کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

ترفندهای افزایش بازدید کانال یوتیوب

ترفندهای افزایش بازدید کانال یوتیوب

تعداد کاربران فعال در یوتیوب گویای این مسئله است؛ که یوتیوب یکی از جذاب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است؛ توسط یوتیوب می توانید ویدیوهای خاطره انگیز و جذابتان را وایرال کنید. اگر این ثبت خاطرات با کسب درآمد همراه باشد؛ نور علی نور می شود! مدت هاست که یوتیوب در ایران فیلتر است؛ به علت فیلتر بودن این شبکه اجتماعی، تعداد بازدیدهای یوتیوبرهای ایرانی کاهش یافته است. به منظور کسب درآمد از یوتیوب در این مطلب ترفندهایی برای بهینه سازی ویدیوها در کانال یوتیوب و افزایش بازدید ویدیو یوتیوب را بررسی می کنیم. با افراک همراه باشید.

افزایش بازدید یوتیوب با بهینه سازی کانال یوتیوب

تعداد بازدید ویدیوهای یوتیوب، برای یوتیوبرها بسیار اهمیت دارد. هرچند محتوای شما با کیفیت باشد، اگر ویدیوهای کانال خود را بهینه نکرده باشید؛ نه تنها بازدیدهای شما افزایش نمی یابد، بلکه مشترک های خود را نیز از دست می دهید. پس اولین قدم برای افزایش سابسکرایبر یوتیوب و افزایش بازدید یوتیوب، بهینه کردن ویدیوهای کانال و سئو یوتیوب است.

اولین گام برای افزایش درآمد کانال یوتیوب، بهینه سازی ویدئوهاست
از کارشناسان با تجربه افراک در زمینه سئو یوتیوب مشاوره رایگان دریافت کنید

برای بهینه سازی ویدیوهای یوتیوب ترفندهایی وجود دارد؛ کارآمدترین ترفندها برای افزایش بازدید یوتیوب:

عنوان ویدیوی یوتیوب

اصلی ترین تفاوت میان ویدیوی وایرال شده و ویدیویی که بازدید کمی کسب کرده؛ عنوان آن است. عنوان های جذاب و چالش برانگیز، کاربر را ترغیب به دیدن ویدیو و حتی دیدن کانال یوتیوبی می کند. کلید واژه ی مناسب را جست و جو کنید؛ سعی کنید از کلماتی که کاربران، بیشتر جست و جو می کنند استفاده کنید. این کلمات کلیدی را در عنوان خود ترکیب کنید. برای نوشتن یک عنوان جذاب باید نکاتی را در نظر بگیرید.

  • عنوانی مختصر و کوتاه
  • استفاده از اعداد یا تاریخ (به عنوان مثال؛ نکات حرفه ای سال ۲۰۲۱)
  • استفاده از کلمات کلیدی در اول عنوان
  • استفاده از کلماتی که احساسات را تحریک می کند. (به عنوان مثال؛ به تنهایی، سانسورشده، داغ)

مطلب مرتبط
اسم کانال یوتیوب – برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنیم؟

تگ‌های ویدیو

به کار بردن تگ های نامناسب در ویدیو، یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که مانع افزایش بازدید ویدیوهای یوتیوب می شود. البته توجه داشته باشید که شیوه به کار بردن تگ در یوتیوب با وبسایت کاملا متفاوت است! از همه ظرفیت‌های تگ استفاده کنید. استفاده از تگ های مختلف و زیاد در ویدیوهای یوتیوب، باعث می شود بازدید بیشتری جذب کنید و در نتایج جست و جو همیشه قرار بگیرید. به یاد داشته باشید که تگ های ویدیوهای یوتیوب، عامل مهمی برای رتبه بندی ویدیوها هستند. کاربرانی که از تعداد کمی تگ استفاده می کنند، بخش زیادی از ترافیک محتوای خود را از دست می دهند. قوانینی برای استفاده از تگ ها وجود دارد؛ این قوانین را باهم بررسی خواهیم کرد. قوانین استفاده از تگ:

  • استفاده از تگ های منحصر به فرد در تمام ویدیوها ( به عنوان مثال؛ نام برند)
  • استفاده از کلمات کلیدی اصلی تحت عنوان برچسب یا تگ ویدیو
  • استفاده از انواع مختلف برچسب (می توانید از قابلیت، پیشنهاد یوتیوب استفاده کنید)
  • پیدا کردن تگ های استفاده شده در ویدیوهای پر بازدید و استفاده از آن در ویدیوهای خود (از افزونه TubeBuddy در گوگل کروم، کمک بگیرید)
افزایش بازدید یوتیوب

تصویر کاور ویدیو (Thumbnail)

اکانت های معتبر و تایید شده توسط یوتیوب، می توانند از Thumbnail سفارشی استفاده کنند. یک کاور خوب کمک می کند که ویدیو، در بخش ویدیوهای پیشنهادی به خوبی جلب توجه کند. برای طراحی سریع و مناسب یک کاور می توانید از Canva و Youzign استفاده کنید. در ادامه چند نکته برای استفاده از Thumbnail را باهم بررسی می کنیم.

  • آپلود کاور در فرمت های JPG، GIF، BMP یا PNG 
  • حجم کمتر از ۲ مگا بایت
  • رزولوشن ۷۲۰ * ۱۲۸۰
  • نسبت تصویر ۱۶:۹

موضوع مرتبط
تصاویر تکراری چه تاثیری بر روی سئو سایت دارند؟

بهینه سازی کانال یوتیوب

نام کاربری کانال یوتیوبی

شاید تا به الان به اهمیت نام کاربری یا آیدی پی نبرده باشید. اولین چیزی که یوتیوب جست و جو می کند؛ نام کاربری شما و سپس عنوان و تگ های ویدیوی شما است. اگر برای افزایش بازدید ویدیوهای یوتیوبتان مصمم هستید؛ نام کاربری ای مرتبط با محتوای خود ایجاد کنید. نام کاربری خود را کوتاه و آسان انتخاب کنید که در ذهن ها ماندگار شود!

مطالب مرتبط :

شرایط جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن

آموزش ساخت کانال یوتیوب

mcn یوتیوب چیست؟

متن و توضیحات ویدیوها

افراد زیادی هستند که از توضیحات ویدیوها به خوبی و یا حتی اصلا استفاده نمی کنند! استفاده درست و کامل از این قسمت می تواند مزیت بزرگی برای حساب کاربری شما باشد و باعث افزایش بازدید یوتیوب شود. می توانید از کلمات کلیدی مناسب با محتوای خود در توضیحات ویدیو یوتیوب استفاده کنید؛ تا ترافیک بیشتری جذب کنید.

ضمنا یکی دیگر از خدمات اصلی افراک ، انجام تبلیغ در یوتیوب است. شما می توانید کسب و کار خود را در یوتیوب تبلیغ کنید. مجموعه افراک نقد کردن درآمد کانال یوتیوب را ماه اول بدون کارمزد در سریع ترین زمان ممکن انجام خواهد داد.

اشتراک گذاری ویدیوها در شبکه های اجتماعی

اگر تصمیم بر این دارید که به صورت حرفه ای در یوتیوب فعالیت کنید؛ پس باید چندین کانال در شبکه های اجتماعی دیگر نیز فعال کنید و ویدیوهای خود را در آن به اشتراک بگذارید. این اتفاق باعث می شود که ترافیکی را از دیگر شبکه های اجتماعی به سمت کانال یوتیوب خود هدایت کنید. می توانید در شبکه های اجتماعی زیر فعالیت خود را بیشتر کنید؛

  • اینستاگرام
  • پینترست
  • توییتر
  • فیسبوک
  • گوگل پلاس

مطالب مرتبط :

هزینه هر ۱۰۰۰ بازدید یوتیوب چقدر است؟

ساخت فهرست پخش (PlayList)

یک روش عالی برای افزایش بازدید یوتیوب، ساخت playlist برای ویدیوهای یوتیوب است. دردسر اصلی کاربران شبکه های اجتماعی، پیدا کردن محتوای مورد نظر خود از میان میلیون ها محتواست. با دسته بندی کردن ویدیوها، به مخاطب کمک می کنید که بسیار راحت به محتوای شما دسترسی داشته باشد. برای ساخت پلی لیست مطابق مراحل زیر اقدام کنید:

  • وارد قسمت playlist شوید و بر روی گزینه new کلیک کنید.
  • یک نام مناسب برای پلی لیست خود انتخاب کنید. در عنوان آن حتما از کلمه کلیدی منحصر به فرد خود استفاده کنید.
  • توضیح دقیقی از محتوای خود در قسمت توضیحات پلی لیست بنویسید و کلید واژه های خود را در آن قرار دهید.
  • تمام ویدیوهای مشابه را در یک پلی لیست قرار دهید. یک ویدیو در پلی لیست های مختلفی می تواند قرار بگیرد.
بهینه سازی کانال یوتیوب

افزودن تریلر به کانال یوتیوب

اضافه کردن ویدیو به عنوان تریلر کانال، یکی از قابلیت های شگفت انگیز یوتیوب است؛ که باعث بهینه شدن کانال یوتیوب شما می شود. با کمک تریلر می توانید موضوع کانال یوتیوب را در مدت زمان کوتاهی به بیننده توضیح دهید. برای آپلود کردن تریلر کافی است؛ وارد صفحه کانال خود شوید، سپس بر روی پروفایل خود کلیک کنید و وارد Customize Channel شوید! اکنون باید وارد بخش For New Visitors tab شوید و از طریق Channel Trailer، تریلر موردنظر خود را آپلود کنید. اگر قبلاً یک تریلر آپلود کرده باشید، کافی است موس خود را روی آن تریلر برده و روی آیکون ویرایش کلیک کنید! اکنون می‌توانید تریلر جدید انتخاب یا آپلود کنید.

جمع بندی

بسیاری از کاربران تنها به فکر افزایش کامنت‌ها و بازدیدهای ویدیو خود هستند و این در حالی است که بهینه‌سازی کانال یوتیوب را نادیده می گیرند! اگر شما بتوانید کانال یوتیوب خود را بهینه‌سازی کنید، به افزایش بازدید کانال یوتیوب کمک زیادی خواهید کرد. افزایش بازدید یوتیوب در نهایت منجر به افزایش تعداد کامنت‌ها، نرخ تبدیل، کاربران و مدت زمان مشاهده ویدیو در کانال شما می‌شود.

شما از چه روش‌‌هایی برای افزایش تعداد بازدید یوتیوب استفاده می‌کنید؟ در بخش نظرات، تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک‌ بگذارید.

ترفندهای افزایش بازدید کانال یوتیوب
تعداد کاربران فعال در یوتیوب گویای این مسئله است؛ که یوتیوب یکی از جذاب ترین شبکه های اجتماعی...
5 از 5 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. خیلی استفاده کردم از مطلب. اطلاعاتی که دادید به روز هست و برای الان هم مصداق داره؟

    آیا مفید بود؟
    • بسیار عالی
      بله
      برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید به صورت رایگان با کارشناسان افراک در ارتباط باشید.
      پیروز باشید.

      آیا مفید بود؟