کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز به چه صورت است؟

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز به چه صورت است؟

گوگل ادز سرویس تبلیغات کلیکی و تبلیغ بنری در گوگل بسیار محبوبی در میان کاربران است. این برنامه به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا بودجه‌ای را برای تبلیغات تعیین کنند و فقط زمانی که بر روی آن کلیک می‌شود، هزینه پرداخت کنند. این سرویس به حد زیادی بر روی کلمات کلیدی تمرکز می‌کند. امروزه ۶۵ درصد مشاغل کوچک تا متوسط در تبلیغات کلیکی سرمایه گذاری می‌کنند. گوگل به عنوان لیدر بازار تبلیغات آنلاین ۲۹ درصد مصرف بودجه تبلیغات دیجیتال و ۷۳ درصد بودجه تبلیغات در موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده است. در ادامه نحوه محاسبه هزینه تبلیغات گوگل ادز را بررسی خواهیم کرد؛ با افراک همراه باشید.

سیستم بودجه گذاری گوگل ادز چطور کار می‌کند؟

قبل از اینکه بخواهید بودجه کمپین های گوگل ادز را محاسبه و تخمین بزنید بهتر است با نحوه کار و بودجه بندی آن آشنا شوید. گوگل ادز به صورت یک مزایده یا حراج عمل می‌کند، زمانی که کاربر کلمه مورد نظر را در گوگل جستجو می‌کند، مزایده گوگل آغاز می‌شود. بر اساس رتبه تبلیغ، هزینه هر کلیک (CPC) و مکان تبلیغ تعیین می‌شوند. توجه داشته باشید که رتبه تبلیغ بر اساس امتیاز کیفی (Quality Score) و حداکثر پیشنهاد برای کلمه کلیدی است. به علاوه، امتیازهای کیفیت بستگی به ارتباط کلمه کلید با عبارت جستجو، صفحه فرود، و CTR دارد. هر چقدر کلمه کلیدی محبوب‌تر و پر جستجوتر باشد، هزینه آن بیشتر است.

به طور کلی بودجه روزانه و ماهیانه کمپین گوگل ادز به نوع سازمان و کسب و کار و هدف آن بستگی دارد. در بیشتر موارد، با تحقیق نوع کسب و کار و کلمات کلیدی آن می‌توانید بر اساس هزینه هر کلیک (CPC) بودجه را به صورت روزانه و ماهیانه تخمین بزنید. پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا هدف خود را از تبلیغات گوگل ادز تعیین کنید و پس از آن کلمات کلیدی مد نظر خود را انتخاب کنید.

موقعیت واقعی تبلیغ شما توسط خود تبلیغ و رتبه آن مشخص می شود. هرچه رتبه تبلیغ شما بیشتر باشد، احتمال به دست آوردن موقعیت اول در نتایج جستجو نیز بیشتر خواهد شد. پس از مشخص شدن رتبه بندی و جایگاه تبلیغ‌تان، هزینه واقعی که به ازای هر کلیک پرداخت خواهید کرد؛ بر اساس CPC تبلیغی که پس از تبلیغ شما قرار دارد، مشخص می‌شود. فقط در یک صورت این اتفاق نمیوفتد که شما تنها پیشنهاد یا پایین ترین پیشنهاد مزایده را داده باشید؛ در این شرایط بایستی حداکثر مزایده (maximum bid) که مشخص کرده اید را برای هر کلیک پرداخت کنید.

سیستم مزایده در ادوردز افرادی را که با امتیاز کیفیت (Quality Score) پایین مزایده را انجام می دهند به شدت جریمه می کند. افرادی که امتیاز کیفیت بالایی دارند رتبه بالاتر و CPC کمتری دریافت خواهند کرد. امتیاز کیفی یا Quality Score، امتیازی است که به کیفیت و میزان مرتبط بودن کلمات کلیدی و تبلیغات PPC داده می شود. گوگل با استفاده از امتیاز کیفی، هزینه هر کلیک (CPC) شما را محاسبه می کند. زمانی که این دو فاکتور (Quality Score و CPC) در یکدیگر ضرب شوند، نتیجه به دست آمده Ad Rank شما را تعیین می کند.

تاثیر تعیین هدف از تبلیغات بر بودجه گوگل ادز

هدف سازمانی و تنظیمات هدف کمپین Google Ads به هم وابسته‌اند. براساس تجربه ای که با کسب و کارهای مختلف داشته ایم، بیشترین هدف کسب و کارها و سازمان ها موارد زیر بوده است.

  1. تولید فروش
    اولین اولویت برای هر شرکت، کسب درآمد است. تبلیغات PPC به عنوان ابزاری بسیار سودآور شناخته می‌شوند زیرا به جمعیت با انگیزه بالا هدف می‌شوند. علاوه بر این، حریف شدن در کلمات کلیدی مرتبط توصیه می‌شود تا فروش افزایش یابد.
  2. افزایش ترافیک
    بیشتر کسب‌وکارهای کوچک هدف دارند ترافیک بالا جذب کنند. این امر باعث افزایش آگاهی برند در میان مشتریان پتانسیل می‌شود که راهی عالی برای شروع است.
  3. افزایش آگاهی از برند
    تقریباً ۶۵% از ما یادگیرندگان بصری هستیم، بنابراین این رازی نیست که تبلیغات ابزار با ارزشی هستند که تأثیر دائمی ایجاد می‌کنند. تبلیغات نام برند شما را آنجا قرار می‌دهند و باعث می‌شوند تا بازدیدکنندگان تماشا کنند و به یاد بیاورند. آگاهی از برند به دست آوردن ارتباطات مثبت، اعتماد و مشارکت را تقویت می‌کند. بنابراین، عملکرد کلی وب‌سایت شرکت را بهبود می‌بخشد.
  4. جذب لید
    اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما با کلمه کلیدی مورد نظر شما همخوانی دارد و کلیک بر روی اقدام (CTA) در صفحه فرود باعث جلب بازدیدکنندگان به فنل فروش می‌شود. شما باید یک استراتژی فروش قوی داشته باشید تا مشتریان پتانسیل را حفظ کرده و فروش را افزایش دهید.

مطلب مرتبط: تبلیغات گوگل ادز چیست؟

هزینه هر کلیک گوگل ادز چقدر است؟

هزینه هر کلیک در Google Ads به طور کلی متغیر است و بستگی به عوامل متعددی از جمله صنعت، مکان، رقابت، کلمات کلیدی، کیفیت اعلان‌ها و صفحات فرود، تاریخ و زمان روز، وضعیت دستگاه کاربران و… دارد. هزینه هر کلیک به واحد CPC یا Cost Per Click اندازه گرفته می‌شود.

در هر کمپین تبلیغاتی، شما مقدار حداکثری را که می‌خواهید برای هر کلیک پرداخت کنید، تعیین می‌کنید. این مقدار به عنوان حداکثر CPC یا مبلغ پیشنهادی توسط شما مشخص می‌شود. هر بار که کاربری بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کند، هزینه شما به میزان کمتر یا برابر با این حداکثر CPC محاسبه می‌شود.

برای اطلاع از تخمین هزینه‌ کلمات کلیدی خاص، می‌توانید از ابزارهای مختلفی مانند گوگل کیورد پلنر یا ابزار سئو سمراش استفاده کنید. همچنین، در خود حساب Google Ads خود می‌توانید اطلاعات مربوط به هزینه هر کلیک برای کلمات کلیدی مشخص را مشاهده کنید.

برای اطلاع از چگونگی کاهش هزینه گوگل ادز مطلب، عوامل تاثیر گذار بر هزینه تبلیغات گوگل و روش‌های کاهش قیمت را مطالعه نمایید.

حداقل هزینه هر کلیک در کسب و کارهای مختلف

همان طور که گفتیم، میانگین بودجه ​​ماهانه Google Ads حتماً در طول زمان و بسته به نوع کسب و کار متغیر است. از آنجا که هر برند محصول یا خدمت متفاوتی ارائه می‌دهد، هزینه تبلیغات آن متفاوت است. در زیر یک تجزیه و تحلیل ساده از هزینه تقریبی گوگل ادز هر کسب و کار برای تبلیغات آورده شده است، این آمار براساس گزارش سالانه آژانس تبلیغات آنلاین افراک در ۱۴۰۱ است:

  • خدمات استخدام و کاریابی: ۰.۰۲ دلار
  • مالی و بیمه: ۰.۴۰ دلار
  • سلامت و پزشکی: ۰.۱۷ دلار
  • آموزش: ۰.۰۶ دلار
  • خدمات مصرف‌کننده: ۰.۴۸ دلار
  • خودرو: ۰.۰۲ دلار
  • تجارت الکترونیک: ۰.۱۴ دلار
  • فروشگاهی: ۰.۲۹ دلار
  • گردشگری: ۰.۱۱ دلار
  • خدمات صنعتی: ۰.۲۱ دلار
  • حقوقی: ۰.۲۲ دلار
  • املاک: ۰.۱۲ دلار
  • تکنولوژی: ۰.۱۲ دلار
  • سرگرمی: ۰.۰۲ دلار
نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز

راه های پیش بینی هزینه کمپین گوگل ادز

برنامه‌ریزی برای هر سازمانی برای عمل به گونه‌ای صحیح بسیار حیاتی است. بنابراین، شروع با یک برنامه برای کنترل هزینه‌های خود و همزمان اطمینان از یک سرمایه‌گذاری قوی برای به دست آوردن بازدهی بالاتر امری ضروری است.

۱. تعیین بودجه اولیه

قدم اول تعیین میزان پولی است که شما برای Google Ads آماده هستید صرف کنید. یک بودجه نیازمند تحقیقات زیادی در زمینه کلمات کلیدی و درک اهداف سازمانی شما است. از ایجاد یک استراتژی بازاریابی تا انتخاب KPI مناسب (شاخص عملکرد کلیدی) – تمام این عوامل باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند تا یک بودجه شروع ایجاد شود.

  • تعیین استراتژی تبلیغات: اگر کسب و کار شما در حال حاضر خود را به صورت آنلاین بنا کرده است، نیازی به نگرانی در مورد لیدها ندارید. اما اگر شما جدیدترین نفر در شهر هستید، ممکن است بخواهید به کانال‌های بازاریابی مانند تبلیغات فیسبوک، بهینه‌سازی SEO، PR، معرفی و غیره رجوع کنید.
  • بررسی رقبا: ما همیشه به ما تدریس شده است که به کار خود توجه کنیم. اما در بازاریابی دیجیتال، رقابت بالاست و بازار به سرعت اشباع می‌شود. بنابراین، نظارت بر حرکت بعدی حریفان شما همانند تمرکز ساده بر خود شما مهم است.
  • بررسی هزینه هر کلمه کلیدی: محاسبه بودجه اولیه با تعیین هزینه کلمات کلیدی که برای آنان قیمت گذاری می‌کنید، یک راه ساده برای برنامه‌ریزی مالی شرکت شما است. در این مرحله، می‌توانید صفحات فرود خود را در Google Ads Planner اضافه کنید تا لیستی از کلمات کلیدی مرتبط، محبوبیت آنها و رقابت را بدست آورید.

تبلیغ در گوگلاگر می خواهید هزینه کمپین تبلیغ در گوگل شما به بهترین شکل ممکن مصرف شود و تبلیغات گوگلی شما با کیفیت باشند، افراک می تواند به شما در این زمینه کمک کند. کافی است در سایت در خواست مشاوره بدهید یا با شماره ۰۲۱۹۱۰۹۲۰۰۰ تماس بگیرید.

۲. تقسیم بودجه در کمپین های سرچ

کمپین های سرچ گوگل به دسته بندی های کلمات کلیدی تحقیقاتی، برند و رقبا تقسیم بندی می شوند. بهتر است که بیشترین بودجه را به کلمات کلیدی مرتبط با برند اختصاص دهید، در این صورت برندتان را به بازار معرفی کرده اید. البته توجه داشته باشید که ممکن است هزینه این کمپین نسبت به بقیه کمپین‌های گوگل ادز بیشتر شود.

اگر هزینه کمپین های برند زیاد بود، شما می توانید برروی کمپین هایی با کلمات کلیدی high intent, research, and top-performing تمرکز کنید. این کلمات کلیدی قدرت تبدیل بالایی را به شما می‌دهند. با این حال، با شرکت‌ها و حوزه‌های مختلف، این عوامل متغیر هستند. بنابراین، بهتر است هفته‌ای یکبار تحقیق کنید و بودجه خود را تنظیم کنید تا بهترین بازده سرمایه‌گذاری را بدست آورید.

۳. تقسیم بودجه در کمپین های دیسپلی و ریتارگت

علاوه بر کمپین های سرچ، Google Ads با سایر گزینه‌های تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات نمایشی، ریمارکتیگ، خرید و غیره پر شده است. این ابزارهای بازاریابی می‌توانند با توجه به اهداف و استراتژی PPC شما، به طور قابل ملاحظه‌ای بر بودجه شما تأثیر می گذارند.

  • تبلیغات دیسپلی: شبکه نمایش گوگل، رای ایجاد آگاهی از برند و تبلیغ خدمات سایت خیلی مناسب است. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از نمایش به عنوان یک استراتژی تکمیلی استفاده کنند تا با لوگوها، بنرها، تصاویر جذاب و غیره خود را در بازار معرفی کنند.
  • تبلیغات ریتارگت: ریمارکت و ریتارگت یک تاکتیک مؤثر برای تبدیل کاربران قدیمی به مشتری هستند.

۴. پیش بینی بودجه با محاسبه‌گر گوگل ادز

ماشین حساب بودجه Google Ads یک رابط آسان و جذاب برای تنظیم بودجه شما و تجزیه و تحلیل آن است. بنابراین، اگر شرکت شما هنوز حسابدار ندارد، اجازه دهید Google این کار را انجام دهد!

شارژ حساب گوگل ادز

شروع کنید

۵. پیش بینی بودجه با گوگل کیورد پلنر

یکی دیگر از راه‌های محاسبه و تخمین بودجه گوگل ادز استفاده از کیورد پلنر است، شما میتوانید کلمات مورد نظر را جستجو و در میانگین هزینه هر کلمه کلیدی را مشاهده کنید. پس از آن می توانید بودجه کلی را تخمین بزنید.

مطالب مرتبط

سیستم مزایده ای گوگل

مزایای تبلیغات کلیکی گوگل ادز

بودجه بندی تبلیغ براساس نوع تارگت کاربران

اگر ترافیک بیشتر از فروش اهمیت دارد، نگه‌داشتن بودجه کمتر برای کمپین‌های PPC بهتر است. حتی می‌توانید با کلمات کلیدی عمومی و تبلیغات بیشتر، ورودی بیشتری را جذب کنید. اگرچه این امکان نمی‌دهد که به صورت فوری درآمدزایی داشته باشید، اما می‌توانید ترافیک بالا را به دست آورید که در آینده به فروش منجر می‌شود.

۱. هدف گذاری لوکیشن

استفاده از اصطلاحات و کلمات کلیدی مبتنی بر مکان می‌تواند با هزینه متوسط کلیک پایین، مخاطبان بیشتری را به همراه بیاورد. از کشور هدف تا گروه‌های مکان (مکان کسب و کار، اماکن دیدنی و غیره) – می‌توانید یک مکان عمومی یا خاص برای Google Ads خود انتخاب کنید. با این روش، به کاربران مناسب دست پیدا می‌کنید. با وجود اینکه جمعیت هدف این کمپین کم است ولی نرخ تبدیل آن زیاد خواهد بود.

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز

۲. هدف گذاری زمان

انتخاب یک زمان خاص برای سرمایه‌گذاری بیشتر در Google Ads سودآوری بیشتری را به همراه دارد. اگر دقت کرده باشید اینفلوئنسرهای اینستاگرام از همراهان خود می‌ پرسند که چه زمانی برای انتشار پست بهتر است.این به این دلیل است که آنها می‌خواهند زمان ایده‌آل برای جلب بیشترین مخاطب و اشتراک‌گذاری را بدانند.

Google Ads هم به همین شکل کار می‌کند (فقط برای برخی از کسب‌وکارها)، بنابراین ما پیشنهاد می‌دهیم که کمپین‌‌ها را در زمان‌های مختلف امتحان کنید. تا بهترین زمانی که معمولا کاربران به دنبال خدمات شما هستند را پیدا کنید در این صورت بودجه خود را در ساعت دیگر هدر نخواهید داد.

۳. هدف گذاری با دستگاه

هدف‌گذاری تبلیغات به سمت دستگاه‌های خاص یک راه قطعی برای جذب مشتری و در عین حال صرفه جویی در بودجه کمپین است. بنابراین، اگر یک سایت موبایل دارید، تبلیغات در دسکتاپ‌، تبلت‌ها و تلویزیون‌ بی‌فایده است و بودجه هدر رفته است.

بیشتر بخوانید

راهکارهای افزایش بازدید سایت

راه های بهبود سئو داخلی سایت

میزان رقابت در کلمات کلیدی

نمایش تبلیغات در گوگل، بصورت مزایده ای انجام می‌شود، با پیشنهاد یک قیمت مزایده آغاز شده و با توجه به فاکتورهایی که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم به آگهی رتبه یا به اصطلاح AD RANK داده می‌شود. هر قدر که کلیدواژه ها دارای ارتباط معنایی بیشتری با سایت و متن تبلیغ باشند می‌توانند جایگاه بهتر و با هزینه مناسب‌تر کسب کنند. اگر تعداد آگهی های تبلیغاتی در نتایج زیاد باشد(مانند خرید بلیط هواپیما) شما رقابت سخت تری برای تصاحب لینک های برتر گوگل خواهید داشت و در نهایت مجبور خواهید شد هزینه هر کلیک را افزایش دهید تا تبلیغ شما در جایگاه مورد نظر نمایش داشته باشد.

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز – کلام آخر

در این مطلب با اصلی ترین فاکتورهای محاسبه هزینه گوگل آشنا شدیم و نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز را آموختیم. آیا شما تجربه سفارش هرکدام از تبلیغات گوگل را داشته اید؟ موفق آمیز بوده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز به چه صورت است؟
گوگل ادز سرویس تبلیغات کلیکی و تبلیغ بنری در گوگل بسیار محبوبی در میان کاربران است. این برنامه...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید