کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

چگونه لوح یوتیوب را دریافت کنیم؟

چگونه لوح یوتیوب را دریافت کنیم؟

حتما در پس‌زمینه ویدیوی یوتیوبرهای مختلف لوح یوتیوب را دیده‌اید، که معمولا روی دیوار نصب شده و یا روی قفسه‌ای در زیر چراغ‌های رنگارنگ گذاشته شده است. لوح یوتیوب به دلیل ظاهر پیچیده، سطح صیقلی و جلوه مینیمالیستی‌اش، نظر یوتیوبرها و بینندگان آن‌ها را به خود جلب می‌کند. یکی از دغدغه‌های یوتیوبرها، گرفتن لوح نقره‌ای و طلایی یوتیوب است. برای اطلاع از شرایط دریافت بج‌های یوتیوب و تبلیغ در یوتیوب تا انتهای این مطلب با افراک همراه باشید.

این لوح‌ها بخشی از جوایز سازندگان ویدیو در یوتیوب هستند و در چهار طرح نقره‌ای، طلایی، الماس سفید و الماس قرمز عرضه می‌شوند. برای دریافت این لوح‌ها باید سه مرحله را طی کنید:

  1. به تعداد مشخص شده‌ای از مشترکین (سابسکرایبر) برسید.
  2. از یوتیوب جایزه خود را درخواست کنید.
  3. منتظر باشید تا یوتیوب، کانال شما را بررسی کند.

اگر به دنبال یوتیوبر شدن هستید، این مقاله را حتما مطالعه کنید: 21 ایده پولساز برای ساخت ویدیو در یوتیوب

لوح یوتیوب چیست؟

آیا تا به حال دیده‌اید در یوتیوب که یوتیوبرها جوایزی که یوتیوب به آنها داده است را نشان می دهند؟ چرا یوتیوب این لوح ها را به یک سری یوتیوبر تقدیم می کند و بر چه اساسی است؟

در واقع یوتیوب برای پاداش به سازندگان کانال هایی با سابسکرایبرهای ۱۰۰۰۰۰ به بالا جوایزی اهدا می کند.

شاید فکر کنید افراد کمی این لوح ها را گرفته اند ولی باید بگوییم که بیش از آنچه که فکر کنید موفق به گرفتن لوح های یوتیوب شده اند.

انواع لوح‌های یوتیوب

در حال حاضر پنج لوح یوتیوب وجود دارد که هر کدام نشان‌دهنده دستاورد خاصی برای کانال شماست:

  • لوح نقره‌ای یوتیوب (۱۰۰ هزار سابسکرایبر)
  • لوح طلایی یوتیوب (۱ میلیون سابسکرایبر)
  • لوح الماس سفید یوتیوب (۱۰ میلیون سابسکرایبر)
  • لوح سفارشی (۵۰ میلیون سابسکرایبر)
  • لوح الماس قرمز یوتیوب (۱۰۰ میلیون سابسکرایبر)

جالب است بدانید که لوح الماس سفید در واقع از الماس ساخته نشده است. در سال ۲۰۲۰ یکی از یوتیوبرهای حوزه فناوری به نام مارکز براونلی در یکی از ویدیوهای خود جعبه لوح را باز کرد و راجع به ظاهر آن توضیح داد. او گفت: «این لوح از آلومینیوم فراوری شده ساخته شده است که وزن سنگینی دارد. سطح بیرونی آن به خوبی صیقل داده شده و یک تکه کریستال به شکل دکمه پخش ویدیو در وسط آن جاسازی شده است».

لوح یوتیوب

نحوه دریافت لوح یوتیوب

وقتی تعداد سابسکریبرهای کانال شما از ۱۰۰ هزار بالاتر رفت، می‌توانید اولین لوح یوتیوب (لوح نقره‌ای) خودتان را سفارش دهید. این جایزه رایگان است ولی اگر ساکن یکی از کشورهای ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، کامبوج، قرقیزستان، روسیه، اوکراین یا ازبکستان هستید باید به عنوان عوارض یا مالیات حمل و نقل مقداری هزینه پرداخت کنید.

شرایط درامد از یوتیوب و میزان مالیات یوتیوب به چه صورت است؟

یوتیوب به ازای هر سطح مشخصی از سابسکرایبرها به شما جایزه رایگان اعطا می‌کند. البته شما می‌توانید لوح‌های بیشتری را بعد از بررسی کانال خود توسط یوتیوب سفارش دهید که رایگان نخواهند بود و باید هزینه آن‌ها را بپردازید.

برای دریافت اولین لوح باید علاوه بر به دست آوردن ۱۰۰ هزار سابسکرایبر شرایط دیگری را نیز داشته باشید:

  • کانال یوتیوب شما باید فعال بوده و محتوای اورجینال داشته باشد.
  • باید در ۶ ماه گذشته در کانال خود ویدیو آپلود کرده باشید.
  • نباید برای مدت خاصی در مورد نقض دستورالعمل‌ها اخطاری دریافت کرده باشید.
  • باید از وضعیت خوبی در برنامه شرکای یوتیوب برخوردار باشید.
  • نباید محتوای هرز یا جعلی داشته باشید.
  • کانال شما باید با شرایط خدمات یوتیوب سازگار باشد.
  • باید مقیم یکی از کشورهای واجد شرایط باشید.

جالب است بدانید: چطوری بدون ساخت ویدیو از یوتیوب درآمد داشته باشیم؟

مراحل درخواست لوح یوتیوب

اگر واجد شرایط دریافت جایزه هستید، برای درخواست لوح خود مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به محض رسیدن به شرایط موردنظر از سابسکرایبرها، ایمیل خود را چک کنید.

  2. ایمیلی که از طرف یوتیوب برای واجد شرایط بودن شما فرستاده شده است را پیدا کنید.

  3. کد فرستاده شده از طریق ایمیل را کپی کنید.

  4. کد خود را در وب‌سایت جوایز سازندگان وارد نمایید.

  5. نام کانال خود را وارد کنید.

  6. اطلاعات پستی خود را در وب‌سایت بارگذاری کنید.

  7. روی گزینه سفارش کلیک کنید.

مطلب مرتبط

چگونه بهترین توضیحات را برای ویدیو یوتیوب بنویسیم؟

طبق گفته‌های شرکت یوتیوب، لوح افراد واجد شرایط در عرض یک ماه پس از درخواست به دست‌شان می‌رسد.

درخواست لوح یوتیوب

آیا طرح‌های سفارشی برای لوح‌های یوتیوب وجود دارد؟

در گذشته یوتیوبرهایی که ۵۰ میلیون سابسکرایبر داشتند از یوتیوب لوحی با طراحی سفارشی دریافت کرده بودند. این لوح‌ها معمولا با تم کانال مطابقت داشت و در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شد. جالب اینجاست که حتی خود این یوتیوبرها هم قبل از دریافت آن از طرح لوح باخبر نبودند.

نقد کردن درآمد یوتیوب

شروع کنید

متأسفانه یوتیوب دیگر لوح سفارشی برای کسی نمی‌سازد و اگر ۱۰ میلیون سابسکرایبر دارید، جایزه بعدی خود را به جای ۵۰ میلیون با رسیدن به ۱۰۰ میلیون سابسکرایبر دریافت خواهید کرد. تنها ۳ کانال قبل از برداشته شدن این گزینه توانستند به طور رسمی این جایزه را دریافت کنند:

  • کانال PewDiePie (لوح مشت یاقوتی)
  • کانال T-Series (لوح جام کریستالی)
  • کانال Canal KondZilla (لوح چند رنگ)

افزایش سابسکرایبرهای کانال یوتیوب کار چندان آسانی نیست. برای دیده شدن در این پلتفرم بارگذاری ویدیو باید محتوای اورجینال داشته و از برنامه آپلود مشخصی پیروی کنید تا نظر تعداد زیادی از افراد را در طی گذر زمان به خودتان جلب نمایید. نیاز به افزایش تعداد بینندگان اصلا بیهوده نیست و بر کسب درآمد و واجد شرایط شدن برای جوایز یوتیوبی تأثیر زیادی دارد.

لوح طلایی یوتیوب

به دست آوردن یکی از آن لوح‌های درخشانی که معمولا در بیشتر ویدیوهای افراد معروف در پس‌زمینه به صورت تزئینی قرار می‌گیرد، از آرزوهای افرادی است که در یوتیوب به دنبال موفقیت هستند. شاید مسیر رسیدن به تعداد خاصی از سابسکرایبر برای دریافت لوح کار سختی باشد، اما فرآیند سفارش و دریافت لوح چندان دشوار نیست و فقط دارای مراحلی است که باید آن‌ها را طی کنید.

مزایای دریافت لوح های یوتیوب

تا اینجا درباره لوح یوتیوب و انواع آن و نحوه دریافت هر یک از لوح ها توضیح دادیم، اکنون میخواهیم بدانیم مزایای دریافت لوح های یوتیوب چیست؟ چرا تلاش برای دریافت آن بکنیم؟ در ادامه مهمترین مزیت های دریافت این لوح ها را شرح می دهیم:

  1. افزایش اعتبار: لوح یوتیوب به عنوان نمادی از اعتبار و موفقیت در یوتیوب محسوب می‌شود. این به شما کمک می کند تا اعتماد کاربران و دیگر یوتیوبرها را به خود جلب کنید.
  2. جذب سابسکرایبر: وجود لوح یوتیوب می‌تواند موجب افزایش تعداد سابسکرایبرها و بازدیدهای شما شود.
  3. افزایش درآمد: با افزایش تعداد سابسکرایبرها و بازدیدهای شما، میتوانید درآمد بیشتری از طریق تبلیغات، اسپانسرها، یا محصولات مرتبط با محتوای خود کسب کنید.
  4. تشویق برای بهبود محتوا: تلاش برای دستیابی به لوح یوتیوب ممکن است شما را ترغیب کند تا محتوای بهتری ایجاد کنید و کیفیت و محتوای ویدیوهای خود را بهبود بخشید.
  5. جایزه شخصی: برای بسیاری از یوتیوبرها، لوح یوتیوب نمایانگر تلاش و تعهد فرد به کانال خود است و این را به عنوان جایزه شخصی در مسیر حرفه‌ای خود می‌دانند.

مطلب مرتبط

۵ ترفند افزایش واچ تایم ویدیوهای یوتیوب

بعد از تلاش‌های فراوان و رسیدن به تعداد موردنیاز سابسکرایبر فقط باید ایمیلی که از سمت یوتیوب برایتان فرستاده می‌شود را باز کرده و اطلاعات کانال و کد پستی و کد ارسال شده از طریق ایمیل را در سایت جوایز سازندگان وارد کنید و منتظر بررسی‌های کانال از سوی یوتیوب و ارسال جایزه باشید. این جوایز همان‌طور که گفتیم در صورت واجد شرایط بودن شما در عرض یک ماه بدست شما خواهند رسید.

  • اگر به شرایط لازم برای دریافت لوح یوتیوب رسیده اید؛ به قسمت Verification گوگل مراجعه نمایید.

جمع‌بندی – چگونه لوح یوتیوب را دریافت کنیم؟

در این مطلب به شما توضیح دادیم که برای دریافت هر یک از لوح‌های نقره‌ای، طلایی، الماس سفید و الماس قرمز باید به چه تعداد از سابسکرایبرها دست پیدا کنید و یوتیوبرهای ساکن چه کشورهایی باید برای دریافت این جایزه رایگان در ازای خدمات حمل‌ونقل هزینه جدا بپردازند. هم‌چنین راجع به طرح‌های سفارشی این لوح‌ها در گذشته نیز بحث کردیم که متأسفانه دیگر قادر به دریافت آن‌ها نخواهید بود و فقط ۳ کانال معروف قبل از برداشته شدن آن توانستند این لوح‌ها را دریافت کنند. شما به چه شرایطی برای دریافت بج‌های یوتیوب رسیده‌اید؟ نظرات خود را با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

چگونه لوح یوتیوب را دریافت کنیم؟
حتما در پس‌زمینه ویدیوی یوتیوبرهای مختلف لوح یوتیوب را دیده‌اید، که معمولا روی دیوار نصب شده و یا...
5 از 2 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید