کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

نحوه نصب پلاگین کلودفلر در وردپرس

نحوه نصب پلاگین کلودفلر در وردپرس

یکی از مزیت‌های اصلی داشتن یک سایت وردپرسی، تنوع «افزونه‌ها» یا همان پلاگین‌های موجود است. اگر می‌خواهید نحوه نصب پلاگین کلودفلر در وردپرس را یاد بگیرید، با افراک تا انتها این مقاله همراه باشید. پیش از آن اگر می‌خواهید بهترین افزونه‌های وردپرس را بشناسید، شما را به مطالعه مطلب “بهترین افزونه وردپرس در ۲۰۲۲” دعوت می‌کنیم.

افزونه‌ی کلودفلر در وردپرس چیست؟

کلودفلر، شرکتی است که به کاربران خود، خدمات امنیتی و عملکردی ارائه می‌دهد. این شرکت، افزونه‌ی مخصوص خودش را ساخته است تا به درد بهینه‌سازی و حفاظت از سایت وردپرس شما بخورد. جالب است بدانید که این افزونه تا حالا بالای ۲۰,۰۰۰ بار نصب شده است! برای نصب، فقط کافی است وردپرس شما نسخه ۳.۴ به بالا باشد و یک حساب کلودفلر هم داشته باشید.

مزایای پلاگین کلودفلر

نصب افزونه‌ی کلودفلر در وردپرس کاملا رایگان است و مزیت‌های بسیاری برای سایت شما دارد و ما در ادامه به چندتا از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

  1. سریع‌تر بارگذاری شدن صفحه‌های سایت

تحقیقات نشان داده که پنج ثانیه‌ی اول بارگذاری صفحه‌های سایت شما، بیشترین تاثیر را روی نرخ جذب هرچه بیشتر کاربران دارد. در واقع سرعت بارگذاری وب‌سایت در همان چند ثانیه‌ی کوتاه اول‌، تاثیر فوق‌‌العاده‌ای بر روی جذب مخاطب دارد. اگر سایت شما سریع بارگذاری نشود، سرعت جذب مخاطب هم به طور چشم‌گیری پایین می‌آید. شما می توانید با استفاده از افزونه‌ی کلودفلر در سایت وردپرس خود، سرعت بارگذاری صفحه‌ها را بالا ببرید.

  1. بهبود سئو

توسعه و بهبود استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجوی سایت یا همان سئو (SEO)، به بازدیدکنندگان کمک می‌کند سایت شما را راحت‌تر پیدا کنند. دنیای سئو پیچیده است، ولی خبر خوب اینجاست که نیازی نیست به تنهایی با سئو روبه‌رو شوید. با استفاده از افزونه‌ی کلودفلر، می‌توانید سئو را به راحتی توسعه دهید.

مطلب مرتبط
تکنیک های بهینه سازی URL سایت

  1. حفاظت از سایت در برابر حملات دیداس (DDoS)

حملات دیداس یکی از خطرناک‌ترین و جدیدترین حملاتی است که در بستر اینترنت انجام می‌شود. هدف از این حملات خراب کردن سرویس مورد نظر نیست، بلکه شبکه و سرور مورد نظر را وادار به ناتوانی در ارائه سرویس عادی با هدف قرار دادن پهنای باند شبکه یا اتصال پذیری می‌نماید. این حملات با ارسال بسته‌های داده به قربانی انجام می‌شود که شبکه یا ظرفیت پردازشی قربانی را غرق در بسته‌های اطلاعاتی می‌کند و مانع دستیابی کاربران و مشتریان به سرویس می‌شود. حملات دیداس، وب‌سایت شما را از دسترس بازدیدکنندگان خارج می‌کند، کسب و کار شما را مختل کرده، اعتبارتان را پیش بازدیدکننده پایین می‌آورد و درآمد شما کم و کمتر می‌شود. اما خوشبختانه شما می‌توانید با کمک افزونه‌ی کلودفلر، از وب سایت وردپرس خود در برابر این حملات، مواظبت کنید.

مواردی که قبل از نصب پلاگین کلودفلر در وردپرس باید انجام دهید

برای این که از پلاگین کلودفلر در وردپرس استفاده کنید، باید قبل از شروع نصب، این دو مرحله را انجام بدهید.

  1. ثبت نام حساب کاربری کلودفلر

اگر در حال حاضر حساب کاربری کلودفلر ندارید، به وب‌سایت کلودفلر مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

  1. اضافه کردن آی‌پی‌های کلودفلر

اضافه کردن آی‌پی‌های (IP) کلودفلر به لیست‌های مجاز، از هرگونه مسدود شدنی جلوگیری می‌کند. همچنین اضافه کردن آی‌پی کلودفلر باعث می‌شود هیچ کاربر غیرمجازی نتواند به سایت و حساب کاربری شما دسترسی داشته باشد.

حالا چگونه پلاگین وردپرس را نصب و فعال کنیم؟

پس از طی کردن مراحلی که در ادامه ذکر شده، دیگر می‌توانید افزونه‌ی خود را نصب و بالاخره آن را فعال کنید.

  1. وارد حساب کاربری وردپرس خود شوید و به قسمت افزونه‌ها یا همان پلاگین‌ها سر بزنید

هنگامی که وارد سایت وردپرس خود شدید، به قسمت پلاگین‌ها که در سمت چپ صفحه قرار دارد، بروید.

  1. روی افزونه‌ی جدید کلیک کنید و بین افزونه‌ها به دنبال گزینه‌ی کلودفلر (Cloudflare) بگردید

در گوشه‌ی بالا، سمت چپ صفحه، روی گزینه‌ی «اضافه کردن مورد جدید» (Add New) کلیک کنید. سپس در نوار جستجو، عبارت کلودفلر (Cloudflare) را تایپ کنید. پلاگین یا افزونه‌ را انتخاب کرده و روی گزینه‌ی «حالا نصب شود» (Install Now) کلیک کنید.

  1. افزونه را فعال کنید

پس از نصب پلاگین، روی گزینه‌ی «فعال کردن» (Activate) کلیک کنید. سپس به صفحه‌ی اصلی پلاگین وردپرس وارد می‌شوید و اینجاست که باید ببینید آیا افزونه در حال حاضر فعال است یا نه. در این صفحه شما هم می‌توانید گزینه‌ی آپدیت خودکار را فعال کنید، هم می‌توانید پلاگین را به کل غیرفعال کنید و هم می‌توانید با مراجعه به تنظیمات، اطلاعات بیشتری کسب کنید. روی گزینه‌ی «نصب» (Install) که در کنار نام پلاگین قرار دارد، کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید.

مطلب مرتبط
اصول طراحی صفحه فرود یا لندینگ پیج

به شما تبریک می‌گوییم! اکنون شما افزونه‌ی کلودفلر وردپرس را با موفقیت نصب کرده‌اید. حالا فقط کافی است تنظیمات آن را درست کنید تا بتوانید از این پلاگین حداکثر استفاده را ببرید.

پس از نصب پلاگین، به صفحه‌ی داشبورد پلاگین (Plugin Dashboard) وارد شوید. باید نام افزونه موردنظر را در فهرست خود پیدا کنید. روی گزینه‌ی «تنظیمات» (Settings) کلیک کنید. در داشبورد پلاگین، وارد حساب کاربری وردپرس خود شوید. در این قسمت اگر تا به حال حساب کاربری کلودفلر نداشتید، باید یکی بسازید و اگر داشتید، اطلاعات حساب خود را وارد کنید. برای ورود به سیستم، ایمیل و کلید اِی‌پی‌آی (API Key) خود را وارد کنید. در انتها نیز حتما در بخش تنظیمات پلاگین، تنظیمات را روی حالت پیش فرض قرار بدهید تا بتوانید از افزونه‌ی خود حداکثر استفاده را ببرید.

کلام آخر

حالا که دیگر می‌دانید این پلاگین یا افزونه تا چه حد اهمیت دارد و چگونه نصب و فعال می‌شود، می‌توانید همین امروز شروع به استفاده از آن کنید. با نصب پلاگین کلودفلر، سایت وردپرس شما در برابر حملات محافظت می‌شود، صفحه‌های سایت سریع‌تر بالا می‌آیند، جذب مخاطب بیشتری دارید‌ و در نتیجه با آرامش خاطر کامل به کارهای خود می‌رسید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام کانال من چقد درآمد دارد یعنی چقد سابسکرایب داشته باشه درآمد دارم کانالم مانیتایز بشه لطفآ کمکم کنید

    آیا مفید بود؟