کتابچه راهنمای طراحی کاور ویدیوهای یوتیوب
دانلود

آموزش ۳ روش مهم بهینه سازی کمپین های گوگل ادز

آموزش ۳ روش مهم بهینه سازی کمپین های گوگل ادز

حالا دیگر کمتر کسی است که مزایای تبلیغات آنلاین را نداند و یا اینکه از میزان تاثیر گذاری حضور کسب‌و‌کار در فضای آنلاین ناآگاه باشد. اگر می‌خواهید در فضای آنلاین بدرخشید و مثل همه‌ی مدیران کسب‌و‌کار افزایش فروش و سود برایتان بیشترین اهمیت را دارد، گوگل ادز بزرگترین و پرکاربردترین پلتفرم تبلیغاتی در دنیاست و با استفاده از تبلیغات گوگل، تبلیغات یوتیوب کسب‌وکار شما به میلیون‌ها مخاطب احتمالی مرتبط خواهد شد. اگر صاحب کسب‌و‌کار هستید و هنوز به معجزات مارکتینگ آنلاین پی نبرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای مطلب بهینه سازی گوگل ادز با افراک همراه باشید. در این مطلب ۳ روش مهم برای بهینه سازی کمپین های گوگل ادز را آموزش می‌دهیم.

بهینه سازی کمپین های گوگل ادز چیست؟

هدفتان از انجام تبلیغات گوگل چیست؟ غیر از این است که در فضای آنلاین به نتایج مطلوب برسید، شناخته شوید و از رقبا پیشی بگیرید؟ بدون بهینه سازی کمپین‌های گوگل ادز خود، نمی‌توانید به این اهداف برسید و فقط بودجه شما هدر می‌شود. بهینه سازی کمپین‌ها به این معنی است که شما تمام جوانب را در نظر بگیرید، مخاطب و هدف خود را بشناسید و طبق اصول تبلیغات انجام دهید.

هدف از بهینه سازی کمپین‌‌ها چیست؟

همانطور که گفته شد، بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز به دلایل و اهدافی انجام می‌شود که برای شما مهم‌ترین دلایل را شرح می‌دهیم:

  1. افزایش بازدهی: بهینه‌سازی کمپین‌ها به شما کمک می‌کند تا بازدهی تبلیغات خود را افزایش دهید. این شامل افزایش نرخ کلیک (CTR)، کاهش هزینه هر کلیک (CPC)، و افزایش نرخ تبدیل (تبدیل می‌تواند به فروش، دریافت فرم، عضویت در خبرنامه و غیره باشد) می‌شود.
  2. بهبود ترافیک: با بهینه‌سازی کمپین‌ها، می‌توانید ترافیک با کیفیت‌تری را به وب‌سایت یا صفحه مقصد خود جذب کنید.
  3. افزایش شناخت برند: با تنظیم و بهینه‌سازی تبلیغات، می‌توانید شناخت برند (آگاهی از برند) خود را افزایش دهید و در نتیجه اعتماد مخاطبان را به خود جلب کنید.
  4. کاهش هزینه‌ها: با بهبود عملکرد کمپین‌ها، می‌توانید هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش دهید و در عین حال بهترین بازدهی را از بودجه تبلیغاتی خود بدست آورید.
  5. رقابت‌پذیری: در محیط رقابتی تبلیغات آنلاین، بهینه‌سازی کمپین‌ها به شما کمک می‌کند تا در مقابل رقبا قرار بگیرید و جذب ترافیک و مشتریان بیشتری را به دست آورید.
  6. پیش بینی و بهبود استراتژی: با تجزیه و تحلیل داده‌ها و نتایج کمپین‌ها، می‌توانید الگوها و رفتار مخاطبان خود را بهتر درک کرده و استراتژی‌های تبلیغاتی خود را بر اساس آنها بهبود بخشید.

به طور کلی، بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا تبلیغات خود را بهبود بخشیده و به دستاوردهای مطلوب تبلیغاتی دست پیدا کنید.

مزیت بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز چیست؟

استفاده از تبلیغات گوگل مثل شرکت در یک مزایده است که اگر تمامی نکات را رعایت کنید، می‌توانید برنده‌ی مزایده باشید. حتما تا به حال این حرف را از اکانت منیجر‌های گوگل شنیده اید؛ که گوگل جایگاه نمی فروشد! این یعنی، برنده شدن در مزایده صرفا به معنای گرفتن بهترین جایگاه نیست. مهم این است که چه هدفی را برای تبلیغات خود در نظر گرفته‌اید و همچنین برنده شدن در مزایده به معنای رسیدن به هدف مشخص شده به کمک گوگل ادز با صرف کمترین هزینه است.

همه مزایده‌ها اینطور عمل می‌کنند که اگر شما قیمت بالاتری پیشنهاد بدهید برنده‌ی مزایده خواهید بود. اما اوضاع در تبلیغات گوگل کمی متفاوت است. علاوه بر قیمت پیشنهادی شما، کیفیت و هماهنگی دو عامل تعیین کننده‌ی دیگر در ثبات جایگاه شما است. سیستم مزایده‌ای گوگل ادز‌، جایی است که تبلیغ‌کنندگان برای برنده شدن در مزایده کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکارشان تلاش می‌کنند و اگر برنده شوند تبلیغ مربوطه آن‌ها (در آن کلمه کلیدی) در صفحه نتایج جست‌وجو یا در شبکه نمایش گوگل نمایش داده می‌شود. به عبارت دیگر اگر کمپین شما بهینه باشد، در مزایده برنده خواهید شد.

مطالب مرتبط

تبلیغ در گوگل چیست؟

روش های بهینه سازی کمپین های گوگل ادز

هر چه کمپین‌های شما بهینه‌‌تر باشد، شانس بیشتری برای برنده شدن در سیستم مزایده‌ای گوگل دارید. بهینه سازی تبلیغات گوگل شامل اقدامات گسترده‌ای است، که باعث افزایش هدفمندی کمپین‌های تبلیغاتی و کاهش کلیک‌های نامعتبر، کاهش هزینه تبلیغات و افزایش کوالیتی اسکور می‌شود. در نهایت هدف از بهینه سازی تبلیغات گوگل افزایش نرخ بازگشت سرمایه تبلیغاتی است. حال برای بهینه سازی گوگل ادز باید چند راهکار را در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

یکی از راهکارها برای افزایش بازدهی کمپین گوگل ادز و بهبود کیفیت تبلیغات در گوگل، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط است. کلمات کمپین باید چند ویژگی اساسی داشته باشند؛ در درجه اول کلمات کلیدی کمپین باید خاص باشند؛ برای کسب این ویژگی، می‌توانید خودتان را در جایگاه کاربران قرار دهید و مانند آن‌ها فکر و عمل کنید. در درجه بعدی از کلمات عمومی استفاده کنید؛ اگر اولویت شما، قرار گرفتن در دید بسیاری از مخاطبان است، می‌توانید از کلماتی که اکثرا در تبلیغاتشان استفاده می‌کنند، بهره ببرید. در درجه آخر، تبلیغات خود را گروه بندی کنید؛ کلمات کلیدی و تبلیغات خود را بر اساس محصولات، خدمات یا سایر دسته ها در گروه های تبلیغاتی گروه بندی کنید. این اقدام باعث جذب مشتریان هدف شما خواهد شد.

نرخ CTR کلمات کلیدی

نرخ کلیک یا CTR به معنای تعداد کلیکی است که تبلیغات شما نسبت به تعداد نمایش آن دریافت کرده‌است. هر چه معیار CTR بیشتر باشد، یعنی تبلیغ گوگل ادز شما کیفیت بالاتری دارد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط باعث می‌شود نرخ CTR کمپین افزایش یابد. به عنوان مثال، اگر شما ۵ کلیک و ۱۰۰ نمایش داشته باشید، CTR شما ۵٪ خواهد بود. هر یک از تبلیغات، فهرست‌ها و کلمات کلیدی شما CTR مخصوص به خود را دارند که می‌توانید فهرست شده در حساب خود را ببینید.

نکته: شما می‌توانید از CTR برای سنجش اینکه کدام تبلیغات، فهرست‌ها و کلمات کلیدی برای شما موفق هستند و کدام‌یک نیاز به بهبود دارند، استفاده کنید.

CPC کلمات کلیدی

هزینه به ازای هر کلیک CPC یکی از مهمترین فاکتورهایی است که توسط آن کمپین‌های گوگل‌ادز را ارزیابی می‌کنند. هزینه‌های گوگل ادز به متغیرهای متعددی وابسته است. شما می‌توانید با تاکتیک‌هایی همچون زمانبندی تبلیغات، هدف گیری جغرافیایی و هدف گیری بر اساس دستگاه هزینه‌های صرف شده در گوگل ادوردز را مدیریت کنید. میانگین هزینه به ازای هر کلیک در گوگل ادوردز بین ۱ الی ۲ دلار در شبکه جستجو است. میانگین CPC در شبکه نمایش معمولا زیر ۱ دلار است. گران قیمت‌ترین کلمات کلیدی در ادوردز به ازای هر کلیک ۵۰ دلار یا بیشتر هزینه خواهند داشت. این کلمات کلیدی بسیار پر رقابت هستند که در طولانی مدت سوددهی بیشتری خواهند داشت.

گران قیمت‌ترین کلمات کلیدی در گوگل ادز

گوگل اصلی‌ترین پلتفرم تبلیغات پولی است که در آن می‌توانید تبلیغات بنری گوگل یا تبلیغات کلیکی راه‌اندازی کنید. هر گروه از کلمات کلیدی حدود قیمت مشخصی دارد. توجه داشته باشید که CPC کلمات کلیدی در هر گروه ممکن است بالاتر از میانگین بیان شده باشد: در ادامه میانگین هزینه کلمات کلیدی هر گروه را بررسی خواهیم کرد؛

  • ترک اعتیاد: ۳۴ دلار
  • کلاس آموزشی: ۳۵ دلار
  • گاز و برق: ۵۴ دلار
  • انتقال: ۳۰ دلار
  • بازیابی: ۴۲ دلار
  • نرم افزار: ۳۵ دلار
  • معامله: ۳۳ دلار
  • کنفرانس تلفنی: ۴۲ دلار
  • هاستینگ: ۳۲ دلار
  • ادعای ثبت نام تجاری: ۴۵ دلار
  • مدرک: ۴۱ دلار
  • اهدا: ۴۲ دلار
  • وکیل: ۴۲ دلار
  • اعتبار: ۳۶ دلار
  • وکیل مدافع: ۴۷ دلار
  • وام مسکن: ۴۷ دلار
  • وام: ۴۴ دلار
  • بیمه: ۵۵ دلار
  • درمان: ۳۷ دلار

انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل ادز کدام اند؟

بهینه سازی کلمات گوگل ادز

۲. بهینه سازی لندینگ پیج

یکی دیگر از اصلی ترین فاکتورهای بهینه‌سازی گوگل ادز، توجه ویژه به لندینگ پیج کمپین است؛ همان طور که می‌دانید برای افزایش بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانید آن‌ها را بسنجید و در نهایت به بهترین حالت ممکن بهینه کنید؛ برای بهینه سازی لندینگ پیج کمپین گوگل ادز به موارد زیر توجه فرمایید؛

  • تناسب کلمات کلیدی لندینگ با تبلیغ: مطمئن شوید که متن تبلیغ شما (به خصوص عنوان تبلیغ) ارتباط نزدیکی با کلمات کلیدی مشخص شده داشته باشد.
  • استفاده از call-to-action حرفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای: با call-to-action های مرتبط کاربران را تشویق کنید که در سایت شما فعالیت داشته باشند. call-to-actionهای مرتبط در لندینگ‌پیج باعث تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل می‌شوند.
  • استفاده از اکستنشن‌های گوگل ادز : با استفاده از افزونه‌های گوگل ادز مخاطبان بیشتری را جذب تبلیغ کنید. استفاده از افزونه‌ها نرخ CTR تبلیغات را افزایش می‌دهد.
  • راه اندازی نسخه‌های متفاوت تبلیغ: راه اندازی ۳ تا ۵ تبلیغ مختلف در یک گروه تبلیغاتی ایده بسیار خوبی است چون گوگل ادز به صورت پیش فرض شروع به نمایش تبلیغاتی می‌کند که عملکرد بهتری داشتند.
  • بهینه سازی سایت برای موبایل: امروزه موبایل‌های پیشرفته در دست اکثر مردم وجود دارد. به همین خاطر درصد بالایی از کسانی که برروی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، کاربران موبایل هستند. مطمئن شود که سایت شما موبایل فرندلی است یا خیر.

۳. انتخاب استراتژی مناسب

اهداف کمپین شما باید با اهداف نهایی کسب و کار شما منطبق باشد. هر کمپین گوگل ادز، نقش کوچکی در رسیدن به آن هدف نهایی ایفا می‌کند . کمپین های متفاوت می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد. برای مثال، کلماتی که میزان نمایش بالایی دارند می‌تواند در کمپین‌هایی با هدف دریافت سهم نمایش بالا نقش ایفا کنند.

  • استراتژی صرف هزینه‌ی اتوماتیک را برای رسیدن به هدفی که برای کمپین در نظر گرفته اید انتخاب کنید.
  • استراتژی‌هایی که متناسب با اهداف کسب و کار شما هستند را انتخاب کنید.

به صورت کلی چهار مدل هدف در زمان ساخت کمپین وجود دارد که استراتژی های صرف هزینه‌ی متناسب برای رسیدن به آن اهداف را در ادامه خواهیم آورد:

استراتژی صرف هزینه هوشمنداهداف کمپیناهداف کسب وکار
 Maximize conversion valueTarget ROASدریافت بیشترین میزان تبدیل ممکن را با صرف بودجه ی مشخص یا نرخ بازگشت سرمایه ی محدود و مشخصافزایش میزان سود
 Maximize conversionsTarget CPAدریافت بیشترین میزان تبدیل را متناسب با بودجه مشخص یا هزینه به ازای اکشن مشخصافزایش فروش یا تعداد سرنخ
 Maximize clicksبیشترین میزان کلیک و ورودی را به وب سایت خود با بودجه مشخص دریافت کنیدافزایش تعداد بازدید کنندگان سایت
 Target impression shareتبلیغ را در جایگاه مد نظر خود به نمایش بگذارید و بیشترین سهم نمایش را در مزایده به خود اختصاص دهید.افزایش آگاهی از برند

نکته: در این جدول اسمی از استراتژی Enhanced CPC نیامده است – این نوع استراتژی برای مواقعی مناسب است که می‌خواهید از شیوه‌ی قیمت گذاری دستی برای کمپین خود استفاده کنید و در عین حال از مزایای نرخ گذاری اتوماتیک در مزایده هم بهره‌مند شوید. هر چند که ممکن است از همه‌ی نکات مثبت استراتژی‌های اتوماتیک استفاده نکنید اما دستتان برای تعیین قیمت دلخواه برای کلمات باز است.

نرخ هایی که با استفاده از اطلاعات تبدیل دقیق در اکانت تعیین می‌شوند به شما در رسیدن به هدف کمپین کمک می‌کنند. در واقع زمانی استراتژی‌های صرف هزینه‌ی اتوماتیک به شما در رسیدن به بیشترین میزان تبدیل کمک می‌کنند که گوگل ادز دیتای کافی در زمینه‌ی تبدیل مورد نظر شما برای این کمپین در دست داشته باشید. مطمئن شوید که بهترین و دقیق ترین اطلاعات در مورد تبدیل مد‌نظر را از چه کانالی می‌توانید دریافت کنید و در مرحله‌ی بعد آن کانال را در اختیار گوگل ادز قرار دهید تا بهترین تنظیمات را در زمانبندی‌های مشخص در مزایده بر روی کمپین شما اعمال کند.

برای استراتژی‌های Target CPA and Target ROAS اقدامات دیگری هم برای تعیین هدف کمپین ضروری است. اینکه کدام تبدیل یا فروش برای شما اولویت دارد و لازم است که در تنظیمات این کمپین‌ها به عنوان Target CPA or Target ROAS در نظر گرفته شود.

نحوه محاسبه هزینه گوگل ادز به چه صورت است؟

گاهی اوقات شما دو کمپین دارید که بودجه‌ی اختصاصی هر کدام و اهدافی که برای هر یک در نظر گرفته اید متفاوت است. برای مثال یکی از این کمپین‌ها با هدف دریافت سرنخ lead برای یک محصول و کمپین دیگر برای بالابردن فروش محصول دیگری راه اندازی شده است. در این موارد شما باید تبدیل (conversion actions) متناسب را در سطح کمپین مشخص کنید.

استراتژی کمپین های گوگل‌ادز

بهینه سازی کمپین های گوگل ادز با گوگل کیورد پلنر

چطوری از گوگل کیورد پلنر برای بهبود تبلیغات‌ در گوگل استفاده کنیم؟ تقریباً همه می دانند که تبلیغات در گوگل، جزو تبلیغات ارزان به حساب نمی آیند، انتخاب کلمات کلیدی مناسب، می تواند در هزینه و وقت شما صرفه جویی کند. با استفاده از کیورد پلنر می توانید کلمات کلیدی جدید و مفیدی را به کمپین تبلیغات در گوگل خود اضافه کنید. این ابزار هزاران منبع در اختیار شما قرار می دهد تا از میان آنها کلمات کلیدی جدید را ظرف چند دقیقه پیدا کنید. به تازگی گوگل ابزار جست و جوی کلمات کلیدی خود را به روز رسانی کرده تا با تغییراتی که اخیراً در تبلیغات گوگل اعمال شده است، هماهنگ شوند.

زمانی که برای بررسی کلمات کلیدی جدید اقدام می کنید،‌ با این صفحه روبرو می شوید.

بهینه سازی گوگل ادز

برای استفاده از گوگل کیورد پلنر، در داشبورد اکانت گوگل ادز (گوگل ادوردز) خود در قسمت Tools  بخش Planning گزینه ی Keyword Planner را انتخاب کنید. درست است که کیورد پلنر جدید گزینه های جدیدی در اختیار شما قرار می دهد اما در کل و به نسبت به نسخه پیشین کیورد پلنر،‌شما گزینه های کمتری در اختیاز دارید.

بهبود تبلیغات‌ در گوگل می توانید:

  • با استفاده از وارد کردن یک عبارت کلی مرتبط با کسب و کارتان، یک گروه کلی یا با استفاده از یک وب سایت پیشنهادات جدیدی را برای کلمات کلیدی تبلیغات در گوگل خود دریافت کنید.
  • معیارها و پیش بینی های قیمتی آینده را برای کلمات کلیدی پیشنهادی ببینید.

وقتی می خواهید در مورد کلمات کلیدی جدیدی که قصد اضافه کردنشان به تبلیغات در گوگل خود دارید، ایده بگیرید باید از گزینه اول استفاده کنید.

پیش از اینکه کلمه کلیدی جدیدی را به کمپین خود اضافه کنید، از ابزار پیش بینی برای سنجش کارایی این کلمات استفاده کنید. برای گرفتن ایده های جدید و کلمات کلیدی مرتبط میتوانید توضیحی در مورد محصول یا خدمات خود ، صفحه فرود  و یا صفحه اصلی وب سایت خود یا گروه محصولات خود را درست مثل قبل وارد کنید:

بهینه سازی گوگل ادز

از نوشتن یک جمله یا پاراگراف کامل در این بخش خودداری کنید. مومضوع کسب و کار خودتان را در دو یا سه کلمه خلاصه کنید. یا از کلمات کلیدی که در کمپین های تبلیغات در گوگلشما امتحان خود را پس داده اند استفاده کنید. حالا با داشبورد کاملا متفاوتی مواجه می شوید. همه ی کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جست و جو شده به ترتیب ارتباط نمایش داده میشوند.

اما در ورژن جدید برنامه شما سه ستون Top of page bid (low),” “Top of page bid (high),” را“Account status”: را هم میبینید.

بهینه سازی گوگل ادز

دو معیار اول به ما می گویند در مقایسه با پایین صفحه چقدر باید خرج کنید تا تبلیغات در گوگل شما در بالای صفحه دیده شوند. به جای میانگین هزینه هر کلیک یا هزینه مزایده شما عددی دقیق تر و کاربردی تر در دست دارید.

ستون وضعیت اکانت Account status نشان می دهد که آیا قبلا از این کلمه کلیدی در یکی از کمپین های تبلیغات در گوگل خود استفاده کرده اید یا نه. با قرار دادن فیلتر های مخصوص می توانید کلمات کلیدی را بر اساس هزینه مزایده میزان رقابت حجم سرچ. معیارهای دیگر طبقه بندی کنید. با استفاده از این قابلیت می توانید کلماتی را که با بودجه و هدف تبلیغاتی شما هماهنگ نیستند را پیدا کرده و کنار بگذارید.

بهینه سازی گوگل ادز

با کمپین بهینه گوگل ادز به چه نتیجه‌ای می‌رسیم؟

  • افزایش نرخ تبدیل: بهینه بودن کمپین‌های گوگل ادز باعث می‌شود که نرخ تبدیل به مشتریان افزایش یابد.

مدتی از بازنشسته شدن شاخص «جایگاه تقریبی» یا average position در گوگل ادز می‌گذرد. اما اکنون سوال اینجاست که بدون وجود این شاخص چگونه می‌توانیم بهینه سازی گوگل ادز را انجام دهیم؟ نگران نباشید! گوگل فکر همه‌چیز را کرده است. 

نقش شاخص‌های تبلیغات در بهینه سازی گوگل ادز

ابتدا اجازه دهید به صورت کلی شاخص‌هایی که جدیدا به گوگل ادز اضافه شده‌اند را بررسی کنیم. گوگل معتقد است این شاخص‌ها بسیار بیشتر از average position می‌توانند کاربردی باشند و از همه مهم‌تر، اطلاعات دقیق‌تری برای بهینه سازی گوگل ادز ، در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهند:

  • دسته اول: شاخص‌هایی که به شما نشان می‌دهند میزان قرار گرفتن تبلیغات شما در بالای صفحه چقدر است.
  • دسته دوم: شاخص‌هایی که از طریق آن‌ها می‌توانید فرصت‌های کسب impression بیشتر در بالای صفحه را کشف کنید.
  • دسته سوم: شاخص‌هایی که به شما نشان می‌دهند از چه راه‌هایی می‌توانید بهینه سازی گوگل ادز خود را انجام دهید.

در واقع دسته سوم، شاخص‌هایی هستند که هنگام پایین آمدن شاخص‌های دسته اول، به شما راهکارهای بهینه سازی گوگل ادز را نشان می‌دهند.

در ادامه سناریویی را بررسی می‌کنیم که در‌ آن‌ها average position، کارایی چندانی ندارد. در حالی که شاخص‌های جدید می‌توانند اطلاعات مفیدی برای بهینه‌سازی تبلیغات گوگلی در اختیار شما قرار دهند:

فقط تبلیغاتی که به میزان خاصی مرتبط باشند می‌توانند در بالای صفحه ظاهر شوند.

فرض کنید دو تبلیغ‌کننده در گوگل ادز، هر دو می‌بینند که جایگاه تقریبی تبلیغات‌شان ۴ است. این نشان می‌دهد هر دو تبلیغ به صورت تقریبی، چهارمین رتبه را در میان دیگر تبلیغات از لحاظ رنک تبلیغ کسب کرده‌اند. اما آیا هر دو این تبلیغات در بالای صفحه نتایج جست‌وجو (SERP) نشان داده می‌شوند؟

اینجاست که باید نقش الگوریتم‌های گوگل در تعیین جایگاه تبلیغات گوگلی را در نظر بگیریم. گوگل ادز همیشه سعی می‌کند مفیدترین و مرتبط‌ترین تبلیغات را در بالای SERP نشان دهد. این بدین معنی است که جایگاه تبلیغات در هر مرورگر و در هر عبارت جست‌وجو متفاوت است.

به عنوان مثال در حالت incognito مرورگر خود را باز کنید و دو عبارت «کفش» و «خرید کفش» را در گوگل جست‌وجو کنید. از آنجایی که عبارت «خرید کفش»، بیشتر تجاری است، تبلیغات بیشتری در صفحه نتایج جست‌وجوی آن ظاهر می‌شود. بنابراین تعداد تبلیغات نمایش داده شده و جایگاه آن‌ها در هر جست‌وجو متفاوت است. حتی اگر تبلیغاتی که نمایش داده می‌شوند average position برابر داشته باشند، این موضوع تضمینی برای نمایش همه آن‌ها در بالای SERP نیست.

حال که متوجه شدید شاخص average position شاخص چندان دقیقی برای نمایش عملکرد تبلیغات گوگلی شما نیست، پس در این زمینه از چه شاخصی می‌توانیم برای رصد و بهینه سازی گوگل ادز استفاده کنیم؟

بهینه سازی گوگل ادز با شاخص های جدید در نبود شاخص average position

شاخص Top Impression

به لطف شاخص Top Impression شما می‌توانید عملکرد تبلیغات خود برای نمایش در بالای صفحه نتایج جست‌وجو را ارزیابی کنید. دو تبلیغ که average position برابر دارند، لزوما در این شاخص با یکدیگر برابر نیستند. در میان سه دسته شاخصی که پیش‌ از آن سخن گفتیم، این شاخص کاربردی‌ترین شاخصی است که در نبود average position می‌توانید برای بهینه‌سازی گوگل ادز استفاده کنید.

afrak newsletter

به خبرنامه افراک بپیوندید!

جدیدترین مقالات حوزه دیجیتال مارکتینگ، گوگل ادز و بازاریابی را با افراک نیوز دریافت کنید.

    در پایان باید بگوییم بهینه سازی گوگل ادز، تخصص ماست! بنابراین، اگر در این زمینه به مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر نیاز دارید، یک مشاوره رایگان را مهمان افراک باشید.

    آموزش ۳ روش مهم بهینه سازی کمپین های گوگل ادز
    حالا دیگر کمتر کسی است که مزایای تبلیغات آنلاین را نداند و یا اینکه از میزان تاثیر گذاری...
    5 از 4 رای ثبت شده

    نظر شما

    ایده های عالی خود را وارد کنید