کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

آموزش ساخت کانال یوتیوب با گوشی و کامپیوتر

آموزش ساخت کانال یوتیوب با گوشی و کامپیوتر

یوتیوب یکی از بهترین بستر‌های موجود برای کسب درآمد، تبلیغات و برندسازی به شمار می‌رود. بنابراین بسیاری از افراد، علاقمند به گذاشتن ویدئو در این محیط پر طرفدار و نقد کردن درآمد یوتیوب هستند. آموزش ساخت کانال یوتیوب، اولین قدم برای شروع اشتراک گذاری ویدئو در فضای مجازی است. همانطور که می دانید، یوتیوب سرویس اشتراک گذاری ویدئوی گوگل است. به همین منظور استفاده از این سرویس و به اشتراک گذاری ویدئو در بازاریابی ویدئویی بسیار مهم است؛ زیرا گوگل توجه بسیار زیادی به یوتیوب می‌کند که می توان به کمک آن ترافیک مناسبی را برای سایت ایجاد کرد و منجر به بهبود سئو سایت شد. البته قبل از ساخت کانال باید به نکاتی توجه کنید؛ که در ادامه‌ی نحوه ساخت کانال یوتیوب با گوشی و کامپیوتر را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

برای ساخت کانال یوتیوب و فعالیت حرفه ای در آن لازم است؛ که در ابتدا به چند نکته ی مهم توجه داشته باشید؛ تا مطابق آن تولیدمحتوا کنید و به درآمد برسید. پیش از آن حتما مقاله “آموزش یوتیوبر شدن” را مطالعه فرمایید.

چرا کانال یوتیوب بسازم؟

چرا کانال یوتیوب بسازم! سوالی است که قبل از ساخت کانال یوتیوب باید از خود بپرسید. درآمد یوتیوبرهای ایرانی به قدری زیاد است که شاید وسوسه شده اید شما هم از یوتیوب درآمد داشته باشید. اما رسیدن به درآمد آن، نیاز به استراتژی های قوی، استمرار در پست گذاشتن و نظم در کار است و نباید تسلیم شوید. اگر در کسب درآمد از یوتیوب جدی هستید، در ادامه مراحل ساخت کانال یوتیوب را آموزش می دهیم، همچنین نکاتی را برای قوی پیش رفتن کانال یوتیوب ارائه می دهیم.

آموزش ساخت کانال یوتیوب با کامپیوتر

برای ساخت کانال یوتیوب با کامپیوتر می‌توانید مراحل زیر را اجرا کنید:

  1. ثبت نام در یوتیوب

    برای ساخت اکانت و یا کانال در یوتیوب، ابتدا باید در سایت youtube با حساب google خود وارد شوید. سپس از نمایه پروفایل خود بالا سمت راست، گزینه setting را انتخاب کنید.

    ساخت کانال یوتیوب

  2. انتخاب گزینه Create a new channel

    در تنظیمات، گزینه Create a new channel را انتخاب کنید. اگر پیش از این کانال ساخته باشید و قصد داشته باشید کانال جدید در یوتیوب بسازید، گزینه Add or manage your channel(s) برای شما نشان داده میشود.

    گزینه creat new channel

  3. تکمیل کردن پروفایل

    پس از ساخت کانال شما باید، اطلاعات کانال خود را تکمیل کنید، برای تکمیل پروفایل وارد یوتیوب استودیو شوید و سپس برروی گزینه Channel customization کلیک کنید.

    تکمیل پروفایل یوتیوب

  4. بارگذاری ویدیو

    حال که مراحل ساخت کانال خود را به اتمام رساندید، زمان آن رسیده که ویدیو تولید شده خود را منتشر کنید. برای انتشار ویدیو در یوتیوب برروی گزینه create کلیک کنید یا از یوتیوب استودیو وارد بخش content شده و گزینه upload رو انتخاب کنید.

    اپلود ویدیو در یوتیوب

آموزش ساخت کانال یوتیوب با گوشی

برای ساخت کانال یوتیوب با گوشی با IP ثابت مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد اپلیکیشن یوتیوب شوید.
  2. بر روی بخش ‌account کلیک کنید.
  3. اطلاعات جیمیل خود را وارد کنید.
  4. برای انتشار ویدیو در یوتیوب برروی آیکون دوربین کلیک کنید.

نکات قابل توجه برای ساخت کانال یوتیوب

انتخاب موضوع و ساخت کانال

اولین قدم، انتخاب موضوع کانال است. موضوع انتخابی شما باید بر اساس علایق و سلیقه‌ی شما انتخاب شود؛ چون مداوم با آن سروکار دارید. باید ثابت و پیوسته بر روی یک موضوع مشخص مانور بدهید؛ در واقع از این شاخه به آن شاخه نپرید. به هیچ عنوان سمت موضوعات ترند نروید؛ چون همان طور که این موضوعات یهویی معروف شدند، یهو هم به فراموشی سپرده می شوند! اصلی ترین گروه های انتخاب موضوع کانال به شرح زیر می‌باشد:

اخبار یوتیوب :

شرایط جدید مانیتایز شدن کانال یوتیوب

انواع موضوع

  • آشپزی : آشپزی، یکی از موضوعات پر طرفدار در میان تمامی مردم جهان است. نکته مثبت این موضوع، عدم احتیاج به تجهیزات عالی است! شما به را حتی و فقط با یک گوشی هوشمند می توانید در زمینه آشپزی تولید محتوا کنید.
  • گیم : علاقه به گیم و بازی های کامپیوتری در میان نوجوانان و جوانان بسیار زیاد است. برای تولید محتوا در زمینه ی بازی های آنلاین به تجهیزات بسیار مناسب شامل کنسول های بازی، بازی های جدید، هدفون های با کیفیت و سیستم مناسب نیازمند هستید، البته از زمین های خاکی هم می توانید شروع کنید!
  • آموزشی : بهترین موضوع برای راه اندازی کانال یوتیوب، آموزش مهارت های مختلف است. برای تولید محتوا در این موضوع باید اطلاعات خود را دائما به روز کنید. روز به روز مهارت خود را گسترش دهید، تا ویدئوهای جدیدتری را منتشر کنید.
  • فان و سرگرمی : برای تولید محتوا در زمینه فان و سرگرمی، باید استعداد ذاتی داشته باشید! به هیچ عنوان تقلید نکنید و خودتان باشید. این موضوع نیازمند سیستم خاصی نیست و شما به راحتی تنها با یک تلفن هوشمند می توانید برای کانال یوتیوبتان تولید محتوا کنید.
نکات ساخت کانال یوتیوب

انتخاب اسم برای کانال یوتیوب

یک نام جذاب و گیرا برای کانال خود انتخاب کنید و پس از آپلود عکس پروفایل، کانال خود را ایجاد کنید. میتوانید از ایده های انتخاب اسم برای کانال یوتیوب استفاده کنید.

ساخت کانال یوتیوب

برندینگ کانال

قدم بعدی در نحوه ساخت کانال یوتیوب، توجه کافی به برند سازی برای کانال است. حتما برای کانال یوتیوبتان لوگو قرار دهید؛ پس از انتخاب لوگو نوبت به هدر چنل می رسد! از لوگوی خود می‌توانید برای واترمارک ویدئوهای خود استفاده کنید. انجام دادن مجموعه ی این کارها به برندینگ و شناخته شدن کانال یوتیوبی شما بسیار کمک می کند.

مطالب مرتبط :

کسب درآمد با گوشی و بدون سرمایه!

سناریو ویدئو

اگر برای تولید محتوای خاص و منحصر به فرد برای یوتیوبتان جدی هستید، پس حتما می دانید که ویدیو شما به سناریو نیاز دارد! به عبارت دیگر منظور از داشتن سناریو، این است که بدانید قرار است چه چیزی را ضبط کنید و ابتدا و انتهای ویدئوتان قرار است چگونه باشد، چه چیزهایی را می خواهید در ویدئو هایتان بگویید تا وسط ضبط تپق نزنید. بهتر است که مطالب مهمتان را به صورت تیتر وار بنویسید، تا فراموش نشوند.

از کتابچه های الکترونیکی بخوانید

راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب

ادیت ویدئو

یکی از اصلی ترین نکات نحوه ساخت کانال یوتیوب، ادیت ویدئو برای کانال است. نرم افزارهای ادیت ویدئو از تنوع بالایی برخودار هستند. فقط کافی است مقداری خلاقیت به خرج دهید و به بهترین شکل ممکن ویدئوها را ادیت کنید! خوشبختانه تنوع نرم افزارهای ویرایشگر برای نسخه ی دسکتاپ و موبایل بسیار بالا است. از بهترین نرم افزار های ویرایش می توان به Adobe Photoshop و Adobe Premiere اشاره کرد.

آموزش ساخت کانال یوتیوب

آپلود ویدئو

آپلود ویدیو از اصلی ترین اقدامات آموزش ساخت کانال یوتیوب است. پس از ضبط ویدئو و ادیت آن نوبت به آپلود ویدئو رسیده است، برای این کار در ابتدا کانال رادر حالت خصوصی قرار دهید تا بتوانید کارهای لازم برای آپلود را انجام دهید، در این مرحله شما باید حجم ویدئو را به اندازه کافی کم کنید. Handbrake یکی از بهترین نرم افزار ها برای کاهش حجم ویدئو با کیفیت مناسب است. در ادامه مهمترین اقدامات برای آپلود ویدئو را بررسی خواهیم کرد:

Thumbnail ویدیو

تامبنیل، تصاویر کوچک از نسخه هایی با اندازه کم تصاویر یا فیلم ها هستند؛ که در حقیقت ، تصاویر کوچک همان نقشی را دارند که نمایه متن معمولی برای کلمات دارد. از تصاویر تامبنیل خود می توانید به عنوان پوستر فیلم ویدئوی خود استفاده کنید. تصاویر تامبنیل ویدئو یک تصویر کوچک سفارشی است که می تواند قبل از اینکه بیننده ای روی ویدئوی شما کلیک کند، در مورد فضا و محتوای ویدئو اطلاعاتی در اختیار آن قرار دهد. تصاویر تامبنیل می تواند نقشی تعیین کننده بر اینکه بیننده تصمیم بگیرد فیلم دیگری را تماشا کند یا خیر، داشته باشد. پس بهترین تصویر را به عنوان تامبنیل ویدئو یوتیوب خود قرار دهید. البته برای افزایش میزان نرخ کلیک باید تصویر thumbnail ویدئو را بهینه کنید و از تصاویر اختصاصی بجای تصاویر پیشنهادی یوتیوب استفاده کنید.

حتما بخوانید:

میزان مالیات یوتیوب چقدر است؟

سئو ویدئو

اگر می‌خواهید برای ویدئوهای یوتیوب خود، تعداد بازدید‌کننده‌ی بیشتری جذب کنید و محصولات و خدمات خود را به تعداد زیادی از کاربران نمایش دهید، اولین قدم برای بهینه کردن ویدیوهای یوتیوب، استفاده از کلمات پرکاربرد و پرجست‌وجو برای عنوان و توضیحات ویدئو در یوتیوب می‌باشد. یکی از بهترین استراتژی‌ها برای پیدا کردن کلیدواژه‌ها در یوتیوب استفاده از پیشنهادهای خود یوتیوب است. در قدم دوم سئو یوتیوب، عناوین را مختصر بیان کنید و مفهوم را سریع برسانید، از کلمات قدرتمند (مثل بهترین، فوق‌العاده، باورنکردنی) استفاده کنید.

قدم سوم بهینه کردن ویدئوهای یوتیوب، کامل کردن بخش توضیحات ویدئو است؛ بخش توضیحات به گوگل و یوتیوب کمک می‌کند؛ که زمینه یا حوزه‌ی ویدئوی شما را متوجه شوند؛ در نتیجه رنک بالاتری به ویدئوی شما خواهند داد. قدم چهارم، تگ های ویدئو! تگ‌ها در یوتیوب به مهم بودن عنوان و توضیحات نیستند، امّا به نوبه‌ی خود می‌توانند به سئوی یوتیوب بسیار کمک کنند. از کلیدواژه‌های اصلی به عنوان تگ ویدئو استفاده کنید.

اولین گام برای افزایش درآمد کانال یوتیوب، بهینه سازی ویدئوهاست
از کارشناسان با تجربه افراک در زمینه سئو یوتیوب مشاوره رایگان دریافت کنید

زمانبندی انتشار ویدئو

نکته ی بعدی از مجموعه نکات ساخت کانال یوتیوب، زمانبندی انتشار ویدئو در یوتیوب است. در ابتدا پیشنهاد می کنیم که کانال را در حالت خصوصی قرار دهید؛ تا در زمان دلخواه ویدئوهای خود را بارگذاری کنید و پس از سئو آن را منتشر کنید.

پروموت کردن ویدئو

یکی دیگر از نکات بسیار مهم برای یوتیوبر شدن، پروموت کردن ویدئو به گونه‌ای است که افراد مختلفی بتوانند آن را ببینند. الگوریتم یوتیوب به شکلی است که در ۲۴ ساعت اول آپلود ویدئو تعداد لایک‌، کامنت‌، بازدید و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دیگر را چک می کند و مطابق آن، ویدئو را به کاربران بیشتری پیشنهاد میکند؛ برای پروموت بیشتر می‌توانید:

  • بخشی از ویدئو را در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر اینستاگرام و فیسبوک منتشر کنید.
  • با استفاده از ایمیل، کاربران را به تماشای ویدئو دعوت کنید.
  • ویدئو را در پست های وبسایتتان قرار دهید.
  • ویدئو را در کانال های تلگرامی به اشتراک بگذارید.

ترفندهای افزایش سابسکرایب یوتیوب

مانیتایزشن کانال

در آموزش ساخت کانال یوتیوب و کسب درآمد از آن، نیاز است که کانال شما اصلی ترین شرایط یوتیوب را کسب کند. شرایط مهم:

  • کانال شما حداقل ۱۰۰۰ مشترک (سابسکرایبر) داشته باشد.
  • بازدید ویدئوهای کانال شما در یک سال اخیر حداقل ۴۰۰۰ ساعت باشد.

در کنار شرایط اصلی یوتیوب، شرایط لازمی هم وجود دارد که باید در آموزش ساخت کانال یوتیوب به آن اشاره شود؛ پس از ساخت کانال و هنگام منتشر کردن ویدئوهای جدید باید به آن توجه کنید؛

  • استفاده از محتوای غیرتکراری
  • رعایت حق کپی رایت

شرایط جدید یوتیوب برای مانیتایز شدن

نحوه ساخت کانال یوتیوب

نقدکردن درآمد ارزی

پس از گذر از مرحله ی مانیتایز کانال یوتیوب، قسمت افزودن حساب گوگل ادسنس به کانال یوتیوب شما فعال می شود. شما می‌توانید حساب ادسنس خود را به کانال یوتیوبی‌تان متصل کنید. از طریق حساب ادسنس، می توانید درآمد دلاری هر ۱۰۰۰ بازدید ویدئو خود را به ریال تبدیل کنید. با مانیتایز شدن شما می توانید انجام تبلیغ در یوتیوب را آغاز کنید!

کلام آخر : آموزش ساخت کانال یوتیوب

یوتیوب یکی از پلتفرم‌های پر اهمیت گوگل است که با انتشار ویدئو و سئو آن، کاربران کسب درآمد می‌کنند. برای افزایش درآمد و رسیدن به تعداد بالای سابسکرایبر لازم است که مطابق نکات مهم ساخت کانال یوتیوب، تولید محتوا کنید. در مطلب “نحوه ساخت کانال یوتیوب” به نکات مهم به صورت کامل اشاره شده است. اگر شما نیز تجربه ای در تولید محتوا در یوتیوب یا کسب درآمد از یوتیوب دارید؛ با ما و دیگر همراهان افراک به اشتراک بگذارید.

آموزش ساخت کانال یوتیوب با گوشی و کامپیوتر
یوتیوب یکی از بهترین بستر‌های موجود برای کسب درآمد، تبلیغات و برندسازی به شمار می‌رود. بنابراین بسیاری از...
5 از 11 رای ثبت شده

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید
جدیدترین مفیدترین
  1. سلام من کانال ایجاد کردم و تنظیماتش رو اوکی کردم و ویدیو گذاشتم ولی هیچ بازدید نمیخوره مشکل چیه ؟
    آیا باید حتما ۳۰تا ویدیو بزارم داخل کانال تا یوتیوب کانالمو برسی کنه؟
    یا مشکل از جایی دیگه اس؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    آیا مفید بود؟
  2. سلام خسته نباشید مطالب خیلی مفید بود
    یه سوال داشتم ما یه کانال میزنیم تا قبل از مانیتایز ip ما باید ثابت باشه ؟ یا حتی بعدش باید از ip ثابت استفاده کرد ؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز، مرسی از لطف و توجهتان، بهتر است ip ثابت باشد. موفق باشید

      آیا مفید بود؟
  3. بعداز اینکه کانال رو ایجاد کردید حتما ابتدا فیلم های کوتاه آپلود کنید با برنامه تمبیل ابن کار راحت هست بعد از اینکه کانال شما واجد شرایط مانیتاز شد میتونید ادسنس خود رابا فرد خارج از کشور اوکی کنید ‌درامد بدست بیاورید.

    آیا مفید بود؟
  4. سلام وخسته نباشید من تازه اول کار هستم نمیدونم چیکار کنم ازکجا شروع کنم اگرمیشه راهنمایی دقیق کنید

    آیا مفید بود؟
  5. سلام
    برای موضوع اصلی کانال یوتیوب ایا موضوع گویندگی داستان به نظر شما میتواند پیشرفت کند و به نحوی باعث کسب درآمد شود؟

    آیا مفید بود؟
  6. سلام
    برای موضوع اصلی کانال یوتیوب ایا موضوع گویندگی داستان به نظر شما میتواند پیشرفت کند؟

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      تنها راه موفقیت، فعالیت مداوم و با کیفیت است. تمرکز خود را روی تولید محتوای با کیفیت بگذارید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟
  7. سلام وقت بخیر
    ببخشید ممنون میشم راهنمایی کنید.
    آیا برای ایجاد کانال در یوتیوب (جهت بازدید و سابسکرایب لازم) باید از اکانت فردی استفاده کنیم که مقیم خارج از ایران است؟ یعنی در ایران کلا ، کانال هم نمیتونیم با ایمیل بسازیم؟
    با تشکر

    آیا مفید بود؟
    • سلام دوست عزیز
      تا به الان شماره تماس و ایمیل از ایران برای مانیتایز کانال مشکلی ایجاد نکرده است. بعد از اینکه شرایط مانیتایز کانال را کسب کردید، می‌توانید از ادسنس یک فرد خارج از ایران یا از خدمات مجموعه افراک استفاده و درآمد خود را نقد کنید.
      با آرزوی موفقیت برای شما

      آیا مفید بود؟