کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

۱۰ اشتباهی که یوتیوبرهای تازه کار مرتکب می‌شوند!

۱۰ اشتباهی که یوتیوبرهای تازه کار مرتکب می‌شوند!

پس از ساخت کانال یوتیوب و در اولین روزهای فعالیت در یوتیوب، به خطر عدم آشنایی با فضای آن، یوتیوبرها اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند که ممکن است، در آینده به کانال آسیب بزند! حال اگر از ابتدا این اشتباهات را بشناسند و انجام ندهند؛ نسبت به رقبای خود پیشرفت چشمگیری خواهند داشت. در این مطلب به بررسی اشتباهات رایج یوتیوبرهای تازه کار خواهیم پرداخت. با افراک همراه باشید.

۱. انتظارات غیر منطقی

بیشتر یوتیوبرهای تازه‌کار با شروع فعالیت در Youtube، انتظاراتی غیرمنطقی و نابه‌جا از کانالشان دارند، که همین باعث می‌شود زود مایوس شده و فعالیت در یوتیوب را متوقف کنند. به عنوان مثال انتظار دارند که در مدت زمان ۲ تا ۳ ماه افراد زیادی از ویدیوهای آن‌ها بازدید کنند و یا یوتیوب ویدیوهای آن‌ها را به کاربران زیادی پیشنهاد دهد.

موفقیت در یوتیوب نیازمند برنامه‌ریزی است. یوتیوبرها باید در مرحله اول برای انتشار ویدیوها برنامه‌ریزی کنند و توجه داشته باشند که رسیدن به هدف ممکن است تا ۲ سال طول بکشد. در مرحله دوم به دنبال تولید محتوای حرفه‌ای و منحصر به فرد باشند تا در کمتر از ۱ سال به هدف مورد نظر برسند.

۲. عدم برقراری ارتباط با مخاطب

یکی از مواردی که اکثر یوتیوبرها اهمیت آن را نادیده می‌گیرند؛ برقراری ارتباط با مخاطبان است. یوتیوبرهای تازه کار بیشتر وقت خود، درگیر تولید محتوا هستند؛ به همین خاطر زیاد با مخاطب ارتباط برقرار نمی‌کنند. داشتن تعامل با مخاطب، روشی است که باعث می‌شود یوتیوبرها بتوانند مخاطبان وفادار برای کانال خود جذب کنند که متاسفانه برخی ازیوتیوبرهای تازه کار این تعامل را نادیده میگیرند.

پاسخ دادن به نظرات کاربران، برقراری ارتباط و پاسخگو بودن موجب می‌شود، افراد بیشتری بر روی ویدیوها کامنت بگذارند. در نهایت فرصت بهتری برای جذب مخاطبان بیشتر فراهم خواهد شد.

۳. استفاده از تصاویر تامبنیل معمولی

استفاده از تصاویر آماده و بی‌کیفیت یا کپی در تامبنیل ویدیو یوتیوب باعث می‌شود بازخورد خوبی دریافت نکنید. تامبنیل یکی از مهم‌ترین موارد برای جذب افراد و ترغیب آن‌ها به کلیک کردن و مشاهده یک ویدیو است. بنابراین برای اینکه مخاطب را ترغیب به دیدن ویدیوی خود کنید، یک تامبنیل اختصاصی و جذاب طراحی کنید و در کانال قرار دهید.

نقد کردن درآمد یوتیوب

شروع کنید
اشتباهات یوتیوبرهای تازه کار

۴. مقایسه با یوتیوبرهای قدیمی

یکی دیگر از اشتباهات یوتیوبرهای تازه کار مقایسه است؛ مقایسه خود با یوتیوبرهای باتجربه باعث می‌شود؛ اعتماد به نفس و انگیزه فرد از بین برود و فعالیتش در یوتیوب کم شود. در اینکه تجهیزات و تجربه یوتیوبرهای موفق و بزرگ شاید از شما خیلی بهتر باشد هیچ شکی نیست اما باید این حقیقت را هم بدانید که اولویت افراد برای مشاهده ویدیوها تنها کیفیت ویدیو نیست؛ بلکه توانایی فردی در تولید و اجرای ویدیو و رساندن پیام است.

برای رساندن پیام و افزایش توانایی فردی می‌توانید بر روی شیوه و لحن اجرا تمرکز کنید؛ تا محتوای با کیفیت و جذابی برای مخاطبان تولید شود، در این صورت به مرور با جذب مخاطب، کیفیت تجهیزات خود را هم بهبود می‌بخشید.

۵. تمرکز بر روی اعداد

افزایش و کاهش آمار و اعداد وسوسه انگیز است اما زمانی که اعداد ب می‌شود، مشکلات شروع می‌شود! تلاش برای کسب بازدید بیشتر و تبلیغ ویدیوها به جای تمرکز بر افزایش کیفیت محتوا اشتباه بزرگی است. الگو قرار دادن کانال‌های بزرگتر چون آمار میلیونی دارند، باعث می‌شود در روند تولید محتوا نا‌امید شوید!

شما باید مقدار زیادی محتوای خوب منتشر کنید و قبل از اینکه بازدیدهای زیادی داشته باشید، مدتی آنجا باشید. بنابراین به جای صرف زمان و انرژی اضافی برای تلاش برای تبلیغ ویدیوها در هر پلتفرم اجتماعی، زمان بیشتری را صرف ساختن ویدیوهای بیشتر و بهبود مهارت‌های خود کنید.

تبلیغ در یوتیوب

سفارش دهید

۶. کمال گرایی

تمایل به ساختن یک ویدیوی عالی و ترس از شکست می‌تواند شروع فعالیت یوتیوبر را به تعویق بیندازد. وقتی می‌ترسید بهانه‌ای برای انجام ندادن کار پیدا می‌کنید. در واقع کمال گرایی یکی از مشکلاتی است که همه تولید کنندگان محتوا در ابتدای کار با آن روبرو هستند.

مطالب مرتبط

درآمد هر 1000 بازدید یوتیوب چقدر است؟

شرایط مانیتایز کانال یوتیوب

۷. سرقت ادبی و کپی رایت

در ابتدا، الگو و الهام گرفتن از ولاگرهای موفق ایده خوبی است، اما ممکن است در خطر کپی شدن باشید. تقلید از سبک ویرایش، انتخاب موسیقی و الگوهای گفتاری یک وبلاگ نویس دیگر که برای شما طنین انداز نیست، بازدید و مشترکینی را به همراه نخواهد داشت. فقط زمانی که اصالت دارید و کاری را انجام می دهید که دوست دارید، این کار با دیگران طنین انداز می شود و دیدگاه شما را جلب می کند.

برای اطلاع از قوانین کپی رایت یوتیوب میتوانید بلاگ “قوانین کپی رایت یوتیوب : چگونه از محتوای دیگران استفاده کنیم؟” را مطالعه فرمایید.

۸. استفاده از عناوین و توضیحات کپی در ویدیو

احتمالاً رایج‌ترین اشتباهی که یک یوتیوبر جدید می‌تواند مرتکب شود، کپی عناوین و توضیحات سایر ویدیوهای پربازدید و استفاده از آن در ویدیوی خود است. به این امید واهی که ویدیو پربازدید شود! سعی کنید عناوین و توضیحات جذاب و البته یونیک بنویسید تا اینکه از ویدیوهای دیگر کپی کنید. سئو ویدیوهای یوتیوب اهمیت بسیار زیادی دارد، از آن غافل نشوید.

اشتباهات یوتیوبرهای تازه کار

۹. انجام عمل ساب فور ساب

یکی از اشتباهات متعدد یوتیوبرهای تازه کار، انجام عمل “ساب فور ساب” است. انجام این کار باعث می‌شود شما به نوعی سابسکرایب مرده جذب کنید. کاربرانی که فعالیت نمی‌کنند باعث می‌شوند میزان تعامل کانال پایین بیاید و الگوریتم یوتیوب ویدیوهای کانل را به دیگران پیشنهاد نکنند.

افزایش درآمد ویدیوهای یوتیوب با youtube shorts !

۱۰. تولید ویدیو زیاد با تصور گرفتن بازدید و سابسکرایب بیشتر

تصور اشتباهی که در بین یوتیوبرهای جدید زیاد به چشم می خورد، تولید ویدیوهای زیاد و انتشار آن به دنبال جذب بازدیدکننده و دنبال کننده بیشتر است. در صورتیکه این باور اشتباه است. سعی کنید به جای تولید ویدیوهای زیاد و بی‌کیفیت، تعداد محدودی ویدیو اما با کیفیت خوب تولید کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری جذب کنید.

کلام آخر

یوتیوبرهای تازه کار چون با الگوریتم یوتیوب زیاد آشنا نیستند دست به اقداماتی می‌زنند که باعث‌ می‌شود دیرتر به شرایط مانیتایز کانال برسند. در این مطلب به بررسی اشتباهات یوتیوبرها پرداختیم. شما در ابتدای فعالیت چه اقداماتی انجام دادید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

۱۰ اشتباهی که یوتیوبرهای تازه کار مرتکب می‌شوند!
پس از ساخت کانال یوتیوب و در اولین روزهای فعالیت در یوتیوب، به خطر عدم آشنایی با فضای...
4.75 از 4 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام خانوم سلاجقه
    فرمودید که واچ تایم یک سال اخیر حساب مورد برسی قرار میگیره ! یعنی منظورتون اولین ویدیو که تو یوتوب قرار میدم ! بعش به مدت یه سال وقت داریم ! یا اینکه به محضی که حساب ساخته شده ؟؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام علی عزیز
      واچ تایم ویدیوها از ۱۲ ماه قبل تا تاریخ روز – به عنوان مثال، اگر شما ۱۴ آوریل ۲۰۲۲ کانال را ساخته باشید واچ تایم ویدیوها از ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ تا ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ محاسبه خواهد شد. –
      البته توجه داشته باشید که اگر زودتر از ۱۲ ماه به دیگر شرایط یوتیوب رسیدید، می توانید برای نقد کردن درآمد اقدام کنید.

      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  2. ممنون از مطالب خوبتون ، لطفا آموزش های مخصوص افراد تازه وارد را بیشتر کنید

    آیا مفید بود؟
    • سلام وقتتون بخیر…
      من حسابی دارم که چندین سال از ساختش میگذره و تا بحال فعالیتی توش نداشتم آیا باید حساب جدید باز کنم یا با همین حساب میشه ادامه داد چون شنیدم که برای مانیتایز شدن باید تو یک سال اول شروع کار به ۱۰۰۰ سابسکرایب و ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم برسیم…
      ممنون

      آیا مفید بود؟
      • با سلام و احترام
        می توانید از حساب جدید استفاده کنید اما استفاده از حساب قدیمی نیز مشکلی وجود ندارد.
        واچ تایم ۱سال اخیر شما محاسبه خواهد شد.
        با آرزوی موفقیت برای شما

        آیا مفید بود؟