کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز

اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز

قیمت‌گذاری در کمپین‌های Google Ads یک جنبه حیاتی است که مستقیماً بر عملکرد تبلیغات شما اثر دارد. گاهی ممکن است در روش قیمت گذاری دستی، هشدار Limited By Bid Strategy را مشاهده کنید. در برابر این هشدار چه واکنشی باید نشان دهیم؟ چطور این هشدار را برطرف کنیم؟ در این مطلب به بررسی اعلان Limited By Bid Strategy در گوگل ادز می پردازیم با افراک همراه باشید.

قیمت گذاری در گوگل ادز

به طور کلی در گوگل ادز، به دو صورت اتوماتیک و دستی می توان کمپین های گوگل ادز را قیمت گذاری کرد. قیمت‌گذاری در کمپین‌های Google Ads یک جنبه حیاتی است که مستقیماً بر عملکرد تبلیغات تاثیر دارد. برای انتخاب بهترین روش برای قیمت گذاری کمپین گوگل ادز، باید تحقیقات لازم را انجام دهید و براساس نوع کسب و کار، هدف از تبلیغات و حجم تبلیغات مناسب ترین را انتخاب کنید.

  • در قیمت‌گذاری دستی (Manual payments)، تبلیغ‌کننده قادر است به طور دقیق حداکثر پیشنهاد خود را برای کلیک یا هزینه هر هدف تعیین کند. با انتخاب این استراتژی می توانید در هر لحظه تغییرات را اعمال کنید.
  • در قیمت گذاری اتوماتیک (Automatic payments)، الگوریتم های گوگل بهینه سازی کمپین را انجام می دهند و به صورت خودکار کمپین ها را قیمت گذاری می کنند. استراتژی تعیین قیمت خودکار در بهبود عملکرد کمپین ها بسیار موثرند ولی بر روی بودجه گوگل ادز کنترلی ندارند.

Limited By Bid Strategy چیست؟

این هشدار در اکانت هایی که استراتژی قیمت گذاری خود را به صورت دستی انتخاب کرده‌اند، دیده می شود. اعلان Limited By Bid Strategy در اکانت گوگل ادز به معنای این است که Max CPC bid limit برای کمپین ها کمپین یا گروه تبلیغاتی به وسیله چندین کلمه کلیدی یا روش هدف گیری به حداکثر خود رسیده است. به طور کلی، پیشنهادات شما برای رقابت موثر در نمایش تبلیغات و برنده شدن در مزایده، کافی نمی‌باشند.

این پیام اشاره می کند که نیاز است سقف حداکثر پیشنهادتان (Max CPC bid limit) را افزایش دهید تا فرصت نمایش تبلیغات خود را بیشتر کنید، ولی دقت کنید که این عمل همیشه راهکار مناسبی نیست. زیاد اتفاق می افتد که راهکار افزایش سقف حداکثر پیشنهاد (Max CPC bid limit) منجر به افزایش نمایش‌ یا کلیک‌برای کمپین شما نشود. حتی ممکن است که رقبا هم به دنبال همان کلمات کلیدی باشند یا هدف‌گیری و تبلیغات شما به مخاطبان مورد نظر شما نرسد.

چطور Limited By Bid Strategy را برطرف کنیم؟

برای برطرف کردن این هشدار در ابتدا، سعی کنید Max CPC bid limit خود را به طور اندک، مثلا ۱۰ تا ۲۰٪ افزایش دهید، اگر بعد از مدتی متوجه شدید که نمایش کمپینتان بیشتر شده ولی هنوز این اعلان را مشاهده می کنید بهتر است که Max CPC bid limit خود را ۱۰ درصد دیگر افزایش دهید. در صورتی که با افزایش این مقدار کمپین‌تان نمایش بیشتری نگرفت و تنها هزینه کلیک افزایش یافت، بهتر است که هزینه هر کلیک را به مقدار قبل کاهش دهید. در واقع توصیه نمی‌کنیم که مجددا Max CPC bid limit را افزایش دهید.

لازم به ذکر است که نباید به این پیام هشدار بی‌پروا پیروی کنید و سقف حداکثر پیشنهاد (Max CPC bid limit ) خود را بدون در نظر گرفتن عوامل دیگری که ممکن است بر عملکرد کمپین شما تأثیر بگذارند، افزایش دهید. همیشه عملکرد کمپین خود را نظارت کنید و استراتژی پیشنهادی خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز

نظر گوگل در مورد اعلان Limited By Bid Strategy

  • “این هشدار زمانی ظاهر می شود که سیستم گوگل ادز تصمیم می‌گیرد یک کمپین با استراتژی پیشنهاد مبتنی بر ارزش فعلی، می‌تواند ارزش تبدیل بهتری را با یک نسبت سود به تبدیل (ROAS) مشابه یا تبدیلات در هدف هزینه هر تبدیل (CPA) حفظ کند. می‌توانید پیشنهاد را بررسی کنید، اما هیچ اقدامی لازم نیست.”
  • “در یک اعلام جداگانه، ما ماه گذشته به تبلیغ‌کنندگانی که از eCPC برای کمپین‌های خرید استفاده می‌کنند اطلاع دادیم که از اوایل اکتبر، این کمپین‌ها شروع به رفتاری مشابه حراج دستی CPC خواهند کرد.”
  • “همچنین، نشانگرهای وضعیت دیگری نیز وجود دارند که ممکن است نشان دهد که زمانی که یک استراتژی پیشنهاد توسط موجودی، وضعیت پیشنهاد یا محدودیت بودجه محدود شده است.”

کلام آخر

در این مقاله درباره اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز صحبت کردیم. برای اینکه بتوانید از این اعلان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، باید اهداف دقیقی برای خود تعیین کرده و همچنین استراتژی قیمت ‌گذاری مناسبی را هم انتخاب کنید. همچنین به صورت منظم عملکرد اعلان‌های خود را نظارت کنید تا اطمینان پیدا کنید که در نهایت به هدف خود خواهید رسید. شما در برابر این مدل هشدارها چه واکنشی نشان می دهید؟

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید