمات کلیدی که در این تب می‌بینید؛ برای شما آشنا هستند؛ چون این کلمات با محتوای پیج‌تان رابطه تنگاتنگی دارند و کاملا با موضوع کانال‌تان مرتبط هستند. برای مشاهده کلمات کلیدی که در تب your viewers search قرار دارند، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

 مانند تصویر زیر بر روی گزینه your viewers search کلیک کنید.

انتخاب کلمه کلیدی برای یوتیوب

حالا می‌توانید کلمات کلیدی که مخاطبان هدف شما همیشه آن‌ها را سرچ می‌کنند را مشاهده و از آن‌ها برای تولید محتوا در کانال یوتیوب خود استفاده کنید.

از این جا به بعد، همه‌چیز مانند تب searches across the YouTube است. یعنی هم می‌توانید فیلترهایی که قبلا درباره آن‌ها مفصل صحبت کرده‌ایم را اعمال کنید و هم می‌توانید کلمات کلیدی موردنظرتان را save یا remove کرده و یا در گوگل ترند به آنالیز آن‌ها بپردازید.

Saved

کلمات کلیدی‌ که در این بخش مشاهده می‌کنید؛ شامل آن دسته از کلماتی است که از دو تب قبلی، یعنی searches across the YouTube و your viewers search ذخیره کرده‌اید. برای مشاهده کلمات کلیدی ذخیره شده در ابزار جستجوی کلمات کلیدی یوتیوب باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا باید مانند عکس زیر بر روی تب saved کلیک کنید.

ابزار انتخاب کلمه کلیدی یوتیوب

اگر احساس کردید؛ دیگر به بعضی از کلمات کلیدی که قبلا آن‌ها را ذخیره کرده بودید نیازی ندارید؛ می‌توانید بر روی آیکون save سمت چپ تصویر کلیک کنید یا بر روی آیکون سه نقطه در گوشه سمت راست تصویر ضربه بزنید. درست مثل عکس زیر:

ابزار انتخاب کلمه کلیدی برای یوتیوب

آیا ابزار جستجوی کلمات کلیدی یوتیوب واقعا کار می‌کند؟

یکی از سؤالاتی که اکثر افراد می‌پرسند؛ این است که چگونه ویدئوهای‌ یوتیوب را سئو کنیم؟ از بخش content gap که معادل آن در فارسی می‌شود؛ شکاف محتوایی، انتظار می‌رود به ما کمک کند محتوای بهتر و بهینه شده‌تری را تولید و در کانال یوتیوب خود آپلود کنیم؛ اما این ابزار فاصله زیادی دارد تا به نقطه‌ای برسد که به شما در تولید محتوای جذاب، خلاقانه و مرتبط با موضوع کانال‌تان کمک کند.

بیشتر بدانید: نحوه ساخت کانال یوتیوب

برای مثال، یک یوتیوبر فعال قبلا حدودا دو سال پیش درباره «چگونه نام کانال یوتیوب خود را تغییر بدهیم»، ویدئو ساخته بود. این شخص بعد از دو سال متوجه شد؛ این ویدئو، چیزی حدود 600 هزار بازدید دریافت کرده است اما در بخش content gap، از این ویدئو به عنوان محتوایی که عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته به آن تعداد بازدیدی که مورد انتظار است برسد؛ نام برده شد. درنتیجه، همان یوتیوبر تصمیم گرفت؛ دوباره ویدئوی جدیدی درباره موضوع «چگونه نام کانال یوتیوب خود را تغییر بدهیم» بسازد و آن را در کانال یوتیوب خود آپلود کند. جالب است بدانید؛ ویدئوی جدید حتی از ویدئوی قبلی هم کمتر بازدید گرفت؛ چیزی حدود 138 هزارتا. تقریبا می‌توان گفت که محتوای کانال به‌جای پیشرفت، پسرفت کرد. سپس این یوتیوبر پرتلاش تصمیم گرفت برای سومین بار درباره موضوع «چگونه نام کانال یوتیوب خود را تغییر بدهیم» ویدئو بسازد؛ ولی این بار، اوضاع حتی از دفعه قبل هم بدتر شد و ویدئوی جدید فقط 34 هزار بازدید دریافت کرد.

تغییر کانال یوتیوب

حالا به نظر شما مشکل از کجاست؟ آیا باید همه تقصیرها را به گردن ابزار جستجوی کلمات کلیدی یوتیوب بیندازیم و قبول کنیم که این ابزار، ارزش وقتی که می‌گذاریم را ندارد و فقط وقت و انرژی ما را هدر می‌دهد؟

البته که نه! بهتر است انصاف داشته باشیم و بپذیریم که:

  • شاید رقبا با استفاده از همان کلمات کلیدی، محتوای بهتری نسبت به شما تولید می‌کنند. برای همین ویدئو شما آن‌طور که باید و شاید دیده نمی‌شود.
  • هر ویدئویی که می‌سازید؛ مخصوصا اگر آموزشی باشد؛ به زمان نیاز دارد تا دیده شود. پس کمی صبور باشید و حوصله به خرج بدهید.

کلام آخر

اخیرا یوتیوب از ابزار جستجوی کلمه کلیدی که کاملا رایگان است، رونمایی کرده است. اگر شما هم مشغول تولید محتوا در یوتیوب هستید؛ احتمالا به این ابزار جذاب و هوشمند نیاز پیدا می‌کنید. بهتر است از این ابزار غافل نشوید؛ چون بسیار کاربردی و مفید است. در این مطلب تلاش کردیم تا طرز استفاده از این ابزار را برایتان مفصل توضیح دهیم. امیدواریم که این اطلاعات برایتان مثمر ثمر باشد. آیا تابه‌حال از این ابزار برای انتخاب کلمات کلیدی ویدئوی یوتیوب‌تان استفاده کرده‌اید؟

ابزارهای جدید انتخاب کلمه کلیدی یوتیوب
یوتیوب اخیرا ابزار جدیدی برای انتخاب کلمه کلیدی در اختیار کاربران قرار داده که استفاده از آن کاملا...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید