کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

چگونه بهترین دیسکریپشن را برای ویدیو یوتیوب بنویسیم؟ 

چگونه بهترین دیسکریپشن را برای ویدیو یوتیوب بنویسیم؟ 

نوشتن  دیسکریپشن برای ویدیوی یوتیوب همیشه ایده‌ی خوبی بوده، چون به مردم کمک می‌کند تا محتوای شما را بشناسند، ارزش آن را درک کنند و در نتیجه لذت بیشتری از تماشای ویدیوی شما ببرند. شما حتی می‌توانید کلمات کلیدی را در  دیسکریپشن ویدیوی خود بنویسید و این‌گونه در صفحات جستجو بیشتر دیده شوید. اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه بهترین  دیسکریپشن را برای ویدیو یوتیوب‌ بنویسید، تا انتهای مطلب با افراک همراه باشید. مجموعه افراک سالیان زیادی است در زمینه تبلیغ در یوتیوب و کسب درآمد از آن فعالیت دارد.

انواع  دیسکریپشن برای ویدیو یوتیوب

به طور کلی دو نوع دیسکریپشن برای ویدیو یوتیوب وجود دارد:

۱.  توضیحات کانال یوتیوب

توضیحات کانال متنی است که در صفحه اصلی کانال شما قرار دارد. این متن به بینندگان کمک می‌کند تا بدانند قرار است چه انتظاراتی از محتوای کانال شما داشته باشند و اصلا چرا باید عضو کانال یوتیوب شما بشوند.

مطلب مرتبط

آموزش یوتیوبر شدن ـ چگونه یوتیوبر شویم؟

۲. توضیحات ویدیوی یوتیوب

توضیحات ویدیو متن زیر هر ویدیو است و به بینندگان کمک می‌کند تا متوجه محتوای ویدیوی شما بشوند و تصمیم بگیرند که آن را تماشا کنند یا خیر. هم‌چنین می‌تواند شامل لینک‌ها و اطلاعات اضافی مربوط به ویدیوی شما باشد.

مطلب مرتبط

چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟

نکات نوشتن  دیسکریپشن ویدیو یوتیوب

۱. از کلید واژه‌های مناسب برای موتور جستجوی یوتیوب استفاده کنید.

آیا می‌دانید دقیقا کدام کلمات کلیدی برای پیدا کردن ویدیوی شما به درد می‌خورد؟ اگر می‌دانید‌، همان عبارت‌ها و کلمات را به توضیحات ویدیوی خود اضافه کنید. این کار به یوتیوب کمک می‌کند تا ماهیت ویدیوی شما را مشخص کند و آن را در صفحه‌های جستجوی درست نمایش بدهد. اگر کلمات کلیدی را در عنوان و  دیسکریپشن ویدیو به کار ببرید، ممکن است ویدیوهای شما در جایگاه بالاتری قرار بگیرند.

اما به یاد داشته باشید که باید کلمات کلیدی محدودی به دیسکریپشن شما اضافه شوند، نه این که هزارتا کلمه را باهم در توضیحات ویدیو جا بدهید. خلاصه‌ی هر ویدیو باید طبیعی و واقعی باشد.

مطلب مرتبط

راهنمای جامع انتخاب کلمه کلیدی مناسب

۲. روی ۱۰۰ کاراکتر اول تمرکز کنید.

یوتیوب هیچ وقت کل  دیسکریپشن ویدیو را نشان نمی‌دهد، حداقل نه به طور خودکار. شما می‌توانید چند ساعت صرف نوشتن  دیسکریپشن ویدیوی خود کنید، اما از آن‌جایی که فقط بخش کوچکی از نوشته‌های شما نمایش داده می‌شود، بهتر است بیشتر وقت خود را صرف چند جمله‌ی اول کنید. بقیه‌ی دیسکریپشن زمانی نشان داده می‌شوند که بیننده بر روی «ادامه مطلب» (Show me more) کلیک کند.

مطلب مرتبط

۲۰ مورد از پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب تا به الان

متاسفانه، بسیاری از بینندگان روی این گزینه کلیک نمی‌کنند. برای همین هم بهتر است که اطلاعات اصلی را در ۱۰۰ کلمه‌ی اول جا بدهید، اطلاعاتی مانند:

  • ایده‌ی اصلی ویدیو
  • کلمات کلیدی مربوطه
دیسکریپشن ویدیو یوتیوب

۳. از کل محدودیت کلمات استفاده نکنید.

آیا می‌دانستید که باکس دیسکریپشن یوتیوب تا ۵۰۰۰ کاراکتر ظرفیت دارد؟ معمولا کسی این همه کلمه نمی‌نویسد و هیچ بیننده‌ای هم تمایلی به خواندن همچین متن بلندی ندارد. هرچه باشد‌، بیننده در درجه اول فقط آمده که ویدیو را تماشا کند.

حالا سوال پیش می‌آید که: اندازه‌ی ایده‌آل برای توضیحات زیر هر ویدیو چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال یک جواب دقیق نداریم، اما به محض جواب دادن دو سوال زیر، دیگر لازم نیست بیشتر بنویسید:

  • بیننده‌ها چه انتظاراتی از ویدیو دارند و باید درباره‌ی ویدیو چه چیزهایی بدانند
  • اطلاعات مربوط به ویدیو

مطالب مرتبط

اضافه شدن قابلیت Research به یوتیوب

۴. یک توضیح دقیق بنویسید.

تا به حال شده دیسکریپشن ویدیویی را بخوانید که اصلا هیچ ربطی به خود ویدیو نداشته باشد؟ احتمالا در این‌جور مواقع تا خود ویدیو را پلی نکردید، نفهمیدید که موضوع ویدیو از چه قرار بود.

شاید کاربرانی که از قبل ویدیوهای شما را دنبال می‌کردند بدانند رویه‌ی ویدیوهای شما از چه قرار است، اما کاربرانی که جدید هستند و هیچ شناختی نسبت به ویدیوهای شما ندارند تکلیف‌شان چیست؟ کاربران جدید باید بتوانند محتوای یک ویدیو را فقط با خواندن عنوان و توضیحاتش بفهمند.

راه‌حل ساده است: از کلمات طولانی و سخت استفاده نکنید. شما می‌توانید در عین جالب و جذاب نوشتن دیسکریپشن، آن‌ها را بر مبنای عنوان و محتوای ویدیو بنویسید.

۵. از برچسب‌های زمانی استفاده کنید.

اگر ویدئوی شما بیشتر از ۲۰ دقیقه است، ممکن است همه‌ی بینندگان حوصله‌ی دیدن کل ویدیو را نداشته باشند. خوشبختانه، یوتیوب به صورت اتوماتیک ویدیو را به بخش‌هایی تقسیم می‌کند تا بینندگان بتوانند از ویدیو هر بخشی که دوست دارند را تماشا کنند و خسته نشوند.

بهتر است در توضیحات هم برچسب‌های زمانی را بنویسید تا اگر کسی اول به جای ویدیو توضیحات را خواند، بداند قضیه از چه قرار است. وقتی یک نفر روی یکی از برچسب‌های زمانی کلیک می‌کند، ویدئو به بخش مربوطه منتقل می‌شود.

۶. به توضیحات ویدیویی خود لینک اضافه کنید.

بعد از این که بخش بیشتری از توضیحات خود را نوشتید، چند لینک هم اضافه کنید. این لینک‌ها باید افراد را به ویدیوها یا وب‌سایت‌هایی هدایت کنند که به محتوای ویدیوی شما مربوط هستند تا از این طریق تجربه‌ی قشنگ‌تری را برای بیننده رقم بزنند.

شما می‌توانید بیننده را به سمت موضوعات زیر هدایت کنید:

  • یک ویدیوی دیگر از کانال یوتیوب خودتان
  • لینک‌های تحقیقاتی که از محتوای ویدیوی شما پشتیبانی می‌کنند، مانند تحقیقات و مقاله‌های مختلف
  • لینک‌هایی که به بینندگان امکان خرید محصولات ذکر شده در ویدیوی شما را بدهد
  • لینک رسمی یوتیوب شما
  • پروفایل‌های سایر رسانه‌های اجتماعی شما

افزایش بازدید و سابسکرایبر کانال یوتیوب با انجام تبلیغات در یوتیوب

شروع تبلیغ

۷. توضیحات منحصر به فرد و جذابی بنویسید.

اکثر مردم تلاش می‌کنند تا محتوای جدید و خاص خودشان را در یوتیوب ایجاد کنند، اما این قانون فقط برای خود ویدیو صدق نمی‌کند. اگر توضیحات یک ویدیو را مرتبا کپی و پیست کنید، محتوا تکراری می‌شود و در واقع هدف نوشتن توضیحات، از بین می‌رود.

درضمن، نمی‌شود که با کانالی که محتوای تکراری می‌گذارد کسب درآمد از یوتیوب کرد. زمانی که تصمیم می‌گیرید با یوتیوب همکاری کنید، همه چیزتان از جمله توضیحات هر ویدیو بررسی می‌‌شود.

توضیحات ویدیو یوتیوب

۸. از بی‌حرمتی، نفرت‌پراکنی و لینک‌های هرز دوری کنید.

حالا که می‌دانید یوتیوب توضیحات ویدیوهای شما را بررسی می‌کند، سعی کنید از کلماتی استفاده کنید که باعث شود مردم احساس امنیت کنند. با خواندن و پیروی از دستورالعمل‌های جامع Youtube متوجه می‌شوید که باید از ناسزا گفتن و بی‌حرمتی، نفرت‌پراکنی میان مردم و لینک‌های هرز و اسپم دوری کنید.

قالب توضیحات ویدیو برای یوتیوب باید چگونه باشد؟

اگر برایتان سخت است که توضیحات هر ویدیو را از اول بنویسید، اصلا نگران نباشید. ما یک الگوی کلی برای نوشتن هر ویدیو به شما نشان می‌دهیم:

  • بخش اول: ویدیوی خود را توصیف کنید (یادتان نرود که کلمات کلیدی را هم اضافه کنید)
  • بخش دوم: به بینندگان بگویید که قرار است چه چیزی را در کانال شما تماشا کنند (لینک ویدیوها را اضافه کنید)
  • بخش سوم: لینک کانال یوتیوب خود را پیست کنید
  • بخش چهارم: لینک‌های مهم دیگر را اضافه کنید (وب‌سایت، کانال‌ها، رسانه‌های اجتماعی و غیره)
  • بخش پنجم: ایجاد برچسب زمانی
  • بخش ششم: اضافه کردن هشتگ‌‌های یوتیوب

به شما تبریک می‌گوییم. حالا می‌توانید پست خود را منتشر کنید.

مطلب مرتبط
بهترین یوتیوبرهای جهان با بیشترین تعداد سابسکرایبر

سخن پایانی

اضافه کردن توضیحات برای ویدیوی یوتیوب راحت‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید. فقط نکاتی که ما پیشتر گفتیم را دنبال کنید و به جای این که فقط بر روی نوشتن هرچه بیشتر تمرکز کنید، ببینید بیننده از کانال شما و محتوای شما چه انتظاری دارد و آن انتظارات را برآورده کنید. به همین راحتی!

چگونه بهترین دیسکریپشن را برای ویدیو یوتیوب بنویسیم؟ 
نوشتن  دیسکریپشن برای ویدیوی یوتیوب همیشه ایده‌ی خوبی بوده، چون به مردم کمک می‌کند تا محتوای شما را...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید