کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

قابلیت های جدید تبلیغات گوگل ادز

قابلیت های جدید تبلیغات گوگل ادز

گوگل ادز هر روز بر قابلیت های تبلیغات گوگل اضافه می کند. روز به روز بازار تبلیغ در گوگل گرم تر و رقابتی تر می شود. گوگل با ارائه این قابلیت ها توانایی و کیفیت تصمیم گیری تبلیغ کنندگان را افزایش می دهد. در واقع با این قابلیت ها می توان شرایط و عملکرد تبلیغات را دقیق تر برآورد کرد و در نتیجه تصمیم مناسب تری گرفت. در این مقاله به قابلیت های جدید تبلیغات گوگل ادز که باید استفاده کرد، می پردازیم.

1- کیورد پلنر مرتبط ترین کلمات کلیدی را نشان می دهد.

کیورد پلنر به شما ایده های جدیدی برای انتخاب کلمات کلیدی می دهد. همچنین کمک می کند قیمت پیشنهادی مزایده را تخمین بزنید و برای کمپین های مبنی بر جستجوی خود برنامه ریزی کنید. کیورد پلنر برای اولین کلمات کلیدی که می خواهید به اکانت خود بیافزایید، ایده هایی پیشنهاد می دهد. این کلمات کلیدی پیشنهادی، با کلمات کلیدی اصلی حساب شما مرتبط خواهند بود. برای مثال اگر کلمه کلیدی اصلی شما (کفش) باشد، کیورد پلنر به شما کلمه ی کفش زنانه، کفش اسپرت و کفش چرم را پیشنهاد می کند. با افزودن کلمات پیشنهادی به کلمات کلیدی اصلی تبلیغات گوگل خود، می توانید جستجوی خود را گسترده تر کنید.

تبلیغات گوگل

برای اولویت بندی این کلمات کلیدی پیشنهادی، دو قابلیت دیگر هست که کمک می کنند کنترل خود را روی تبلیغات گوگل افزایش دهید.

  • فیلتر وبسایت: پیشنهاد کلمات کلیدی را محدود به محتوای وبسایت کنید. یعنی کلماتی پیشنهاد شوند، که به وبسایت مرتبط هستند.
  • حذف عنوان برند: کلماتی که شامل عنوان برند هستند پیشنهاد نشوند.

گوگل این قابلیت را برای کلمات انگلیسی فعال کرده و علام نموده تا پایان سال میلادی زبان های دیگر را نیز به آن اضافه می کند. پس اگر کسب و کاری دارید که می توانید از کلمات کلیدی انگلیسی در تبلیغات گوگل خود استفاده کنید، این قابلیت برای شما کارآمد است. ولی اگر مانند اغلب کسب وکارها مخاطب شما نیز به زبان فارسی جستجو میکند، باید منتظر بمانید.

مطالب مرتبط:

2- کلیک های همزمان در گوگل ادز (parallel tracking)

از پایان ماه میلادی گذشته، parallel tracking در تبلیغات گوگل الزامی شده. این قابلیت مخاطب را سریع تر به صفحه فرود تبلیغ می فرستد. به این ترتیب مخاطبان کمتری را به دلیل تاخیر در بارگزاری صفحه، از دست می دهید. این منجر به افزایش نرخ تبدیل مشتری و بهبود عملکرد تبلیغات گوگل می گردد.

بیشتر بدانید: تبلیغات یوتیوب

parallel tracking مشتری را از تبلیغ، مستقیماً به URL نهایی می رساند. همزمان کلیک هایی که این بین باید اتفاق بیافتد را نیز محاسبه می کند. بدون اینکه مخاطب لازم داشته باشد از آن صفحات عبور کند. باز شدن سریع تر سایت ها تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند و نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

تبلیغات گوگل

3- بدست آوردن مخاطب جدید برای تبلیغات گوگل

امروزه هیچ کدام از مشتریان شما قرار نیست تجربه ی خرید یکسانی داشته باشند. برخی افراد سریع و متمرکز خرید خود را انجام می دهند، و برای برخی این فرایند روزها به طول می انجامد. فرقی نمیکند که مشتری در کدام مرحله از سفر خود قرار دارد، همه انتظار دارند که تبلیغاتی که می بینند به آنچه می خواهند نزدیک باشند. به همین دلیل گوگل دو راه حل برای رسیدن به مشتریان درست، ارائه کرده است.

  • دسترسی به مخاطبان درون بازار: با این روش می توانید به مشتریانی که به صورت فعال در بازار محصولات و خدمات شما حضور دارند دستیابید.
  • جزئیات ویژگی های جمعیتی: با این روش مخاطبان تبلیغات گوگل خود را دقیق تر انتخاب می کنید. همچنین به بخش گسترده تری از جمعیت با وجه اشتراک به خصوص برسید.

کلام آخر

کدام یک از قابلیت های جدید تبلیغات گوگل گفته شده برای شما کاربردی خواهد بود؟ آیا تاکنون در تبلیغات گوگل احساس نیاز به هیچ یک از این موارد داشته اید؟ تجربیات خود را در استفاده از گوگل ادز با ما در بخش نظرات در میان گذارید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید