کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

گوگل ادز چگونه کار می کند؟

گوگل ادز (google ads) (گوگل ادوردز سابق) یکی از خدمات شرکت گوگل است که به عنوان پلتفرمی جهت تبلیغ آنلاین از جمله: تبلیغات یوتیوب و تبلیغ در گوگل از آن استفاده می‌شود. از گذشته تاکنون بسیاری از افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند، در سراسر جهان از این روش برای تبلیغاتشان استفاده می‌کنند. تقریباً می‌توان گفت موفقیت در گوگل به طور عمده به گوگل ادز بستگی دارد. تبلیغات گوگلی به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات و خدمات‌تان را در اختیار مخاطبین موردعلاقه‌تان قرار دهید.
از موضوعات مهمی که در حوزه تبلیغات کلیکی گوگل ادز مطرح است، نحوه تعیین تعرفه تبلیغات گوگل و هزینه تبلیغات در گوگل است. در واقع هزینه‌ای که برای تبلیغ در گوگل می‌پردازید به الگوریتمی از گوگل ادز بستگی دارد که اصطلاحا به آن سیستم مزایده ای گوگل ادز می‌گویند. در این مقاله به این که سیستم مزایده گوگل ادز چیست میپردازیم. همچنین کدام تبلیغ گوگل ادز سریع تر نمایش داده می شود را توضیح خواهیم داد. با افراک همراه باشید

سیستم مزایده ای گوگل ادز چیست؟

پیش از هر چیزی، تبلیغات گوگل ادز چیست؟ همانطور که بالاتر اشاره کردیم، تبلیغات گوگل ادز، یکی از خدمات شرکت گوگل است که شما می توانید تبلیغات خود را در فضای آنلاین به نمایش بگذارید و در ازای آن هزینه پرداخت کنید. گوگل ادز یکی از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین و معرفی برند است که منجر به افزایش فروش می شود. همچنین گوگل ادز می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

سیستم مزایده ای گوگل ادز چیست؟ مزایده به این معنی است که افرادی برای رسیدن به چیزی، با یکدیگر رقابت کنند. در اینجا نیز مزایده گوگل به معنای این است که تبلیغ دهندگان برای نمایش تبلیغات خود در بهترین جایگاه با یکدیگر رقابت می‌کنند. هر تبلیغ کننده ای مزایده را برنده شود، آن جایگاه مخصوص اوست.
هر فردی که می خواهد از سرویس گوگل ادز استفاده کند، برای کلمه کلیدی های خاص، می تواند به گوگل پیشنهاد قیمت دهند و گوگل چند مورد را بررسی میکند و به آن تبلیغ، جایگاه اختصاص می دهد.

عوامل مختلفی مانند میزان پرداخت پیشنهادی، کیفیت تبلیغات، و تجربه صفحه مقصد این مزایده را تعیین می‌کنند. برندگان این مزایده به عنوان نتیجه در نتایج جستجو گوگل یا در فضاهای تبلیغاتی گوگل نمایش داده می‌شوند.

سیستم مزایده ای گوگل ادز چیست؟ کدام تبلیغ گوگل ادز سریع تر نمایش داده می شود؟

رقابت در گوگل ادز

هر زمان که شما مطلبی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، رقابت سختی بین محتواهای ثبت شده در این موتور جست‌وجو ایجاد می‌کنید. این که متناسب با عبارت جست‌وجو شده توسط شما چه محتوایی پیشنهاد داده شود، به نظر الگوریتم‌های گوگل و گوگل ادز بستگی دارد! تبلیغ باشد یا محتوای ارگانیک، کدام تبلیغ نمایش داده شود و … اما سؤالی که برای بسیاری مطرح می‌شود این است که نتیجه نهایی تبلیغات گوگل بر چه اساسی نمایش داده می‌شود؟ در ادامه عوامل اصلی جایگاه نمایش تبلیغات را شرح خواهیم داد! گوگل ادز است که تعیین می‌کند شما از مزایای تبلیغات کلیکی گوگل بهره ببرید یا نه!

شما می توانید جایگاه تبلیغات گوگل ادز رقبای خود را از Auction Insights گوگل ادز بررسی کنید.

4 عامل اصلی تعیین کننده جایگاه تبلیغات گوگل ادز

تا اینجا آموختیم سیستم مزایده گوگل چیست و چرا اهمیت دارد. اما ممکن است این سوال پیش بیاید که چه عواملی بر جایگاه تبلیغات گوگل ادز تاثیر گذار است و کدام تبلیغ گوگل ادز سریع تر نمایش داده می شود؟ 5 عامل اصلی تعیین کننده جایگاه تبلیغات گوگل ادز عبارت اند از:

پیشنهاد قیمت توسط شما (Your bid)

برای تبلیغات گوگل ادز، شما به ازای هر کلیک که کاربر روی تبلیغ شما انجام دهد، هزینه ای باید پرداخت کنید. یکی از عوامل تاثیرگذار بر تعیین کننده جایگاه تبلیغات شما در گوگل، پیشنهاد حداکثر هزینه ای است که حاضرید به ازای هر کلیک پرداخت کنید. که این پیشنهاد در هر لحظه می تواند تغییر کند.

امتیاز کیفی (quality score)

برای جایگاه بالا در گوگل، باید تبلیغ مفید و مرتبطی داشته باشید. گوگل توسط بررسی امتیاز کیفی (quality score) تبلیغ شما، تعیین می کند جایگاه تبلیغ شما کجا باشد. کیفیت تبلیغ شما (شامل امتیاز لندینگ – جذابیت تبلیغات – هدلاین های مرتبط با کلمات کلیدی)، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر جایگاه تبلیغات گوگل ادز است.

رتبه تبلیغ شما (Ad rank)

رتبه تبلیغ، جایگاه تبلیغ شما در گوگل را نشان می دهد. این عدد از حاصل ضرب امتیاز کیفی در مبلغ پیشنهادی شما به دست می آید. این عدد باید در حدی باشد که تبلیغ شما در گوگل نمایش داده شود و از عوامل تاثیر گذار بر تعیین جایگاه تبلیغ شما است.

موقعیت های تبلیغ (context of your ad)

شرایط دیگری که بر جایگاه شما تاثیر می گذارد، عبارات جستجویی که کاربر وارد کرده است، موقعیت مکانی کاربر در زمان جستجو، نوع دستگاهی که از آن استفاده می کند (مثلاً موبایل یا دسکتاپ) زمان جستجو و … است. این عوامل، بر جایگاه تبلیغ شما تاثیر می گذارد.

سیستم مزایده ای گوگل ادز چیست؟ کدام تبلیغ گوگل ادز سریع تر نمایش داده می شود؟

سیستم مزایده ای گوگل ادز : تعیین جایگاه و تعرفه تبلیغات گوگل

سیستم مزایده ای گوگل ادز ، جایی است که تبلیغ‌کنندگان برای برنده شدن در مزایده کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارشان تلاش می‌کنند و اگر برنده شوند تبلیغ مربوطه آنها (در آن کلمه کلیدی) در صفحه نتایج جست‌وجو یا در شبکه نمایش گوگل نمایش داده می‌شود.

وقتی یک کلمه کلیدی مورد جست‌وجو قرار می‌گیرد، همه تبلیغات گوگلی که مرتبط با آن کلمه کلیدی هستند مشخص شده و برای نمایش داده شدن با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ به این شکل که گوگل کیفیت هر تبلیغ را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و برای این کار از یک مدل آماری کمک می‌گیرد. این فرایند در واقع میزان مرتبط بودن تبلیغات، تجربه کاربران در صفحات فرود تبلیغ و میزان نرخ کلیک مورد انتظار را تحلیل می‌کند.

برای مشخص کردن جایگاه تبلیغ، بستر تبلیغ نیز در نظر گرفته می‌شود؛ یعنی عواملی همچون اکستنشن‌های تبلیغ، قالب تبلیغ، مکان و دستگاه کاربران. در نتیجه با ایجاد تبلیغات مرتبط و با کیفیت و همچنین استفاده از اکستنشن‌های تبلیغ مانند سایت‌لینک، تماس، اسنیپت ساختاربندی شده و … می‌توانید جایگاه تبلیغ خود را ارتقا دهید.

کلام آخر – سیستم مزایده ای گوگل

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که با استفاده از گوگل ادز می‌توانید پول درآورید یا احتمال دارد ضرر کنید؟ شاید شما مطمئن نباشید که اکانت گوگل ادز شما یا هزینه تبلیغات شما به درستی تنظیم شده است یا خیر. بنابراین، علاوه بر آشنایی با نحوه تعیین هزینه و تعرفه تبلیغات گوگل و استفاده از نکات مطرح شده در این مطلب، می‌توانید راه‌اندازی کمپین تبلیغ در گوگل خود را به شرکتی معتبر در این زمینه بسپارید. برای سفارش کلیک گوگل می توانید با فاراک مراجعه کنید و اگر در این زمینه سوالی دارید، یک مشاوره رایگان را مهمان افراک باشید!

درخواست مشاوره رایگان

گوگل ادز چگونه کار می کند؟
گوگل ادز (google ads) (گوگل ادوردز سابق) یکی از خدمات شرکت گوگل است که به عنوان پلتفرمی جهت...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام مرسی از سایتتون به نظر شما برای یک کسب و کاری که حداقل هزینه رو میخواد انجام بده بهینه سازی سئو مداوم و بهبود تجربه کاربری سایت به اضافه ی رپورتاژ آگهی در سایت های دیگه از گوگل ادز ارزون تر در میاد؟ چون گفتم تعرفه گوگل به دلار هستش احتمالا این سه تا چیزی که گفتم از هزینه گوگل ادز برای ایرانی ها کمتر در بیاد

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      بهینه سازی سایت یک فرایند زمان بر است و بسته به حجم سرچ کلمات کلیدی خدمات شما ممکن است مدت زمان زیادی طول بکشد تا به نتیجه دلخواه برسید. اگر می‌خواهید زودتر به درآمد برسید و فروش لازم را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از گوگل ادز استفاده کنید.
      شما می‌توانید از پرداخت به ازای هر کلیک یا به ازای هر کانورژن استفاده کنید؛ در این صورت با هر کلیک کاربر بر روی تبلیغتان و یا هر اقدام کاربر در وبسایتتان هزینه از پنل شما کم خواهد شد.
      برای کسب مشاوره رایگان تبلیغاتی با شماره 02191092000 تماس حاصل نمایید.

      آیا مفید بود؟