کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه دیجیتال مارکتر شویم؟

جالب است بدانید تقریباً دو سوم مردم جهان از کاربران اینترنت هستند و زندگی و نحوه خرید افراد نیز همراه با این روند تغییر کرده است. با توجه به این موضوع شما نمی‌توانید برای فروش محصولاتتان تنها به روش‌های سنتی اکتفا کنید؛ زیرا با این کار هرگز راه به جایی نمی‌برید و باید بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ را نیز در روندتان قرار دهید. اما دیجیتال مارکتینگ چیست؟
باید بدانید این حرفه، شاخه‌ها و تخصص‌های زیادی دارد؛ بنابراین اگر قصد دارید وارد آن شوید، باید حتماً تمام جزئیات این حرفه را بدانید. به همین دلیل تصمیم داریم در این مقاله از افراک، تمام اطلاعات ضروری مانند مفهوم بازاریابی دیجیتال، تفاوت آن با بازاریابی سنتی، بخش‌ها و شاخه‌های مختلف آن، نحوه یادگیری و شروع این حرفه و همچنین راهکارهای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای را بررسی کنیم. با ما همراه باشید!

دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) چیست؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) اولین بار در دهه 1990 با راه‌اندازی اولین موتور جستجو (Archie) ایجاد شد و پس از آن نیز در سال ۱۹۹۴، راه‌اندازی یاهو اولین استراتژی‌ها را در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به وجود آورد. از آن زمان به بعد مخصوصاً در ۱۵ سال گذشته، بازاریابی آنلاین به صورت جهشی و خیلی سریع رشد کرد و در حال حاضر این موضوع به رکن اساسی و حیاتی تمام کسب‌وکارها تبدیل شده است.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین تمام تلاش‌های تبلیغاتی و بازاریابی است که در اینترنت انجام می‌شوند. در واقع صاحبان کسب‌وکارها در بسترهای متفاوتی مانند رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌های موبایل، موتورهای جستجوگر گوگل، ایمیل و… با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

تقریباً بیش از ۶۰ درصد مردم جهان از اینترنت و خدمات آنلاین استفاده می‌کنند و این تعداد نیز روزبه‌روز در حال افزایش است؛ به همین دلیل شرکت‌ها در حال حاضر بودجه زیادی را برای بازاریابی دیجیتال خود اختصاص می‌دهند و تاثیر بازاریابی سنتی نیز به همین نسبت رو به کاهش است!

این کار در نهایت باعث ایجاد نرخ تبدیل، افزایش ترافیک وب‌سایت، آگاهی از برند و در نهایت افزایش فروش و رشد کسب‌وکار افراد می‌شود. برای مثال شما با ارسال ایمیل خیلی راحت و به طور نامحدود می‌توانید تخفیف‌ها و جشنواره‌های فروش محصول یا خدماتتان را به اطلاع مخاطبانتان برسانید.

حال که با مفهوم Digital Marketing آشنا شدید، آیا می‌دانید چه تفاوتی با بازاریابی سنتی دارد؟ شما باید بدانید اصلاً چرا دیجیتال مارکتینگ این روزها دارد جای روش‌های قدیمی را می‎گیرد؛ به همین دلیل در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

بازاریابی آنلاین و سنتی چه تفاوت‌هایی دارند؟

در بازاریابی سنتی برخلاف نوع مدرن و آنلاین آن افراد با تبلیغات و استراتژی‌های آفلاین مانند تلویزیون، بیلبورد، مجلات، روزنامه، رادیو و… با مشتریان ارتباط برقرار و محصولات خود را تبلیغ می‌کنند. البته هرگز فکر نکنید این نوع بازاریابی امروزه از بین رفته است؛ زیرا ما روزانه با صدها مورد از آن‌ها برخورد داریم. به نظرتان کدام یک از این دو مدل، بازخورد بهتری دارند؟ در جدول زیر به طور خلاصه با تمام تفاوت‌های بازاریابی سنتی و مدرن آشنا می‌شوید.

تفاوت بازاریابی آنلاین و بازاریابی سنتی
بازاریابی دیجیتالبازاریابی سنتی
در این روش از پلتفرم‌های دیجیتال به عنوان شیوه بازاریابی استفاده می‌شود.در این تکنیک بازاریابی، از روش‌های سنتی تبلیغات استفاده می‌شود.
ماهیت این تکنیک بازاریابی پویا است.ماهیت این تکنیک بازاریابی ثابت است.
نرخ تبدیل بالاست.نرخ تبدیل آهسته و تدریجی دارد.
تعامل بیشتر از مدل سنتی است.مشارکت در آن کمتر از بازاریابی آنلاین است.
هزینه کمتری دارد.گران‌تر از بازاریابی دیجیتال است.
ردیابی امکان‌پذیر است و به راحتی انجام می‌شود.ردیابی امکان‌پذیر نیست.
دسترسی جهانی دارد.دسترسی محلی دارد.
نتایج آن فوری هستند.نتایج به‌صورت آهسته اتفاق می‌افتد.
ارتباط یک فرایند دو طرفه است.ارتباط فقط یک فرایند یک‌طرفه است.

بررسی دقیق بخش‌ها و شاخه‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ

برای این که به یک بازاریاب آنلاین مؤثر و مفید تبدیل شوید، باید حتماً تمام زیر شاخه‌های آن را بشناسید. در ادامه تمام این تخصص‌ها را شرح می‌دهیم.

۱. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)

شما می‌توانید بهترین صفحه جهان را داشته باشید؛ البته به شرطی که حتماً به سئو سایتتان توجه کنید! تقریباً ۸۱ درصد از مشتریان قبل از خرید هر محصول، به صورت آنلاین در مورد آن تحقیقات انجام می‌دهند.

اگر محتوای شما در صفحه اول رتبه‌بندی نشده باشد، کاربران آن را پیدا نمی‌کنند و تمام زحماتتان نیز به هدر می‌رود. با سئو، وب‌سایت شما در صدر صفحات نتایج موتورهای جستجو قرار می‌گیرد و سرنخ و مخاطبان بیشتری دریافت می‌کند؛ همه این موارد نیز در انتها باعث ایجاد یک بازاریابی دیجیتال موفق برای کسب‌وکار شما می‌شود.

۲. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

به طور کلی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شامل ارسال محتوا در انواع پلتفرم‌ها مانند توییتر، اینستاگرام، فیس‌بوک و… است. این نوع بازاریابی تأثیر ویروسی و شبکه‌ای بسیار قدرتمندی دارد و شما با آن می‌توانید کسب‌وکار، محصولات و خدماتتان را به هزاران مصرف‌کننده در سراسر جهان معرفی کنید.

امروزه ۲.۳ میلیارد نفر از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و همین موضوع آن را به یک جزء ارزشمند دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است. علاوه بر این توجه به رسانه‌های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد که افکار و نظرات مصرف‌کنندگان در مورد محصولات، خدمات و همچنین رقبای خودتان را پیدا کنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به یک دیجیتال مارکتر موفق تبدیل شویم؟

۳. بازاریابی ایمیلی

با بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ شما با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌کنید و اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد برند و خدماتتان را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید. بازاریابی ایمیلی به ازای هر ۱ دلار سرمایه‌گذاری، ۴۴ دلار برای شما درآمد کسب می‌کند؛ بنابراین آن را دست‌کم نگیرید!

۴. بازاریابی موبایلی

این نوع تبلیغات با استفاده از دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای موبایل انجام می‌شود. این روزها دیگر افراد بیشتر به جای رایانه یا تبلت از موبایل استفاده می‌کنند؛ یعنی بیش از ۵۰ درصد از ترافیک اینترنت، از سمت تلفن‌های همراه می‌آید! بنابراین از قدرت تبلیغات با پیامک و اپلیکیشن‌های موبایل غافل نشوید.

۵. بازاریابی محتوا

محتوا ستون اصلی و هسته بازاریابی دیجیتال است؛ بنابراین اگر دنبال جذب مشتریان و درآمد بیشتر هستید، حتماً تولید محتوای باکیفیت را در اولویت خود قرار دهید. جالب است بدانید شما با کمک محتواهای باکیفیت می‌توانید حتی ۳ برابر بیشتر از بازاریابی سنتی سرنخ ایجاد کنید. با بازاریابی محتوای مفید، شما به سؤالات مخاطبانتان پاسخ می‌دهید و همین موضوع به بهبود رتبه سایت شما کمک زیادی می‌کند.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به یک دیجیتال مارکتر موفق تبدیل شویم؟

۶. بازاریابی وابسته

آیا دوست دارید کار بازاریابی و فروش محصولاتتان را افراد دیگری برایتان انجام دهند؟ گاهی اوقات افراد بخشی از تبلیغ محصولات و خدمات خود را به شرکت‌ها یا افراد دیگر می‌سپارند و در ازای آن سود یا مقداری کمیسیون نیز به آن‌ها پرداخت می‌کنند. در واقع این شرکت‌های وابسته محصولات شما را در وب‌سایت خود تبلیغ و در صورت کلیک و انجام خرید مشتریان، به صورت خودکار برای هدایت این مسیر فروش مقداری هزینه دریافت می‌کنند؛ این کار به نوعی معامله دو سر سود است!

۷. بازاریابی ویدیویی

بر اساس وبلاگ Think With Google ، ماهانه ۲ میلیارد نفر در یوتیوب در حال تماشای انواع ویدئوها برای سرگرمی، اخبار، یادگیری و… هستند؛ همین فرصتی بسیار بزرگ برای دستیابی به مشتریان جدید است! بر اساس آمارها جالب است بدانید حدود ۸۰ درصد از کاربران از موتورهای جستجوگر و ویدیوها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات، نظرات خریداران دیگر و همچنین نحوه کاربا آن‌ها استفاده می‌کنند.

علاوه بر این ۵۵ درصد از مصرف‌کنندگان نیز قبل از خرید حتماً ویدئوهای مربوط به محصول موردنظر را نیز مشاهده می‌کنند؛ بنابراین با بازاریابی ویدیویی فروش را برای خود آسان کنید و از این فرصت بزرگ برای جذب مخاطب غافل نشوید!

۸. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در واقع مشارکت با افرادی است که مخاطبان قابل توجهی برای تبلیغ محصولات شما دارند. این یک راه مؤثر برای ایجاد آگاهی از برند، دیده شدن و ایجاد اعتماد است. ۶۳ درصد از مصرف کنندگان می‌گویند که به توصیه‌های اینفلوئنسرها بیشتر از برندها اعتماد دارند؛ البته باید حتماً با یک اینفلوئنسر معتبر همکاری کنید.

این افراد در رسانه‌های اجتماعی مختلف فعالیت می‌کنند و افراد مشهور، متخصص یا تولیدکنندگان محتوا هستند. آنها معمولاً به ازای هر پست و تبلیغ، میزانی هزینه از شما دریافت می‌کنند و قیمت آن‌ها معمولاً بر اساس اندازه مخاطبشان متفاوت است.

۹. بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC)

بازاریابی پرداخت به ازای کلیک PPC نوعی از دیجیتال مارکتینگ است که در آن برای هر کلیک روی تبلیغ و با پرداخت هزینه به ناشر، ترافیک زیادی به وب‌سایت شما هدایت می‌شود. PPC دقیقاً مانند نسخه پولی SEO و محبوب‌ترین آن نیز تبلیغات گوگل ادز است.

حال که انواع بازاریابی دیجیتال را می‌شناسید، باید بدانید برای شروع باید چه کاری انجام دهید؛ به همین دلیل به شما یاد می‌دهیم که چگونه و از کجا بازاریابی دیجیتال را استارت بزنید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به یک دیجیتال مارکتر موفق تبدیل شویم؟

دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع آن شما باید در ابتدا یک یا چند مورد از گزینه‌های بالا را انتخاب کنید و در آن متخصص شوید. البته بهترین روش این است که بعد از تخصص در یک شاخه به سراغ مورد دیگری بروید. در ادامه راه‌های یادگیری این مهارت‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

یادگیری مهارت تی شکل (T-Shaped Skills)

در یادگیری T شکل شما باید به یک دید کلی از تمام اطلاعات و مباحث بازاریابی دیجیتال به دست بیاورید. پس از آن نیز باید تمرکزتان را روی یک یا چند شاخه از آن بگذارید. البته بهتر است دو شاخه نزدیک به هم را انتخاب و یادگیری را به صورت عمیق شروع کنید تا تبدیل به یک متخصص شوید. در انتها نیز می‌توانید دوباره مطالعه در مورد شاخه‌های دیگر را شروع و نقاط ضعفتان را برطرف کنید.

یادگیری با مطالعه شخصی

توصیه می‌کنیم در ابتدا خودتان از منابع متفاوت شروع به مطالعه در مورد دیجیتال مارکتینگ و شاخه‌های آن کنید. مقالات، دوره‌های آموزشی متفاوت، ویدئو، کتاب و… منابع مناسب و عالی برای این کار هستند. بنابراین اگر می‌خواهید در این زمینه موفق شوید حتماً مطالعه را شروع کنید.

شرکت در دوره‌ها و کلاس‌ها

پس از آگاهی از اطلاعات پایه بهتر است در دوره‌ها و کلاس‌های مبتدی و سپس پیشرفته شرکت کنید؛ البته به شرطی که این دوره‌ها باکیفیت و در سطح بالا باشند.

کارآموزی در شرکت‌های معتبر

اگر دوست دارید در بطن کار فرو روید و تمام جزئیات آن را یاد بگیرید، کارآموزی گزینه مناسبی برای شماست. البته برای این کار شما به اطلاعات پایه و مقدماتی نیاز دارید؛ بنابراین پس از اطلاع از آن‌ها جای مناسبی را برای کارآموزی پیدا کنید که روزبه‌روز بر دانش و تجربه شما بیفزاید.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به یک دیجیتال مارکتر موفق تبدیل شویم؟

چگونه یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید؟ ۶ راه حل ضروری

اگر قصد دارید در زمینه digital marketing حرفه‌ای شوید، باید حتماً نکات خاصی را رعایت کنید. تمام موارد زیر برای این کار ضروری  و مهم هستند.

داشتن آگاهی و درک اساسی از دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی اینترنتی رشته‌ها و شاخه‌های متفاوتی دارد؛ بنابراین شما باید در ابتدا تمام آن‌ها را بشناسید و بدانید که قرار است چه کاری انجام دهید. به همین دلیل در ابتدا به اندازه کافی در این زمینه تحقیق و پس از کسب اطلاعات لازم، مراحل دیگر را طی کنید.

بهینه‌سازی موتورهای جستجوگر گوگل

پس از دریافت ایده کلی از بازاریابی دیجیتال، شما باید به یک متخصص سئو حرفه‌ای تبدیل شوید؛ زیرا این موضوع نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کار شما دارد. شما باید یاد بگیرید چگونه وب‌سایتتان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. البته خیلی از افراد برای این کار از متخصصان سئو در تیم خود کمک می‌گیرند؛ اما حتی در صورت انجام این کار نیز شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید حتماً بر کار آن‌ها نظارت داشته باشید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

شما باید یاد بگیرید که چگونه مخاطبان خود را جذب کنید. دلیل موفقیت بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین این است که آن‌ها می‌دانند چگونه با مخاطبین خود ارتباط برقرار و به آن‌ها حس ارزشمندی را منتقل کنند. به همین دلیل شما نیز باید با ایجاد محتواهای ارزشمند و ارائه پاسخ تمام سؤالات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را به استفاده از خدمات و محصولاتتان ترغیب کنید.

یادگیری بازاریابی محتوایی

تولید محتوا چالش زیادی برای بازاریابان محتوا دارد؛ زیرا این افراد باید مهارت‌های متفاوتی مانند خلاقیت، تجزیه‌وتحلیل دقیق  و دانش بالایی داشته باشند. با داشتن تمام این مهارت‌ها و تمرین زیاد شما در نهایت می‌توانید محتوای باکیفیت و مفیدی تولید کنید که خریداران زیادی را جذب کند.

همواره به روز بودن

شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال باید همیشه به‌روز باشید. دنیای دیجیتال بسیار بزرگ و روزانه نیز در حال پیشرفت و تغییر است؛ بنابراین اگر شما با این تغییرات همسو نشوید، از آن عقب می‌افتید و پس از مدتی نیز فراموش می‌شوید! بنابراین به صورت مداوم خدمات، محصولات و همچنین سرویس‌دهی خود را به‌روز کنید تا از رقبایتان پیشی بگیرید.

استفاده از ابزارهای موردنیاز دیجیتال مارکتینگ

شما باید تا جایی که می‌توانید از ابزارهای جدیدی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول استفاده و خدمات خود را با کیفیت خیلی بهتری به مشتریان عرضه کنید. البته در ابتدا باید تحقیق کنید ببینید کدام یک از ابزارها برای اهداف و کار شما مناسب‌تر است.

تا اینجا شما با راهکارهای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای آشنا شدید؛ اما باید بدانید نیازی نیست حتماً بر تمام مهارت‌ها و تکنیک‌ها تخصص بسیار بالایی داشته باشید و یک آشنایی نسبی از هر کدام از آن‌ها نیز کافی است. هر کدام از شاخه‌های بازاریابی دیجیتال، افراد متخصص مخصوص به خود را دارد که شما را به هدفتان می‌رسانند؛ بنابراین نیازی به نگرانی نیست.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه به یک دیجیتال مارکتر موفق تبدیل شویم؟

تخصص و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای

یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای باید مهارت‌های منحصربه‌فردی داشته باشد تا از رقبایش متمایز شود؛ در ادامه بخشی از این مهارت‌ها را بررسی می‌کنیم.

۱. مهارت‌های نوشتن

 بخش بزرگی از بازاریابی دیجیتال شامل نوشتن ایمیل و پست‌های وبلاگ برای جذب مشتری است؛ بنابراین مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود دهید تا بتوانید کمپین‌های موفقی را ایجاد کنید.

۲. مهارت ارتباطات

 شما به عنوان بازاریاب دیجیتال باید بتوانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید؛ در غیر این صورت بهتر است فاتحه کسب‌وکارتان را بخوانید! مهارت‌های ارتباطی قوی در واقع شما را به مخاطبان هدفتان وصل می‌کند.

۳. تجزیه و تحلیل و آمار

شما باید در آمار و تجزیه‌وتحلیل ماهر باشید تا بفهمید کدام گرایش‌های بازاریابی دیجیتال برای مشتریان بهتر است. به طور کلی توانایی یافتن بهترین استراتژی بازاریابی برای هر کسب‌وکار یا برند به موفقیت آن ختم می‌شود.

۴. درک الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی

هر پلتفرم مختلفی مانند اینستاگرام، توییتر، فیس‌بوک و… الگوریتم‌های خاص و منحصربه‌فردی دارند. شما تا زمانی که با روش کار هر کدام از آن‌ها آشنا نباشید، نباید انتظار دیده شدن زیادی نیز داشته باشید. یک بازاریاب موفق الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی را درک و حتی تغییرات درون سیستم را پیش‌بینی می‌کند.

۵. توسعه وب‌سایت

وبلاگ‌ها و صفحات فروش رکن اصلی در زمینه بازاریابی آنلاین هستند؛ به همین دلیل شما به عنوان یک مارکتر باید حتماً به آن‌ها تسلط داشته باشید. البته صفر تا صد ساخت سایت، طراحی صفحات، کدنویسی و… بر عهده بازاریابان نیست؛ اما قطعاً شما باید درک کاملی از آن‌ها داشته و بر کار متخصصان این حوزه‌ها نظارت داشته باشید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

۶. مهارت‌های طراحی 

بازاریابان دیجیتال باید یک آگاهی و دانش اولیه در مورد نرم‌افزارهای متفاوتی مانند فتوشاپ، افتر افکت، illustrator و… داشته باشند؛ زیرا محتوای بصری امروزه خیلی بیشتر از محتوای نوشتاری در معرض توجه و دید افراد است و نرخ تعامل و تبدیل بیشتری نیز ایجاد می‌کند.

۷. مدیریت و رهبری پروژه

تمام مارکترها باید بدانند که چگونه پروژه‌ها را در شرایط مختلف مدیریت و پشتیبانی کنند و این موضوع تا حد زیادی به مهارت‌های رهبری نیاز دارد. البته این موضوع در مورد بازاریابان متفاوت فرق دارد؛ مثلاً یک بازاریاب محتوا باید بداند که چگونه موضوعات وبلاگ، تاریخ تحویل، دریافت حقوق و… را مدیریت کنند. بنابراین باید وظایف کاری خود را به درستی درک و تمام روند پروژه را مدیریت کنید.

۸. توسعه برند موردنظر

شما به عنوان یک بازاریاب آنلاین مسئول معرفی برند و خدمات خود به افراد جهان هستید و باید این کار را با ایجاد محتواها و پیام‌های مختلف انجام دهید. به طور کلی توسعه برند مهارتی است که ویژگی‌های مهم برندتان را به تصاویر و کلماتی تبدیل و ویژگی‌های آن را بیان می‌کند. بنابراین داشتن درک کاملی از برند داشته باشید و با ایجاد اعتماد در برند، به رشد و توسعه کسب‌وکار موردنظر کمک کنید.

تا اینجا شما تمام اطلاعات موردنیاز در مورد بازاریابی دیجیتال را یاد گرفتید، در انتها باید بدانید این حرفه نیاز به دانش بسیار بالایی دارد. گاهی اوقات ضررهایی که یک بازاریاب بی‌تجربه برای برند ایجاد می‌کند، به این راحتی‌ها قابل جبران نیست!

به همین دلیل حتماً توسعه برند و کسب‌وکار خود را به افراد حرفه‌ای و دلسوز در این زمینه بسپارید. افراک از بزرگ‌ترین مجموعه‌های بازاریابی دیجیتال در ایران است و بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به شما ارائه می‌کند. بهترین دیجیتال مارکترهای ایران در تیم ما فعالیت می‌کنند و مدرک رسمی این حرفه‌ را نیز دارد؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید تبلیغات و توسعه برند خود را به ما بسپارید و در سریع‌ترین زمان از نتیجه آن لذت ببرید.

سخن پایانی در مورد بازاریابی اینترنتی

در این مقاله تمام اطلاعات و نکات لازم درباره بازاریابی آنلاین را بررسی و یادآوری کردیم. حال که شما قصد یادگیری این حرفه را دارید توصیه می‌کنیم از همین ابتدا کار خود را به صورت حرفه‌ای شروع کنید. اگر هم قصد رشد کسب‌وکار خودتان را دارید، باید از تیم و مجموعه بسیار کاربلد کمک بگیرید؛ زیرا در غیر این صورت هرگز نمی‌توانید آسیب‌های آن را جبران کنید.

مجموعه افراک در طی سال‌های اخیر هزاران کسب‌وکار را به موفقیت و فروش بسیار زیاد رسانده است؛ بنابراین اگر دنبال تیمی می‌گردید که بدون شک و تضمینی موفقیت برندتان را مهیا کند، افراک را انتخاب کنید. اگر سؤال یا نیاز به جزئیات بیشتر دارید نیز با کارشناسان ما تماس بگیرید؛ زیرا آن‌ها با حوصله و دلسوزی تمام سؤالات و ابهامات شما را برطرف می‌کنند. تمام نظرات خود را برای ما بنویسید و این مقاله مفید را برای تمام افرادی که به این حرفه علاقه دارند نیز بفرستید.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید