کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

رشد سریع کانال یوتیوب با هوش مصنوعی

رشد سریع کانال یوتیوب با هوش مصنوعی

اگر یک کانال یوتیوب دارید، حتماً به‌ این موضوع فکر کرده‌اید: «چگونه در یوتیوب بازدید و سابسکرایبرها را افزایش دهیم؟ آیا می‌توان با استفاده از هوش مصنوعی در یوتیوب پیشرفت کرد؟» برای یافتن پاسخ این سؤالات به‌جای درست آمده‌اید. هوش مصنوعی سراسر زندگی ما را گرفته است، استفاده از هوش مصنوعی در تولید محتوا روبه‌افزایش است و دلیل خوبی هم دارد! شما با هوش مصنوعی می‌توانید هزینه‌های تولید را کاهش دهید، در زمان صرفه‌جویی کنید و از فرصت‌های خلاقانه زیادی بهره ببرید.
باید بدانید که یوتیوب قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای تولید محتوا با هوش مصنوعی دارد، اگر در استفاده از آن زیاده‌روی کنید، باید قید مانیتایز شدن کانال یوتیوب خود را بزنید! اما استفاده صحیح از ابزارهای هوش مصنوعی نه‌تنها مضر نیست، بلکه باعث رشد نجومی کانالتان می‌شود.
اگر به فکر درآمدزایی از یوتیوب و مانیتایز شدن هستید، حتی یک کلمه از این مقاله از افراک را از دست ندهید. ابتدا برویم با ترفندهای رشد کانال یوتیوب آشنا شویم و سپس به مبحث شیرین استفاده از هوش مصنوعی بپردازیم.

ترفندهای رشد سریع کانال یوتیوب

قبل از اینکه به نحوه رشد کانال یوتیوب بپردازیم، بگذارید کمی در مورد اینکه چرا رشد کانال شما در یوتیوب مهم است صحبت کنیم. یوتیوب دومین موتور جستجوگر بزرگ در فضای آنلاین است، درست پس از گوگل!
بنابراین جذب مخاطب در این پلتفرم به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند و تأثیر مثبتی روی تجارتتان دارد. اما چگونه می‌توان حضوری درخشان در یوتیوب داشت؟ کافی است  ۱۰ نکته زیر را به یاد داشته باشید:

  • ۱. انتخاب موضوع مناسب کانال یوتیوب از مهم‌ترین نکته هاست.
  • ۲. کانال خود را با انتخاب یک عکس شاخص و نام خوب برندسازی کنید.
  • ۳. هنگام تولید محتوا به مخاطبان هدف خود توجه کنید.
  • ۴. بهینه سازی و سئو ویدیوهای یوتیوب را فراموش نکنید.
  • ۵. ثابت‌قدم باشید و همیشه تولید محتوا کنید.
  • ۶. زمان تماشای ویدئوهای خود را بهبود بخشید.
  • ۷. از اطلاعات آماری YouTube Analytics استفاده کنید.
  • ۸. ویدئوهای یوتیوب خود را در پلتفرم‌های دیگر به اشتراک بگذارید.
  • ۹. با سایر کاربران یوتیوب همکاری کنید.
  • ۱۰. حتما از ابزارهای آنالیز کانال یوتیوب استفاده کنید.

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای رشد کانال یوتیوب ممکن است؟

حتماً همه شما یوتیوبرها شنیده‌اید که الگوریتم های یوتیوب کاملاً مخالف استفاده از هوش مصنوعی برای تهیه محتوا است، اما این موضوع کاملاً بستگی به نحوه استفاده شما از این ابزارها دارد!
یعنی درواقع هوش مصنوعی توانایی رشد و تخریب کانال شما را به طور هم‌زمان دارد و نحوه استفاده شما از ابزارهای هوش مصنوعی این اتفاق‌ها را رقم می‌زند!

همه چیز یک جنبه خوب و یک جنبه بد دارند، هیچ‌چیزی کاملاً مثبت یا تماماً منفی نیست! بگذارید مثالی برایتان بزنم. همین‌الان صفحه گوگل خود را باز کنید و عبارت فواید ورزش صبحگاهی را جستجو کنید. گوگل لیستی از این فواید را به شما نشان می‌دهد.
حال عبارت ضررهای ورزش صبحگاهی را جستجو کنید، چه اتفاقی افتاد؟! باز هم لیستی از ضررها پیش روی شماست! پس آیا ورزش صبحگاهی مفید است یا مضر؟ درواقع هر دو؛ این موضوع به نحوه انجام آن و شرایط شما بستگی دارد.

حال همین مثال را برای هوش مصنوعی در نظر بگیرید. درست است که سیاست‌های یوتیوب استفاده از هوش مصنوعی را رد می‌کند، اما شما با استفاده صحیح از این ابزارها می‌توانید کانال یوتیوب‌تان را به طور نجومی پیشرفت دهید!

اگر به دنبال یوتیوبر شدن هستید، این مقاله را حتما مطالعه کنید: 21 ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

در صورت استفاده از هوش مصنوعی برای مانیتایز کردن کانال یوتیوب چه اتفاقی می‌افتد؟

مانیتایز شدن (یا همان کسب درآمد در یوتیوب) دغدغه همه شماست، برای همین الان در حال مطالعه این مقاله هستید! حال که درباره استفاده از هوش مصنوعی در ساخت محتوای یوتیوب گفتیم، باید شرایط استفاده از این ابزارها برای مانیتایز شدن را بدانید، وگرنه یک‌شبه کانال یوتیوب‌تان را تخریب می‌کنید!

استفاده صحیح از هوش مصنوعی هیچ مشکلی برای مانیتایز شدن کانال شما به وجود نمی‌آورد؛ فقط خواهش می‌کنم به کلمه «صحیح» توجه کنید! برای تولید محتوای کانال یوتیوبتان زحمت بکشید و تمامی زحمات را به دوش هوش مصنوعی نیندازید.بگذرید مثالی بزنم. شما یک یوتیوبر در زمینه تولید محتواهای سینمایی هستید و قصد ساخت یک ویدئو درباره بهترین فیلم‌های سینمایی در سال 2023 را دارید. هیچ اشکالی ندارد اگر برای ساخت تصاویر و یافتن بهترین فیلم‌ها از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید.

درنهایت باید خودتان زحمت تدوین و ادیت ویدئوتان را بکشید. اما اگر یک ویدئو آماده از فضای اینترنت دانلود و فقط با ایجاد تغییرات جزئی در یوتیوب به اشتراک بگذارید، قید مانیتایز شدن را بزنید!

رشد سریع کانال یوتیوب با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی چگونه به ما برای رشد کانال یوتیوب کمک می‌کنند؟

ساخت ویدیو برای یوتیوب یک کار لذت‌بخش، اما کمی سخت است. مانند هر یوتیوبری دیگری، گاهی یافتن تصاویر مناسب، ویرایش آ‌ن‌ها و افزودن صدا برای شما تبدیل به یک دغدغه ذهنی می‌شود.

شناخت ابزارهای هوش مصنوعی به شما کمک می‌کند تا به‌سرعت هر نوع ویدئویی که می‌خواهید بسازید. با کمک این ابزارها ایده‌ها، عناوین، برچسب‌ها، تصویرها و صداها را بیابید، کنار یکدیگر بگذارید و یک ویدئو طوفانی بسازید!

این ابزارها با انجام کارهای زیر با قدرت هوش مصنوعی به شما کمک می‌کنند:

  • تولید ایده‌های ویدئویی
  • انتخاب عناوین ویدئویی جذاب
  • ساخت اسکریپت ویدئو
  • تولید تگ‌ها
  • تجزیه‌وتحلیل و مقایسه
  • افزودن متن به ویدئو
  • ویرایش ویدئو
  • ویرایش صدا
  • انتخاب اسم کانال با هوش مصنوعی

به‌سرعت برویم با این ابزارها آشنا شویم.

از کتابچه های الکترونیکی بخوانید

راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی برای افزایش سابسکرایبر و رشد کانال یوتیوب

بگذارید بگویم ابزارهای هوش مصنوعی نباید به‌عنوان جایگزینی برای خلاقیت و تخصص شما استفاده شوند؛ بلکه باید مکمل کارتان باشند. ویدیوهای یوتیوبی ترکیبی از صدا، تصویر و ویدئو هستند، بنابراین ابزارها در زمینه‌های مهم زیر معرفی می‌شوند:

  • ابزارهای هوش مصنوعی ادیت ویدیو
  • ابزارهای انتخاب نام کانال با هوش مصنوعی
  • ابزارهای هوش مصنوعی تحقیق کلمات کلیدی
  • ابزارهای نوشتن متن و تولید محتوا
  • ابزارهای تعامل با مخاطبان
  • ابزارهای تجزیه‌وتحلیل ویدیوها

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی در ساخت ویدیوی یوتیوب

ابزارهایی مانند Filmora ، CapCut، InVideo و Veed.io به شما در ویرایش ویدئوها، افزودن افکت‌ها، استیکرها و موسیقی کمک می‌کنند. این ابزارها روی دسکتاپ یا موبایل به‌صورت آنلاین فعال هستند.

همچنین ابزارهای دیگری مانند Magisto، Adobe Premiere Pro و Final Cut Pro X از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای شناسایی و ویرایش بهترین بخش‌های ویدئو و افزودن  جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنند.

inVideo

این ابزار با داشتن قالب‌های قابل‌تنظیم سهم زیادی در تولید یک ویدئو جذاب بازی می‌کند.

Veed.io

بهترین پلتفرم مبتنی بر وب با رابط کاربری ساده همین ابزار است. Veed.io با داشتن طیف وسیعی از ابزارهای ویرایش اولیه در ساخت ویدئوهایی با ظاهر حرفه‌ای به شما کمک می‌کند.

CapCut

بهترین نرم‌افزار موبایل برای ویرایش فیلم ابزار CapCut است. این برنامه طیف وسیعی از ابزارهای ویرایش ویدئو را در اختیار شما می‌گذارد.

رشد سریع کانال یوتیوب با هوش مصنوعی

فیلمورا

این پلتفرم بیشتر از ۸۰۰ افکت و ۵۰ فرمت خاص دارد، بسیار سریع و مقرون‌به‌صرفه است.

Headliner

Headliner یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای ویرایش و ساخت ویدئو است. شما با کمک این ابزار با افزودن زیرنویس‌ها، انیمیشن‌ها و موسیقی به‌راحتی کلیپ‌های ویدئویی و صوتی خود را سفارشی‌سازی می‌کنید.

معرفی ابزارهای انتخاب اسم کانال با هوش مصنوعی

نام کانال یوتیوب شما نشان‌دهنده برند و موضوع کسب‌وکارتان است و نقش مهمی در رشد کانال و مانیتایز شدن شما دارد. نام کانال شما باید ویژگی‌های زیر داشته باشد:

  • وضوح: این نام باید به‌وضوح، محتوا یا موضوع کانال شما را نشان دهد.
  • گیرایی: نام کانال شما باید به‌یادماندنی، جذاب و گیرا باشد.
  • نام برند: هویت شخصی یا برند خود را در نام کانال بگنجانید.
  • توصیفی بودن: کلمات کلیدی توصیفی برندتان را در نام کانال خود استفاده کنید.
  • سادگی: نام کانال شما باید هنگام تلفظ ساده باشد و به‌راحتی در حافظه مخاطب بماند.
  • اصالت: نام کانالی منحصربه‌فرد و تک را انتخاب کنید تا مطمئن شوید که این نام قبلاً استفاده نشده است.

می‌توان از ابزارهای vidiq،  riverside و smart-minded با توجه به موارد بالا برای انتخاب یک نام جذاب کمک گرفت.

رشد سریع کانال یوتیوب با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی یوتیوب

یکی از راه‌های بهینه سازی سئو یوتیوب، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای تحقیق کلمات کلیدی است. این ابزارها به رشد کانال شما کمک می‌کنند.

TubeBuddy

ابزار TubeBuddy یک افزونه مرورگر با داشتن مجموعه ابزارهایی مفید برای مدیریت، بهینه‌سازی و رشد کانال یوتیوب است. شما با دسترسی به انواع ویژگی‌ها و تجزیه‌وتحلیل‌ها مستقیماً از داشبورد یوتیوب خود، در زمان صرفه‌جویی و کار خود را ساده‌تر می‌کنید.

VidIQ

ابزار VidIQ مجموعه‌ای از ابزارهای بازاریابی و بهینه‌سازی ویدئویی برای کمک به شما در بهبود سئو، رشد مخاطبان و افزایش تعامل در یوتیوب است. ابزار VidIQ طیف وسیعی از ویژگی‌ها مانند تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی ویدئو و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها را به شما ارائه می‌دهد. شما به‌راحتی قادر به بررسی روند پیشرفت و بهبود محتوای خود با این ابزار  هستید.   

Repurpose.io

Repurpose.io یک پلتفرم تغییر کاربری محتوا است که امکان تغییر خودکار محتوای ویدئویی و صوتی به فرمت‌های دیگر مانند پست‌های وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی و پادکست را به شما می‌دهد.

شما با استفاده مجدد از محتوای موجود خود در قالب‌ها و کانال‌های مختلف با کمک ابزار Repurpose.io در زمان صرفه‌جویی و مخاطبان بیشتری جذب می‌کنید. فقط ۱۴ روز رایگان است.

رشد سریع کانال یوتیوب با هوش مصنوعی

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی برای تولید محتوا و متن یوتیوب

ابزارهای هوش مصنوعی تولید محتوا که در تولید متن به شما کمک می‌کنند عبارت انداز:

WriteSonic

WriteSonic یک دستیار نوشتاری با هوش مصنوعی است که به شما در تولید محتوای نوشتاری با کیفیت بالا و جذاب کمک می‌کند. به‌عنوان یک یوتیوبر شما باید از WriteSonic برای ساخت عناوین، توضیحات محتوا و حتی نوشتن مقالات یا اسکریپت‌های کامل برای ویدئوهای خود استفاده کنید.

 این پلتفرم از الگوریتم‌های پیشرفته پردازش زبان برای تجزیه‌وتحلیل ورودی‌های کاربر و تولید محتوایی بهینه برای مخاطبان هدف استفاده می‌کند.

همچنین این ابزار طیف وسیعی از ویژگی‌های کاربردی مانند بررسی گرامر، تشخیص سرقت ادبی و بهینه‌سازی محتوا را برای بهبود کیفیت محتوای نوشتاری یوتیوب به شما ارائه می‌دهد.

Jasper

Jasper از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل فیلم‌های خام استفاده می‌کند و به طور خودکار یک ویدئوی ویرایش شده می‌سازد. این برنامه طیف وسیعی از ویژگی‌ها مانند زیرنویس خودکار، پیشنهادهای موسیقی پس‌زمینه و افزودن متن را ارائه می‌کند تا کیفیت کلی ویدئو نهایی شما را افزایش دهد.

Synthesia.io

Synthesia یک پلتفرم ساخت ویدئو است و از هوش مصنوعی برای تولید خودکار محتوای ویدئویی واقع‌گرایانه با آواتارهای انسان‌مانند استفاده می‌کند. با این ابزار شما به‌سرعت و به‌راحتی محتوای ویدئویی با کیفیت بالا می‌سازید که دارای آواتارهایی قابل‌تنظیم با  زبان‌ها و لهجه‌های مختلف است! حیرت‌آور هستند!

Lumen5

 Lumen5 یک پلتفرم ساخت ویدئو با کمک هوش مصنوعی است و سریع و آسان به شما در ساخت محتوای ویدئویی جذاب کمک می‌کند. فقط در عرض چند دقیقه با این ابزار شما قادر به تبدیل پست‌های وبلاگ، مقالات و سایر محتوای نوشتاری خود به ویدئویی جذاب هستید!

Lumen از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل متن استفاده می‌کند و به طور خودکار تصاویر، کلیپ‌های ویدئویی و موسیقی مرتبط با آن را می‌سازد. همچنین این برنامه به شما در ویرایش و بهینه‌سازی محتوای ویدئوی با افزودن نام تجاریتان کمک می‌کند.

Wibbitz

شما با Wibbitz به‌سادگی پس از افزودن محتوای خود (مانند متن، تصاویر و فیلم) در یک الگو، یک ویدئو جذاب تحویل می‌گیرید. این برنامه از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل متن و شناسایی مهم‌ترین عناصر استفاده و سپس به طور خودکار تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی مرتبط را انتخاب می‌کند.

رشد سریع کانال یوتیوب با هوش مصنوعی

ابزارهای تعامل با مخاطبان در یوتیوب

تعامل با مخاطبان مهم‌‌ترین بخش هر کسب‌وکاری است. ابزار زیر با هوش مصنوعی به شما در این کار کمک می‌کند:

ManyChat

ManyChat یک پلتفرم چت‌بات است که به شما امکان ساخت چت‌بات‌های اختصاصی برای بهبود تعامل با مخاطبانتان را می‌دهد. این چت‌با‌ت‌ها به شما در پاسخ به سؤالات رایج، ارسال یادآوری یا ارائه توصیه‌های شخصی به بینندگان کمک می‌کنند.

ابزارهای هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل محتوا در یوتیوب

اگر می‌خواهید در یوتیوب مانیتایز شوید، باید محتوای خود و روند رشد کانالتان را پیگیری کنید. ابزارهای زیر در این کار به شما کمک می‌کنند:

SocialBlade

این پلتفرم تجزیه‌وتحلیل آنلاین به شما بینش‌ها و اطلاعاتی مهم درباره عملکرد کانالتان ارائه می‌دهد. شما با ابزار SocialBlade قادر به پیگیری روند رشد و بررسی بازدیدهای خود هستید.

استفاده از هوش مصنوعی گوگل آنالیتیکس

با ادغام گوگل آنالیتیکس با کانال یوتیوبتان، شما قادر به پیگیری طیف وسیعی از اطلاعات مانند تعداد بازدیدها، زمان تماشا و جمعیت‌شناسی مخاطبانتان هستید. با این ابزار شما می‌توانید:

  • پیگیری رفتار مخاطبان: با Google Analytics تجزیه‌وتحلیل رفتار مخاطبان آسان می‌شود.
  • رشد کانالتان را زیر نظر داشته باشید: با توجه به تعداد مخاطبان و بازدیدهای ویدئوها، این ابزار به شما در بررسی رشد کانالتان کمک می‌کند.
  • بهینه‌سازی محتوا: اطلاعات این ابزار به شما در بهینه‌سازی محتوا (شناسایی موضوعات، قالب‌ها و سبک‌های مفید) کمک می‌کنند.
  • حسابرسی درآمد کسب‌شده: با راه‌اندازی ردیابی تجارت الکترونیک در Google Analytics، شما به اطلاعات مربوط به درآمد کانال، تبلیغات، فروش کالا و… دسترسی پیدا می‌کنید.
رشد کانال یوتیوب با هوش مصنوعی

تمامی ابزارهای هوش مصنوعی که در این قسمت معرفی کردیم با کمک در تولید محتوا به افزایش بازید یوتیوبتان به شما کمک می‌کنند. آیا می‌دانید چگونه؟

افزایش بازدید یوتیوب با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی باعث افزایش بازدید کانال شما از راه‌های زیر می‌شوند:

  • ابزارهای هوش مصنوعی با تجزیه‌وتحلیل کانال شما اطلاعاتی مهم درباره بازدیدها، مخاطبان و ایده‌های ویدئویی جدید به شما می‌دهند و باعث افزایش بازید کانالتان می‌شوند.
  • هوش مصنوعی، مرزهای زبانی را از بین می‌برد و با ارائه ترجمه‌ به تمامی زبان‌ها به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات پیچیده را به زبان دلخواه خود ترجمه کنند. حال شما از تمام دنیا مخاطب دارید و بازدیدتان افزایش میابد.
  • هوش مصنوعی با افزایش جذابیت بصری، مخاطبان زیادی را جذب و بازدیدها را با گذشت زمان افزایش می‌دهد.
  • علاوه‌بر جذابیت بصری، ابزارهای هوش مصنوعی با بهبود عناوین و نوشتن توضیحات برای ویدئوها، به افزایش مشترکین و بازدیدها کمک می‌کنند.

نکات نهایی برای استفاده مفید از هوش مصنوعی باهدف رشد کانال یوتیوب

یوتیوب قوانین سختی برای استفاده از هوش مصنوعی دارد! اگر روش صحیح این کار را نیاموزید، کسب درآمد را از سرتان بیرون کنید. ابزارهای زیادی مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به شما در تولید محتوا وجود دارند.

نکته‌ای مهم هنگام استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای رشد کانال یوتیوب وجود دارد: اجازه ندهید هوش مصنوعی جایگزین خلاقیت شما شود، بلکه از آن به‌عنوان یک کمک‌کننده و مکمل استفاده کنید.

فقط در این صورت قادر به ساخت یک کانال خوب، مانیتایز شدن و کسب درآمد هستید. اگر یک ویدئو دانلود و فقط با تغییراتی جزئی آن را در یوتیوب منتشر کنید، آیا انتظار مانیتایز شدن دارید؟!

 یوتیوب پاسخ تلاش شخصی شما برای تولید محتوا را با مانیتایز شدن می‌دهد. این موضوع را هنگام نقد درآمد یوتیوب و افزایش سابسکرابیرها فراموش نکنید. آیا شما تجربه‌ای در زمینه مانیتایز شدن با کمک هوش مصنوعی دارید؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید