کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

۳ روش افزایش ترافیک سایت با محتوای سبز

۳ روش افزایش ترافیک سایت با محتوای سبز

در این مطلب، قصد داریم به بررسی چگونگی به روز رسانی یک محتوای سبز بپردازیم، بدین منظور که رتبه سایت را بهبود بخشیم و همچنین مطلب مفیدتری برای کاربران ارائه دهیم. با افراک همراه باشید.

محتوای سبز چیست؟

محتوای سبز، محتوایی است که با گذشت زمان، همچنان منبع مناسبی برای پاسخ دهی به سوالات باشد. این محتوا، حاوی کلمات کلیدی با حجم مناسب و تصاویر مفید است. به هر حال جامع ترین محتواها هم قدیمی می شوند و نیازمند به روزرسانی هستند. در ادامه چند راهکار برای به روزرسانی محتوای سبز را بررسی خواهیم کرد.

  • هدف قرار دادن اصطلاحات جدید
  • افزودن اطلاعات جدید به محتوا
  • به روزرسانی لینک ها
  • تغییر دادن عنوان و متن
محتوای سبز

چرا باید محتوای سبز به روزرسانی شود؟

طبیعتا هر چیزی تاریخ انقضا دارد و محتوای سبز هم از این قاعده مستثنی نیست! نوشتن یک محتوای دیگر با همان کلمه کلیدی، کاری غیرمنطقی است و باعث می شود، دو مطلب با یکدیگر رقابت کنند. بنابراین بهترین کار به روزرسانی کردن محتوای قدیمی است.

روش های به روزرسانی محتوا های قدیمی برای بهینه سازی سئو

راهکار های زیادی برای به روز رسانی و بهینه کردن یک محتوای قدیمی وجود دارد. در این مقاله به بررسی ۳ مورد از آن ها می پردازیم و دلیل استفاده از هرکدام را بیان خواهیم کرد.

۱. کلمه کلیدی هدف

اگر محتوای شما دارای اطلاعات جامعی است، اما برای کلمه یا عبارتی خاص هدف گذاری نشده است، بهتر است دوباره برای انتخاب کلمات کلیدی تحقیق کنید. تعداد زیادی ابزارانتخاب کلمات کلیدی وجود دارد که به راحتی می توانید ار آن ها استفاده کنید؛ یکی از این ابزار ها Google keyword planner است. پس از انتخاب کلمه کلیدی مناسب، از آن در عنوان و زیر عنوان ها و برچسب های تصاویر استفاده کنید.

کیورد در محتوای سبز

اصطلاحات را هدف قرار دهید

کلیدواژه ای که به عنوان هدف قرار داده اید را جست و جو کنید تا اصطلاحات مرتبط و جدیدی که قصد دارید در محتوای خود قرار دهید را بیابید. به کار بردن این مطالب در محتوای مورد نظر، موجب افزایش ترافیک سایت مربوطه می شود.

موقعیت مکانی را هدف قرار دهید

یکی دیگر از روش های انتخاب کلمات کلیدی هدف، استفاده از موقعیت های مکانی در محتوای مربوطه است. برای مثال، شما مراسم های جشن، عزا و … را برنامه ریزی می کنید؛ برای تولید محتوایی با موضوع انتخاب محل مناسب برای برگزاری مراسم، می توانید بخشی به قالب محتوای خود اضافه کنید که شامل لیستی از بهترین محل های برگزاری مراسم در محدوده ی مشخصی شود.

به طور ویژه بررسی کنید

سومین روش برای بهینه سازی کلمات کلیدی، استفاده از یک کلمه کلیدی یکسان برای مضامین مختلف است. برای مثال شما به عنوان یک حسابدار، محتوایی با موضوع نکاتی در خصوص مالیات عمومی نوشته اید. می توانید بخشی از محتوا را متناسب با مخاطبان خاصی که برای آن ها خدمت می کنید، بنویسید. به عنوان مثال “راهنمایی محاسبه مالیات برای آژانس های املاک”

۲. کاهش یا افزایش اطلاعات

اگر روی محتوای سبزتان به اندازه کافی هدف گذاری کرده اید و نیازی به تغییر هدف ندارد، می توانید با مراجعه به اطلاعات ذخیره شده در ساختار محتوا، تغییراتی بر روی آن اعمال کنید. برای اعمال این تغییرات می توانید بخشی از اطلاعات را حذف کرده و یا محتوای جدیدی به دیگر بخش های آن اضافه کنید.

در محتوای خود از آمارها استفاده کنید

برای تولید تقریبا هر محتوایی می توانید از آمارها استفاده کنید. ارائه آمارها در محتوا اطلاعاتی که شما در اختیار مخاطب قرار داده اید را تائید می کنند. دانش ها و علوم جدید هرروزه در سراسر دنیا به دست می آیند. مرتبط کردن سایتتان با سایت های دیگر و یا ارجاع دادن به سایت های معتبر می تواند در بهبود محتوای شما تاثیر گذار باشد.

محتوای سبز

منابع را متقابلا بررسی کنید

برای تولید محتوا با موضوع ابزارها و منابع، هر منبعی را که معرفی کرده اید را حداقل دوبار بررسی کنید. برخی از پلتفرم ها کارایی خود را از دست می دهند و یا تغییر اسم میدهند. گاهی هم موارد کارآمدتری جایشان را می گیرند. تحقیقات خود را با دقت انجام دهید و لیست منابع محتوای خود را به روز رسانی کنید.

استراتژی های جدید را وارد کنید

برای برخی از محتواها می توانید یک یا دو استراتژی جدید به آن بیفزایید. در دنیای امروز که تکنولوژی روز به روز در دو بعد فیزیکی و دیجیتال در حال پیشرفت است، ممکن است لازم شود استراتژی های پیشنهادی خود را تغییر دهید.

۳. بررسی محتوای بصری

بازاریابی بصری یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند برند شما را از بقیه برند ها متمایز کند. در ادامه به بررسی راه هایی می پردازیم که محتوای شما را از این جنبه به روز می کنند.

محتوای سبز

تصاویر جدید به محتوا اضافه کنید

در درجه اول اگر محتوای شما خالی از تصویر است لازم است چند تصویر به آن اضافه کنید. این عمل یکی از بهترین روش هایی است که می تواند محتوای قدیمی شما را به روز کند. جدای از اضافه کردن تصاویر، ممکن است محتوای شما با اضافه کردن فیلم و یا اینفوگرافیکی کامل تر و به روز تر شود.

مشکلات احتمالی را بررسی کنید

در مرحله بعد، باید از بهینه بودن تصاویر اطمینان حاصل کنید و مانند یک جغد، با دقت تمام موارد را بررسی نمایید.. آیا تصاویر با سایز مناسب آپلود شده اند یا خیر؟ تصاویر با اندازه ی زیاد باعث می شوند که سرعت سایت کاهش یابد. این کار رتبه سایت در گوگل را کاهش می دهد.

عکس های استوک را جایگزین کنید

راه دیگر برای به روز رسانی عکس ها، جایگزین کردن عکس های استوک با عکس های واقعی است. عکس های استوک شامل عکس هایی می شوند که توسط دیگران گرفته شده اند و گاها در بستر اینترنت موجود هستند. در هر زمینه ای که مشغول به کار هستید سعی کنید عکس های مربوط به کارتان را خودتان بگیرید. دست به دوربین شوید و از پروسه ی کارتان عکس برداری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم شما را با محتوای سبز آشنا کنیم و همچنین ایده‌هایی در اختیارتان قرار دادیم تا با کمک آن بتوانید محتوای سبز قدیمی را به روز رسانی کنید. آيا تجربه‌ای از تولید محتوای سبز داشته‌اید؟ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

۳ روش افزایش ترافیک سایت با محتوای سبز
در این مطلب، قصد داریم به بررسی چگونگی به روز رسانی یک محتوای سبز بپردازیم، بدین منظور که...
5 از 1 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید