کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

آموزش لایو استریم یوتیوب – چگونه در یوتیوب استریم کنیم؟

آموزش لایو استریم یوتیوب – چگونه در یوتیوب استریم کنیم؟

یوتیوب برای اکثر مردم به یک روش زندگی تبدیل شده است؛ همچنین دومین وب سایت پربازدید، پس از گوگل، و دومین پلتفرم محتوای ویدیویی آنلاین، پس از نتفلیکس است. این پلتفرم هر ماه بیش از ۲ میلیارد کاربر از سراسر جهان دارد به همین دلیل اکثر افراد به دنبال تبلیغ در یوتیوب و کسب درآمد از آن هستند. در حالی که اکثر مردم ویدیوهایی را که قبلاً آپلود شده‌اند را تماشا می‌کنند، لایو استریم یوتوب بسیار رایج‌تر شده است. اخیرا استریم ویدیو گیم در یوتیوب بسیار پر بازدید شده است. حال چگونه در یوتیوب استریم کنیم؟ در این مطلب به بررسی نحوه‌ی لایو استریم در یوتیوب میپردازیم؛ با افراک همراه باشید.

لایو استریم چیست؟

پخش زنده اینترنتی یا لایو استریم، به تکنولوژی مورد استفاده برای ارائه و انتقال محتوا به صورت صدا و تصویر می‌گویند. استریمینگ به معنای تکنیکی است که به کمک آن می‌توان یک فایل چند رسانه‌ای (multi-media) مثل صدا و یا تصویر ویدئویی را بدون این که احتیاج به دانلود همه فایل باشد، بر روی اینترنت به صورت لحظه ای از نقطه زمان مورد درخواست مشاهده کرد. به عبارت دقیق تر برای مشاهده یک ویدئو معمولی، باید در ابتدا کل فایل در سیستم بارگزاری شده و سپس نمایش داده شود. اما ویدئو استریمینگ به شما این امکان را می‌دهد که محتوا را قبل از اینکه تمام فایل دانلود شود، شروع به استفاده و مشاهده کنید.

مطلب مرتبط

درآمد هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چند دلار است؟

برای لایو استریم به چه ابزارهایی احتیاج داریم؟

هر شخص برای شروع فعالیت خود، به عنوان یک استریمر نیازمند تهیه یک پلتفرم است تا به کمک آن محتوایی را که می خواهد ارائه دهد را تولید کرده یا به وسیله آن یک بازی را برای استریم کردن اجرا نماید. برای راه‌اندازی اولیه یک استریم، به دستگاهی جهت پخش استریم، دوربین فیلم‌برداری یا وب کم و یک میکروفون نیاز دارید. برای بهبود کیفیت استریم خود، می‌توانید از تجهیزات اضافی مانند میکسر صوتی و انکودر نیز همراه با چند ابزار مفید دیگر همچون سه پایه، مونوپاد و حلقه LED استفاده کنید.

نقد کردن درآمد یوتیوب

شروع کنید

نحوه‌ی لایو استریم در یوتیوب

  1. وریفای اکانت یوتیوب

    پیش از شروع استریم لازم است تا اکانت یوتیوب خود را وریفای کنید. برای این کار مطابق تصویر روی آواتار خود کلیک کرده و پس از باز شدن منو وارد YouTube Studio شوید. در بخش Create گزینه‌ی Go Live را فعال کنید. با دنبال کردن راهنما و به دنبال آن وارد کردن شماره تلفن، می‌توانید اکانت خود را وریفای کرده و وارد قدم بعدی شوید. وریفای کانال یوتیوب

  2. اتصال کانال به نرم افزار استریم

    اکانت یوتیوب خود را به یکی از نرم افزارهای استریم یوتیوب متصل کنید. برای اتصال لازم است؛ کد استریم را از داشبورد اکانت یوتیوب خود کپی کنید؛ حال چگونه کد استریم کانال یوتیوب را پیدا کنیم؟ به آواتار خود، واقع در گوشه سمت راست بالایی تنظیمات یوتیوب مراجعه کرده، راست‌ کلیک و سپس Creator Studio را انتخاب کنید و در نهایت در بخش Encoder Setup می‌توانید به کلید استریم (Stream Key) خود دسترسی پیدا کنید.اتصال کانال به برنامه های استریم

  3. وارد کردن کد یوتیوب به نرم افزار استریم

    در مرحله بعدی باید کد استریم را در نرم‌افزار موردنظر کپی کنید. وارد تنظیمات نرم افزار شوید، از بخش تنظیمات وارد گزینه Stream شده و اقدام به اتصال نرم افزار به اکانت یوتیوب خود نمایید. با کلیک بر روی منوی Service شما می‌توانید اقدام به اتصال نرم افزار به اکانت‌های توییچ، توییتر، فیسبوک لایو وغیره نیز کنید. اتصال کد به نرم افزار استریم

  4. اتصال تجهیزات فیلمبرداری به نرم افزار استریم

    قبل از شروع استریمینگ باید تجهیزات خود را به نرم‌افزار متصل کنید. این تجهیزات شامل دوربین‌ها، وبکم، ورودی‌های صدا است. برای اتصال این تجهیزات سخت افزاری باید وارد بخش تنظیمات نرم‌افزار موردنظر شوید. در قسمت Audio اقدام به شناسایی، تنظیم و ثبت ورودی‌ها و خروجی‌های صوتی استریم خود کنید. این بخش به شما اجازه کلیدهای میانبر را نیز می‌دهد. قسمت Video نیز مانند بخش قبلی عمل کرده اما به دوربین‌ها و تجهیزات تصویر برداری اختصاص دارد.

مطلب مرتبط

۲۰ مورد از پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب تا به الان

نرم افزارهای استریم یوتیوب

۱. onestream

onestream بهترین نرم افزار استریم است. با استفاده از onestream فیلم‌های زنده و از پیش ثبت شده را به بیش از ۴۰ سیستم عامل رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید. این ابزار به شما امکان مدیریت تیم به شما اجازه می‌دهد تا چندین عضو تیم را در یک حساب کاربری داشته باشید. هزینه این ابزار به چهار صورت محاسبه می‌شود؛ رایگان با قابلیت‌های کم ، ساده ۱۰ دلار، استاندارد ۳۹ دلار و نسخه حرفه‌ای آن ۸۹ دلار است.

افزایش درآمد ویدیوهای یوتیوب با youtube shorts !

۲. Wirecast

با نرم افزار Wirecast می‌توانید UI انعطاف پذیر و بصری خود را سفارشی کنید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که فقط میکروفون و دوربین خود را متصل کنید. با استفاده از این نرم افزار دسترسی رایگان به بیش از ۵۰۰،۰۰۰ فایل رسانه‌ای، از جمله فیلم‌ها، موسیقی و عکس را به شما می‌دهد همچنین قابلیت میکس ۸ آهنگ با هم را شامل می‌شود. می توانید رویدادهای مهم را رتبه بندی و تایمر گذاری کنید. هزینه این ابزار به دو صورت  Wirecast Studio ۵۹۹ دلار و نسخه پیشرفته‌تر آن Wirecast pro به قیمت ۷۹۹ دلار است. 

مطلب مرتبط

شرایط جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن!

۳. Xsplit

XSplit یکی دیگر از ابزارهای استریم یوتیوب برای ضبط گیم پلی است. این برنامه از تکنولوژی پرده سبز نیز پشتیبانی می‌کند که کیفیت استریم های ما را افزایش می دهد. ماهیانه آن ۴.۱۷ دلار و نسخه مادام العمر آن ۱۹۹ دلار قیمت دارد.

مطلب مرتبط

اسم کانال یوتیوب ـ برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

۴. vMix

این نرم‌افزار برای استریم به به راحتی YouTube YouTube Live ،Twitch ،Facebook، و توییتر متصل می‌شود. در این نرم‌افزار شما می‌توانید از برچسب‌ها برای جداسازی و علامت گذاری بهتر استفاده کنید، صدا‌ها را میکس کرده و نویز و اکو را حذف کنید. VMIX پنج نسخه را ارائه می‌دهد: BASIC که رایگان است؛ ۶۰ دلار HD، سیصد و پنجاه دلار Full HD، هفتصد دلار 4K و PRO به قیمت ۱۲۰۰ دلار در دسترس است. به روز رسانی‌های رایگان در طول سال اضافه می‌شوند. شما دو ماه مهلت دارید تا مطمئن بشوید این نسخه با کامپیوتر شما سازگاری دارد.

افزونه‌های استریم

  • Stream Stickers
  • Taunt
  • Event Countdown
  • Streamlabs Face Masks

کلام آخر – چگونه در یوتیوب استریم کنیم

یوتیوبرها علل الخصوص گیمرها برای افزایش بازدید کانال یوتیوب خود، با استفاده از نرم افزار و افزونه‌ لایو استریم اجرا می‌کنند؛ بهترین نرم افزارها و افزونه‌ها را در این مطلب بررسی کردیم و به آموزش لایو استریم یوتیوب پرداختیم. آیا شما تا به حال تجربه لایو استریم در یوتیوب را داشته‌اید؟ از چه ابزاری استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

آموزش لایو استریم یوتیوب – چگونه در یوتیوب استریم کنیم؟
یوتیوب برای اکثر مردم به یک روش زندگی تبدیل شده است؛ همچنین دومین وب سایت پربازدید، پس از...
5 از 12 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. شما خدماتی در ارتباط با خرید این افزونه‌ها و نرم افزارها دارید؟ لطفاً در این مورد راهنمایی کنید. ممنونم

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      متاسفانه مجموعه افراک خرید نرم‌افزارهای مورد نظر را انجام نمی دهد.
      اما پیشنهاد افراک به شما استفاده از خدمات ایرانیکارت (پرداخت در سایت های خارجی) است.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
      • سلام دوست عزیز
        اگر کانال شما به درآمد رسیده و به اصطلاح مانیتایز شده است.
        آدرس کانال خود را از طریق تیکت برای کارشناسان افراک ارسال کنید تا با شما تماس بگیرند.
        پیروز باشید.

        آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله یکی از خدمات اصلی افراک انجام تبلیغات در یوتیوب است.
      برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع تبلیغات یوتیوب می توانید به بلاگ مربوطه مراجعه فرمایید.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بله، لایو استریم یوتیوب باعث افزایش درآمد کانال شما میشود.
      موفق و پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟