کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

انتخاب بهترین هدف (goal) در کمپین‌های گوگل ادز

انتخاب بهترین هدف (goal) در کمپین‌های گوگل ادز

انتخاب هدف (goal) در اجرای کمپین کمپین‌های گوگل‌ادز ضروری است. قبل از راه‌اندازی تبلیغات باید هدفتان مشخص باشد و بدانید به دنبال چه هستید. باید فعالیت‌هایی که می‌تواند به رشد کسب‌وکارتان کمک کند شناسایی کنید و تبلیغات را بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی و اجرا کنید.

افزایش سفارش و خرید اینترنتی کالا، افزایش تعداد ثبت‌نام‌های سایت، افزایش درخواست‌های مشاوره و…؛ هرکدام از این‌ها می‌تواند یکی از اهداف شما در تبلیغات در گوگل باشد.
وقتی اهداف و نیازهای تبلیغاتی مشخص شد، می‌توانید کمپین‌های مؤثرتری اجرا کنید و راحت‌تر به خواسته‌تان برسید. ما در این مقاله راه انتخاب بهترین goal یا هدف را در کمپین‌های گوگل ادز به شما نشان می‌دهیم. این مقاله از افراک را تا پایان بخوانید.

Goal (یا اهداف) کمپین‌ها چه کار می‌کنند؟

زمانی که برای تبلیغات در گوگل یک کمپین می‌سازید، هدفی را انتخاب کنید که با چیزی که می‌خواهید این کمپین برای کسب و کار شما به دست آورد مطابقت داشته باشد.

برای مثال اگر می‌خواهید بعد دیده شدن تبلیغ گوگل شما توسط کاربران، آنها از وبسایت شما بازدید کنند، می‌توانید هدف “افزایش ترافیک” را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این هدف و در حالی که کمپین تبلیغ گوگل خود را راه اندازی می‌کنید، گوگل ادز به شما ویژگی‌ها و قابلیت هایی پیشنهاد می‌کند که به شما کمک می‌کنند نرخ بازدید سایت خود را بالا ببرید.

هر زمانی که تمایل داشته باشید می‌توانید این اهداف را از کمپین حذف کنید یا آنها را تغییر دهید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید بدون تعیین هدف کمپین خود را بسازید و پیشنهادات مربوط اهداف را دریافت نکنید. شما می‌توانید برای دریافت جزئیات بیشتر از هر هدف تنها نشانگر موس (cursor) خود را روی آن قرار دهید.

بعد از این که هدف کمپین تبلیغ گوگل را تعیین می‌کنید، می‌توانید نوع کمپینی که می‌خواهید راه بیاندازید را نیز انتخاب کنید که تعیین می‌کند چه قابلیت‌ها و گزینه هایی در اختیار شما قرار دارند و مشتریان تبلیغ شما را کجا خواهند دید. زمانی که نوع کمپین را مشخص کنید در ادامه ی آن می‌توانید شبکه ای که می‌خواهید تبلیغ شما در آن نمایش داده شود را انتخاب کنید.

انواع اهداف (goal) در گوگل‌ادز

به‌طورکلی هدف‌ها در گوگل ادز را می‌توان به دو دسته اهداف کوچک (میکرو) و اهداف بزرگ (ماکرو) تقسیم کرد. اهداف کلان، اهدافی هستند که به طور مستقیم باعث سود شرکت می‌شوند. این اهداف شامل مواردی نظیر خرید کالا و خدمت یا جذب مشتری است.

در مقابل، اهداف خرد، اهدافی هستند که به علاقه و تمایلات مشتریان به فعالیت‌های وب‌سایت مربوط می‌شود. این هدف‌ها به‌احتمال زیاد در آینده خرید محصول، جذب مشتری و… را به همراه دارد.

نمونه فعالیت‌های کلان (ماکرو) وب‌سایت:

  • ارسال فرم تماس
  • خرید یک محصول
  • تنظیم قرار آنلاین
  • تماس تلفنی

نمونه فعالیت‌های خرد (میکرو) وب‌سایت:

  • عضویت در خبرنامه
  • کلیک‌کردن بر دکمه وب‌سایت
  • ورود به صفحه تماس‌ها
  • افزودن محصول به سبد خرید
  • بازدید از یک صفحه فرعی خاص، مثل صفحه دسته محصولات یا خدمات
  • مشاهده ۱۰ صفحه فرعی از وب‌سایت
  • دانلود فایل از وب‌سایت
  • استفاده از موتور جستجو یا فیلترهای موجود در وب‌سایت

باید هدفی را انتخاب کنید که با هدف اصلی‌تان از تبلیغات انطباق دارد و می‌خواهید کسب‌وکارتان به آن برسد. به‌عنوان‌مثال، اگر هدفتان افزایش ترافیک وب‌سایت است، باید تنظیمات مربوط به این هدف را در پنل گوگل‌ادز انجام دهید.
البته این تنظیمات همواره قابل عوض‌شدن، حذف‌شدن یا اضافه‌کردن هستند و نباید نگران تنظیمات مربوط به این بخش باشید.

بعد از اینکه اهداف کمپین را تعیین کردید، می‌توانید نوع کمپین گوگل ادز موردنظر را انتخاب کنید. باید محل نمایش تبلیغ و شبکه نمایش تبلیغات را مشخص کنید.

اهداف کمپین‌های حداکثر عملکرد (Performance Max)

در کمپین‌های حداکثر عملکرد گوگل، تبلیغ‌کننده‌ها فروش و سرنخ بیشتر را برای وب‌‌سایت خود می‌خواهند.

  • فروش: در بحث فروش، تبلیغ‌کننده‌ها به دنبال افزایش فروش یا تبدیل آنلاین هستند. آن‌ها می‌خواهند با مشتریانی که قبلاً تماس گرفته‌اند یا احتمال دارد خرید کنند، تعامل داشته باشند.
  • سرنخ: برای افزایش Lead یا سرنخ، مشتریان را تشویق می‌کنید که در خبرنامه وب‌سایت ثبت‌نام کنند یا اطلاعات تماس خود را در اختیارتان گذارند.

اهداف کمپین‌های سرچ ادز (Search Ads)

در کمپین‌های Search ، تبلیغ‌کننده‌ها علاوه بر فروش و سرنخ بیشتر به دنبال افزایش ترافیک وب‌سایت خود نیز هستند.

  • ترافیک وب‌سایت: در اینجا تبلیغ‌کننده مشتریان بالقوه را به وب‌سایت خود هدایت می‌کند.

اهداف کمپین‌های نمایش (Display ads)

در کمپین‌های نمایش، تبلیغ‌کننده‌های گوگل‌ادز هر سه هدف افزایش فروش، افزایش سرنخ و افزایش ترافیک وب‌سایت را دنبال می‌کنند. علاوه بر این، یکی دیگر از اهداف مرتبط با این کمپین‌ها، افزایش برند آگاهی است.

  • برند آگاهی: هدف این است که مخاطبان آگاهی بیشتری درباره محصولات و خدمات ارائه‌شده در وب‌سایت به دست آورند. اگر محصول جدیدی در سایت عرضه شده است یا کسب‌وکار در یک منطقه جدید توسعه پیدا کرده است، مشتریان باید از این اتفاقات باخبر شوند.

اهداف کمپین‌های شخصی سازی شده (Demand Gen)

Demand Gen یکی از کمپین‌های جدید راه‌اندازی شده توسط گوگل‌ادز است. در این کمپین‌ها که تبلیغات شخصی‌سازی شده به کاربران نمایش داده می‌شود، هدف، افزایش فروش، افزایش سرنخ، افزایش ترافیک وب‌سایت و افزایش آگاهی است.

اهداف کمپین‌های خرید (Shopping)

هدف از اجرای کمپین‌های فروش گوگل‌ادز، افزایش فروش، افزایش سرنخ و افزایش ترافیک وب‌سایت است. تبلیغات خرید یا Shopping اگرچه برای ایرانی‌ها قابل‌استفاده نیست، اما در دنیا بسیار پرطرف‌دار است.

اهداف کمپین‌های ویدئویی (Video ads)

در تبلیغات ویدئویی گوگل‌ادز، هر چهار هدف افزایش فروش،‌ افزایش لید، افزایش ترافیک وب‌سایت و افزایش آگاهی دنبال می‌شود. در بحث افزایش آگاهی، کمپین‌های ویدئویی این قابلیت را دارند که:

  • توجه مشتریان را هنگام خرید یا تحقیق به شما و محصولتان جلب کنند.
  • با افرادی که به برند شما علاقه نشان داده‌اند، تعامل داشته باشید.
  • مردم را تشویق کنید که در آینده برند یا محصول شما را انتخاب کنند.
  • شما را به گروه بزرگی از مخاطبان متصل کنند.
  • آگاهی از برند و محصولتان را در بین مخاطبان مرتبط گسترش دهید.
  • از انواع قالب‌های تبلیغاتی برای معرفی برندتان استفاده کنید.

اهداف کمپین‌های اپلیکیشن (App ads)

در کمپین‌های App هدف نصب و تعامل با اپلیکیشن است. در تبلیغات نصب اپلیکیشن، آگهی در شبکه جستجوی گوگل، شبکه نمایش، گوگل‌پلی، سایر اپلیکیشن‌ها و در YouTube نمایش داده می‌شود.

نکته مهم برای انتخاب بهترین goal یا هدف

  • باید در انتخاب هدف کمپین‌های گوگل‌ادز دقت کنید؛ زیرا گوگل‌ادز از آن برای تنظیمات گزینه‌های مربوط به کمپین‌ها استفاده می‌کند.
  • اگر می‌خواهید ۲ نتیجه متفاوت بگیرید، باید ۲ کمپین مختلف راه‌‌اندازی کنید که هرکدام اهداف خاص خود را داشته باشند. اگر هدفتان فقط فروش آنلاین است، هدف فروش را انتخاب کنید و اگر هدفتان تماس است، یک کمپین با هدف افزایش تماس‌ها راه‌اندازی کنید.

نتیجه؛ هدف درست را برگزینید!

انتخاب بهترین هدف یا goal یکی از مهم‌ترین گام‌ها در راه‌اندازی کمپین‌های گوگل‌ادز است. اگر هدف شما از تبلیغات مشخص نباشد، هیچ نتیجه‌ای به جز شکست و ازبین‌رفتن سرمایه در انتظارتان نخواهد بود؛ بنابراین باید هدفتان را به‌درستی انتخاب کنید و تبلیغات را بر اساس آن طرح‌ریزی و اجرا کنید.

برای اجرای موفق کمپین‌های تبلیغاتی گوگل‌ادز، بهترین کار استفاده از دانش و تجربه متخصصان دیجیتال مارکتینگ است. گروه تبلیغاتی افراک آماده ارائه بهترین مشاوره‌ها و خدمات در زمینه اجرای کمپین‌های تبلیغاتی است. با ما تماس بگیرید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید