کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آشنایی با انواع تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

آشنایی با انواع تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

لازم نیست از محبوبیت اینستاگرام برایتان بگوییم و اینکه چقدر تبلیغ در این شبکه اجتماعی می تواند برای کسب و کارتان خوب باشد. حتماً خودتان می دانید که این شبکه یکی از محبوب ترین پلتفورم هایی است که افراد ساعت های زیادی را در روز  صرف گشتن در آن می کنند. از سال ۲۰۱۵ دیگر همه می توانند از طریق اکانت فیس بوک خود  را انجام دهند. از طریق این قابلیت شما کنترل تبلیغ خودتان، نحوه نمایش آن و اینکه تبلیغتان برای چه اشخاصی نمایش داشته باشد را خودتان مشخص میکنید. انواع تبلیغات اسپانسر اینستاگرام را در این مطلب باهم بررسی خواهیم کرد. برخلاف سایر تبلیغات اسپانسری و تبلیغات پولی شما مستقیماً از حساب خود شما منتشر می شود. مزیت این شیوه از تبلیغات در اینستاگرام این است که شما می توانید:

  • هزینه های خود را کنترل کنید
  • خیلی سریع و مستقل تبلیغ کنید
  • خیلی دقیق گزراش گیری کنید (همه چیز تحت کنترل است)
  • مخاطبان خود را خیلی دقیق هدف گزاری کنید

تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

انواع تبلیغات در اینستاگرام

از طریق تبلیغات اسپانسر اینستاگرام پنج نوع تبلیغ را میتوان در اینستاگرام فعال کرد:

تبلیغات عکسی

عکس ساده در ابعاد عکس های اینستاگرام است. این نوع از تبلیغات در اینستاگرام از نظر بصری ساده ترین نوع تبلیغات اسپانسر اینستاگرام هستند و برای راه اندازی آنها تنها به یک تصویر احتیاج دارید.

تبلیغات ویدیویی

اینستاگرام قبلاً محدودیت ۱۵ ثانیه ای را روی ویدیوهای خود اعمال می کرد اما اخیراً به ویدیوها ی ۶۰ ثانیه ای اجازه ی آپلود می دهد. بنابراین ۶۰ ثانیه فرصت دارید تا روی مخاطب خود در اینستاگرام تاثیر بگذارید.

تبلیغات چرخشی

یک تبلیغ چرخشی اینستاگرام می تواند بین دو تا ده تصویر یا/و ویدیو را در بربگیرد که کاربر می تواند با ورق زدن، همه را ببینند.

تبلیغات اسلایدی

تبلیغات اسلایدی اینستاگرام مانند تبلیغات ویدیویی هستند که مثل ویدیو در فید اینستاگرام کاربران نمایش داده می شوند. این تبلیغات از چند تصویر ثابت که به صورت اسلایدی نمایش داده می شوند ساخته می شود. می توانید به تبلیغات اسلایدی اینستاگرام خود متن و صدا اضافه کنید.

تبلیغات استوری

تبلیغات استوری اینستاگرام از جدیدترین نوع تبلیغات اینستاگرام به حساب می آیند که در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است. تبلیغات استوری اینستاگرام مانند اسنپ چت این امکان را به کاربران می دهد که تصاویر و ویدیوهای موقت خود را منتشر کنند. برندهای بزرگ نیز از این طریق می توانند کالا و خدمات خود را به نظر مشتریان خود برسانند.

کمپین های تبلیغات در اینستاگرام با چه اهدافی ساخته می شوند؟

  • افزایش آگاهی از برند Brand awareness
  • دسترسیReach
  • ترافیکTraffic
  • نصب برنامه App installs
  • مشارکت Engagement
  • نمایش های ویدیویی Video views
  • جذب سرنخ Lead generation
  • تبدیل Conversions

برای تبلیغ در اینستاگرام می توانید اهداف کمپین تبلیغاتی تبلیغات اسپانسر اینستاگرام مورد نظر خودتان را انتخاب کنید. این ها اهداف بالقوه کمپین ها و تبلیغات در اینستاگرام هستند که می توانید از میان لیستی از اهداف انتخابشان کنید. این انتخاب را بی اهمیت ندانید چرا که تاثیر زیادی روی تبلیغات اینستاگرام و نحوه بهینه سازی و کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام آنها دارد. برای مثال، اگر هدف شما ترغیب کاربران به دیدن ویدیو شماست، احتمالاً اینکه چند نفر روی تبلیغ شما کلیک کنند برایتان اهمیتی ندارد.

  • افزایش آگاهی از برند Brand awareness

این هدف برای مواقعی است که شما می خواهید آگاهی و توجه به کسب و کار، محصولات، اپلیکیشن، یا خدمات خود را افزایش دهید. هر هدفی که به افزایش آگاهی کاربران نسبت به برند و کسب و کار شما منجر شود زیر مجموعه این هدف قرار میگیرد. این اهداف به شکل تبلیغات تصویری، ویدیویی، چرخشی، اسلایدی و تبلیغات استوری انجام می شود.

  •  دسترسی Reach

با این هدف هم می توانید آگاهی نسبت به محصولات، اپلیکیشن و خدمات خود را افزایش دهید. این اهداف تمامی تبلیغات اینستاگرامی را تحت تاثیر قرار می دهد. دسترسی نسبت به افزایش آگاهی از برند این تفاوت را دارد که به شما اجازه می دهد به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید در صورتی که در آگاهی برند مخاطبان تبلیغ شما دقیق تر هدف گزاری شده اند و احتمال اینکه کاربران به تبلیغ و برند شما واکنش نشان دهند بیشتر است.

  •  ترافیک Traffic

کمپین های تبلیغات در اینستاگرام با این هدف کاربران را به بازدید از وبسایت شما تشویق میکند. همچنین می توانید برای ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان خود کمپینی با این هدف راه اندازی کنید. برای این کار از همه تبلیغات اسپانر اینستاگرام میشود استفاده کرد.

  •  نصب اپلیکیشن App installs

این کمپین با هدف ترغیب کاربران به نصب اپلیکیشن شما برنامه ریزی شده اند. شما می توانید از تمامی تبلیغات اینستاگرام برای رسیدن به این هدف و تشویق افراد به نصب اپلیکیشن خود استفاده کنید.

  • مشارکت Engagement

مشارکت هدف دیگری است که از طریق آن می توانید پیشنهادات ویژه ی خود را ترویج دهید. این کمپین ها همچنین به ترویج اکانت اینستاگرام و پست های کمک می کنند. تبلیغات عکسی، ویدیویی و اسلایدی گزینه های شما هستند تا از طریق آن میزان مشارکت راافزایش دهید.

  • نمایش های ویدیویی Video views

اگر یک تبلیغ ویدیویی، چرخشی و تبلیغات استوری را راه اندازی کرده اید، می توانید از این هدف برای افزایش بازدید ویدیو خود استفاده کنید. این هدف در افزایش آگاهی از برند و محصول شما تاثیر بسزایی دارد.

  • جذب سرنخ  Lead generation

انواع تبلیغات اسپانسر اینستاگرام با این هدف به شما کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد کاربرانی که تبلیغ شما را می بینند و برایشان جذاب است بدست آورید. با دریافت این اطلاعات می توانید در آینده روی آنها بازرایابی انجام دهید و برای رسیدن به این هدف از تمامی انواع تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید.

  • تبدیل Conversions

این هدف گزینه ای مناسب برای کسب وکارهای اینترنتی است که می خواهند فروش خود را افزایش دهند. اگر می خواهید تبلیغ خود را برای افرادی که فعالیت خاصی روی اپلیکیشن شما انجام داده اند بهینه کنید و Facebook SDK را نصب کرده اید می توانید تبدیل را هدف کمپین تبلیغات در اینستاگرام خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که: اگر می خواهید از این هدف استفاده کنید باید فیسبوک پیکسل را روی وبسایت خود نصب کنید. اگر هنوز نصب نکرده اید پیامی دریافت می کنید که به شما اطلاع می دهد باید آن را نصب کنید.

اگر به این نتیجه رسیده اید تبلیغات اسپانسر اینستاگرام می تواند برای کسب و کارتان سودآور باشد، ابتدا باید به هدف خود برای راه اندازی کمپین ها فکر کنید و ببینید کدام یک از انواع تبلیغات اسپانسر اینستاگرام می تواند شما را به هدفی که می خواهید برساند. بعد می توانید وارد عمل شوید. افراک در این مسیر به شما کمک میکند. کافی است در سایت درخواست مشاوره بدهید و ما در کمترین فرصت با شما تماس خواهیم گرفت.

آشنایی با انواع تبلیغات اسپانسر اینستاگرام
لازم نیست از محبوبیت اینستاگرام برایتان بگوییم و اینکه چقدر تبلیغ در این شبکه اجتماعی می تواند برای...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید