کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

راهنمای تبلیغات در گوگل برای آرایشگاه‌ها

راهنمای تبلیغات در گوگل برای آرایشگاه‌ها

گوگل ادز برای کسب و کارهای محلی مثل آرایشگاه‌ها، کاملا ضروری است. هر موقع مردم بخواهند در محله‌ی خودشان جایی بروند، آن مکان را به شکل آنلاین سرچ می‌کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ۸۶% سهم بازار جستجو برای گوگل است. این یعنی ۸۶% جستجوهای آنلاین از طریق گوگل انجام می‌شوند که در بین این جستجوها، ۴۰ تا ۵۰ درصد افراد بر روی تبلیغات کلیک می‌کنند. تبلیغات گوگل از سیستم «پرداخت به ازای هر کلیک» یا (PPC) استفاده می‌کند.

شما فقط هر زمان که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند‌، موظف به پرداخت هزینه‌اش هستید. این سیستم بسیار کارآمد است و کاملا متفاوت از سیستم‌های سنتی بازاریابی و تبلیغات آنلاین است، چون دیگر از شما صرفا برای تبلیغات کردن هزینه‌ای دریافت نمی‌شود، بلکه فقط زمانی هزینه را می‌پردازید که افراد روی تبلیغات شما کلیک کنند. استفاده از تبلیغات گوگل برای آرایشگاه شما بسیار مفید است و می‌تواند درآمد آرایشگاه شما را دو برابر کند. در این مطلب، به شما صفر تا صد استفاده از تبلیغات گوگل برای آرایشگاه‌ها را آموزش می‌دهیم، با افراک همراه باشید.

اگر صاحب آرایشگاه هستید؛ با تبلیغات بنری گوگل می‌توانید تبلیغ خود را در بیش از دو میلیون وب سایت نشان دهید و مشتریان زیادی را با سایت خود آشنا کنید.

مراحل راه‌اندازی اولین تبلیغات گوگل برای آرایشگاه‌ها

اول از همه‌ باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید. قبل از این که حساب کاربری خود را بسازید، باید ساختار تبلیغات گوگل را بشناسید. یک سری تنظیمات خاصی وجود دارند که شما تنها می‌توانید در سطوح خاصی از آن‌ها استفاده کنید، مثلا؛ حساب (account)، کمپین (campaign)، گروه تبلیغاتی (ad group) یا سطح آگهی (ad level).

مطالب مرتبط
آپدیت جدید گوگل ادز: مدیریت داشبورد پیشرفته

تبلیغات شما مختص همان محصول یا خدماتی است که در بازاریابی خود ارائه می‌دهید و کمپین‌ها زیرمجموعه‌ی گروه‌های تبلیغاتی هستند. برای مثال، شما یک کمپین برای خدمات رنگ مو ایجاد می‌کنید. بعد یک گروه تبلیغاتی برای بالیاژ مو ایجاد می‌کنید و در نهایت برای تبلیغ بالیاژ، آگهی می‌سازید.

کمپین گوگل ادز برای آرایشگاه‌ها

تنظیمات کمپین گوگل ادز برای آرایشگاه ها

وقتی حساب خود را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، همه چیز روی سطح کمپین تنظیم می‌شود. یکی از بهترین خدمات آرایشگاه‌تان را انتخاب کنید و تبلیغات بازاریابی خود را با توجه به همان ارائه بدهید. شما می‌توانید تمام تنظیمات نِت‌ورک یا همان شبکه، تنظیمات موقعیت مکانی، زبان‌ها، بودجه‌های روزانه، قیمت‌گذاری و غیره را برای کمپین خود انتخاب کنید. اگر برای آرایشگاه خود ویدئوهای جذاب تهیه کرده اید می توانید از سرویس تبلیغ در یوتیوب گوگل ادز استفاده کنید.

مطالب مرتبط
راهنمای بهینه سازی گوگل ادز با آنالیتیکس

به یاد داشته باشید که تقریبا هر چیزی که گوگل ادز پیشنهاد می‌کند برای این است که اطلاعات شما کم است و گوگل سعی می‌کند از همین نداشتن اطلاعات شما استفاده کند و پول بیشتری به جیب بزند. گوگل اول از شما هدف اصلی تبلیغات‌تان را می‌پرسد. شما باید روی گزینه‌ی «تغییر به حالت حرفه‌ای» کلیک کنید تا از این مرحله بگذرید.

هم‌چنین باید کمپین خود را بدون هدف بسازید. چون اگر گزینه‌ی لیدز (Leads) یا فروش را انتخاب کنید، گوگل به طور خودکار برای شما کمپین ایجاد می‌کند. بهتر است که شما خودتان کنترل همه چیز را به دست بگیرید و ببینید می‌خواهید از چه روش‌هایی برای راه‌اندازی تبلیغات بازاریابی خود استفاده ‌کنید. بعد از کلیک روی گزینه‌ی «بدون هدف»، باید روی گزینه‌ی «جستجوی نوع کمپین» کلیک کنید. بخش پایینش را هم به طور کل نادیده بگیرید.

تنظیمات کمپین گوگل ادز

تنظیمات نتورک

حال می‌رسیم به تنظیمات کلی صفحه کمپین شما. باید آن را نام‌گذاری کنید و سپس یک دسته یا کتگوری خدماتی را انتخاب کنید. حالا پایین اسم کمپین، بخش مربوط به نتورک را می‌بینید.

شما باید تیک «تنظیمات شبکه نمایش» را بردارید. وقتی تمرکز را روی جستجو بگذاریم، داده‌های کارآمدتری دریافت می‌کنیم و طبیعتاً مشتریان بیشتری هم جذب می‌کنیم. درضمن،  تیک «پارتنر‌های گوگل سرچ» را هم بردارید چون این گزینه معمولا به درد کسب و کارهای هر محله نمی‌خورد. آن چه که این گزینه انجام می‌دهد این است که آگهی‌های شما را بر روی سایت‌های شریک خودش مانند آمازون، وال استریت ژورنال و غیره نشان می‌دهد. اما شما نمی‌دانید که تبلیغ شما در کجا نشان داده می‌شود و همین هزینه‌ی تبلیغات شما را بالا می‌برد. البته این تاکتیک گهگاهی به کار می‌آید اما باید صبر کنید و وقتی حرفه‌ای‌تر شدید از این گزینه استفاده کنید.

تبلیغات گوگل برای آرایشگاه‌ها

زبان‌ها

اگر آرایشگاه شما در منطقه‌ای است که مردمش به بیش از یک زبان صحبت می‌کنند، تنظیم زبان‌ گزینه‌ی مفیدی است. اگر می‌خواهید زبان دیگری هم فعال کنید، کل گروه‌های تبلیغاتی هم باید با همین زبان نوشته شود. به یاد داشته باشید که فقط افرادی که تنظیمات گوگل را در زبان مورد نظر شما دارند، تبلیغات شما را می‌بینند. مثلا اگر تنظیمات پیش فرض شما به انگلیسی باشد و یک مشتری در گوگل «آرایشگاه‌های نزدیک من» را به یک زبان دیگر تایپ کند، تبلیغات شما به آن مشتری نشان داده نمی‌شود.

استراتژی تعیین قیمت‌

در این بخش شما یک ‌بار دیگر می‌توانید از یکی از استراتژی‌های بازاریابی گوگل که از قبل آماده شده استفاده کنید. سه روش برای استراتژی مناقصه و قیمت‌گذاری وجود دارد:

  • مستقل
  • نیمه مستقل
  • دستی

آرایشگاه‌ها باید خودشان بیشترین کنترل را روی آگهی‌های خود داشته باشد، بنابراین مهم است که استراتژی دستی را انتخاب کنید و خودتان بتوانید بعدا تنظیمش کنید. در نهایت، هنگامی که داده‌ و تجربه‌ی کافی به دست آوردید، می‌توانید استراتژی مستقل را انتخاب کرده و از سی‌پی‌اِی (CPA) هدفمند یا همان «کلیک به ازای درامد» استفاده کنید. با این حال به عنوان یک مبتدی، بهتر است که بر گزینه سی‌پی‌ای دستی کلیک کنید. در اینجا شما تنها آن مقداری که مایل به هزینه کردن هستید را پرداخت می‌کنید و مبلغی فراتر از آن از شما گرفته نمی‌شود. شما می‌توانید قیمت‌های پیش‌ فرض را در سطح مدیریت فعالیت‌ها، تبلیغات گروهی و حتی پیشنهادهای کلید واژه‌ای انتخاب کنید. گوگل در هیچ شرایطی فراتر از حدی که شما برایش تعیین کرده‌اید‌ نمی‌رود.

گروه‌های تبلیغاتی

گام دوم برای ایجاد اولین تبلیغات گوگل آرایشگاه شما‌، ایجاد گروه‌های تبلیغاتی است. از آن‌جایی که دسته‌ی تبلیغات شما جزو یکی از خدمات عمومی است، باید در این مرحله آن را مشخص کنید. گروه‌های تبلیغاتی شامل دسته‌بندی محصول، مکان‌ها، زیرمجموعه‌ها، برندی که می‌فروشید، رنگ‌های محصول، خدمات، بخش‌های مختلف یک سرویس، رویدادها و غیره هستند. مثلا اگر می‌خواهید یک کمپین برای بالیاژ مو بسازید، می‌توانید یک گروه تبلیغاتی برای بالیاژ و یکی دیگر هم برای هایلایت‌ها ایجاد کنید. اگر می‌خواهید یک کمپین مراقبت از پوست بسازید، می‌توانید یک گروه تبلیغاتی میکرودرمال و یکی دیگر هم برای میکرونیدلینگ بسازید. به یاد داشته باشید که شما همیشه می‌توانید این گروه‌ها را همان‌طور که پیش‌ می‌روید، تغییر بدهید. گروه‌های تبلیغاتی‌ای انتخاب کنید که برای کسب ‌و کار شما بیشترین بازده را داشته باشد.

تبلیغات

حالا که گروه‌های تبلیغاتی خود را ایجاد کردید، می‌توانید اولین تبلیغ متن‌دار گوگل را برای آرایشگاه خود بسازید! این تبلیغات در مقایسه با تبلیغات Facebook مقررات بیشتری دارند. با این حال، اصول اولیه طراحی هردو تقریبا یکسان است.

باید هر آن چه خدمات آرایشگاه شما را با بقیه متمایز می‌کند مشخص کنید. مزایای خدمات شما چیست؟ ویژگی‌های آرایشگاه‌تان چیست؟ آیا همه‌ی محصولات شما گیاهی و یا بدون مواد شیمیایی هستند؟ آیا شما تا به حال برنده‌ی بهترین آرایشگاه شهرتان شده‌اید؟

می‌‌توانید به متن تبلیغات خود نظرات مشتریان و حتی تعداد مشتریان خود را اضافه کنید. این اطلاعات باید درست و دقیق باشد. شما حتی می‌توانید از اینفلوئنسرها و وبلاگ‌ نویس‌های مختلف بخواهید رضایت خود از خدمات شما را به صورت کتبی بنویسند.

چیزی که در لحظه‌ی اول توجه مشتری را به شما جلب می‌کند، سرتیتر است. بهتر است پشت هر کلمه که می‌نویسید خوب فکر کرده باشید؛ چون اگر به اندازه‌ی کافی خوب نباشد، مردم بر روی آن کلیک نمی‌کنند. سعی کنید سه مدل سرتیتر بنویسید.

تبلیغات گوگل برای آرایشگاه‌ها

درضمن: فراموش نکنید که گوگل آنالیتیکس را نصب کنید!

حتما هر کاری که می‌کنید را دنبال و آنالیز کنید. گوگل ادز به شما نشان می‌دهد که چند نفر تبلیغات شما را دیده‌اند، روی تبلیغ شما کلیک کرده‌اند و شما چقدر خرج کرده‌اید. باید بدانید زمانی که افراد وارد وب‌سایت شما می‌شوند، چه اتفاقی می‌افتد.

مطالب مرتبط

راهنمای کامل بهینه سازی گوگل ادز

مثلا اگر ۱۰۰ بازدیدکننده داشته باشید ولی هیچ‌کدام از شما چیزی نخرند، احتمالا به دلیل مشکلی در صفحه اول وب‌سایت شماست. گوگل آنالیتیکس به شما نشان می‌دهد که وقتی مردم به وب‌سایت شما سر می‌زنند، دقیقا چه اتفاقی می‌افتد.

جمع‌بندی ـ راهنمای تبلیغات در گوگل برای آرایشگاه‌ها

رابرت مایر (Robert Mayer) می‌گوید:

«تک‌تک جزئیات برنامه‌های تبلیغاتی خود را زیر نظر داشته باشید! صفحه‌ اول وب‌سایت‌ خود را برای تبلیغ کاری که می‌خواهید انجام دهید، اختصاص دهید و فقط برای کلمات کلیدی آن کمپین درست کنید. درست است که زمان زیادی می‌برد، اما تفاوت زیادی هم در نتیجه ایجاد می‌کند.» پیشنهاد ما این است که زمان زیادی را صرف یادگیری تبلیغات گوگل کنید. یک سری تنظیمات منجر به هدر دادن پول شما می‌شوند، پس به کمپین‌های گوگل ادزتان توجه کافی را بکنید. تجربه شما از تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای مختلف به چه صورت بود است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

راهنمای تبلیغات در گوگل برای آرایشگاه‌ها
گوگل ادز برای کسب و کارهای محلی مثل آرایشگاه‌ها، کاملا ضروری است. هر موقع مردم بخواهند در محله‌ی...
4.67 از 3 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید