کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

چطور اکانت گوگل ادز را در ایران وریفای کنیم؟ (فقط در ۵ مرحله)

چطور اکانت گوگل ادز را در ایران وریفای کنیم؟ (فقط در ۵ مرحله)

پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز، برای اینکه بتواند خدمات بهتری به مشترکین خود ارائه کند از آنها می‌خواهد اکانت خود را وریفای کنند. شما برای تداوم کار با اکانت گوگل ادز خود باید آن را وریفای کنید. در غیر این صورت ممکن است روزی ایمیلی از طرف گوگل دریافت کنید که از شما می‌خواهد اطلاعات شغلی و هویتی خود را ارسال کنید. دلایل اهمیت وریفای گوگل ادز و چگونگی وریفای را در این مقاله از افراک بخوانید.

 Google advertiser verification یا تأیید هویت تبلیغ‌کنندگان چیست؟

برنامه «تأیید هویت تبلیغ‌کنندگان» یا Google advertiser verification شامل مجموعه‌ای از مراحل است که تبلیغ‌دهندگان را ملزم به تکمیل و پیروی‌ از آن می‌کند. زمانی که اطلاعات تبلیغ دهنده توسط گوگل تأیید شد، گوگل این اطلاعات را برای جلب‌اعتماد و اطمینان کاربران در آگهی نمایش خواهد داد.

به‌طورکلی اطلاعاتی که از طرف گوگل در دسترس عمومی قرار می‌گیرد، عبارت‌اند از:

  • سوابق تغییر نام تبلیغ‌کننده
  • اطلاعات مربوط به محتوا و طراحی تبلیغات
  • جزئیات مربوط به زمان و مکان نمایش تبلیغات
  • اطلاعات تبلیغات و حساب‌هایی که به دلیل نقض قوانین گوگل متوقف شده‌اند
  • اطلاعات تماس

وریفای اکانت گوگل ادز کمک می‌کند گوگل ادز همچنان مطمئن و قابل‌اعتماد باقی بماند. بخشی از دلایل ضرورت تأیید هویت آن از آنجا ناشی می‌شود که کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌های زیادی در جهان اینترنت اتفاق می‌افتد.

افراد زیادی هستند که از خلأهای موجود در اینترنت برای سرقت و کلاهبرداری از کاربران استفاده می‌کنند. وریفای گوگل ادز دست آنها را برای انجام اقدامات مجرمانه می‌بندد.

وریفای گوگل ادز

وریفای اکانت گوگل ادز  Google advertiser verification در ایران

قبل از هر چیز باید بدانید در کشور ما به دلیل وجود تحریم‌ها، امکان تأیید هویت گوگل ادز وجود ندارد. به همین خاطر توصیه می‌شود تبلیغ‌دهندگان برای مواجه نشدن با مشکل، شارژ اکانت گوگل ادز خود را فقط برای ۶۰ روز انجام دهند.

گوگل مدت ۶۰ روزه‌ای را برای فرایند ارسال اطلاعات و تأیید مدارک تبلیغ‌دهندگان در نظر گرفته است. در طول این ۶۰ روز تبلیغات فعال است و بودجه شما برای فعال‌بودن کمپین‌ها مصرف می‌شود.

بنابراین از این مدت ۶۰ روزه برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید. بعد از آن می‌توانید حساب خود را کنسل کنید و تبلیغات را با اکانت دیگری ادامه دهید. اگر در پایان این ۶۰ روز مبلغی از بودجه‌ در حساب گوگل ادز باقی بماند، گوگل آن را به شما باز می‌گرداند.

گوگل ادز ادیتور چیست و چگونه باید با آن کار کرد؟

توقف تبلیغات با شروع فرایند وریفای اکانت گوگل ادز

با همه این‌ها، هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل از همان شروع فرایند Google advertiser verification تبلیغات را متوقف نکند. این غول فناوری به دلایل زیر ممکن است یک حساب گوگل ادز را متوقف کند و تا زمان تأیید هویت، اجازه فعالیت به آن ندهد:

  • اگر قوانین و خط‌مشی گوگل ادز را نقض کنید؛ مثل انتشار اطلاعات گمراه‌کننده، ادعاهای غیرقابل‌باور، استفاده از روش‌های فریب‌کارانه و… .
  • اگر تبلیغات و فعالیت‌های تجاری شما باعث ایجاد خسارت مادی و فیزیکی به کاربران شود؛ مثل فروش خدمات و محصولات مالی مشکوک به کلاهبرداری و… .
  • اگر گوگل احساس کند که در حال دورزدن فرایند وریفای اکانت گوگل ادز هستید.
  • اگر هویت یا رفتار تبلیغاتی شما نامشخص و مبهم تشخیص داده شود.

در این صورت، اگر نتوانید اعتبارتان را به گوگل ثابت کنید از ادامه کار با حساب گوگل ادز خود محروم می‌شوید. اگر هم این فرایند با موفقیت انجام شود، می‌توانید بر اساس قوانین گوگل ادز به انتشار آگهی در این پلتفرم ادامه دهید. بنابراین بهتر است مدیریت و اجرای کمپین‌های گوگل ادز خود را به یک آژانس تبلیغاتی معتبر نظیر افراک واگذار کنید. این‌گونه علاوه بر اینکه نتیجه بهتری از اجرای کمپین‌های گوگل ادز می‌گیرید، ریسک کمتری را برای ساسپند حساب گوگل ادز زودهنگام متحمل می‌شوید.

وریفای گوگل ادز

مزایای اهمیت وریفای اکانت گوگل ادز

اگر بتوانید اکانت گوگل ادز خود را وریفای کنید، می‌توانید از مزایای مختلف آن بهره‌مند شوید. این مزایا عبارت‌اند از:

۱. اعتبار و اعتماد بیشتری از کاربران جلب می‌کنید

کاربران با کلیک بر روی علامت سه نقطه که در کنار آگهی شما در SERP صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر شده، صحت اطلاعات و موقعیت کسب‌وکار شما را ملاحظه می‌کنند.

۲. badge (نشان ویژه حساب‌های تأیید شده) را دریافت می‌کنید

و جذب‌کننده است که گوگل به حساب‌هایی که وریفای شده‌اند، اهدا می‌کند. این نشان در کنار آگهی تبلیغ‌کننده ظاهر می‌شود. این بج badge شما را از رقبا متمایز می‌کند. همچنین باعث تاثیرگذاری بیشتر تبلیغات و افزایش نرخ کلیک می‌شود.

وریفای گوگل ادز

۳. نام تجاری خود را با افزونه business name برجسته می‌کنید

این افزونه یا دارایی تنها مختص کاربرانی است که فرایند Google advertiser verification را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. آنها می‌توانند نام کسب‌وکار خود را بالای آگهی به صورت برجسته نمایش دهند.

این افزونه به شما امکان تبلیغ نام تجاری و تقویت آگاهی از برند (Brand Awareness) را می‌دهد. برای استفاده از این مزایا، باید چند نکته را رعایت کنید:

  • نام برند حداکثر ۲۵ کاراکتر باشد.
  • به شکل برجسته در لندینگ‌پیج Landing Page آگهی نمایش داده شود.
  • با نام دامنه یا نام رسمی کسب‌وکار که در فرایند وریفای اکانت گوگل ادز تأیید شد، انطباق داشته باشد.

معرفی ۱۰ مورد از کاربردی‌ترین افزونه‌‌های گوگل ادز ۲۰۲۴

۴. از لوگوی سفارشی‌سازی‌شده در آگهی خود استفاده می‌کنید

ویژگی دیگری که نباید اهمیت آن را دستکم گرفت و به اندازه افزونه business name اهمیت دارد، افزونه logo assets است. این افزونه یا دارایی نیز همچون دارایی assets نام تجاری، تنها مختص کاربرانی است که حساب گوگل ادز آنها تأیید شده است.

حساب‌های وریفای شده می‌توانند لوگوی سفارشی‌سازی شده خود را سمت چپ آگهی قرار دهند. این باعث می‌شود آگهی یک فاوآیکون شبیه آنچه که در نتایج سرچ ارگانیک برای وب‌سایت‌ها ظاهر می‌شود، داشته باشد.

فاوآیکون‌ها، آیکون‌های کوچکی با سایز تقریبی ۱۶ در ۱۶ پیکسل هستند که در نمایش وب‌سایت‌ها در تب مرورگر، نوار بوک‌مارک و… ظاهر می‌شوند. در نبود این ویژگی، آگهی‌ها با همان آیکون آبی‌رنگ کره زمین ظاهر می‌شوند.

وریفای گوگل ادز

۵. اولویت پشتیبانی گوگل ادز را به دست می‌آورید

سیستم نظارت هوشمند گوگل گاهی ممکن است مرتکب خطا شود و حسابی را به اشتباه رد تأیید یا تعلیق کند. در این صورت باید بدانیم گوگل در بازگردانی آگهی‌ها و رفع خطاها ضعیف عمل می‌کند. مثلا ممکن است پنج روز طول بکشد تا دوباره یک حساب به روال عادی گذشته برگردد و روند اجرای تبلیغات خود را از سر بگیرد. خبر خوب برای حساب‌های وریفای شده این است که گوگل سریع‌تر به درخواست آنها پاسخ می‌دهد. این باعث صرفه‌جویی زیادی در زمان می‌شود و از هدررفتن پول و عقب ماندن از رقبا جلوگیری می‌کند.

مراحل وریفای‌کردن اکانت گوگل ادز

برای اینکه حساب گوگل ادز خود را وریفای کنید، باید طبق مراحل زیر اقدام کنید:

  1. گام اول: یک حساب Google Ads ایجاد کنید

    برای این کار باید وارد سایت گوگل ادز شوید و با حساب گوگل خود اقدام به ثبت‌نام کنید.

  2. گام دوم: اطلاعات کسب‌وکارتان را ارائه کنید

    در این مرحله باید اطلاعات کسب‌وکار خود شامل نام، آدرس، شماره‌تلفن و وب‌سایت را وارد کنید. این اطلاعات برای تأیید حساب و دستیابی به مخاطبان هدف استفاده می‌شود.

  3. گام سوم: وب‌سایت خود را تأیید کنید

    این کار می‌تواند با استفاده از واردکردن یک کد HTML یا با استفاده از حساب گوگل سرچ کنسول (Google Search Console) انجام شود. تأیید وب‌سایت گام مهمی از مراحل Google advertiser verification است زیرا انطباق وب‌سایت با قوانین و استانداردهای گوگل اثبات می‌شود.

  4. گام چهارم: اطلاعات پرداخت را وارد کنید

    برای شروع تبلیغات در گوگل باید اطلاعات بانکی را وارد کنید. این مرحله با افزودن یک کارت اعتباری یا اتصال حساب به اکانت PayPal انجام می‌شود.

  5. گام پنجم: منتظر تأیید حساب باشید

    بعد از انجام مراحل قبلی، گوگل حساب شما را بررسی می‌کند تا از انطباق آن با قوانین و خط‌مشی‌های خود مطمئن شود.

وریفای گوگل ادز

حرف آخر: وریفای اکانت گوگل ادز؛ مهم اما غیرضروری

Google advertiser verification یکی از آن اقدامات مهمی است که می‌تواند فواید زیادی داشته باشد؛ باعث جلب‌اعتماد بیشتر کاربران نسبت به کسب‌وکار می‌شود، به آگهی ظاهری حرفه‌ای و برجسته می‌بخشد و همچنین، پشتیبانی بهتر گوگل ادز را به همراه دارد.

شما می‌توانستید همه این مزایا را به دست آورید به‌شرط آنکه خارج از ایران زندگی می‌کردید یا راهکاری برای دورزدن تحریم‌های بین‌المللی داشتید. با همه این‌ها نباید ناامید شوید.

امکان کار با سرویس گوگل ادز و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در این پلتفرم برای ایرانی‌ها وجود دارد؛ ضمن اینکه با انجام راهکارهایی که در این مقاله اشاره شد و مشورت با آژانس تبلیغاتی افراک، می‌توانید مشکل وریفای اکانت گوگل ادز خود را برطرف کنید. ما در کنار شما هستیم تا بهترین نتیجه را از تبلیغات اینترنتی بگیرید.

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید