کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها

یوتیوب یکی از حوزه‌های فعالیتی به روز در جامعه امروزی است که افراد با عملکردی درست، می‌توانند طی مدت کوتاهی از طریق آن به شهرت و درآمد برسند. یکی از راه های کسب درآمد از یوتیوب، یوتیوب گیمر شدن است. به این صورت که انواع بازی های ویدویی را در یوتیوب بازی می کنند و یا به صورت لایو برای علاقه مندان، پخش میکنند که به اصطلاح استریم گیم گفته می شود. امروزه ساخت بازی های ویدیویی، جزو پرچالش‌ترین ویدیوهای یوتیوب به شمار می‌آید. اگر قصد یوتیوب گیمر شدن و استریم گیم در یوتیوب دارید، در ادامه مطلب از افراک همراه ما باشید. در این مقاله انواع بازی های ویدیویی برای یوتیوب گیمرها و همچنین بهترین بازی ها برای استریم گیم را معرفی می‌کنیم.

به چه کسی گیم استریمر میگویند؟

یکی از ایده های کسب درآمد با گوشی، گیم استریمری است. پیش از اینکه بهترین بازی ها برای یوتیوب گیمر شدن را بشناسید، می بایست اصطلاح استریم کردن را یاد بگیرید. گیم استریم یا پخش زنده بازی های ویدیویی موضوعی است که از اواخر سال 2010 محبوب شد. گیم استریمرهای حرفه ای، از پخش بازی‌های سطح بالا و تفسیر آن به راحتی به درآمد می‌رسند.

به زبانی ساده تر هنگامی که یک گیمر در فضای یوتیوب یا توییچ، بازی خود را به صورت پخش زنده با سابسکرایبرهای خود به اشتراک میگذارد را استریم گیم می‌گویند و به کسی که اینکار را می‌کند، گیم استریمر گفته می‌شود. گیمرها معمولاً از کنسول بازی و یا موبایل برای این کار استفاده می کنند و ضبط به صورت زنده انجام شده و در یوتیوب پخش می شود. به این ترتیب سابسکرایبرها نیاز به دانلود ندارند. بسیاری از گیم استریمرها فیلم مربوط به بازی های خود را در قسمت آرشیو بایگانی ذخیره سازی می کنند تا کسانی که موفق به دیدن بازی به صورت زنده نشدند بتوانند فیلم را در زمان دلخواه تماشا کنند.

تفاوت بین یوتیوب گیمر و گیم استریمر

تفاوت بین یوتیوب گیمر و گیم استریمر در نوع محتوا و طرز پخش آن است. به طور کلی:

  1. یوتیوب گیمر (YouTube Gamer):
    • محتوا: افرادی که محتوای بازی خود را ضبط می کنند و آن را بر روی کانال یوتیوب خود منتشر می‌کنند. این محتوا ممکن است شامل بازی‌های ضبط شده همراه با توضیحات، نقدها و طنزگونه باشد.
    • نوع پخش ویدیو: این افراد معمولاً ویدیوهای ضبط شده از بازی‌ها را به صورت ویدیوهای پیشینه گیمپلی یا ویدیوهای بازی (Let’s Play) منتشر می‌کنند.
  2. گیم استریمر (Gaming Streamer):
    • محتوا: افرادی که پخش زنده از خود و بازی‌هایشان را بر روی پلتفرم‌های استریمینگ مثل توییچ یا یوتیوب انجام می‌دهند. مخاطبان می‌توانند زنده به این جلسات بپیوندند، با استریمر در چت تعامل داشته باشند و بازی را به صورت زنده تماشا کنند.
    • نوع پخش ویدیو: این افراد به صورت زنده(لایو) ویدیوهای خود را از طریق پلتفرم‌های استریمینگ به تماشاگران ارائه می‌دهند.

درآمد یوتیوب گیمرها و گیم استریمرها چقدر است؟

میزان درآمد از یوتیوب ثابت نیست. یوتیوب برای پرداخت نرخ‌هایی که پرداخت می‌کند می‌تواند از 0.10 تا 0.30 دلار برای هر نمایش تبلیغات متغیر باشد. فقط قبلش شما باید به شرایط مانیتایز یوتیوب ( شرایط درآمد زایی) رسیده باشید. سپس از تبلیغات در ویدیوها و یا پخش زنده ویدیوی خود در یوتیوب، کسب درآمد کنید. یوتیوب چقدر برای پخش زنده به استریمرها پول می دهد؟

اگر یک استریمر در پخش زنده خود حدود 500 بازدید از تبلیغات داشته باشد، می تواند چیزی بین 50 تا 150 دلار باشد و این میزان با تعداد بازدیدهای تبلیغات کانال شما رابطه مستقیم دارد.

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها - بهترین بازی ها برای استریم گیم

انواع بازی های ویدویی (ویدیو گیم)

امروزه با افزایش فعالیت در فضای اینترنتی، بسیاری از بازی‌ها به‌ صورت ویدیویی قابل نمایش و انجام هستند. بازی‌ های ویدیویی مزایا و امکان دیده‌شدن بالایی دارند که به دسته‌های گوناگونی تقسیم‌بندی شده‌اند. برخی از انواع ویدیو گیم‌ها عبارت‌اند از:

بازی‌های اکشن

بازی‌های اکشن یکی از انواع ویدیو گیم‌های پرطرف‌داری هستند که افراد در آن‌ها، با چالش‌های فیزیکی و مبارزه با سایر بازیکن‌ها روبرو خواهند شد.

بازی‌های ماجراجویی

در این نوع از انواع ویدیو گیم‌ها، افراد موظف هستند ماجراجویی کنند که بر اساس فعالیت و عملکرد خود به جوایزی دست خواهند یافت. در واقع بازی‌های ماجراجویی ژانر داستان‌سرایی دارند و باید با سعی و تلاش خود، بتوانید در هر محله بخشی از آن‌ها را کشف کنید.

بازی‌های آموزشی

بازی‌های آموزشی مختص رده‌های سنی مختلفی هستند که تاثیر بسزایی در یادگیری افراد دارند. ویدیو بازی‌های آموزشی طرف‌داران بسیاری در یوتیوب دارند که افراد با ساخت چنین ویدیویی، می‌توانند مخاطب بسیاری جذب کنند.

اگر به دنبال یوتیوبر شدن هستید، این مقاله را حتما مطالعه کنید: 21 ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

بازی‌های ورزشی

بازی‌های ورزشی نیز از جمله انواع ویدیو گیم‌هایی هستند که طرف‌داران بسیاری دارند. بازی‌های ورزشی شامل مواردی همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال، بیسبال و… هستند که افراد در آن‌ها با حریف‌های گوناگونی روبرو خواهند شد.

بازی‌های نقش آفرین

ویدیو این نوع بازی‌ها نشانگر این است که افراد با کمک نقش اصلی بازی، می‌توانند مأموریت‌های خود را به انجام برسانند و برنده میدان شوند.

امروزه بازی‌ های ویدیویی نسبت به سایر بازی‌ها از طرف‌داران و کاربران بسیاری برخوردار هستند که می‌توان گفت: کسب موفقیت در آن‌ها، نیازمند برخورداری از عملکرد درست و اصولی است. بازی های ویدیویی دارای مزایای زیر هستند:

  • امکان تمرکز عالی و ماجراجویی در بازی
  • مهارت حل مسئله
  • بالا بردن میزان هوش و تمرکز افراد
  • تقویت ذهن کوتاه و بلندمدت
  • برخورداری از قوه تخیل بالا

ایده گیم برای یوتیوب

گیم‌های بسیاری با ورود به فضای یوتیوب به شهرت رسیدند. ولی حال افراد، با معضلی به نام اینکه کدام ایده گیم برای یوتیوب مناسب است، روبرو هستند. در ادامه به برخی از ایده گیم‌ برای یوتیوب اشاره می‌کنیم و مفصلا به شرح هر کدام از بازی ها میپردازیم:

  • بازی Minecraft
  • بازی Fortnite
  • بازی GTA V
  • بازی Free Fire
  • بازی Roblox
  • بازی PUBG Mobile

بهترین بازی ها برای یوتیوب گیمر شدن

پیدا کردن بهترین بازی ها برای یوتیوب گیمر شدن، نوعی میانبر برای رسیدن به درآمد دلاری است. چند بازی پرطرفدار در این راستا را با هم بررسی می کنیم:

Fortnite

 فورت نایت از بهترین بازی ها برای یوتیوب گیمر شدن محسوب می شود. این بازی هم در یوتیوب و هم در توییچ، مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است. بازی فورتنایت یک بازی به سبک بازی بتل رویال است. در هر قسمت از این بازی 100 بازیکن فعالیت می کنند و در یک جزیره کوچک رقابت خواهند کرد. در ابتدا تنها سلاح موجود یک تبر یا کلنگ است اما سلاح های جدید مثل نارنجک در گوشه و کنار بازی دیده می شود. جزیره مدام کوچکتر می شود و این موضوع به نوعی سختی بازی محسوب می شود. در این بازی شخص باید تله بکارد و سلاح های جدید به دست بیاورد. بررسی ها نشان می دهد بازی فورت نایت در طی 5 سال توانسته میلیون ها ویو در یوتیوب به خود اختصاص دهد. اگر شما به عنوان یک گیمر این بازی را تجربه کرده اید و یا می توانید به صورت حرفه ای فورت نایت بازی کنید همین حالا شروع به تولید محتوا در یوتیوب نمایید.

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها - بهترین بازی ها برای استریم گیم

Minecraft

Minecraft یکی از اولین بازی هایی است که مخاطبان زیادی در یوتیوب به خود اختصاص داده است. Minecraft یک دنیای مجازی به صورت بلوک های سه بعدی ایجاد می کند و به شکل ماجراجویی دنبال می شود. این بازی در دو حالت اصلی تک نفره و چند نفره اجرا می شود. در این بازی، ساختمان سازی، اسباب بازی های مختلف، تجربه های محیطی جدید و … دیده می شود. در یکی از بخش های بازی Minecraft، موجوداتی مثل زامبی ها، عنکبوت ها و … وجود دارند. همینطور شرایط برای ایجاد پایگاه های امنیتی نیز فراهم شده است.

 بسیاری از محتواهای پردرآمد در یوتیوب مربوط به این بازی هستند. این بازی در عین مهیج بودن بسیار ایده آل طراحی شده است و توانسته ساختار حرفه ای و درجه یکی را به خود اختصاص دهد. ویدیوهایی ساخته شده در یوتیوب از این بازی به ویو بیش از یک تریلیون رسیده است. به مرور زمان ماین کرفت با نسخه های مختلف اعم از bedrock و java عرضه شد و هر یک توانست مخاطبان مخصوص به خود را داشته باشد.

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها - بهترین بازی ها برای استریم گیم

GTA V

GTA V یا سرقت بزرگ اتومبیل از بهترین بازی ها برای یوتیوب گیمر شدن محسوب می شود. ویدیوهای این بازی بازدیدهای میلیاردی کسب کرده است. برای درآمدزایی از طریق جی تی ای وی می بایست خلاق باشید. محتواهای تکراری در خصوص این بازی نتیجه نمی دهد. این بازی اکشن و ماجراجویی است. GTA V در شهر لس آنجلس تعریف شده است. گیمر می بایست ماموریت های زیادی را پشت سر بگذارد تا بازی به اتمام برسد. در GTA V سه شخصیت به اسم های مایکل، ترور و فرانکین نقش مهمی ایفا می کنند و در شرایط مختلف می توان بین بازیکن ها سوئیچ کرد. مایکل و ترور دو دوست قدیمی هستند. مایکل نقش یک سارق حرفه ای را بازی می کند.

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها - بهترین بازی ها برای استریم گیم

FREE FIRE

اگر از دسته کسانی هستید که به تازگی قصد محتواسازی در یوتیوب دارید و میخواهید کار خود را با یک گوشی شروع کنید می توانید بازی FREE FIRE را انتخاب کنید. این بازی در سبک بتل رویال طراحی و اجرا شده است و این امکان در اختیار بازیکنان قرار می گیرد تا گیم پلی خودشان را استریم نمایند. در این بازی حداکثر 50 بازیکن در یک جزیره فرود می آیند. این افراد می بایست تجهیزات و سلاح های لازم را پیدا کنند تا زنده بمانند. این بازی به صورت انفرادی یا دو نفره و حتی تیمی برگزار می شود.

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها - بهترین بازی ها برای استریم گیم

Roblox

روبلاکس یک بازی متاورسی هیجان انگیز است. روبلاکس تا حد زیادی تخیلی بوده و قدرت تخیل کاربران را بیشتر می کند.  ساختار متفاوتی به نسبت سایر بازی ها دارد و یک پلتفرم جدید برای یوتیوب گیمر شدن محسوب می شود تا ویدیوهای یوتیوب به اشتراک گذاشته شوند. روبلاکس مین شخصیت نمادین بازی است و به شکل انسانی طراحی شده است. ظاهر این شخصیت با انتخاب لباس، مو و سایر تجهیزات تغییر می کند. همینطور شخصیت های روبلاکس گرل، پلیس، آتش نشان و … نیز وجود دارد.

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها - بهترین بازی ها برای استریم گیم

PUBG Mobile

در نهایت PUBG Mobile برای موبایل گیمرها طراحی شده است که پتانسیل زیادی برای تولید محتوا دارد. در صورتی که مهارت زیادی در بازی های بتل رویال دارید می توانید از طریق این بازی بازدید زیادی در یوتیوب بگیرید.پابجی یک بازی تیراندازی است. یک بازیکن در برابر بازیکن دیگر قرار می گیرد. این بازی یک نوع مسابقه مرگ محسوب می شود. مقیاس بازی بزرگ است و می توان آن را به صورت انفرادی، دو نفره یا تیمی اجرا کرد. مجموعه گسترده ای از تجهیزات و سلاح برای نبرد وجود دارد. از وسیله های نقلیه مختلف در این بازی استفاده می شود. یک سری افکت های صوتی با کیفیت و طبیعی نیز وجود دارند. برای اجرای این بازی نیازی به سیستم سطح بالا نخواهید داشت. مود و سبک های مختلف نبرد از ویژگی های مهم این بازی است.

پابجی از دسته بازی هایی است که بیشتر به صورت لایو برگزار می شود و مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص داده است. این بازی می تواند برای کسانی که قصد دارند ایده های جدید در راستای یوتیوب گیمر شدن فراهم کنند بهترین انتخاب محسوب می شود.

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها - بهترین بازی ها برای استریم گیم

League of Legends

وقتی صحبت از بهترین بازی برای ساخت ویدیو یوتیوب به منظور درآمدزایی می شود، League of Legends قطعاً یک پیشنهاد هوشمندانه است. League of Legends شامل دو تیم 5 نفره برای رسیدن به یک هدف با هم مبارزه می کنند. در این بازی سرعت عمل و مهارت بسیار مهم است. بازی از یک چشمه آغاز می شود و در صورتی که بازیکن در طول باز کشته شود دوباره می بایست از همان چشمه آغاز نماید.

League of Legends از رقیب خود یعنی dota سبقت گرفته و توانسته محبوبیت بیشتری کسب نماید. این بازی سرگرم کننده بوده و به صورت لایو نیز برگزار می شود.

انواع بازی ویدیویی برای یوتیوب گیمرها - بهترین بازی ها برای استریم گیم

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم یوتیوب یکی از فضاهای پرکاربرد در جامعه امروزی است که به افراد کمک می‌کند در کل جهان دیده شوند. البته این دیده‌شدن نیازمند طی مراحلی است تا بتوانید با ساخت انواع ویدیو گیم‌ها، به شهرت برسید. بازی‌ های ویدیویی حوزه پردرآمدی در یوتیوب هستند که افراد بسیاری در آن فعالیت دارند.

ویدیو گیم‌ها نیز انواع مختلفی دارند که هرکدام از ویژگی و مزایایی برخوردار هستند. با آگاهی از ایده ویدیو برای یوتیوب و ساخت ویدیو اصولی و در نهایت آپلود آن، می‌توانید در حوزه رقابتی شرکت کرده و فیلم ساخته خود را جزو لیست پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب وارد کنید.

امید است با بیان این مطالب توانسته باشیم اطلاعات کاربردی درباره انواع بازی های ویدیویی برای یوتیوب را در اختیارتان قرار دهیم.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین