کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

درآمد ۸۰ میلیارد دلاری گوگل در یک فصل!

درآمد ۸۰ میلیارد دلاری گوگل در یک فصل!

یکی از اخباری که در ابتدای سال ۲۰۲۴ سروصدای بسیاری به پا کرد، رشد ۱۵ درصدی درآمد گوگل بود. مبلغ درآمد دلاری گوگل در سال ۲۰۲۴ از ماه ژانویه تا مارس، ۸۰.۵۴ میلیارد دلار بوده است.


در گزارشی که توسط آلفا بت در سال ۲۰۲۴ منتشر شد، مشخص شده است که این غول فناوری آمریکایی توانسته با افزایش ۱۵ درصدی درآمد خود، نسبت به سال قبل ۲۵.۵ میلیارد دلار از زمینه‌های عملیاتی و ۲۳.۶۶ میلیارد دلار سود خالص به دست بیاورد. این در صورتی است که درآمد گوگل ازنظر سود خالص، ۲۰.۷ میلیارد دلار و ۸۶ میلیارد دلار درآمد عملیاتی بوده است.

درآمد گوگل در سال ۲۰۲۴

مدیرعامل گوگل، سوندار پیچای اذعان داشت:« نتایج تحقیقات سه ماهه اول سال نشان می‌دهد که عملکرد بخش جستجو و یوتیوب به همراه سرویس‌های ابری، پیشرفت چشمگیری داشته است و همین باعث افزایش میزان سود گوگل شده است.» به گفته آقای پیچای، استفاده از هوش مصنوعی جمنای برای پردازش تصاویر، صداها و متن‌ها یکی از عملکردهای موفقیت‌آمیز گوگل بوده است.

ایشان معتقدند که مدیریت خوب در زمینه تحقیقات و زیرساخت‌های مربوط به هوش مصنوعی، باعث شده تا تمام بخش‌های این غول فناوری موقعیت خوبی را به دست بیاورند و بتوانند در فعالیت‌های بعدی خود در زمینه نوآوری، پیشگام باشند.

با توجه به افزایش سود گوگل در سال ۲۰۲۴ مشخص شده است که درآمد حاصل از تبلیغات در یوتیوب در سه ماهه اول ۲۰۲۴ حدود ۸.۰۹ میلیارد دلار بوده است. بخش سرویس‌های ابری نیز توانسته با کسب درآمد ۹.۵۷ میلیارد دلاری، سهم عمده‌ای را به خود اختصاص دهد. ۸.۷۴ میلیارد دلار نیز درآمد از طرف سرویس‌های زیر به دست آمده است.

  • سرویس‌های اشتراکی
  •  پلتفرم‌ها دستگاه‌های گوگل که عبارت‌اند از گوگل پلی، سخت‌افزار گوگل، درآمدهای غیر تبلیغاتی یوتیوب

 بر اساس سخنان هیئت‌مدیره آلفابت، پروژه‌ای مبنی بر تقسیم سود نقدی درآمدهای دلاری به تصویب رسیده است. بر اساس این پروژه به ازای هر سهم، برای سهامداران قدیمی سود نقدی به مبلغ ۰.۲۰ دلار در نظر گرفته شده است و این مبلغ به تمام چهار گروه طبقه‌بندی‌شده شرکت، پرداخت می‌گردد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید