کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

راهنمای دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

راهنمای دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

مؤسسات مهاجرتی به کمک دیجیتال مارکتینگ می‌توانند مشتریان جدیدی را از پلتفرم‌های مختلف مانند گوگل جذب کنند. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسب به موسسات مهاجرتی کمک می‌کند تا نگرانی‌ای در مورد پیدا کردن مشتریان نداشته باشند. ۶۵% از مؤسسات مهاجرتی سهم بزرگی از بودجه خود را به دیجیتال مارکتینگ اختصاص می‌دهند. بیشتر این سهم صرف توسعه یک وبسایت با دسترسی راحت و چیدن برنامه‌های بازاریابی محتوایی می‌شود تا مشتریان واقعی بیشتری پیدا شوند. در این مطلب از آژانس تبلیغات آنلاین افراک به طور مفصل درباره دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی توضیح می‌دهیم.

موسسات مهاجرتی موفق با دیجیتال مارکتینگ

امروزه، پیش‌نیاز مؤسسات مهاجرتی داشتن یک وبسایت قوی است چون اکثر مشتریان قبل از تماس با آن‌ها به صورت آنلاین در این مورد تحقیق می‌کنند. طراحی وبسایت شما تا ۹۴% روی برداشت‌های اولیه بازدیدکنندگان تأثیر می‌گذارد. بنابراین اختصاص دادن زمان و منابع کافی در ایجاد یک وبسایت برای مؤسسات مهاجرتی که به بهترین نحو نماینده برند آن‌ها باشد مهم و ضروری است. فقط در این صورت است که می‌توانید روی توسعه یک استراتژی بازاریابی آنلاین تمرکز کنید.

چطور با دیجیتال مارکتینگ باعث موفقیت موسسه مهاجرتی می شود؟

به طور کلی رقابت بین موسسات مهاجرتی بسیار شدید است پس یک استراتژی قوی دیجیتال مارکتینگ منجر به رتبه‌بندی بهتر در موتور‌های جستجو، افزایش سود، افزایش نرخ تبدیل و جذب مشتریان جدید می‌شود. این امر به افزایش آگاهی از برند در سطح گسترده کمک می‌کند که نمی‌توان با تکنیک‌های بازاریابی سنتی مانند چاپ تبلیغات در روزنامه‌ها به چنین سطحی رسید. وقتی درباره بازاریابی دیجیتال برای مؤسسات مهاجرتی صحبت می‌کنیم، منظورمان انجام تبلیغات دیجیتالی، تولید محتوا و موفقیت در رتبه‌بندی موتور‌های جستجو است تا مشتریان بالقوه جذب شوند. این امر به شما کمک می‌کند تا در فضای رقابتی موفق عمل کنید و در دنیای دیجیتالی امروزی پیشرفت داشته باشید.

جالب است بدانید: چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

رتبه‌بندی بالا در نتایج موتور‌های جستجو یکی از بهترین راه‌ها برای جذب بازدیدکنندگان جدید و افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) است. مثلاً شرکت Moz یک راهنمای سئو دارد که بیش از پنج سال به صورت آنلاین در دسترس بوده و تا حالا بیش از سه میلیون بازدید داشته است. این امر دو نکته را نشان می‌دهد: اول این که روش دیجیتال مارکتینگ همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوم تا زمانی که به طور منظم اصلاحات لازم انجام بگیرند و وبسایت در موقعیت بهتری در رتبه‌بندی قرار بگیرد، جا برای پیشرفت و افزایش ترافیک وجود دارد. حال بیایید به اصول اولیه مورد نیاز برای راه‌اندازی آنلاین خدمات مؤسسات مهاجرتی نگاهی بیندازیم.

دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

مرحله اول: طراحی وبسایت کارآمد

داشتن یک وبسایت باکیفیت و کاربردی، پایه و اساس فعالیت شما به صورت آنلاین است. بدون یک وبسایت کاربرپسند و بهینه، بازدیدکنندگان کمتری جذب خواهند شد. ۸۶% از مشتریان احتمالی برای یافتن مؤسسات مهاجرتی به گوگل مراجعه می‌کنند. وبسایت شما یک فرصت عالی برای ارتباط با مشتریان، ارائه توضیحات لازم درباره خدمات و غیره را فراهم می‌کند.

  • نظرات و بررسی‌ها

آخرین باری که کالایی را بدون خواندن نظرات مشتریان خریداری کردید چه زمانی بود؟ تقریباً از هر 10 مشتری، 9 نفرشان نظرات را قبل از خرید آنلاین می‌خوانند. اعتماد یکی از مهم‌ترین عواملی است که مشتریان به هنگام انتخاب مؤسسه مهاجرتی به دنبالش می‌گردند. توجه به نظرات مشتریان در این حوزه اهمیت بالایی دارد چون اغلب مشتریان احتمالی هیچ اطلاعات و تخصصی در زمینه مهاجرت ندارند. با توجه به رقابت شدیدی که بین موسسات مهاجرتی وجود دارد، استفاده از وبسایت جهت نمایش نظرات مثبت مشتریان ضروری است.

  • خدمات

با ارائه توضیحات لازم درباره خدمات خود به بازدیدکنندگان وبسایت کمک کنید. افزودن صفحاتی با اطلاعات کامل راهی عالی برای نشان دادن زمینه‌های تخصصی شما هستند و به کاربران این امکان را می‌دهند که موسسه مهاجرتی شما را ارزیابی کنند. سعی کنید در پایین صفحات مربوط به خدمات، پاسخ به سؤالات متداول را بگنجانید تا کاربران با شرایط لازم آشنا شوند و ببینند آیا مؤسسه شما قابلیت کافی برای رسیدگی به پرونده آن‌ها را دارد یا خیر. نه تنها FAQ برای بهبود تجربه کاربران شما مفید است، بلکه رتبه وبسایت را در موتور‌های جستجو بالا می‌برد.

موتور‌های جستجو بر مبنای ارائه پاسخ به سؤالاتی که کاربران تایپ می‌کنند عمل می‌کنند. مثلاً اگر کلمات کلیدی را بررسی کرده‌اید و می‌دانید جمله «آیا استخدام یک وکیل مهاجرتی ارزشش را دارد؟» سؤال بسیاری از مشتریان است، دقیقاً همین جمله را به همراه پاسخ آن در وبسایت خود قرار دهید. عملاً با این اقدام، وبسایت شما برای کاربری که چنین سؤالی را تایپ کرده است نشان داده می‌شود.

به یاد داشته باشید که زبان سایت شما باید ساده و گویا باشد. از اصطلاحات تخصصی حقوقی بیش از حدی که ممکن است کاربران را گیج کند استفاده نکنید، محتوای متن باید ساده و قابل درک برای عموم مردم باشد.

  • اختصاص یک بخش برای معرفی

حتماً در وبسایت خود یک صفحه یا بخشی را به سوابق و موفقیت‌های تیم خود اختصاص دهید. در کل مؤسسات مهاجرتی می‌توانند برای مشتریان بالقوه ترسناک به نظر برسند، پس اضافه کردن تصاویر اعضای مؤسسه می‌تواند تا حدودی استرس مخاطبان را کم کند. همچنین به اشتراک گذاشتن تجربیات و مطالعات درباره پرونده‌های موفق می‌تواند سطح اعتماد و اطمینان را بالا ببرد.

دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

مرحله دوم: تعیین یک برنامه بازاریابی

حال که یک وبسایت سازمان یافته و کاربردی دارید باید به فکر داشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال سالم و سودمند باشید. یکی از راه‌های انجام این کار، توسعه شاخص کلیدی عملکرد (KPI) بازاریابی است. این شاخص بخش جدایی ناپذیر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای موسسات مهاجرتی است چون نشان می‌دهد که چقدر به اهداف خود نزدیک شده‌اند و تا چه حد در مسیر تعیین شده پیشرفت کرده‌اند.

نمونه‌هایی از KPI بازاریابی برای موسسات مهاجرتی عبارتند از:

  • نرخ تبدیل صفحه فرود (لندینگ پیج)
  • بازاریابی هزینه به ازای هر کلیک  (cpc)
  • هزینه جذب مشتریان جدید
  • ترافیک وبسایت
  • عملکرد بازاریابی ‌ایمیلی
  • مشارکت در رسانه‌های اجتماعی
  • بازگشت هزینه تبلیغات  (ROAS)

مطلب مرتبط: اهمیت بهینه‌سازی ROAS یا بازگشت هزینه تبلیغ گوگل

با این که KPI‌های متنوعی وجود دارند، آن چه که اهمیت دارد این است که از معیار‌هایی برای ردیابی میزان پیشرفت خود در رسیدن به اهداف کمپین بازاریابی استفاده کنید. شاخص‌های کلیدی عملکرد ثابت نیستند. با بررسی‌های منظم مشخص می‌شود که آیا همچنان برای کسب و کار شما مفید هستند یا خیر و اگر لازم باشد می‌توانید آن‌ها را مطابق نیازمندی‌های خود تغییر داده و تنظیم کنید. بسته به اهداف موردنظرتان، شاخص‌های کلیدی عملکرد را می‌توان به صورت هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه محاسبه کرد.

مرحله سوم: بهینه سازی و سئو سایت

سئو یا همان بهینه‌سازی موتور جستجو، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است که به مؤسسه مهاجرتی شما کمک می‌کند تا در جستجو‌های گوگل نمایش داده شود. اصل اساسی سئو ساده است و آن هم به حداکثر رساندن حضور آنلاین وبسایت شماست. نمونه‌هایی از استراتژی‌هایی که می‌توانند سئو را تقویت کنند عبارتند از: بهینه‌سازی داخلی و خارجی صفحه، تولید محتوا، سرعت بالای بارگذاری صفحه، تصاویر بهینه‌سازی شده، بخش وبلاگ به‌روز شده و لینک‌های خروجی.

بهتر است بدانید: بهترین ابزارهای سئو داخلی سایت

هرچه رتبه وبسایت شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل بالاتر باشد، احتمال این که مشتریان بالقوه روی سایت شما کلیک کنند بیشتر می‌شود. اولین صفحه‌ای که در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود، ۳۳% شانس کلیک دارد. یک استراتژی سئوی مناسب می‌تواند به افزایش شانس وبسایت شما برای ظاهر شدن در صفحه اول نتایج گوگل کمک کند.

دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی
  • پیمایش آسان در وبسایت

وجود یک منوی سازماندهی شده در فضای آنلاین شرکت شما، ضروری است. این موضوع به راحتی ممکن است نادیده گرفته شود اما خود را جای کاربری قرار دهید که به دنبال خدمات حرفه‌ای می‌گردد. اگر نتوانید سریع و راحت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید، احتمالاً کلافه می‌شوید و به جایی دیگر مراجعه می‌کنید. نوار مرتب شده در بالای صفحه سایت خود داشته باشید تا کاربران سریع و راحت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. داشتن UX حرفه ای برای سایت شما ضروری است.

  • ارائه مطالب مفید

با نوشتن محتوایی آراسته، آموزنده و بر مبنای واقعیت می‌توانید حرفه‌ای بودن خود را نشان بدهید و لینک‌های قابل اشتراک بیشتری برای سایت خود ایجاد کنید. هدف از بازاریابی محتوایی افزایش آگاهی نسبت به برند، ایجاد یک جامعه آنلاین، افزایش تعامل و جذب مشتری است. نوع محتوایی که منتشر می‌کنید بسته به اهداف و نیاز‌های مخاطبان هدف شما متفاوت است. محتوای دیجیتال مارکتینگ شما باید کلیدواژه‌هایی داشته باشد که مشتریان به احتمال زیاد آن‌ها را جستجو می‌کنند. گنجاندن عبارات کلیدی روشی مؤثر برای جذب و برقراری ارتباط با مخاطبان است.

مطلب مرتبط: بازاریابی محتوا چیست و چه کمکی به کسب و کارمان می کند؟

  • اطلاع‌رسانی به مشتریان

به‌روز‌رسانی محتوای وبسایت ثابت می‌کند که مؤسسه شما منبعی مفید و قابل اعتماد برای کسانی است که به دنبال پاسخ سؤالات‌شان می‌گردند. هر نوع تغییر در موارد مربوط به مهاجرت، ویزا یا سایر زمینه‌های مرتبط با فعالیت مؤسسه خود را به عنوان یک فرصت برای اطلاع‌رسانی به مشتریان و جلب توجه آن‌ها بدانید. عدم به‌روز‌رسانی تا هفته‌ها و ماه‌ها می‌تواند نرخ تبدیل را کاهش دهد.

مرحله چهارم: تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک روشی مؤثر برای دستیابی به مخاطبان هدف شماست. زمانی که تبلیغ در گوگل، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا سایر سایت‌های وابسته ظاهر می‌شود، شرکت شما هر بار که شخصی روی تبلیغ کلیک کند هزینه‌ای پرداخت می‌کند. شبکه‌های PPC امکان دسترسی به معیار‌های هدف‌گیری دقیق مانند جمعیت‌شناسی، مکان، استفاده از کلمه کلیدی، دستگاه، زبان و زمان خاصی از روز را ارائه می‌دهند.

از آن جایی که تبلیغات PPC دامنه وسیعی دارند اما بسیار هدفمند هستند، نتایج پرسود و کوتاه مدتی را در پی دارند. علاوه بر این، مقرون به صرفه هستند چون فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کاربر وبسایت شما را باز کند. مقدار هزینه پرداختی را هم خودتان تعیین می‌کنید. اگر یکی از تبلیغات جالب به نظر نرسد می‌توانید متن و تصاویر را آن طور که برای مخاطب هدف شما جذاب باشد اصلاح و تنظیم کنید. هدف PPC، آگاهی‌رسانی درباره برند شرکت شماست و داده‌هایی که از آن حاصل می‌شوند بسیار ارزشمند هستند. همچنین به خاطر داشتن کلمات کلیدی مرتبط، شانس شما را در رتبه‌بندی موتور‌های جستجو افزایش می‌دهد.

مطلب مرتبط: روش‌های افزایش نرخ تبدیل تبلیغات کلیکی PPC

  • انتخاب کلیدواژه‌های مناسب

کلمات کلیدی‌ای که در کمپین‌های PPC و متون وب استفاده می‌کنید باید مطابق با نیاز مشتریان بالقوه باشد. برای اطمینان از این که کلیدواژه‌های مناسب انتخاب می‌کنید، درباره آن‌ها به اندازه کافی تحقیق کنید تا بدانید مشتریان چطور از موتور‌های جستجو برای پیدا کردن مؤسسات مهاجرتی استفاده می‌کنند. بهتر است به صورت دوره‌ای کلیدواژه‌ها را چک کنید تا در صورت نیاز آن‌ها را اصلاح کنید. بازاریابان باتجربه از ابزار‌های بازاریابی حرفه‌ای مانند Moz ، SEMrush، کنسول جستجوی گوگل و کلیدواژه یاب گوگل برای تعیین کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

مطلب مرتبط: راهنمای جامع انتخاب کلمه کلیدی مناسب

مرحله پنجم: برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق رسانه‌های اجتماعی

جنبه نهایی در تکمیل استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باید استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مخاطبان باشد. برای موسسات مهاجرتی، رسانه‌های اجتماعی راهی آسان در انتقال اطلاعات مفید و کاربردی هستند. مزایای بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی عبارتند از:

  • افزایش آگاهی نسبت به برند
  • بهبود سئو
  • جذب مشتریان جدید
  • ارتقای اعتبار برند
  • گسترش دامنه دسترسی به بازار

مطلب مرتبط:
ویدیو مارکتینگ چیست؟ 

این به آن معنا نیست که از همه حساب‌های موجود در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. فقط روی کانال‌های مهم تمرکز کنید و دائماً فعال باشید. بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی مقرون به صرفه هم هست. حتی بدون داشتن بودجه‌ای هنگفت برای ساخت ویدیو یا تصاویر خلاقانه و آموزشی، تا زمانی که وقت کافی و اتصال وای‌فای داشته باشید می‌توانید با مشتریان تعامل کنید. به هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی تعیین اهداف دقیق و واضح مهم است چون با کانال‌ها و محتوای مختلف نتایج متفاوتی عایدتان خواهد شد. بهترین راه این است که روی یک یا دو پلتفرم تمرکز کنید و به طور ثابت در آن فعال باشید.

دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی

جمع بندی – مارکتینگ موسسات مهاجرتی

به کار گیری استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارهای مختلف ضروری است. با توجه به رقابت در موسسات مهاجرتی، در این مقاله به طور کامل دیجیتال مارکتینگ برای موسسات مهاجرتی را شرح دادیم. با رعایت اصول ذکر شده، شما در این عرصه در فضای آنلاین درخشان ظاهر می شوید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید