کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل | چرا تبلیغم در گوگل نشان داده نمی شود؟

دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل | چرا تبلیغم در گوگل نشان داده نمی شود؟

تبلیغ در گوگل شاید برای بسیاری از افراد یکی از پیچیده ترین روش های تبلیغاتی آنلاین باشد، چرا که برای موفق شدن در آن نیاز به رعایت بسیاری از نکات و تنظیم پارامترهای خاص است که معمولا افراد از آن غافل می شوند. افتتاح حساب گوگل ادوردز یا خرید اکانت گوگل ادز، بودجه بندی تبلیغ گوگل، انتخاب کلمه کلیدی و … از جمله مهمترین کارهایی است که شما برای راه اندازی کمپین تبلیغاتیتان، به آنها نیاز دارید. البته گوگل مانند همیشه ابزار مختلفی را برای راحتی کار شما تهیه کرده است که برخی از آنها شامل گوگل ادوردز، گوگل ادسنس، اد اکستنشن های گوگل ادوردز است. (البته جایگزین های گوگل ادسنس مانند سایت BuySellAds و سایت Blogads نیز می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.) اما با وجود تمامی این امکانات و استفاده از آنها، زمانی که افراد تبلیغ آنلاین خود را در گوگل آغاز می کنند، بعد از مدتی با جستجوی در گوگل، تبلیغشان را مشاهده نکرده و اولین سوالی که برایشان مطرح می شود این است که چرا تبلیغم در گوگل نشان داده نمی شود؟ اگر شما هم تا به حال با این مشکل مواجه شده اید، در این مقاله همراه گروه افراک باشد، تا از دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل آگاه شوید.

مهمترین دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل

انتخاب نادرست کلمه کلیدی

یکی از رایج ترین دلایلی که موجب عدم نمایش تبلیغ در گوگل می شود، این است که شما کلمه کلیدی که برای کمپین تبلیغاتی خود وارد کرده اید را سرچ نمی کنید. اما برخی مواقع نیز به دلیل نامناسب بودن این کلمه کلیدی و یا اینکه توسط کاربران جستجو نمی شده است، تبلیغ شما هم توسط گوگل به کاربران نمایش داده نمی شود.

انتخاب کلمه کلیدی علاوه بر تبلیغ در گوگل، برای تبلیغ در یوتیوب نیز اهمیت زیادی دارد.

وضعیت تبلیغ خود را بررسی کنید

زمانی که تمام تنظیمات مربوط به تبلیغ در گوگل خود را تعیین کردید، باید چک کنید که وضعیت آن از دید گوگل چیست. گاهی اوقات وضعیت تبلیغ شما در گوگل در حالت “Approved (limited)” یا “تأیید شده (محدود شده)” قرار دارد. این حالت به این معناست که تبلیغ شما تایید شده است و نمایش هم داده می شود، اما نه در همه حالت ها! این حالت زمانی اتفاق می افتد که شما یکی از قوانین گوگل را برای قرار دادن تبلیغ، رعایت نکرده اید.

دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل

میزان جستجوی کلمه کلیدی شما بسیار پایین است

با وجود ابزار مختلفی که هنگام انتخاب کلمه کلیدی به کمک شما می آیند، باز هم ممکن است گزینه‌ای را انتخاب کنید که توسط کاربران خیلی جستجو نمی شود. عدم نمایش تبلیغ در گوگل در این حالت کم اتفاق می افتد چرا که معمولا افراد سراغ کلمات پر رقابت می روند اما باز هم امکانش وجود دارد. بنابراین در این حالت ادوردز تبلیغتان را نمایش نمی دهد و به شما پیشنهاد می دهد که با توجه به بودجه ای که برای تبلیغ در گوگل در نظر گرفته اید، کلمه کلیدی دیگری را انتخاب نمایید.

جای اشتباهی به دنبال تبلیغ خود می گردید

یکی از تنظیماتی که برای قرار دادن تبلیغ در گوگل انجام می دهید، تعیین کردن موقعیت جغرافیایی است. بنابراین اگر هنگامی که این پارامتر را برای منطقه خاصی تنظیم کرده اید، حتما باید در همان منطقه باشید تا تبلیغ به شما نمایش داده شود. برای رفع این مشکل در رابطه با عدم نمایش تبلیغ در گوگل ، حتما لوکیشن و یا موقعیت جغرافیایی سیستمی که از آن استفاده می کنید را به حالتی تغییر دهید که هنگام راه اندازی کمپین تبلیغاتی در نظر گرفته اید.

زمان نمایش تبلیغ شما نیست

باز هم یکی دیگر از دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل ، به تنظیماتی برمی گردد که خودتان انجام داده اید اما اکنون فراموش کرده اید. اگر تبلیغ در گوگل خود را زمان بندی کرده اید، یعنی برای کسب نتیجه بهتر تعیین کرده اید که در روزهای خاصی نمایش داده شود، پس نمی توانید غیر از روزهای تعیین شده در گوگل به دنبال آن باشید.

دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل | چرا تبلیغم در گوگل نشان داده نمی شود؟

جستجوی کلمه کلیدی شما بیش از اندازه زیاد است

همان طور که پایین بودن سرچ کلمه کلیدی می تواند یکی از دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل باشد، بالا بودن سرچ آن نیز می تواند منجر به همین اتفاق شود. بسته به این که بودجه روزانه شما برای نمایش تبلیغ چه مقدار تعیین شده است و همچنین میزان سرچ کلمه کلیدی انتخابی شما چقدر است، تبلیغتان در طول روز نمایش داده می شود. پس اگر این بودجه کم باشد و جستجو زیاد، احتمال اینکه در همه زمان ها تبلیغتان نمایش داده نشود، وجود دارد.

همراهان عزیز امیدواریم که مطالب بیان شده در رابطه با عدم نمایش تبلیغ در گوگل برای شما مفید بوده باشد. با این وجود اگر هنوز سوالی دارید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دلایل عدم نمایش تبلیغ در گوگل | چرا تبلیغم در گوگل نشان داده نمی شود؟
تبلیغ در گوگل شاید برای بسیاری از افراد یکی از پیچیده ترین روش های تبلیغاتی آنلاین باشد، چرا...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید