کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نحوه تبلیغات گوگل برای رستوران‌‌‌‌

نحوه تبلیغات گوگل برای رستوران‌‌‌‌

گوگل با امکاناتی که دارد قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلیغ رستوران شما و معرفی آن به مخاطبان هدف است. شاید از خودتان بپرسید که مگر چنین چیزی می‌شود؟ واقعا گوگل می‌تواند گزینه مناسبی برای تبلیغات رستوران من باشد؟ اگر صاحب رستوران هستید و این سوال‌ها ذهن‌تان را مشغول کرده است و هیچ جوابی برای آن‌ها ندارید، باید به شما بگوییم که بله!

البته قابل درک است که اکثر افرادی که از ساز و کار تبلیغات گوگل بی‌خبرند، نمی‌دانند که به این پلتفرم اطمینان کنند یا نه. اما به‌هرحال اگر شما قرار است، بودجه‌ای را که برای تبلیغات کنار گذاشته‌اید را در گوگل خرج کنید، حق دارید که نگران باشید. برای اطلاع از نحوه تبلیغات گوگل برای رستوران‌ ها تا انتهای این مطلب با افراک همراه باشید.

گوگل ادز چیست؟

گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات آنلاین و یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی است. در واقع گوگل ادز استراتژی شگفت‌انگیزی است، که امکان تبلیغات شبانه‌روزی را فراهم می‌کند و تاثیر زیادی در دیده شدن کسب‌وکارها دارد. یکی از بهترین سرویس‌های تبلیغاتی که شما تعیین می‌کنید، تبلیغتان در مقابل چشمان چه کسانی ظاهر شود.

مطلب مرتبط

تبلیغات در گوگل چیست (Google Ads)؟

اگر صاحب رستوران هستید و می‌خواهید با کمک گوگل ادز کسب‌وکار خود را تبلیغ و آن را به کاربران معرفی کنید و امیدوارید تا از این طریق مشتریان جدیدی به سمت رستوران شما جذب شوند، باید بدانید که راه سختی پیش رو دارید. اصولا جلب کردن توجه مخاطبان هدف و تبدیل کردن آن‌ها به مشتری‌های وفادار یک مسیر صاف و مستقیم نیست؛ یعنی همیشه این‌طوری نیست که مشتری تبلیغ رستوران شما را در گوگل ادز ببیند، بر روی آن کلیک کند و سریعا مشتری شما شود. در عوض، خیلی‌ها چند ساعت یا حتی چند روز وقت می‌گذارند، خوب می‌گردند و همه گزینه‌هایی که گوگل ادز به آن‌ها پیشنهاد می‌دهد را بررسی می‌کنند. مثلا ممکن است تبلیغات شما را ببینند، حتی بر روی آن کلیک کنند و در ذهن‌شان تصمیم بگیرند که حتما سری به رستوران شما بزنند؛ اما ناگهان، چشم‌شان به تبلیغات رقبای شما بیفتد، حواس‌شان از رستوران شما پرت شود و رستوران رقیب نظرشان را بیشتر جلب کند و کلا بیخیال آمدن به رستوران شما شوند.

با این اوصاف کار شما اصلا راحت نیست و باید از الان بدانید که مسیر پرپیچ‌وخمی در پیش دارید. در ادامه راهکار برای تبلیغ بهتر رستوران در گوگل را به شما ارائه خواهیم داد.

چرا تبلیغات از راه گوگل ادز برای بازاریابی رستوران شما مفید و کارآمد است؟

شما از طریق گوگل ادز با یک تیر چند نشان می‌زنید. هم به‌طور کلی رستوران خود را تبلیغ و آن را به افراد بیشتری در سراسر دنیا معرفی می‌کنید و هم با کمک قابلیت سرچ کردن در گوگل و گوگل مپ می‌توانید مشتریان بالقوه را شناسایی و توجه آن‌ها را به سمت رستوران خود جلب کنید. اما منظور از مشتری بالقوه چیست؟

مطلب مرتبط
راهنمای تبلیغات گوگل برای دندانپزشک‌ها
تبلیغ آژانس مسافرتی در گوگل

مشتریان بالقوه کسانی هستند که به کمک گوگل به دنبال رستوران‌هایی مانند رستوران شما می‌گردند. یعنی مثلا تصور کنید که شما صاحب یک رستوران ایتالیایی هستید و یک نفر دقیقا در گوگل عبارت «بهترین رستوران‌های ایتالیایی در ایران» را سرچ می‌کند. در چنین مواقعی شانس زیادی وجود دارد که نام رستوران شما در بین نتایجی که گوگل به این مشتری بالقوه نشان می‌دهد، باشد.

تبلیغ در گوگل برای رستوران

به این نمودار که رشد چند برابری در میزان سرچ کاربران برای پیدا کردن بهترین رستوران‌های اطراف‌شان را نشان می‌دهد، نگاه کنید. واقعا می‌خواهید از چنین امکانی به راحتی بگذرید و اجازه بدهید که رقیبان از این فرصت به نفع خودشان استفاده کنند؟!

برخی از فواید تبلیغات برای رستوران‌ ها از طریق گوگل ادز به شرح زیر هستند:

  • با گوگل ادز ترافیک بیشتری را به وب‌سایت رستوران خود هدایت کنید.
  • با قرار دادن شماره تلفن رستوران خود به همراه دکمه کلیک برای تماس در تبلیغات گوگل ادز، تماس‌های تلفنی بیشتری دریافت کنید.
  • مشتری‌های بیشتری را به سمت رستوران خود جذب کنید. با کمک گوگل ادز نه تنها فروش آنلاین شما افزایش پیدا می‌کند، بلکه مشتری‌هایی که به صورت حضوری به رستوران شما می‌آیند هم بیشتر می‌شود، چون امکان پیدا کردن رستوران شما بر روی گوگل مپ وجود دارد.

با این مزایا، اگر برای به حداکثر رساندن فروش خود در این پلتفرم برنامه‌ریزی نکرده‌اید، فکر می‌کنیم که دیگر وقت آن رسیده است که به فکر استفاده از گوگل ادز باشید!

مطلب مرتبط

راهنمای تبلیغات در گوگل برای آرایشگاه‌ها

در تصویر زیر نمونه‌ای از اهداف ریزبینانه برای شروع کمپین گوگل ادز را می‌بینید، مثل افزایش ترافیک وب‌سایت‌تان، شناساندن برندتان به دیگران و غیره.

تبلیغات گوگل برای رستوران‌ها

انواع تبلیغات در گوگل ادز

چند روش تبلیغاتی مختلف برای استفاده از استراتژی گوگل ادز وجود دارد که عبارتند از:

  • کمپین جستجو: تبلیغات متنی در صفحه نتایج زمانی که کاربر کلمه کلیدی خاصی را جستجو می‌کند.
  • کمپین نمایش: به صورت مقاله، ویدئو یا وب‌سایت است. با تبلیغات بنری گوگل در شبکه نمایش می‌توانید؛ مشتریان رستوران خود را چندین برابر کنید.
  • کمپین خرید: تصاویر یا لیستی از محصولات در صفحه نتایجی که به کاربران نشان داده می‌شود.
  • کمپین ویدیویی: تبلیغات یوتیوب در ابتدا و پیش از پخش، در نقاط مختلف وسط پخش فیلم، یا بعد از پخش در ویدئوهای یوتیوب نمایش داده می‌شود.
  • کمپین اپلیکیشن: تبلیغاتی که در اپلیکشن های مختلف به کاربران نشان داده می‌شود.

مطلب مرتبط

پروموشن کد گوگل چیست؟ نحوه استفاده از آن

شما می‌توانید یکی از موارد بالا را برای اجرای کمپین تبلیغاتی خود در گوگل ادز انتخاب کنید. اگر به دنبال ابتدایی‌ترین و ساده‌ترین گزینه هستید، کمپین جستجو می‌تواند انتخاب خوبی باشد! خب حالا به نظر شما برای یک تبلیغ مناسب در گوگل ادز، باید چه نکاتی را رعایت کرد تا نتیجه دلخواه را به‌دست بیاوریم و مشتری‌های زیادی را با رستوران خود آشنا کنیم؟

چگونه می‌توانیم از طریق گوگل ادز رستوران خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ کنیم؟

حتما خیلی ذهن‌تان درگیر شده که چطور با کمک تبلیغات در گوگل برای رستوران خود مشتری‌های وفادار و همیشگی جذب کنید تا فروش‌تان بالا برود. برای این کار باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

۱. از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط برای کمپین تبلیغاتی گوگل خود استفاده کنید.

وقتی تصمیم می‌گیرید تا کمپین تبلیغاتی گوگل خود را راه بیندازید باید حتما مطمئن شوید که کلمات کلیدی استفاده شده در تبلیغات با کسب‌وکار شما و آن چیزی که مخاطب هدف‌تان جستجو می‌کند، مرتبط باشد. به‌عنوان مثال، اگر رستوران شما به برگرهایش معروف است، می‌توانید از کلمات کلیدی مانند «تحویل برگر»، «بهترین برگر نزدیک من» یا «تحویل سریع برگر» استفاده کنید تا تبلیغات شما جواب بدهد. هم‌چنین می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس موقعیت جغرافیایی‌ای که دارند، مورد هدف قرار دهید یا با کمک گوگل مپ لوکیشن رستوران خود مشخص کنید تا افرادی که در اطراف رستوران شما زندگی می‌کنند، هم نظرشان جلب شود و هم شما را راحت‌تر پیدا کنند.

بهترین ابزارها برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب، در زیر آمده است و در واقع این روش‌ها به نمایش تبلیغ رستوران شما در بالای صفحه نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند.

خرید گوگل کیورد پلنر

شروع کنید
  • استفاده از گوگل کیورد پلنر (Google keyword planner)

برای دسترسی به این ابزار باید اول از همه یک حساب گوگل ادز بسازید و بعد در بخش tools and reporting گزینه planning را انتخاب کنید.

حالا فرض کنیم که شما در رستوران خود همبرگرهای فوق‌العاده‌ای سرو می‌کنید و می‌خواهید در تبلیغات خود به همبرگرهای خوشمزه‌تان اشاره کنید. پس مانند عکس زیر، می‌توانید از عبارت «بهترین همبرگرهای شهر» یا «بهترین همبرگرفروشی اطراف من» استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا این کلمات کلیدی آن‌طور که انتظار می‌رود خوب هستند یا نه.

تبلیغات گوگل برای رستوران‌ها

سپس باید لوکیشن رستوران خود را انتخاب کنید.

گوگل یک‌سری داده‌هایی را در مورد کلمات کلیدی ارائه شده نشان می‌دهد و توصیه‌های لازم را بیان کرده و نشان می‌دهد که این کلمات کلیدی تا چه حد توسط کاربران سرچ شده‌اند. هم‌چنین گوگل مانند عکس زیر تعدادی ایده برای کلمات کلیدی به شما معرفی می‌کند که می‌تواند خیلی مفید باشد.

سرچ کلمه کلیدی برای رستوران

در صفحه Google my business مانند عکس زیر در بخش insight می‌توانید تمام عبارات کلیدی‌ای که مرتبط با کسب‌وکار شماست را ببینید.

تبلیغات گوگل برای رستوران‌ها
  • استفاده از گوگل ریلیتد سرچ (Google related search)

وقتی درباره چیزی در گوگل سرچ می‌کنید، مانند عکس زیر، در انتهای صفحه نتایج مواردی که با جستجوی شما مرتبط است و دیگران آن را زیاد سرچ کرده‌اند، نمایش داده می‌شود.

تبلیغات گوگل برای رستوران‌ها

۲. لوکیشن خود را انتخاب کنید.

حالا که کلمات کلیدی موردنظرتان را انتخاب کردید، همان‌طور که چند باری در این مقاله تاکید کردیم، باید لوکیشن خود را با استفاده از گوگل مپ مشخص کنید. این ترفند مخصوصا برای کسانی که بودجه کمی دارند و می‌خواهند هر چه سریع‌تر مخاطبان هدف خود را پیدا و آن‌ها را تبدیل به مشتری‌های وفادار خود کنند، بسیار کاربردی و مفید است. این کار باعث می‌شود که لوکیشن دقیق رستوران شما همراه با کلمات کلیدی که خودتان انتخاب کردید به مشتریان بالقوه‌ای که در نزدیکی شما هستند نشان داده می‌شود. جالب است بدانید که می‌توانید به تبلیغات خود عکس هم اضافه کنید و با کمک این ترفند، نرخ کلیک تبلیغات شما چیزی حدود ۲۹% نسبت به رستوران‌هایی که تبلیغات ساده و بدون عکس دارند بالاتر خواهد بود.

۳. در تبلیغات خود از پیام‌های کوتاه و تاثیرگذار استفاده کنید.

نوشتن یک پیام نافذ می‌تواند تاثیر زیادی در بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی داشته باشد. سعی کنید تا حداکثر معنا را در چند جمله مختصر منتقل کنید.

مطلب مرتبط

راهنمای کامل بهینه سازی گوگل ادز

۴. از نام رستوران خود در کلمات کلیدی استفاده کنید.

آخرین پیشنهاد ما به شما این است که حتما نام رستوران خود را در یکی از کلمات کلیدی خود بگنجانید. وقتی می‌خواهید برای تبلیغات رستوران خود از گوگل ادز کمک بگیرید، مشتری‌های ثابت و وفادار خود را فراموش نکنید و حتما اسم رستوران‌تان را به عنوان کلمه کلیدی در تبلیغات بیاورید؛ چون خیلی از مشتری‌های ثابت و همیشگی شما در هنگام سرچ کردن، اسم رستوران شما را در گوگل جستجو می‌کنند.

هزینه تبلیغات از طریق گوگل ادز چقدر است؟

یکی از موضوعات مهم در حوزه تبلیغات، بحث هزینه تبلیغات است. اگر قصد دارید تا رستوران خود را از طریق گوگل ادز تبلیغ کنید باید قبل از انجام هر کاری، ابتدا بودجه خود را مشخص کنید. باید این نکته را بدانید که سه روش برای پرداخت هزینه از طریق گوگل ادز وجود دارد که به‌صورت زیر است:

  1. هزینه به ازای هر کلیک از طرف کاربر (Cost per click)
  2. هزینه به ازای هر ۱۰۰۰ بار نمایش آگهی به بازدیدکننده‌های وب‌سایت‌ها (Cost per million)
  3. هزینه به ازای هر تعامل که می‌تواند شامل کلیک کردن، تماشای آگهی، اشتراک‌گذاری و غیره باشد. (Cost per engagement)

بعد از مشخص کردن بودجه و روش پرداخت هزینه تبلیغات باید به دو فاکتور زیر توجه کنید، تا تبلیغات شما نتیجه بهتری بدهد:

  1. مرتبط بودن تبلیغ شما با کسب‌وکارتان و سایتی که کاربر از آن بازدید می‌کند و تبلیغ رستوران شما را در آن می‌بیند.
  2. رقابتی که بر سر کلمه کلیدی که در تبلیغات گوگل ادز استفاده کرده‌اید، وجود دارد؛ یعنی چند رستوران دیگر از کلمات کلیدی مشابه با کلمات کلیدی موجود در تبلیغات شما استفاده کرده‌اند.

پس به‌طورکلی هزینه تبلیغات شما به مواردی که بالاتر به آن اشاره کرده‌ایم بستگی دارد. در عکس زیر، نمونه‌ای از هزینه تبلیغات به ازای هر کلیک را مشاهده می‌کنید که برای رستوران‌ هاست:

کلام آخر – تبلیغات گوگل برای رستوران‌ ها

هدف از اجرای یک کمپین بازاریابی آنلاین موفق، به حداکثر رساندن فروش رستوران شماست و تبلیغات از طریق گوگل ادز یکی از موثرترین راه‌ها برای کمک به افزایش فروش و رشد کسب‌وکارتان است. با مطالعه این مطلب می‌توانید اصول اولیه تبلیغات از طریق گوگل ادز را یاد بگیرید تا اولین کمپین بازاریابی خود را شروع کنید. به نظر شما چه فاکتورهای دیگری را برای تبلیغات رستوران در گوگل ادز باید در نظر گرفت؟ آیا تجربه استفاده از خدمات تبلیغ در گوگل افراک استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

نحوه تبلیغات گوگل برای رستوران‌‌‌‌
گوگل با امکاناتی که دارد قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبلیغ رستوران شما و معرفی آن به...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید