کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آشنایی با تبلیغ در گوگل و بازاریابی B2B

آشنایی با تبلیغ در گوگل و بازاریابی B2B

از آنجایی که بیش از ۷۰٪ خریداران در کسب و کارهای صنعت B2B هنگام انجام خرید از جست و جو در گوگل استفاده می کنند تبلیغ در گوگل می تواند یکی از بهترین کانال های ارتباط با مشتری باشد. اما خیلی از کسب و کارهای B2B تبلیغ در گوگل را در برنامه ی بازاریابی آنلاین خود قرار نمیدهند. در این نوع بازاریابی کسب وکارها بازاریابان می خواهند پیام های خاصی را به شرکت ها و تصمیم گیرندگان اصلی آن شرکت ها ارسال کنند. با تبلیغات در گوگل شما نمی توانید تعیین کنید که چه کسانی لینک تبلیغ شما را ببینند و روی آن کلیک کند. حتی با استفاده از ابزارهای کنترل مخاطب گوگل ادوردز و گزینه های هدف گیری منطقه ای همچنان هدف گیری ویژه در تبلیغ گوگل غیر ممکن است. گرچه برخی شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و فیس بوک به دلیل امکان هدف گیری شرکت ها و افراد بر اساس صنعت، شرکت و جایگاه آنها در کسب و کارشان وجود دارد، برای این نوع بازاریابی مناسب تر به نظر می رسند.

واقعیت این است که با کنار گذاشتن گوگل ادز (گوگل ادوردز) از دایره فعالیت های بازاریابی B2B، خیلی از موقعیت های خود را از شانس های خود را از دست خواهید داد. راه اندازی کمپین تبلیغ در گوگل یکی از زودبازده ترین روش ها برای یافتن خریداران احتمالی و تبدیل آن ها به مشتری است.  

تبلیغات در گوگل با امکان تبلیغات ویدیویی، جست و جویی، نمایشی و بازاریابی مجدد میتواند به منبع اصلی شما برای جذب ترافیک به وبسایت و رسیدن به نتیجه ی دلخواهتان تبدیل شود. از طریق تبلیغات یوتیوب در گوگل ادز نیز می‌توانید مشتریان زیادی جذب کنید.

بازاریابی B2B با تبلیغات در گوگل

زمانی که به دنبال سازمان های بزرگ هستید و می خواهید تصمیم گیرندگان اصلی آن سازمان ها و شرکت ها را تحت تاثیر قرار دهید، مهارت و نکته سنجی بالایی باید به کار بگیرید چرا که معمولا صدها و هزاران فرد با عناوین شغلی مشابه در یک شرکت وجود دارند. خیلی از آنها با جست و جو در گوگل به وبسایت شما می رسند. کلیک بر روی تبلیغ در گوگل و بازدید از وبسایت شما اطلاعات زیادی از بازدیدکنندگان و اینکه با جست و جوی چه اصطلاحاتی پایشان به وبسایت شما باز شده به دستتان می آید. با استفاده از این اطلاعات میتوانید استراتژی های آینده بازاریابی B2Bخودتان را بچینید وبه گروه فروش و بازاریابی خود را بهتر مدیریت کنید.

چنانچه در زمینه ی تبلیغ در گوگل و نجوه ی محاسبه هزینه ها و تعرفه های تبلیغ در گوگل سوالی دارید می توانید همین حالا به ما درخواست مشاوره بدهید.

باید بدانید که شما فقط بر اساس تعداد کلیکی که روی تبلیغ در گوگل شما زده می شود پول پرداخت می کنید و بدون آنکه لازم باشد از نظر سئو رتبه خوبی نداشته باشید، می توانید بالای صفحه ی جست و جوی گوگل دیده شوید.

یکی از مزیت های تبلیغات گوگلی این است که ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته می توانند فعال باشند و جلوی چشم مخاطبانتان قرار بگیرد. هرچند شما مثلا ساعت ۵ دفتر شرکت را ترک کنید این تبلیغات همچنان تعداد ورودی سایت و سرنخ های شما و به طبع آن فروشتان را افزایش می دهند. راهکارهای پیش رو می توانند به شما در بازاریابی B2B از طریق تبلیغ در گوگل کمک کنند:

کلمات کلیدی ارزشمند و مناسبی برای کمپین B2B خود انتخاب کنید.

تحقیق در مورد کلمه کلیدی مناسب حیاتی تری بخش بازاریابی  B2B با استفاده از تبلیغ گوگل است. برای اینکار بهتر است:

  • از ابزارهای جست و جوی کلمات کلیدی  استفاده کنید
  • کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا را پیدا کنید.
  • لیستی از کلمات کلیدی منتخب خود تهیه کنید
  • با استفاده از کیورد پلنر گوگل ادز ‌(گوگل ادوردز) کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.

مزیت استفاده از ابزار جست و جوی کلمات کلیدی این است که این ابزار به شما حجم جست و جو و ارزش کلمات کلیدی را هم نشان می دهد. بنابراین قضاوت و انتخاب را برای شما راحت تر میکنند.

وقتی لیست کلمات کلیدی خود را طراحی میکنید، انواع مختلف کلمات کلیدی را به این ترتیب طبقه بندی کنید:

  • کلمات کلیدی کلی Generic : شامل همه ی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار و صنعت شما می شود.
  • کلمات کلیدی Branded : همه ی کلمات کلیدی مرتبط با برند کسب و کار شما.
  • کلمات کلیدی رقبا: کلمات کلیدی پرکاربرد رقبا به همراه نام شرکت رقیب
  • کلمات کلیدی مرتبط: کلمات کلیدی ای که مرتبط با رقبا، برند و کلمات کلیدی کلی شما هستند.
  • برای رسیدن به بهترین نتیجه کمپین تبلیغ در گوگل خود را طبقه بندی کنید.

اکانت گوگل ادوردز شما سلسله مراتب مشخصی دارد:

  • اکانت گوگل ادوردز
  • کمپین های تبلیغاتی
  • گروه های تبلیغاتی
  • کلمات کلیدی

گروه تبلیغات کمپین های تبلیغاتی شما باید طبقه بندی شده و مرتبط باشند. برای مثال اگر نرم افزار خود را تبلیغ میکنید کمپین تبلیغ در گوگل شما می تواند گروه تبلیغاتی را شامل شود که کلمات کلیدی مرتبط با رقبا و برند خود را مد نظر داشته باشند.

در زمان طراحی و راه اندازی کمپین های B2B تبلیغ در گوگل موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • بودجه تبلیغات در گوگل، شرکت شما حاضر است چقدر هزینه ی روزانه روی هر تبلیغ صرف کند؟
  • مخاطب: می خواهید تبلیغ در گوگل شما برای چه کسانی نمایش داشته باشد.
  • صفحه فرود: جایی که افراد از طریق تبلیغ شما وارد آن شده و به انجام خرید یا برقراری ارتباط باش ما نزدیک تر می شوند.
  • هزینه مزایده Bid: شرکت شما به ازای هر کلیک چقدر حاضر است هزینه پرداخت کند.

برای افزایش بازدهی اکانت گوگل ادوردز خود و همچنین گرفتن بهترین نتیجه از تبلیغ در گوگل می توانید انواع مختلف کمپین تبلیغات گوگلی را امتحان کنید تا میزان کارایی هریک را بسنجید.

تبلیغ در گوگل

متن تبلیغات خود را خلاقانه و جذاب طراحی کنید:

متن تبلیغ در گوگل یکی از مهم ترین عوامل جذب مخاطبان خاص در بازاریابی B2B است. با بی توجهی به متن تبلیغ ممکن است تعداد نمایش تبلیغتان بالا رفته و در نتیجه هزینه های شما بالاتر خواهند رفت. پس بر روی عناوین و توضیحات تبلیغات خود سرمایه گزاری کنید. با این راهکارها می توانید متن تبلیغات در گوگل خود را برای بازاریابی B2Bبهینه کنید:

  • روی مزیت محصولات و خدمات خود تمرکز کنید نه ویژگی های آنها.
  • فروش ها ی ویزه و تخفیف ها و پروموشن های فعال را معرفی کنید.
  • از فراخوان های عمل Call to action  های استفاده کنید و مخاطب را به برداشتن گام بعدی ترغیب کنید.
  • متن تبلیغ را متناسب با نیازها و درخواست های مخاطبان ویژه ی خود طراحی کنید.
  • با تاییدهای اجتماعی و نظر مشتریان خود را برای ایجاد اعتماد در مخاطبان منتشر کنید.

در آخر اینکه

با در نظر گرفتن این نکته می توانید کمپین های تبلیغ در گوگل متناسب طراحی و راه اندازی کنید و بازاریابی B2Bخود را وارد فاز جدیدی از فعالیت کنید که با گذشت زمان و آزمون و خطای بیشتر به بهترین نتایج دست خواهد یافت.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید