کتابچه معرفی لندینگ‌پیج مناسب برای‌ هر‌ کمپین
دانلود

عوامل تاثیرگذار در سرعت لود سایت

عوامل تاثیرگذار در سرعت لود سایت

آیا سرعت لود سایت شما تأثیری بر تعامل با مشتریان آنلاین دارد؟ آیا این امر می‌تواند بر علاقه کاربران به وب سایت شما تأثیر بگذارد؟ آیا موتورهای جستجو نیز از سرعت لود سایت برای تعیین رتبه سایت شما استفاده می‌کنند؟ در این راهنما، به بررسی کامل همه مواردی که باید در مورد سرعت لود سایت بدانید، خواهیم پرداخت. در این مقاله با آژانس تبلیغات آنلاین افراک، شما متوجه خواهید شد که چرا سرعت لود سایت بسیار حائز اهمیت است و عوامل مؤثر بر آن را بررسی خواهیم کرد. همچنین، راهکارهایی را برای بهبود سرعت بارگذاری وب سایت شما بیان خواهیم کرد تا مطمئن شوید که وب سایت شما همیشه بهترین عملکرد را دارد.

یک وب سایت با بارگذاری سریعتر مشتریان را جذب و درگیر نگه می‌دارد و رتبه‌بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهد داشت. به عبارت دیگر، سرعت بارگذاری سایت شما به ترافیک آگاهانه‌تری منجر می‌شود و این به نوبه خود باعث افزایش نرخ تبدیل و در نتیجه افزایش فروش می‌شود. اکثر موتورهای جستجو مانند گوگل از سرعت لود سایت برای تعیین رتبه SERP سایت شما استفاده می کنند. این نشان می دهد که بهینه سازی سرعت لود سایت شما چقدر اهمیت دارد.

سرعت لود سایت چیست؟

قبل از هر چیز، باید بدانید که سرعت بارگذاری سایت چیست! سرعت لود سایت به عنوان مقدار زمانی تعریف می‌شود که برای بارگذاری یک صفحه وب در نظر گرفته می‌شود. هر عنصری که در یک صفحه وب بارگذاری می‌شود، بر سرعت حرکت کاربر در سایت تأثیر می‌گذارد. بارگذاری عناصری مانند تصاویر، ویدیوها و اسکریپت‌ها بیشتر از متن زمان میبرد. وب سایتی که سرعت لود بالایی دارد، ممکن است برای کاربران خسته کننده باشد زیرا آنها نمی‌توانند تا زمانی که محتواها به صورت کامل بارگذاری شود، سایت شما را مشاهده کنند.

همچنین سرعت لود سایت برای دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل به طور جداگانه اندازه‌گیری می‌شود. کاربران موبایل معمولاً تجربه کندتری نسبت به کاربران دسکتاپ دارند.

سرعت لود سایت

سرعت لود سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

اولین چیزی که باید بدانید، این است که چه چیزی بر عملکرد کلی سرعت سایت تأثیر می‌گذارد. هرچقدر صفحه وب شما پیچیده‌تر باشد، کارایی آن کاهش می‌یابد. عوامل زیر در سرعت لود سایت نقش مهمی دارند:

  • تاثیر حجم فایل‌ها در سرعت لود سایت

حجم فایل‌ها بر سرعت دانلود آن‌ها توسط مرورگر تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، اگر تصویری با ابعاد 800 پیکسل در 600 پیکسل داشته باشید، مرورگر باید دو فایل جداگانه را بارگیری کند – یکی برای بخش بالایی تصویر و دیگری برای بخش پایینی آن.

اگر به جای GIF، JPG یا BMP از فرمت WEBP استفاده می کنید، اندازه فایل کوچکتر خواهد بود.

  • تعداد فایل ها

اگر تعداد زیادی فایل مختلف در یک صفحه وجود داشته باشد، حجم کل داده های منتقل شده توسط مرورگر افزایش می یابد. این بدان معنی است که بارگذاری صفحه بیشتر طول می کشد. پس بهتر است تعداد منابع خارجی خود را به حداقل برسانید.

  • نوع فایل

برخی از  فایل ها قبل از اینکه بتوانند نمایش داده شوند نیاز به پردازش اضافی توسط سرور دارند. به عنوان مثال، برخی از مرورگرها برای نمایش فایل‌های PDF نیاز به نصب نرم‌افزارهای خاصی مانند Adobe Acrobat Reader دارند.

  • تاثیر زمان پاسخ سرور یا هاست بر سرعت لود سایت

پایه و اساس وب سایت شما تأثیر مستقیمی بر سرعت بارگذاری آن دارد. زمان پاسخ سرور میانگین زمانی است که سرور به درخواست‌هایی که مرورگر ارسال می‌کند، پاسخ می‌دهد. اگر زمان پاسخ سرور طولانی باشد، باعث تأخیر در بارگذاری فایل‌های بزرگ می‌شود.

  • سازگاری مرورگر

مرورگرهای مختلف از تکنولوژی‌ها و ویژگی‌های متفاوتی برای نمایش وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. برخی از مرورگرها ممکن است از تگ‌ها و ویژگی‌های HTML خاصی پشتیبانی نکنند. بنابراین باید توجه داشت که مرورگرها از نظر سازگاری با استاندارد کدها  متفاوت هستند.

  • تاخیر شبکه

تاخیر شبکه به زمانی اشاره دارد که بین ارسال درخواست توسط مرورگر و دریافت پاسخ از سرور می‌گذرد. تاخیرهای طولانی می‌توانند نشانگر اتصال کند به اینترنت باشند.

  • تاثیر محدودیت پهنای باند در سرعت لود سایت

بعضی از شبکه‌ها ممکن است پهنای باند را محدود کنند و این موجب کاهش سرعت بارگذاری وب سایت شود. این موضوع بیشتر در مواقعی اتفاق می‌افتد که کاربران بر روی شبکه‌هایی با پهنای باند محدود قرار دارند.

  • کدهای CSS و جاوا اسکریپت

کد‌های CSS و جاوا اسکریپت را بهینه سازی کنید و از کدهای بدون استفاده و تکراری خودداری کنید. همچنین، بهینه‌سازی کد سمت سرور نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر سرعت بارگذاری سایت داشته باشد.

  • ترتیب بارگذاری صفحه وب

ترتیب بارگذاری المان‌های مختلف در یک صفحه، تأثیر زیادی بر سرعت لود سایت دارد. به عنوان مثال، اگر یک پیوند ابتدا نمایش داده شود، بازدیدکننده احتمالاً قبل از خواندن سایر متن‌ها روی آن کلیک می‌کند.

به همین ترتیب، اگر متن‌ها ابتدا نمایش داده شوند، تأثیر معکوس رخ می‌دهد و بازدیدکننده احتمالاً قبل از دیدن پیوندها و المان‌های دیگر، به متن توجه می‌کند.

سرعت لود سایت

روش های کاهش زمان لود سایت

روش‌های مختلفی برای کاهش زمان بارگذاری و سرعت لود سایت وجود دارد. در زیر به برخی از روش های موثر در کاهش سرعت سایت میپردازیم:

روش های کاهش زمان لود سایت

  • انتخاب یک سرویس میزبانی با عملکرد بهینه

انتخاب سرویس میزبانی مناسب برای وب سایت شما نقش مهمی در بهبود عملکرد آن و سرعت صفحه دارد.

  • بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر

تصاویر نقش مهمی در بهبود ظاهر صفحات وب و افزایش کیفیت محتوا دارند. اما تصاویر بزرگ همچنین می‌توانند زمان بارگذاری را افزایش دهند. بنابراین، بهینه‌سازی و فشرده‌سازی تصاویر را انجام داده و از فرمت‌های مناسب و اندازه‌های بهینه برای تصاویر استفاده کنید.

  • کاهش تغییر مسیرها

تعداد زیادی از تغییر مسیرها در وب سایت شما میتواند باعث افزایش زمان لود سایت شما شود. هر بار که صفحه به جای دیگری هدایت می‌شود، فرآیند درخواست و پاسخ HTTP طولانی می‌شود. بنابراین، سعی کنید تغییر مسیرها را به حداقل برسانید و بهینه سازی مناسبی را در این زمینه انجام دهید.

  • فعال‌سازی کش مرورگر

از کش مرورگر به عنوان یک روش دیگر برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات استفاده کنید. این تکنیک به مرورگر اجازه می‌دهد اطلاعات مختلفی از جمله فایل‌های استایل، تصاویر و فایل‌های جاوا اسکریپت را ذخیره کند، بنابراین نیازی به بارگذاری مجدد کل صفحه هر بار که کاربر از آن بازدید می‌کند نیست.

  • کاهش حجم فایل‌های CSS، جاوا اسکریپت و HTML

بهینه‌سازی نحوه بارگذاری فایل‌های شما می‌تواند بهبود سرعت بارگذاری صفحات را به همراه داشته باشد. برای این منظور، می‌توانید کدهای CSS، جاوا اسکریپت و HTML خود را کوچک‌تر کنید.

  • بهره‌گیری از شبکه تحویل محتوا (CDN)

شبکه توزیع محتوا (CDN)، یک شبکه از سرورها است که می‌تواند به بهبود سرعت بارگذاری صفحات کمک کند. این کار با هاست کردن و ارائه نسخه‌هایی از محتوای ثابت سایت شما از سرورهای مستقر در سراسر جهان انجام می‌شود. با استفاده از CDN، محتوای سایت شما به صورت موازی از سرورهای نزدیکتر به مکان فیزیکی بازدیدکننده بارگیری می‌شود، که بهبود قابل توجهی در سرعت و عملکرد سایت شما ایجاد می‌کند.

  • حذف پلاگین‌های غیرضروری

وجود تعداد زیادی افزونه در سایت شما می‌تواند منجر به ایجاد بار غیرضروری شود که سرعت بارگذاری را کاهش می‌دهد. بنابراین، بهتر است پلاگین‌هایی که واقعاً نیاز دارید را نصب کرده و پلاگین‌های غیرضروری را حذف کنید. با این کار، می‌توانید حجم کد مورد استفاده را کاهش داده و بارگذاری صفحات را بهبود بخشید. همچنین، این کار باعث افزایش امنیت سایت شما نیز می‌شود.

خرید ابزارهای کاربردی سئو

کلیک کنید

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

ابزارهای متعددی برای تست و اندازه‌گیری سرعت سایت موجود است. دو راه حل محبوب برای این منظور عبارتند از Pingdom Website Speed Test و “GTmetrix که هر دو به عنوان گزینه‌های مناسبی برای مبتدیان هستند.  با این حال، به شما توصیه می‌شود برای اندازه‌گیری سرعت سایت از Google PageSpeed Insights شروع کنید. این ابزار، با رابط کاربری آسان، به شما امکان می‌دهد سرعت صفحات وب خود را در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل اندازه‌گیری و آزمایش کنید. علاوه بر این، به عنوان یک ابزار پشتیبانی شده توسط Google، می‌تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که معیارهای عملکرد مورد نیاز برای رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو را دارید.

سرعت لود سایت چه تاثیری رو سئو دارد؟

حفظ سرعت بارگذاری سریع وب سایت، عامل بسیار اساسی برای بهبود تجربه کاربری و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) است. با پیشرفت و پیچیده‌تر شدن وب‌سایت‌ها، اگر زمان بارگذاری صفحه شما طولانی باشد، تأثیرات منفی روی تجربه کاربری، نرخ پرش، عملکرد جستجو و درآمد آن خواهد داشت. سرعت لود سریع صفحات وب باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود. کاربران انتظار دارند تا صفحات وب به سرعت بارگذاری شوند و اگر سرعت لود طولانی باشد، ممکن است سایت کاربران خود را از دست بدهد.

موتورهای جستجو، صفحات وب با سرعت لود بالا را برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو ترجیح می‌دهند. سایت‌های با سرعت لود بالا معمولاً رتبه بالاتری در نتایج جستجو دارند و این می‌تواند بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو (SERP) را به همراه داشته باشد.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید