کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

راهنمای تبلیغات گوگل برای دندانپزشک‌ها

راهنمای تبلیغات گوگل برای دندانپزشک‌ها

در سال ۲۰۲۲ یعنی عصر ارتباطات و تکنولوژی؛ خیلی از مشاغل مختلف از جمله دندانپزشک‌ها به دنبال روش‌های بازاریابی آنلاین هستند تا رونقی به کسب‌وکارشان بدهند. اگر دندانپزشک هستید باید بدانید؛ برای دیده شدن در این شغل، علاوه بر مهارت دندانپزشکی، استفاده از یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای تبلیغاتی مانند گوگل ادز هم ضروری است. دندانپزشک‌ها با تبلیغات گوگل می‌توانند؛ مهارت و کیفیت کارشان را به نمایش بگذارند و بیمار بیشتری جذب کنند.

بسیاری از دندانپزشک‌ها گوگل ادز را دست‌کم می‌گیرند و خیال می‌کنند که این ابزار نمی‌تواند، آن‌قدرها هم که بقیه می‌گویند؛ معرکه و عالی باشد. اگر بخواهیم صادقانه و بی‌طرف به این قضیه نگاه کنیم؛ گوگل ادز با چیزی حدود ۶.۹ میلیارد جستجو در روز و ۲.۵ تریلیون جستجو در سال، یکی از بهترین و پربازدیدترین ابزارهایی است که می‌تواند کسب‌وکار شما را رونق دهد. این ترافیک انبوه می‌تواند؛ موج عظیمی از افرادی که به دنبال ارتودنسی، ایمپلنت، جراحی و … را به سمت مطب دندانپزشکی شما سرازیر کند و شما را بر سر زبان‌ها بیندازد.

نحوه تبلیغات گوگل ادز برای مطب دندانپزشکی

چگونه می‌شود از گوگل ادز برای دیده شدن مطب دندانپزشکی استفاده کرد؟ اگر درباره این موضوع کنجکاو هستید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه تبلیغات برای مطب دندان‌پزشکی در گوگل ادز را یاد بگیرید.

مطلب مرتبط
مهمترین مزایای تبلیغات در گوگل کدام اند؟

اگر به دنبال این هستید تا از گوگل ادز برای تبلیغات مطب دندانپزشکی خود استفاده کنید، بهتر است؛ اول از همه با نحوه ساز و کار گوگل ادز آشنا شوید. گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغات اینترنتی است که این اجازه را به تبلیغ‌کنندگان می‌دهد تا تبلیغات متنی، تصویری و ویدیویی خود را در وب‌سایت‌های گوگل و وب‌سایت‌هایی که با آن شریک هستند؛ مانند گوگل مپ (google maps) قرار دهند.

برای مثال می‌توانید نگاهی به تبلیغ زیر بیندازید که آگهی دندانپزشک‌های شهر اصفهان را نشان می‌دهد و کار آن‌ها را تبلیغ می‌کند:

تبلیغات گوگل برای دندانپزشک ها

با توجه به تصویر بالا، این تبلیغ دو ویژگی مثبت دارد که باعث می‌شود؛ نسبت به آگهی‌های دیگر یک سر و گردن بالاتر باشد!
اول این که در متن این تبلیغات، عبارت Top rated dentist in NYC آمده که به معنای «بهترین دندانپزشک‌های شهر اصفهان» است. وجود این جمله در تبلیغ این احساس را در مخاطب به وجود می‌آورد که شما جزو بهترین و مجرب‌ترین دندانپزشک‌های منطقه هستید و در این حرفه رقیب ندارید.

دوم این که این تبلیغ CTA یا به اصطلاح call to action دارد که به مخاطبان دلیلی برای کلیک بر روی تبلیغات شما را می‌دهد. در این تبلیغ، CTAها شامل contact us و schedule appointment می‌شود که مخاطبان با کلیک بر روی آن‌ها به وب‌سایت شما منتقل می‌شوند و اطلاعات بیشتری درباره شما و دندانپزشکی‌تان و کارهایی که انجام می‌دهید به دست می‌آورند.

نقش کلمات کلیدی در تبلیغات مطب دندانپزشکی در گوگل ادز

اگر قصد دارید تا برای تبلیغ مطب دندانپزشکی خود از گوگل ادز کمک بگیرید؛ باید این نکته را به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی در این پلتفرم حرف اول را می‌زنند یعنی اگر می‌خواهید که تبلیغ شما دیده شود و افراد بیشتری را به سمت مطب دندانپزشکی خود جذب کنید؛ باید وقت و انرژی زیادی برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب بگذارید. موفقیت شما در تبلیغات تا حد زیادی به انتخاب کلمات کلیدی بستگی دارد و این مسئله چیزی نیست که بتوانید به سادگی از کنار آن رد شوید.

مطلب مرتبط:
کلمات کلیدی مشابه در گوگل ادز

هرچه کلمه کلیدی که برای تبلیغات مطب دندانپزشکی خود استفاده می‌کنید با کسب‌وکار شما و آن چیزی که مخاطب هدف‌تان جستجو می‌کند ارتباط و تشابه بیشتری داشته باشد؛ تبلیغ شما به مخاطبان هدف بیشتری نشان داده می‌شود. به بیان ساده، اگر کلمات کلیدی انتخابی شما چیزی باشد که کاربران آن را به‌وفور سرچ می‌کنند؛ تبلیغات‌تان در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار می‌گیرد و هم‌چنین در بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر هم ظاهر می‌شود که همه این‌ها روی هم رفته، شانس دیده شدن شما را بالاتر می‌برد.

به عنوان مثال فرض کنید که شما یک دندانپزشک هستید که در تهران، خدمات ایمپلنت ارائه می‌دهید، احتمالا مخاطبان هدفی که در نزدیکی شما زندگی می‌کنند و به دنبال چنین خدماتی می‌گردند، عبارت کلیدی دندان پزشکی ایمپلنت تهران را برای پیدا کردن چیزی که مدنظرشان است، جستجو می‌کنند. پس اگر زرنگ باشید و این عبارت را به عنوان کلمه کلیدی در آگهی خود استفاده کنید، موتور جستجوگر گوگل، تبلیغ شما را در کنار نتایج ارگانیک به کاربران نشان می‌دهد.

جالب است بدانید؛ گوگل حداقل چهار تبلیغ پولی را بالاتر از نتایج ارگانیک به مخاطبان نشان می‌دهد و برگ برنده شما برای این که تبلیغتان جزو این چهار مورد باشد؛ کلمات کلیدی‌ است که انتخاب می‌کنید. در یک کلام، هرچه کلمات کلیدی‌ که انتخاب می‌کنید با آنچه مخاطبان جستجو می‌کنند؛ شباهت بیشتری داشته باشد و هم‌چنین بودجه بیشتری برای تبلیغات خود صرف کرده باشید؛ احتمال این که آگهی‌تان در صفحه اول نتایج به نمایش دربیاید افزایش پیدا می‌کند.

مراحل راه اندازی کمپین گوگل ادز

حالا که متوجه اهمیت تبلیغات در گوگل ادز شدید؛ بهتر است هر چه سریع‌تر دست به کار شوید و کمپین تبلیغاتی خود را راه بیندازید.
برای شروع به آدرس https://ads.google.com/ مراجعه کنید و در آن حساب کاربری بسازید. بلافاصله بعد از ساختن حساب کاربری در گوگل ادز، صفحه زیر برایتان ظاهر می‌شود. در این صفحه، دو آپشن خواهید داشت که باید یکی را به دلخواه انتخاب کنید. اگر گزینه Get more visits to your physical location را انتخاب کنید؛ صفحات گوگل ادز در ورژنی ساده‌تر که خیلی تخصصی نیستند، تنظیم می‌شود. اگر گزینه Switch to Expert Mode را که در پایین صفحه قرار دارد؛ انتخاب کنید؛ صفحات گوگل ادز کمی تخصصی‌تر و حرفه‌ای‌تر تنظیم می‌شوند و به نمایش درمی‌آیند.

مطلب مرتبط
قیمت تبلیغات گوگل در سال ۲۰۲۳

حالا ما فرض را بر این می‌گیریم که شما هیچ آشنایی قبلی‌ با گوگل ادز ندارید و این پلتفرم کاملا برایتان جدید است. مانند عکس زیر، در قدم اول، گزینه Get more visits to your physical location را انتخاب کنید.

راه اندازی تبلیغ گوگل

در مرحله بعدی، گوگل ادز از شما می‌خواهد تا یک google business profile بسازید و اطلاعات کسب‌وکار خود را در اختیار این پلتفرم قرار بدهید. اگر از قبل برای کسب‌وکار خود پروفایل ساخته‌اید، در این مرحله فقط کافیست بر روی گزینه yes, use info from this business profile کلیک کنید و سپس مانند تصویر زیر بر روی گزینه next ضربه بزنید.

ساخت google business profile در گوگل ادز

در مرحله بعدی، صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که باید در آن یا گزینه وب‌سایت را انتخاب کنید یا اگر برای خود وب‌سایت طراحی نکرده‌اید، گزینه your business profile را انتخاب کنید. از آن‌جایی که در عصر ارتباطات، بعید به نظر می‌رسد که برای معرفی کسب‌وکارتان وب‌سایتی طراحی نکرده باشید در نتیجه گزینه وب‌سایت را انتخاب کنید و بر روی گزینه next کلیک کنید.

اضافه کردن وب سایت در گوگل ادز

در انتها مانند تصویر زیر صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که می‌توانید در آن، وب‌سایت خود را هم در نسخه موبایل و هم در نسخه دسکتاپ بررسی کنید و اگر همه‌چیز مرتب بود، بر روی گزینه next کلیک کنید.

بررسی سایت در نسخه دسکتاپ و موبایل گوگل ادز

انتخاب متن مناسب برای تبلیغ مطب دندان پزشکی

وقتی می‌خواهید شروع به نوشتن متن تبلیغ مطب دندانپزشکی خود کنید؛ باید این نکته را به خاطر داشته باشید که گوگل ادز، ۳ سرتیتر (headline) برای نوشتن عنوان آگهی‌تان تعبیه کرده است. شما می‌توانید از این سرتیترها استفاده کنید و با کمک جملاتی که به بهترین شکل ممکن کسب‌وکارتان را توصیف می‌کنند؛ خودتان را معرفی کنید. جملاتی که کوتاه هستند ولی در عین حال، تمام آن چیزی که باعث می‌شوند تا شما نسبت به سایر دندانپزشک‌ها متمایز باشید را در خود جای می‌دهند. برای نمونه، به تبلیغ زیر نگاهی بیندازید و ببینید که چگونه یک وکیل از سه سرتیتر که گوگل ادز برای نوشتن متن آگهی در اختیار او قرار داده است استفاده کرده و به مخاطبان خود دلیلی مناسب و کافی داده تا بر روی تبلیغ او کلیک کنند.

انتخاب متن برای تبلیغ گوگل

بعد از این که هر ۳ سرتیتر را با نوشتن جملات گیرا و خاص پر کردید، باید به سراغ description بروید. گوگل ادز، دو کادر برای نوشتن توضیحات در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید در هر کدام از آن‌ها، تا چیزی حدود ۹۰ کاراکتر بنویسید و کمی درباره کسب‌وکار خود توضیح بدهید. این توضیحات تاثیر به سزایی در جلب اعتماد مخاطبان هدف و ترغیب آن‌ها برای کلیک کردن بر روی تبلیغ شما دارند، پس از این فرصت به درستی استفاده کنید. در آخر همان‌طور که در تصویر بالا نشان داده شده است، دو کادر در انتهای صفحه وجود دارد که باید در آن‌ها موقعیت مکانی دقیق مطب دندانپزشکی و شماره تماسی که همیشه در دسترس است و مشتریان برای رزرو نوبت باید با آن تماس بگیرند را وارد کنید.

انتخاب کلمه کلیدی برای کمپین تبلیغاتی مطب دندانپزشکی

بعد از این که تقریبا کارتان با نوشتن متن آگهی تمام شد؛ باید کلمات کلیدی‌ که به موضوع کمپین تبلیغاتی شما یعنی ارائه خدمات دندانپزشکی مرتبط هستند را انتخاب کنید. در انتخاب کلمات کلیدی باید دقت و وسواس زیادی به خرج بدهید و حواس‌تان باشد تا کلماتی را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما آن‌ها را جستجو می‌کنند و به دنبال آن‌ها هستند. بعد از این که کلمات کلیدی موردنظرتان را انتخاب کردید، بر روی گزینه next ضربه بزنید.

مطلب مرتبط
متن تبلیغاتی برای جذب مشتری

انتخاب لوکیشن برای کمپین تبلیغاتی مطب دندانپزشکی

بعد از انتخاب کلمات کلیدی، نوبت به انتخاب موقعیت مکانی مطب دندانپزشکی می‌رسد. در این مرحله، شما باید لوکیشن خود را انتخاب کنید تا گوگل ادز تصمیم بگیرد، تبلیغ شما را به کدام یک از مخاطبان هدف‌تان نشان بدهد. حتی می‌توانید از زاویه دیگری به این قضیه نگاه کنید! مثلا ببینید که بیشتر مخاطبان هدف شما از کدام منطقه هستند تا لوکیشن خود را بر اساس آن تنظیم کنید. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید، گوگل ادز برای تعیین موقعیت مکانی، دو آپشن پیش روی شما قرار می‌دهد که می‌توانید از هرکدام از آن‌ها به دلخواه استفاده کنید.

  • Advertise near an address

اگر این گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید از نوار مایل استفاده کنید و شعاع موردنظرتان برای تبلیغ را تعیین کنید.

  • Advertise in specific zip codes, cities, or regions

اگر این گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید کد پستی شهر یا منطقه موردنظرتان را انتخاب و لوکیشن تبلیغ خود را تعیین کنید.

نمایش تبلیغات در مکان مناسب

بعد از این که گزینه موردنظرتان را انتخاب کردید، بر روی گزینه next کلیک کنید.

تعیین بودجه برای تبلیغ مطب دندانپزشکی در گوگل ادز

یکی از جذابیت‌های تبلیغ در گوگل این است که شما می‌توانید هر چقدر که دل‌تان می‌خواهد برای تبلیغ مطب دندانپزشکی خود هزینه کنید. از روزی ۵ دلار گرفته تا روزی ۵۰۰۰ دلار! هیچ محدودیت و فشاری در این زمینه وجود ندارد و کاملا تصمیم با خودتان است که می‌خواهید چقدر از بودجه خود را برای تبلیغات در گوگل ادز خرج کنید. با همه این حرف‌ها، توصیه ما به شما این است که مقدار بودجه خود را طوری تنظیم کنید که حداقل روزی ۵ تا ۱۰ کلیک از تبلیغ خود در گوگل ادز عایدتان شود. بودجه پیشنهادی ما به شما روزانه ۲۰ دلار است. البته برای این که از تبلیغات خود نتیجه بگیرید، باید چیزی حدود سه تا چهار هفته منتظر باشید تا کم‌کم تبلیغ شما دیده شود.

تعیین بودجه تبلیغات دندانپزشکی گوگل

جنبه‌های مختلف کمپین تبلیغاتی خود را مجددا بررسی کنید

به شما تبریک می‌گوییم. اگر تمام مراحل قبل را دقیق انجام داده‌اید؛ تمام کاری که الان لازم است اجرا کنید تا مطمئن شوید تبلیغ مطب دندانپزشکی شما به درستی ثبت شده، مرور اطلاعاتی است که وارد کرده‌اید.
در واقع وقتی کارتان تمام شد؛ گوگل ادز صفحه زیر را به شما نشان می‌دهد تا از درست بودن اطلاعات وارد شده مطمئن شود. در این مرحله، بعد از این که اطلاعاتی که قبلا وارد کرده‌اید را بررسی کردید و از درست بودن آن‌ها مطمئن شدید، باید اطلاعات کارت بانکی خود را به گوگل ادز بدهید تا کمپین تبلیغاتی شما شروع شود.

کلام آخر

گوگل ادز یک ابزار فوق‌العاده برای تبلیغات کسب‌وکار شما است. اگر دندانپزشک هستید و به دنبال راهی برای تبلیغ کار خود می‌گردید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای یک‌بار هم که شده از ابزار گوگل ادز استفاده کنید. به نظر شما دیگر کدام پلتفرم های تبلیغاتی مناسب برای تبلیغ مطب دندان پزشکی هستند؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید