کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!

رشد کانال یوتیوب با تقویم محتوایی مناسب!

شما به عنوان یوتیوبر و تولید کننده محتوا برای رشد و پیشرفت کانال خود باید قوانینی که برای یوتیوب مهم است را رعایت کنید. تقویم محتوایی یا (Content Calendar) از جمله مواردی می‌باشد که در این پیشرفت و افزایش بازدید کانال، به شما کمک بزرگی خواهد کرد. توجه به قوانین الگوریتم‌های یوتیوب و عمل به آن‌ها به افزایش میزان بازدید کانال شما کمک می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم نکات کلیدی را در زمینه نحوه نوشتن تقویم محتوایی یوتیوب بررسی کنیم. با مجله افراک همراه باشید.

تقویم محتوایی یوتیوب چست؟

یکی از پر کاربرد تربن ابزارهای دنیای دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در فضای دیجیتال تقویم محتوایی است. تقویم محتوا عبارت از نقشه راهی است که در بازده زمانی مشخصی تنظیم شده و به شما کمک می‌کند با برنامه ای از پیش تعیین شده برای ماه‌های آینده در انتشار محتوای خود برنامه ریزی کنید. این تقویم کمک می‌کند که فقط با یک مرور سریع از برنامه محتوایی یک ماه آینده خود مطلع شوید. تجربه وجود این نظم به خلاقیت بیشتر و افزایش راندمان کانال شما کمک می‌کند.

مطالب مرتبط

تولید محتوا چیست؟
چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟

مهم ترین عامل در رشد کانال یوتیوب

یوتیوب نیز مانند سایر شبکه های اجتماعی الگوریتم هایی برای برای عملکرد کاربران خود در نظر گرفته است. در تولید محتوای کانال خود دو اصل مهم برای الگریتم های یوتیوب در نظر گرفته بگیرید آن هم؛ استمرار و نظم است. شما با رعایت کردن این دو اصل می‌توانید رشد و پیشرفت خوبی برای کانال یوتیوب خود داشته باشید. در ادامه به توضیح این دو امر مهم می‌پردازیم.

منظور از استمرار در تولید محتوا چیست؟

یوتیوبر هایی که موفق به پیشرفت کانال یوتیوبی خود و همچنین موفق به کسب درآمد دلاری از یوتیوب شدند، به صورت اتفاقی نبوده و آنها به زمان انتشار محتوا و برنامه ریزی دقیق در کنار کیفیت تولید محتوای خود توجه کرده اند.

مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بخش محتوا جذابیت موضوع محتوای تهیه شده است. در غیر این صورت استمرار در انتشار محتوا در موفقیت اهداف شما تاثیری نخواهد داشت.

عامل اصلی استمرار در تولید محتوا، ماندگاری تصویر شما در ذهن مخاطب است. اگر شما محتوای خود را به صورت مسمتر به مخاطب یادآوری نکید احتمالا مخاطبان خود را به‌مرورزمان از دست خواهید داد. با این مستمر بودن شما چارچوبی در ذهن خود و مخاطب هدف ایجاد کردید که به موفقیت شما بیشترین کمک را خواهد کرد.

مطلب مرتبط

چگونه موضوع پر بازدید برای کانال یوتیوب انتخاب کنیم؟

منظور از نظم در تولید محتوا چیست؟

با توجه به این نکته که از بدو تولد همیشه شاهد وجود نظم در اتفاقات اطرافمان بوده ایم و نصیحت همه آدم های موفق برایمان این بوده که با منظم بودن موفق تر خواهید شد، پس لازم است در مورد این نظم در دنیای دیجیتال کمی صبحت کنیم. محتوا به عنوان سرمایه اصلی کانال شما بیشترین ارزش و اهمیت را خواهد داشت، با ایجاد نظم ذهنی در مسیر تولید محتوای ویدیویی خود می‌تولنید بازدید خوبی در پلتفرم YouTube دریافت کنید.

با توجه به تجربه کاربران یوتیوب و اطلاعاتی که خود یوتیوب درباره عملکرد الگویتم های خود داده است، کانال‌هایی که به طور مرتب پست می‌گذارند بازدید و عملکرد بهتری نسبت به بقیه رقبا خواهند داشت. به خصوص اگر تازه شروع به کار کرده‌اید و سعی در جذب مخاطب دارید. رعایت یک برنامه منظم می‌تواند بازدید کانال شما را به سرعت افزایش دهد.

مطلب مرتبط

بهترین یوتیوبرهای جهان با بیشترین تعداد سابسکرایبر
۱۴ ترفند افزایش سابسکرایبر کانال یوتیوب

مزیت‌های استفاده از تقویم محتوا

در این قسمت چند مزیت استفاده از تقویم محتوایی که برای درک بهتر فواید تقویم محتوا می‌باشد را توضیح می‌دهیم.

  • راهکاری برای رشد ترافیک کانال را در اختیارتان می‌گذارد
    در درجه اول موضوع مورد نظر محتوای مربوط به موضوع کانال خود را پیدا کرده، کلمات کلیدی با رقابت کم را انتخاب می‌کنند.پس از آماده سازی محتوا در تاریخ از مورد نظر منتشر کنید توجه کنید که این اغدام در لوپ تکراری با تاریخ مشخص اتفاق بیوفتد.
  • با یک نگاه می‌توانید ازوضعیت انتشار محتوای خود آگاه شوید
    و برای انتشار محتواهای دیگر در روزهای دیگر برنامه ریزی کنید.
  • کمک به برنامه ریزی در تولید محتوای مناسبتی
    با در نظر گرفتن این موضوع در محتواهای خود از مناسبت های متناسب با موضوع کانال خود در هر ماه با ایده های جذاب در مناسبت مربوطه بازدید زیادی کسب خواهید کرد.
  • بهبود و بهینه سازی
    داشتن یک تقویم محتوا در بهبود ایده‌ های محتوای شما کمک بسیار زیادی می‌کند. شما با ساخت تقویم محتوا می‌توانید وضعیت به‌روزرسانی و بهینه‌‌سازی محتواهای قدیمی را بررسی و  برای بهبود آن‌ها اقدام کنید.
  • جلوگیری از انتشار محتوای تکراری
    با دسته‌بندی و لیست کردن محتواهای انتشار یافته در کانال، می‌توانید از تولید محتوای تکراری جلوگیری کنید.

تقویم محتوایی را چگونه ایجاد کنیم؟

پس از این که به طور کامل از مزایای نوشتن تقویم محتوایی صحبت کردیم در این قسمت از مراحل نوشتن یک تقویم محتوایی درست توضیح خواهیم داد.

مطلب مرتبط

نحوه ساخت کانال یوتیوب | آموزش ساخت کانال یوتیوب

مشخص کردن عناوین محتوا

اگر ابتدای شروع کار در کانال یوتیوب خود هستید بهتر است که از شناخت مخاطبین خود شروع کرده و موضوعات برتر را با ریسرچ کلمات کلیدی پیدا کنید.

اگر که درحال حاظر کانال شما درحال فعالیت است به شما پیشنهاد می‌کنیم لیستی از موضوعات کار شده خود آماده کنید این کار ممکن است کمی زمان بر باشد اما در نظم  پیدا کردن کار شما بسیار کمک کننده است. در هر مرحله توجه داشته باشید که کمک گرفتن از ابزار های سرچ کلمه کلیدی درانتخاب عنوان و انتشار محتوا نتیجه بهتری خواهید گرفت.

زمان بندی انتشار محتوا

طبق آماری که کاربران یوتیوب از تجربیات خود منتشر کرده اند، روزهایی که بالاترین سطح تعامل در یوتیوب را نشان می‌دهند؛ جمعه، شنبه و چهارشنبه است، ساعت های انتشار محتوا معمولا از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ساعت ۹ شب بهترین زمان انتشار از نظر تجربه افراد فعال در این شبکه اجتماعی بوده است.

با توجه به اهمیت ساعت انتشار محتوا پیشنهاد میشود مقاله نحوه زمان‌بندی ویدیو در یوتیوب را مطالعه کنید.

بخش های مورد نیاز در تقویم محتوایی

بهتر است برای کامل شدن تقویم محتوایی خود مواردی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم را در آن وارد کنید، همچنین برای تهیه تقویم محتوایی خود می‌توانید از ابزار هایی مثل گوگل شیت، اکسل، آسانا، هاب اسپاد و … می‌باشد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد فواید تقویم محتوایی یوتیوب و نحوه ی استفاده از آن در روند کاری یک یوتیوبر صحبت کردیم شما با رعایت موارد بالا و نوشتن تقویم محتوایی کامل می‌توانید به رشد و پیشرفت نمایش محتوای خود کمک کنید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید