کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

راهنمای بهینه سازی گوگل ادز با آنالیتیکس

راهنمای بهینه سازی گوگل ادز با آنالیتیکس

اگر با هر کمپینی که راه‌اندازی می‌کنید نتیجه دلخواه‌تان را نمی‌گیرید، به این خاطر است که از اشتباهات گذشته‌تان درس نگرفتید! برخی اوقات همه‌چیز را به درستی و با دقت پیش می‌بریم و اصلا فکرش را هم نمی‌توانیم بکنیم که یک جای کار می‌لنگد! اینجاست که آمار و ارقام و تحلیل‌ها به کمک‌مان می‌آیند. آنالیتیکس می‌تواند به بهبود عملکرد شما در گوگل ادز و کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌کنید، کمک قابل توجهی کند. جالب است بدانید که می‌توانید عملکرد گوگل ادز را هم در گوگل آنالیتیکس ارزیابی کنید. در این مطلب نحوه بهینه سازی گوگل ادز با گوگل آنالیتیکس را به شما آموزش می‌دهیم. با افراک همراه باشید.

یکی از امکانات گوگل ادز، تبلیغ در یوتیوب است که برای انجام آن می توانید از کارشناسان افراک راهنمایی بگیرید. یوتیوب یکی از سایت‌های پربازدید جهان است که کاربران زیادی در آن ویدئو آپلود کرده و درآمد کسب می‌کنند.

تحلیل عمیق‌تر گوگل ادز با معیارهای آنالیتیکس

برای این که بتوانید عملکردتان در گوگل ادز بهتر و حرفه‌ای‌تر کنید و به تحلیل‌های عمیق‌تری بپردازید، مراحل زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

  • تراکنش‌های تجارت الکترونیک و اهداف تکمیل شده‌تان را وارد آنالیتیکس کنید.

اگر اهداف شخصی‌سازی شده‌تان را در گوگل آنالیتیکس وارد و اندازه‌گیری کنید، می‌توانید تحلیل بهتر و دقیق‌تری از عملکردتان داشته باشید. در نهایت اهداف گوگل ادز خود را با توجه به نتایج به دست آمده از آنالیتیکس، بهینه سازی کنید.

  • از مواردی که باید مجددا بازاریابی شوند، لیست شخصی‌سازی شده‌ای بسازید.

براساس اهداف تکمیل شده، صفحات بازدید شده یا دیگر بخش‌های گوگل آنالیتیکس، لیست کاملا مشخصی از مواردی که نیاز به بازاریابی مجدد دارند را مشخص کنید.

  • برای این که بتوانید به صورت خودکار کاربران سایت‌تان که احتمال تبدیل آن‌ها زیاد است را شناسایی و گروه‌بندی کنید، از Smart List استفاده کنید.

با کمک این قابلیت از آنالیتیکس می‌توانید به کاربرانی که با سایت شما درگیر شده‌اند ولی هنوز تبدیل نشده‌اند دست پیدا کنید. این کار بدون زحمت و دخالت شما انجام می‌شود و دیگر نیازی به شناسایی تک تک کاربران توسط شما و طبقه‌بندی و بخش‌بندی آن‌ها به صورت انفرادی نخواهد بود.

  • کدام کمپین گوگل ادز، کلمه کلیدی یا تبلیغات، تعامل بیشتری به صورت On-site برای شما فراهم می‌کند؟

تبدیل‌ها فقط بخشی از داستان را برای شما بازگو می‌کنند؛ گوگل آنالیتیکس تحلیل مفصل‌تری از چگونگی درگیر شدن کاربر با سایت‌تان و کلمه کلیدی‌ای که آن‌ها را به سایت شما می‌آورد (یا نمی‌آورد!)، در اختیارتان می‌گذارد.

درک این موارد می‌تواند به بهبود تلاش‌ها و عملکرد شما در راستای تبلیغات و بازاریابی کمک کند.

  • برای این که بدانید کدام کلمه کلیدی‌ها کاربر جدید به سایت‌تان هدایت می‌کند، بخش « New Session» را بررسی و نظارت کنید.

بررسی کاربران جدیدی که از گوگل ادز به شما اضافه می‌شوند، به شما می‌آموزد که چگونه برروی تلاش‌های بازاریابی‌تان متمرکز شوید. کلمه کلیدی‌هایی که می‌توانید از آن نتیجه بهتری بگیرید در این بخش شناسایی می‌شوند و می‌توانید تمرکزتان را معطوف به آن موارد کنید.

یکی از مهم‌ترین موضوعات، مرتبط با کمپین‌های گوگل، نحوه اتصال آنالیتیکس به گوگل ادز می‌باشد. در مطلب “چطور گوگل آنالیتیکس را به گوگل ادز (ادوردز) وصل کنیم؟” به بررسی این موضوع پرداختیم.

بهینه سازی گوگل ادز با آنالیتیکس

عملکرد بهتر کمپین‌ها با آنالیتیکس

برای این که بتوانید عملکردتان در GOOGLE ADS را به دقت تحلیل و بررسی کنید، بهتر است از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. برای این کار، اقدامات زیر را حتما انجام دهید.

  • تبلیغات‌تان را Auto-tag کنید.

تبلیغاتی که Auto-tag بشوند، آمار و ارقام دقیق‌تری برای تحلیل در آنالیتیکس ارائه می‌دهند. شما می‌توانید مخاطبین خود را با دقت و کیفیت بهتری نسبت به قبل بررسی و نظارت کنید.

مطلب مرتبط

۱۰ نکته برای تبلیغات در گوگل

  • رفتارها را بخش‌بندی کنید تا درک بهتری از مخاطب هدف‌تان در گوگل ادز به دست آورید.

برای این کار بهتر است برای هر نوع از کاربر، لندینگ پیج (صفحه فرود) و پیام مخصوص در سایت‌تان به جا بگذارید تا آن‌ها را در سایت خود نگه دارید و در نهایت به یک مشتری تبدیل‌شان کنید. البته خاطرتان باشد که برای این کار باید حتما مخاطب هدف خود را به درستی شناسایی کرده باشید و رفتار آن در سایت را مورد بررسی قرار داده باشید.

  • ابعاد ثانویه (Secondary dimensions) گوگل آنالیتیکس را در گزارشات گوگل ادز پوشش بدهید.

ابعاد ثانویه گوگل آنالیتیکس به شما در درک این که کدام کلمه کلیدی، جایگذاری‌ها و دستگاه‌ها کاربران بهتر و باکیفیت‌تری را به سمت سایت شما هدایت می‌کند، کمک بسیاری می‌کند. این بخش از گزارشات گوگل آنالیتیکس را جدی بگیرید و در فرایند بازاریابی و استراتژی‌گذاری‌تان از آن استفاده کنید.

  • از ابعاد ثانویه گوگل ادز در گزارشات گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

آمار و ارقام ویژه در گوگل ادز را با کمک گزارشات مورد علاقه‌تان از آنالیتیکس پیدا کنید. یادتان باشد که حتما آمار و ارقامی که به بهتر شدن عملکردتان کمک می‌کند را مورد توجه قرار دهید. منظور از گزارشات مورد علاقه‌تان همان‌هایی است که در نهایت به فروش یا تعامل بیشتر در سایت‌تان منجر می‌شود. بهتر است تمرکزتان را بیشتر از پیش بر روی این موارد معطوف کنید.

مطلب مرتبط

استفاده از انواع افزونه‌های گوگل ادز برای تبلیغات بهتر!

  • از Benchmarking برای مقایسه نحوه نمایش سایت‌تان استفاده کنید.

به‌روزترین امکانات صنعت فعالیت خود را با Benchmarking دریابید و نسخه دسکتاپ و موبایل سایت‌تان را با هم مقایسه کنید. سعی کنید جایگاه خود در رقابت با بقیه هم‌مسیرهایتان و کسب‌و‌کارهای رقیب‌را شناسایی کنید و نقطه ضعف‌های خود را پیدا کنید.

به عنوان مثال اگر عملکردتان در نحوه نمایش سایت با گوشی‌های همراه ضعیف است، حتما به آن اهمیت بدهید و برای آن به فکر چاره باشید. خیلی از کاربران این روزها فقط از تلفن همراه برای پیش‌برد کارهایشان استفاده می‌کنند. در نتیجه بهتر است همه شرایط برای کاربران‌تان مهیا باشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ افراک یکی از آژانس‌های تبلیغات آنلاین است که تبلیغات کلیکی، تبلیغات بنری گوگل و تبلیغات دیگر را می‌توانید به این مجموعه بسپارید.

کلام آخر

شما می‌توانید برای بهبود عملکردتان در کمپین‌هایی که راه‌اندازی می‌کنید و تبلیغات گوگل که برگزار می‌کنید و کلمه‌کلیدی‌هایی که برای سایت‌تان انتخاب می‌کنید، از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس به شما نشان می‌دهد که هر کدام از تلاش‌های شما چه نتیجه‌ای را در بر داشته و در نهایت چگونه می‌توانید آن‌ها را بهبود ببخشید. در نتیجه، زمانی که گوگل ادز را به گوگل آنالیتیکس متصل کنید و از قابلیت‌های مختلف گوگل آنالیتیکس با دقت و هوشمندی بیشتری برای تحلیل عملکردتان در گوگل ادز استفاده کنید، پیشرفت بیشتر و بهتری خواهید داشت.

به عنوان مثال، با استفاده از بنچ‌مارک کردن می‌توانید عملکردتان در نحوه نمایش سایت با موبایل و کامپیوتر را ارزیابی کنید. هم‌چنین با کمک ابعاد ثانویه در گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز می‌توانید تحلیل دقیق‌تری از تلاش‌هایتان و دیتای به‌دست آمده از آن داشته باشید.

شما چه روش بهتری برای بهینه سازی گوگل ادز می‌شناسید که گوگل آنالیتیکس می‌تواند عنصر اصلی آن باشد؟ در بخش نظرات برای ما و دیگر همراهان افراک بنویسید.

راهنمای بهینه سازی گوگل ادز با آنالیتیکس
اگر با هر کمپینی که راه‌اندازی می‌کنید نتیجه دلخواه‌تان را نمی‌گیرید، به این خاطر است که از اشتباهات...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید