کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

کمپین منیجر ۳۶۰ چیست؟

کمپین منیجر ۳۶۰ چیست؟

مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست و دردسرهای زیادی دارد. حتی ساده‌ترین کمپین‌ها‌ی دیجیتال هم از ده‌ها پلتفرم با رابط کاربری، واژگان، مکانیزم‌های ردیابی و دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان تشکیل شده است. نکته اینجاست که حتی بعضی از مدیران بازاریابی مجرب هم هنگام مدیریت کمپین‌های متعدد از طریق ابزارهای مختلف خود، به مشکل برمی‌خورند.

حالا دیگر با معرفی کمپین منیجر ۳۶۰ گوگل (Google Campaign Manager 360)، این چالش‌ها حل شده است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا کمپین‌های خود را مدیریت و نظارت کرده و حتی برای آن گزارش تهیه کنید. شما می‌توانید با استفاده از کمپین منیجر ۳۶۰، نتایج مطلوب‌تری از بازاریابی‌های خود به‌دست بیاورید. در این مطلب به سوال “کمپین منیجر ۳۶۰ چیست؟” پاسخ خواهیم داد. با آژانس تبلیغات آنلاین افراک همراه باشید.

کمپین منیجر ۳۶۰، یک ابزار مدیریت تبلیغات است که به شما در مدیریت تمام کمپین‌های گوگل‌تان کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که چندین کمپین گوگل ادز (Google Ads) را از یک داشبورد ایجاد کرده و مدیریت کنید. این ابزار، پلتفرمی متمرکز برای مدیریت کمپین‌های موبایل و وب‌سایت شما است. با استفاده از کمپین منیجر 360، شما می‌توانید به موارد زیر دست پیدا کنید:

  • تبادل تبلیغات
  • گزارش‌ها
  • تاییدیه

این ابزار دقیقا چه کاربردی دارد؟

شما می‌توانید با استفاده از ابزار کمپین منیجر گوگل، کمپین‌های دیجیتال خود را در وب‌سایت‌ها و تلفن همراه خود مدیریت کنید.

تبادل (Trafficking)

کمپین منیجر ۳۶۰، ابزاری قدرتمند برای مدیریت کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شماست. این پلتفرم به مردم اجازه می‌دهد تا به راحتی تلاش‌ها و کارهایی که در راستای بازاریابی دیجیتال خود کرده‌اند را از یک جا مدیریت کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند خلاقیت‌هایی که تا به حال به خرج داده‌اند را مدیریت کرده و با استفاده از تبادل تبلیغات خود، کمپین‌های بی‌نظیری اجرا کنند. در ادامه به راه‌های تبادل می‌پردازیم:

  • روند کاری تبادل: روند کاری تبادل در واقع مروری جامع از فرآیند مدیریت شماست.
  • آغاز تبادل: آغاز تبادل، مرحله‌ی اصلی راه‌اندازی کمپین‌ها، مکان‌یابی‌ها، تبلیغات و خلاقیت‌هاست.
  • خلاقیت‌ها: شما می‌توانید با استفاده از کمپین منیجر ۳۶۰، از انواع خلاقیت‌ها برای کمپین‌های خود استفاده کنید. هر خلاقیتی ویژگی‌های منحصر به‌فرد خودش را دارد و شما می‌توانید با توجه به نیازهای فردی‌تان، انواع این ویژگی‌ها را ویرایش کنید.

مطلب مرتبط:
کمپین تبلیغاتی۳۶۰ درجه چیست؟

گزارش (Reporting)

شما همچنین می‌توانید داده‌های تبلیغاتی را از طریق بخش گزارش‌ها مشاهده کنید. این ابزار داده‌های عملکرد کمپین‌های شما را سازماندهی کرده و اطلاعات آن را برای شما قابل فهم‌تر می‌کند. تب گزارش، این قابلیت‌ها را دارد:

  • خلاصه‌ی عملکرد
  • ایجاد گزارشات
  • توزیع

تاییدیه (Verification)

با استفاده از تب تایید در قسمت گزارشات، شما می‌توانید عملکرد کلی تبلیغات خود را به راحتی بررسی کنید. دیگر قابلیت‌های موجود در تب تاییدیه عبارتند از:

  • انواع مختلف
  • خروجی گرفتن از داده‌ها
  • تنظیمات
وریفای کمپین منیجر ۳۶۰

مزایای استفاده از کمپین منیجر ۳۶۰

کمپین منیجر ۳۶۰، ابزاری قدرتمند است که به شما در مدیریت درست کمپین‌هایتان کمک می‌کند و ویژگی‌ها و گزینه‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. همین موضوع به شما اجازه می‌دهد تا کمپین‌های خود را براساس نیازهای فردی‌تان، شخصی‌سازی کنید.

شما می‌توانید از آن برای ایجاد انواع کمپین‌ها، ردیابی عملکرد آن‌ها، بهبود هرچه بیشترشان و گرفتن مطلوب‌ترین نتایج استفاده کنید. درضمن، کمپین منیجر ۳۶۰ با دیگر محصولات گوگل ادغام می‌شود که همین قضیه استفاده از آن را برای همگان راحت‌تر می‌کند. در ادامه به بعضی از مزایای استفاده از کمپین منیجر ۳۶۰ می‌پردازیم:

۱. تبادل منسجم بر پایه‌ی سیستم سرمایه‌گذاری و تبلیغات هوشمند

برای پیشرفت حداکثری در بازاریابی دیجیتال، سازمان‌ها نیاز به یک فناوری منسجم دارند. اما خب، یک استک (Stack) فناوری منسجم به چه شکل است؟

کمپین منیجر ۳۶۰، خودش به صورت بومی با بقیه‌ی پلتفرم‌های بازاریابی گوگل یا جی‌اِم‌پی (GMP) همگام‌سازی می‌شود، مثلا:

  • نمایش و ویدیو ۳۶۰ (DV360)
  • جستجوی تبلیغات ۳۶۰ (SA360)
  • گوگل آنالیتیکس ۳۶۰ (Google Analytics 360) و …

بازاریابان و متخصصان می‌توانند با داشتن یک پلتفرم منسجم، کمپین‌های بین کانالی خود را مدیریت کنند و به موارد زیر بپردازند:

  • کمپین‌های خود را بر اساس برنامه‌ی خود بسازید
  • می‌خواهید کمپین‌های تبلیغاتی خود را برای چه تبلیغ‌کنندگانی اجرا کنید؟
  • دوست دارید کمپین‌هایتان چه زمانی اجرا شوند؟
  • مدیریت انواع خلاقیت‌ها، از جمله خلاقیت‌های داده محور
  • صفحه‌ی اصلی وبسایت شما که کاربران قرار است از طریق تبلیغات به آن‌ها دسترسی داشته باشند
  • الگوهای شناسایی مخاطبان و هدف تبلیغات
  • اضافه کردن تگ‌ رویدادهای خاص به استوری‌هایی که پلتفرم‌های دیگر بتوانند آن داده‌ها را ردیابی و بررسی کنند.

مطلب مرتبط
مهم‌ترین مزیت‌های تبلیغات نمایشی گوگل

۲. خلاقیت‌های داده‌محور از طریق همگام‌سازی کمپین منیجر ۳۶۰ با استودیو (Studio)

شما می‌توانید از طریق همگام‌سازی کمپین منیجر ۳۶۰ با دیتا استودیو و با تکیه بر داده‌های خود، خلاقیت‌های زیادی به خرج دهید. کمپین منیجر ۳۶۰ به صورت کاملا خودکار و بومی با ابزار خلاقانه‌‌ی پلتفرم‌های بازاریابی گوگل و ابزارهای ویرایش محتوا همگام‌سازی می‌شود.

۳. تارگتینگ میان کانالی و دستگاهی

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم‌، پلتفرم بازاریابی گوگل خودش با کمپین منیجر ۳۶۰ همگام‌سازی شده است. همین امر هم به شما اجازه می‌دهد تا از داده‌های مخاطبانی که در لیست‌ها، کانال‌ها و دستگاه‌های مختلف موجود در بخش نمایش و ویدیو ۳۶۰ (DV360) هستند، استفاده کنید.

مطلب مرتبط: لینک UTM چیست و چگونه لینک UTM بسازیم؟

۴. مدل‌سازی پیشرفته و ویژگی‌های داده‌محور

تمام داده‌ها و گزارش‌های تبلیغاتی شما در کمپین منیجر ۳۶۰ جمع می‌شود، بنابراین میزان استقبال مصرف‌کنندگان برای خرید محصول شما در این کانال‌ها قابل استناد است. در نتیجه گروه شما هم در راه درستی هزینه می‌کند. این امر به بازاریابان اجازه می‌دهد تا هزینه‌های خود را به صرفه‌تر کرده و اثربخشی عملکرد تبلیغاتی خود را بیشتر کنند. آن‌ها این کار را با استفاده از مدل‌های آماری پیشرفته و اسناد داده‌محور انجام می‌دهند.

۵. قابلیت‌های تایید تبلیغات

در سرور تبلیغات گوگل، انواع توابع منسجم تایید آگهی وجود دارد. همین نکته از تبلیغ‌کنندگان در برابر کلاهبرداری‌های ‌تبلیغاتی محافظت می‌کند. همچنین پیام درست را در زمان مناسب به مخاطبان درست ارائه می‌دهد:

  • مسدودسازی تبلیغات: یکی از ویژگی‌های مهم این ابزار، همین مسدودسازی تبلیغات است که مانع نمایش تبلیغات کالاهای تقلبی برند‌های مختلف می‌شود.
  • قابلیت مشاهده کردن: با استفاده از این گزینه، تبلیغ‌کننده می‌تواند انتخاب کند که کدام مخاطب آنلاینی دقیقا در کجا تبلیغاتش را ببیند. این ابزار به عنوان یکی از اجزای مهم پلتفرم بازاریابی‌، از اکتیو ویو (Active View) پشتیبانی می‌کند.
  • برچسب‌ها و دسته‌بندی‌های محتوا: شما می‌توانید لیستی از دامنه‌هایی که دوست دارید تبلیغات‌تان در شرایط خاص برای آن‌ها ارائه نشود را در کمپین منیجر گوگل ذخیره کنید. علاوه بر این هم، می‌توانید گزارش داده‌های مربوط به دامنه‌هایی که مسدود کرده‌اید را برای خود تهیه کنید.
  • هدف‌گذاری مجدد تاییدیه: شما می‌توانید از طریق پلتفرم بازاریابی گوگل، تبلیغات خود را به مکان‌های خاص که هدف شما است، بفرستید. همچنین می‌توانید مکان‌هایی که نمی‌خواهید تبلیغات‌تان در آن‌ها نمایش داده شود را مسدود کنید.

۶. ارزیابی جامع

مدل‌سازی میزان استقبال مصرف‌کننده برای خرید محصول، یک ویژگی جدید است که گوگل در کمپین منیجر ۳۶۰ خود معرفی کرده است. با استفاده از این ویژگی جدید، شما می‌توانید واکنش مخاطبان خود به تبلیغات‌تان را دقیق اندازه بگیرید و در عین حال از حریم خصوصی کاربران محافظت کنید. این ویژگی، بینش‌های ارزشمندی در مورد مشتریان و میزان اثربخشی کمپین را در اختیار بازاریابان قرار می‌دهد. این امر با همگام‌سازی پلتفرم‌های ویدیویی و اجتماعی سرور به سرور (server-to-server) حاصل می‌شود. نیازی هم نیست که تیم شما هیچ کار اضافه‌ای بکند، چرا که این همگام‌سازی‌ها همگی در بک‌گراند انجام می‌شود و در نتیجه، تیم شما می‌تواند به جای آن زمان بیشتری را صرف تجزیه و تحلیل داده‌هایش کند.

۷. گردش‌های کاری زمان‌بندی شده

شرکت گوگل در تلاش است تا سرمایه‌گذاری اصلی خود را روی ارتباطات عمیق‌تر با استفاده از ابزارهای محبوب مارکتینگ، آن هم از اکوسیستم‌های مختلف کند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده، این سیستم‌های تایید شخص ثالث، پیشرفت بیشتری بکنند.

۸. مدیریت درست تبلیغات ویدیویی و فرمت‌های جدید

تبلیغ‌کنندگان باید با وجود افزایش استفاده‌ی مردم از صوت و تصویر در گوشی‌ها و دیگر دستگاه‌های شخصی، خود را با تغییر رفتارهای کاربران وقف دهند. راهکار کمپین منیجر ۳۶۰ برای این مشکل، استفاده از قابلیت‌های تایید و ارزیابی‌های پیشرفته در یوتیوب است. با این کار، می‌توانید چیزهای جدیدی در مورد عملکرد خود مشاهده کنید. علاوه بر این‌ها، کمپین منیجر ۳۶۰، اکنون می‌تواند برای تجزیه و تحلیل عملکرد‌ بین کانالی، گزارش دسترسی یا همان ریچ ریپورت (Reach Report) تهیه کند.

چگونه منیجر کمپین گوگل ۳۶۰ خود را راه‌اندازی کنیم؟

شما از طریق کمپین منیجر ۳۶۰ می‌توانید به راحتی کمپین‌های بازاریابی خود را یک‌جا راه‌اندازی و مدیریت کنید. اولین قدم هم طبیعتا ایجاد یک کمپین جدید است. برای انجام این کار، کافی است بر روی گزینه‌ی ایجاد کمپین (Create Campaign) کلیک کرده و سپس گزینه‌ی کمپین خالی (Blank Campaign) را انتخاب کنید. بعد هم باید برخی اطلاعات اساسی در مورد کمپین خود از جمله نام و بودجه را وارد کنید.

پس از انجام این کار، می‌توانید شروع به اضافه کردن تبلیغات و هدف قرار دادن آن‌ها برای مخاطبین خاص خود کنید و همچنین عملکرد کمپین‌تان را با استفاده از گزارش‌ها و ابزارهای مختلف موجود در کمپین منیجر ۳۶۰ پیگیری کنید.

روش کارآمد تحلیل کمپین‌ها چیست؟

تا حالا با خود فکر کرده‌اید که اگر کمپین‌های زیادی با کلیدواژه‌های زیاد در هرکدام داشته باشید، آیا می‌توانید درست و موثر همه‌چیز را مدیریت کنید؟ انجام این کار سخت‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. شما باید یک ابزار هوشمند داشته باشید و این ابزار باید قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را داشته باشد تا نه تنها در وقت شما صرفه جویی کند، بلکه در عین حال استراتژی‌های بازگشت سرمایه (ROI) بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

مطلب مرتبط
ChatGPT (چت جی‌پی تی) چیست؟

سیگنال PPC یا همان پرداخت به ازای هر کلیک، در این زمینه خیلی به دردتان می‌خورد. شما فقط باید مراقب سیگنال‌هایی که این ابزار به شما می‌دهد باشید، وگرنه تمام پردازش‌ها از قبل در این نرم‌افزار طراحی شده و نیازی نیست دست به سیاه و سفید بزنید!

چگونه سیگنال PPC به شما در مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی گوگل کمک می‌کند؟

برای افزایش فروش، داشتن معیارهای کمپین امری ضروری است. فقط داشتن یک روش ساده برای افزایش فروش کمپین شما کافی نیست. اگر می‌خواهید فروش بیشتری داشته باشید، باید در انواع مبادله‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری کنید. بهینه‌سازی فرآیند دیجیتال نیازمند صرف زمان زیادی نیست، اما خب، شما باید بدانید که نیاز است چه معیارهایی از کمپین‌تان را پیشرفته‌تر کنید. این‌گونه بودجه‌ی کمپین‌تان را هم تعیین می‌کنید.

مطلب مرتبط
راهنمای دیجیتال مارکتینگ برای کریپتوکارنسی
راهنمای تبلیغات گوگل برای دندانپزشک‌ها
راهنمای دیجیتال مارکتینگ برای گل و گیاه فروشی

یادتان باشد که در زمان بهینه‌سازی داده‌های کمپین‌های پیچیده‌ی خود، باید حتما و حتما اقدامات درستی انجام دهید. هوش مصنوعی و ماشین به شما در درک، واکنش به تغییرات کمپین‌های فروش و PPC کمک می‌کند تا بتوانید میزان خطاهای خود را به حداکثر برسانید. مدیریت کمپین‌های PPC برای هرکسی یک کابوس است، به خصوص اگر لازم باشد چندین کمپین را همزمان مدیریت کنید.

فرض کنید دارید سعی می‌کنید یک کمپین اداره کنید ولی اوضاع کمپین شما به خوبی پیش نمی‌رود. طبیعتا هم می‌خواهید هزینه‌های خود را به ازای هر تبدیل، پایین بیاورید. هزینه به ازای هر تبدیل‌، یکی از مهم‌‌ترین عوامل هر کمپین PPC است، چرا که دقیقا به شما نشان می‌دهد تا حالا چقدر پول خرج کرده‌اید.

در داشبورد سیگنال PPC ، هزینه‌ی هر تبدیل را از متریک‌ها انتخاب کنید. حالا می‌توانید در صفحه‌ی خود، سیگنال‌های خودکار را براساس داده‌های کمپین مشاهده کنید.

داده‌های شما خیلی به‌درد شناسایی و تحلیل روندها، شیفت‌ها، پرتی‌ها و ناهنجاری‌ها می‌خورد. شما می‌توانید اطلاعات دقیق سیگنال را با بررسی بیشتر آن به دست آورید، فقط کافی است روی گزینه‌ی اکسپلور (Explore) کلیک کنید.

شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی اکسپلور، داده‌های کمپین خود را به صورت گرافیکی ببینید. همچنین می‌توانید داده‌ها را به شکل جدولی در آورده و ببینید معیارهای دیگر کمپین‌تان به ازای هر تبدیل چه تاثیری روی هزینه‌های کمپین شما گذاشته است. در واقع با استفاده از ابزار سیگنال PPC می‌توانید فروش خود را دوچندان کنید.

کلام آخر – معرفی ابزار کمپین منیجر ۳۶۰

کمپین منیجر ۳۶۰، ابزاری قدرتمند است که گزارش‌های بازاریابی شما را به صورت خودکار تهیه کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا ببینند عملکرد خالص کمپین‌‌شان چطور است و باید چه چیزهایی را اصلاح، اضافه یا حذف کنند. این ابزار برای هر بازاریابی که می‌خواهد در زمانش صرفه‌جویی شود و کارایی خود را افزایش دهد، ضروری است و مخصوصا به درد کسانی می‌خورد که کمپین‌های متعددی را هم‌زمان می‌گردانند، چرا که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تمام کمپین‌های خود را از یک‌جا دنبال کنند. در ضمن، می‌توان آن را متناسب با نیازهای خاص هر کاربر شخصی‌سازی کرد و همین امر‌، کمپین منیجر ۳۶۰ را به یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند تبدیل کرده است.

امتیازی ثبت نشده است

نظر شما

ایده های عالی خود را وارد کنید